Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-04-10, 18:01   #951
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg skal aldri tilbake til et GR kosthold igjen hvertfall - jeg hater å veie maten min

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 18:13   #952
Ana
Medlem

Ana sin avatar

Ana er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Jeg skal aldri tilbake til et GR kosthold igjen hvertfall - jeg hater å veie maten min

Jeg og!

Her skal vi lage oss indisk snart, det og rødvin til Nytt på nytt blir deilig.

Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 18:48   #953
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Jeg gleder meg også til å få barna i seng, krype oppi sofaen og nyte et glass rødvin og stillhet <3

Mål til påske:

Gammel 23-04-10, 23:52   #954
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Åå, dere er så flinke bakedamer! Jeg orker ikek lage en dritt, så mye styr. Jeg begynner ikke å tenke på å lage maten før jeg er for sulten til å orke å styre med masse. Jeg burde lage ferdig masse porsjoner med ting og ha i kjøleskaper, men det tenker jeg alltid, og blir aldri noe av. Skjerpings...
I morgen skal jeg i bursdag, så får se om vekta blir klikko i tre uker igjen etter det. Men drikker jo bare lavkarbo øl, skjønner ikke hvorfor den må være så slem mot meg!!

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 00:16   #955
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 49
slektskap er på en erverdig vei

Ah... Tre () strake timer i sofaen etter ungene omsider var iseng - ganske deilig siden det er fridag i morgen.

Og Elinee: du ligger jo miiilevidt foran (de fleste av) oss andre likevel, så om du stopper opp litt så...

Jeg har "skeiet ut" med lavkarbokosen min: mascarponekrem (mykost å regne) med en teskje fløte, litt Splenda, øko-kakaopulver, kanel og bittelitt cayennepepper! NAM!!! Bedre enn all verdens iskrem osv...

slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 00:44   #956
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

nei hoff.. no e det vanskelig å holde motet oppe. kommer nok ikke til å sprekke, men æ går jo ikke ned.. å no har æ gått opp 500 gram på toppen. Har mensen, men har aldri gått opp under mensen før.. Nei no e geipen langt nede merke æ. Tanken på at dette blir enda en kur som ikke hjelper mæ lurer i bakgrunnen. Å det e veldig synd fordi æ føler mæ i kjempeform etter å ha begynt med lavkarbo. Men et lite lyspunkt e at æ IKKE har kviser denne gangen. Pleier å se ut som en fjortis når tande rød er her vanligvis, men nå har æ rene babyhuden.

Lurer litt på om æ får i mæ nok fett.. Merker at alt det fettet e vanskelig å bli kompis med. Har kjøpt cocosa men har ikke funnet noen måte å få det i mæ på.

Uff nei ikke lett å holde motivasionen oppe altid.. når det koemmer til cocosa syns jeg der er kjempegodt å lage meg en kjøttdeig wok der jeg bruker salt pepper og en del karri (mest karri) så har jeg oppi en tsjei el sjei med cocosa =) smaker godt og eksotisk

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 02:28   #957
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Goood tur! Jeg vil også ut og reise. Men skal snart til Paris med sambo, så får vente...
Jeg har ikke spist en eneste grønnsak i dag, slår nok negativt ut på vekta i morgen, men ORKER IKKE SÅ JÆVLA MANGE FORBEREDELSER. No more koking tonight!

Av alt jeg spiser er det jo grønnsaker som inneholder mest karbo.. Gjør sikert ikke noe at du skippet det i dag =)

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 06:56   #958
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

God morgen damer

Sola skinner og det er blå himmel her Jeg tar med meg barna og drar til en venninde i dag tenker jeg....Hun har terasse - så da kan vi sitte ut der og kanskje få litt farge Barna kan løpe rundt og leke - ja det er et paradis for oss som bor midt i sentrum i en 3 roms

Lillemor drukna jo vekta mi i går - så vi må innom biltema å kjøpe ny vekt Har jo hatt veiefri uke - og slitt med å komme i ketose igjen etter en høykarbo helg forige helg. Har fremdeles ikke utslag på stix, men har hodepinen og ånden - så jeg stoler mer på det enn stixene

Mål til påske:

Gammel 24-04-10, 10:53   #959
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Ja mona, æ tenkte æ kunne bruke den i gryter og sånt. Å så så æ noen som lager godis med cocosaen. Det tenkte æ at æ kunne prøve. Æ bruke jo allerede ville mengder med meierismør i middagsmaten, så det hadde vel vært greit å få i seg mere fett til andre tider på dagen også.

