Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#951 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?God morgen! Eller formiddag da... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker
![]() |
![]() |
#952 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Kan skjørtet sys inn? Jeg er allergisk mot å kjøpe klær som er for små, så for meg hadde valget vært "kjøpe det nå" eller "ikke kjøpe"... Det er for deprimerende å kjøpe klær man aldri kommer inn i (har gjort det én gang og er fremdeles bitter på den lewis-buksa).
![]() |
![]() |
#953 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Ja det kan syes inn; det er noe av det første jeg sjekker |
![]() |
![]() |
![]() |
#954 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Tror ikke jeg hadde gått for noe som var for lite Tarato, litt trangt kanskje, men en hel str så nær målvekt høres ut som et sjansespill. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#955 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Jeg har tenkt og tenkt, og bestemt meg for å sjekke hvor mye mindre str 38 er, og se om det er noen vits. Hvis jeg kjøper det blir det nok str 38. Hadde str 40 vært trangt hadde det vært noe annet, men det var ganske løst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#956 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Smgj: jeg fant et svar du har skrevet på en annen tråd hvor du skriver følgende:
Du imponerer meg med all kunnskapen din, og jeg må derfor bare spørre hva slags salt dette er. Jeg regner med det ikke er jozo |
![]() |
![]() |
![]() |
#957 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Grovt havsalt (bruk kvern) kan du godt bruke.
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint Sist redigert av smgj : 04-11-12 kl 21:45. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
![]() |
![]() |
#958 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Takk smgj |
![]() |
![]() |
![]() |
#959 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?I am back |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#960 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Fedona - den innstillingen der tror jeg må være veldig "frigjørende" uten å "gir slipp på alt"... og det må da bare være bra.
![]() |
![]() |
#961 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#962 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Ha ha ha, tjo ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#963 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Fedona: de 3 T-er: Ting Tar Tid, en lekse vi trenger mange... |
![]() |
![]() |
![]() |
#964 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?VSB - jeg skal krysse fingre og tær for deg. Husk at med så noenlunde riktig mat går det som regel bedre da.
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint Sist redigert av smgj : 07-11-12 kl 19:25. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
![]() |
![]() |
#965 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?VSB: Lykke til med operasjonen! Sender deg gode tanker i morgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#966 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Lykke til i morgen VSB; jeg sender masse varme klemmer som støtte for håper du kommer gjennom både dagen og rekovalensen i en fei! |
![]() |
![]() |
![]() |
#967 |
Seniormedlem
Stoffskiftet hos friske øker faktisk om vinteren.
Vel - den voksenheten tror jeg er noe overdrevet ennå, men jeg holder på å bli mer bevisst på hva som er mine egne "early warnings" med hensyn på stoffskiftet. (Kald oppå hendene - har lyst til å bruke pulsvarmere.... trekker meg tilbake sosialt og "orker ikke".... treningslysten og pågangsmot generelt forsvinner. Går det lenger så begynner jeg å sove middag, krangle MYE oftere med mannen og fryser.) Så med dette i bakhodet så blir kanskje neste høst enda bedre.
![]() |
![]() |
#968 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Tusen takk for et godt og utfyllende svar smgj! Setter stor pris på at du tar deg tid til det |
![]() |
![]() |
![]() |
#969 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Achillesrefleksen er som knerefleksen, men utføres på achillessenen. Man står og hviler forsiden av leggen på en stol og så slår legen løs på hælsenen. Den skal bråstramme seg og så er det hastigheten på avslappingen som brukes i vurderingen. Krever en erfaren lege, men skal være en av de bedre testene for å vurdere om hormonene kommer helt ut i vevet. (Noe som TSH-testen aldri vil kunne si noe om, ei heller målingen av hormoner i blodbanen.)
![]() |
![]() |
#970 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Takk for lykkeønsker og gratulasjoner. Blir bare godt å komme seg av gårde snart nå. Sovet noen timer så, om enn våken før vekkeklokka... |
![]() |
![]() |
![]() |
#971 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Hei alle! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-)
![]() |
![]() |
#972 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Så trivelig å høre fra deg Festina. Lykke til med veiing i morgen. Jeg skal også til pers og er spent ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#973 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Tja, kom ikke hjem i går. Ting ble litt tøffere enn forventet, men skal nok dra i løpet av formiddagen. Tremannsrom alene her da... Luksus, men skulle nok helst reist som de andre. Likevel, når formen ikke tilsier det, er det jo bra å få bli. (Man hører vel ofte nok om det motsatte...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#974 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Så godt å høre fra deg VSB! Å "få være over" på sykehuset er ikke alle forunt, så det tror jeg nok du bør sette pris på |
![]() |
![]() |
![]() |