Men nå har æ ivertfall gått helt tilbake til scratch. Masse grønnsaker og egg og ikke så mye knekkebrød og eksperimentering med andre ting. Prøvde forresten det microbrødet. Det var godt, men æ likte knekkebrødet bedre, så når æ no en gang i blandt tar mæ en brødbit, så trur æ at æ tar et knekkebrød. Har jo allerede en boks som står klar med ferdige.

Men som sagt... Klar innskjerping på cola zero og brøderstatninger. I går skar æ opp masse forskjellige grønnsaker og stekte dem i smør og hadde salat ved siden av. Oppå toppen hadde æ en genial bearnaisesaus æ har funnet i Sverige. 0,5 kh.

wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 11:04   #960
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Trur forresten at æ e blitt litt strammere i kroppen. Kan liksom merke det litt på klærne, selv om vekta ikke henger med. DET va god motivasjon det. Å så sa gubben at han kunne se litt på mæ at æ går ned.. vet ikke om han sa det for å være snill, men det hjalp no fælt.

Nå skal æ ut å trene litt med mine vovvover og kose mæ i finværet! Håper alle her får en fortreffelig lørdag! Og i mårra skal æ kjøre til Skarnes å plukke ut en valp som æ skal hente om en måned. Gleder mæ stort! *stor og glad klem til alle her, fra wevi som har hatt en tøff uke, men som nå er på topp igjen!!*

wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 11:25   #961
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Namba er på en erverdig vei

Godt å høre at du er tilbake på topp igjen, Wevi. Jeg er sikker på at mannen din ser på deg at du har gått ned selv om det kanskje ikke vises så tydelig enda. Hvor mange hunder har du egentlig? Jeg har forstått det riktig hvis jeg sier at du driver med hund ikke sant?

Oopsiene ble vellykket de, men jeg synes de smaker litt egg så neste gang blir det nok burger uten "brød". Det ble rømmedressing på meg, men jeg synes den ble litt tam på burgeren (som var smakfull og god). Jeg er glad i løk, så jeg hadde i gressløk, løk, salt, pepper og sitronsaft. Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få mer smak på den uten å gå amok med løken? gjerne litt partydressingsmak. Jeg vurderer å blande i en desj med partydressing de gangene jeg spiser hamburger jeg (mindre enn halvt om halvt). Må sjekke sukkerinnholdet først.

Her var det ørebetennelse og gråt på treåringen vår i går kveld. Stakkar lita, hun hadde så vondt at hun ikke fikk sove og var så trøtt så trøtt. Hun sovnet en stund sittende i fanget mitt og vi fikk henne til slutt til å sove. I dag er hun mye bedre, men jeg forventer at det blir vondere mot kvelden igjen. Jeg håper bare babyen vår slipper unna ørebetennelsen.

God helg alle sammen.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 11:30   #962
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kgmamma=perfekt sin avatar

65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Hellu damer!

Ble så glad når jeg veide meg i dag, så måtte bare fortelle det Jeg er endelig nede på 77,5 kg igjen Så tickeren min er rett igjen Jippi! Så no håper jeg vekta fortsetter å gå ned litt før den stopper igjen

Ha en flott lørdag og kos dere masse

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 11:36   #963
65kgmamma=perfekt
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Oopsiene ble vellykket de, men jeg synes de smaker litt egg så neste gang blir det nok burger uten "brød". Det ble rømmedressing på meg, men jeg synes den ble litt tam på burgeren (som var smakfull og god). Jeg er glad i løk, så jeg hadde i gressløk, løk, salt, pepper og sitronsaft. Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få mer smak på den uten å gå amok med løken? gjerne litt partydressingsmak. Jeg vurderer å blande i en desj med partydressing de gangene jeg spiser hamburger jeg (mindre enn halvt om halvt). Må sjekke sukkerinnholdet først.

Her var det ørebetennelse og gråt på treåringen vår i går kveld. Stakkar lita, hun hadde så vondt at hun ikke fikk sove og var så trøtt så trøtt. Hun sovnet en stund sittende i fanget mitt og vi fikk henne til slutt til å sove. I dag er hun mye bedre, men jeg forventer at det blir vondere mot kvelden igjen. Jeg håper bare babyen vår slipper unna ørebetennelsen.

God helg alle sammen.

Så bra at du fikk Oopsiene til Men jeg syns ikke de smakte så mye egg jeg. Men det er jo forskjell på oss Jeg har dessverre ikke noen tips til rømmedressing sambo er vekk reist denne helgen og han hadde kanskje hatt noen tips, men får ikke snakket med han før i kveld eller i morgen! Men skal spørre han når jeg snakker med han

Huff da. Ørebetennelse er jo så sinnsykt vondt! Huff, håper babyen deres slipper unna og at det går fort over med 3 åringen. Masse god bedring!

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 11:37   #964
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Hoff.. Full medfølelse med dakar liten med ørebetennelse. Har hatt det mye å det er voooondt..
Hvordan hadde det vært å brukt det microbrødet til hamburgeren da? Tanken streifa mæ når æ prøvde å lage det i går.

Man kan nok si at æ driver med hund ja. Gubben sier at æ sover, puster og driter bikkjer. Men æ jobber deltid som hundeinstruktør og journalist i Hund&Fritid. Pluss at æ har en jakthund, en gjeterhund og en polarhund. Får snart en polarhund til. Vært medeier i 16 huskyer og EEElsker hundekjøring og friluftsliv. Mamma bare rister på hodet, men sier at det finnes verre hobbyer.

Gammel 24-04-10, 11:38   #965
65kgmamma=perfekt
Medlem

Trur forresten at æ e blitt litt strammere i kroppen. Kan liksom merke det litt på klærne, selv om vekta ikke henger med. DET va god motivasjon det. Å så sa gubben at han kunne se litt på mæ at æ går ned.. vet ikke om han sa det for å være snill, men det hjalp no fælt.

Nå skal æ ut å trene litt med mine vovvover og kose mæ i finværet! Håper alle her får en fortreffelig lørdag! Og i mårra skal æ kjøre til Skarnes å plukke ut en valp som æ skal hente om en måned. Gleder mæ stort! *stor og glad klem til alle her, fra wevi som har hatt en tøff uke, men som nå er på topp igjen!!*

Så bra at du er på topp igjen! Det er så kjekt å lese sånt Jeg har også kommet meg på rett vekt igjen Så no er alt fin fint igjen

GOD HELG!

Gammel 24-04-10, 11:40   #966
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Og et lite tips til en hamburgerdressing som vi lagde på en kafe æ jobba på for hundre år siden.
Seterrømme
Majones
Hvitløksalt
Sånne sylteagurker i småbiter
litt sennep
salt og pepper etter smak.

Knaaallgod på burgern, men vet ikke helt med den sylteagurken og kh.. ?

Gammel 24-04-10, 11:45   #967
wevi
Medlem

wevi sin avatar

hmm.. Hvis noen liker thousand island, så kan man gjøre som følger:

Rømme, majones, litt sukkerfri ketchup, krydder med paprika i, som feks grillkrydder/allround/pommesfriteskrydder. Litt hvitløkspulver og salt og pepper. Kjapp og enkel dressing som æ har stående i kjøleskapet hele tiden. Kan bli litt tjukk, men da blander æ inn bittelitt vann.

Gammel 24-04-10, 22:05   #968
Superteddy
Medlem

Hvor: Lillehammer
Alder: 43
Superteddy er på en erverdig vei

Jeg og mannen var ute og spiste på restaurant i går! Spiste tapas og drakk god rødvin! <3 Tapas er jo helt genialt på ketolyse da! *sikle* Spiste mozzarellasalat til forrett, marinert scampi, biffkjøtt på spyd, fet ost, kamskjell. kylling osv osv... NAMME!!

Jeg brukte ferdigburger til middag her en dag jeg. 3 karber pr osteburger var helt greit synes jeg! Brukte litt hamburgerdressing på, for man bruker jo ikke så mye... Er så lat at jeg gidder ikke lage burger og dressing selv om jeg ikke må!

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 00:23   #969
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Takk for gode dressingforslag wevi!

Oopsie-pizzarullen jeg snakket om å lage her om dagen ble laget ikveld - ganske vellykka, men litt stor porsjon. Klarte iallefall å kvele oopsie-smaken med pizzafyll på. Da jeg begynte forstod jeg ikke de som var leie av egg eller klaget på at ting smakte egg, men nå er jeg der. Men, eggesalat er fremdeles veldig godt.

Jeg har forresten en adoptert Cavalier som ligger her og snorker under sofabordet. Han er så snill og skjønn og rolig, men snorker som en full mann! Stakkar lille "blondinen" vår. (Han er en ruby (rødbrun), men på innsiden er han blond og fin!)

God natt og ha en fin søndag alle sammen!

Gammel 25-04-10, 01:01   #970
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Namba er på en erverdig vei

Man kan nok si at æ driver med hund ja. Gubben sier at æ sover, puster og driter bikkjer. Men æ jobber deltid som hundeinstruktør og journalist i Hund&Fritid. Pluss at æ har en jakthund, en gjeterhund og en polarhund. Får snart en polarhund til. Vært medeier i 16 huskyer og EEElsker hundekjøring og friluftsliv. Mamma bare rister på hodet, men sier at det finnes verre hobbyer.

Det kan virke som om han kjenner deg godt. *ler* Vi har hund vi også, en amerikansk cocker som er i ferd med å bli en gammel mann. Han fyller ti år på tirsdag. Jeg har ikke hund som lidenskap jeg, men jeg har oppdaget at jeg ofte går veldig godt over ens med folk som har det.
Takk for tips til dressinger. Jeg skal prøve meg frem i håp om å finne en skikkelig god dressing. Det er ikke så lett å følge andres oppskrifter når det ikke står oppgitt mengder, ihvf på sånne ting fordi det for meg er umulig å forutsi hvordan det vil smake i ulike mengdeforhold. Men jeg håper jeg treffer blink.

Jeg er drittlei omelett for jeg spiste meg rett og slett lei på det de to første ukene og har ikke klart å spise det igjen før nå siste uka og det skulle ikke mer enn en til før jeg var lei igjen. Speilegg og bacon synes jeg fortsatt er like godt, men akkurat omelettsmaken har jeg helt i vrangstrupen. Pizzabunnene smaker jo omelett de også, så lysten på pizza har også blitt borte. Gleden ved pizza i alle fall. Jeg vil fortsatt ha pizza, god pizza.

Så bra at du er tilbake til minstevekten din igjen, 64 kg mamma.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 07:38   #971
Superteddy
Medlem

Hvor: Lillehammer
Alder: 43
Superteddy er på en erverdig vei

Er jeg den som har gått ned minst i vekt her eller?? Ting tar tid sier jeg bare...
Stresser ikke så fælt, men det kunne jo vært hyggelig å føle at man gikk litt ned litt også... Er 300 gram lettere enn jeg var før påske nå. Hadde riktignok en skikkelig sprekk i påska altså, men likevel...

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 08:00   #972
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Takk for tips til dressinger. Jeg skal prøve meg frem i håp om å finne en skikkelig god dressing. Det er ikke så lett å følge andres oppskrifter når det ikke står oppgitt mengder, ihvf på sånne ting fordi det for meg er umulig å forutsi hvordan det vil smake i ulike mengdeforhold. Men jeg håper jeg treffer blink.

Ja beklager det med oppskrifter.. Æ e utdanna kokk og bruker så og si aldri oppskrifter, så æ tar det på øyemål og erfaring.. Men neste gang æ lage en dressing kan æ prøve å følge med på hvor mye æ har oppi, å skrive det ned. Fått ganske mange spørsmål om oppskrifter på div retter, men blir svar skyldig. Hiver oppi det æ mener retten trenger til æ e fornøyd med smaken.

Men NÅ skal æ hoppe i bilen og kjøre til oppdrtteren og plukke mæ ut en valp!!

Gammel 25-04-10, 08:41   #973
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Holy shit.... 68,8 på vekta det er ned enda 800 gram det Men nå veide jeg meg ikke på "min" vekt - men det er en digitalvekt da...

Jeg fikk drukna vekta mi når lillemor laget oversvømmelse på badet her førdagen - så jeg skal innom biltema å kjøpe ny vekt på mandag Så ingen oppdatering på ticer enda....vil se det på lik vekt som min.

Mål til påske:

Gammel 25-04-10, 09:00   #974
Ana
Medlem

Ana sin avatar

Ana er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Superteddy, her.

Er jeg den som har gått ned minst i vekt her eller?? Ting tar tid sier jeg bare...
Stresser ikke så fælt, men det kunne jo vært hyggelig å føle at man gikk litt ned litt også... Er 300 gram lettere enn jeg var før påske nå. Hadde riktignok en skikkelig sprekk i påska altså, men likevel...

Neida, det er nok meg, jeg finner liksom ikke helt rytmen. Men jeg trives med maten så jeg henger med fremdeles. I går fikk jeg tak i den Jillian Michals 30 days shred som jeg har lest så mye om, så nå er jeg på andre dagen. Kanskje det setter fart på sakene

Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:48   #975
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ana, her.

Neida, det er nok meg, jeg finner liksom ikke helt rytmen. Men jeg trives med maten så jeg henger med fremdeles. I går fikk jeg tak i den Jillian Michals 30 days shred som jeg har lest så mye om, så nå er jeg på andre dagen. Kanskje det setter fart på sakene

Sså flott at du holder ut da! Her står det visst egentlig stille ja, så jeg må prøve å passe litt ekstra på nå kjenner jeg, men ikke stresse heller.
Venter på 30-day shred i posten, men det tar vel sin tid nå med asken og alt... Og for lat til å laste ned fra nettet også... fin unnskyldning ja...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.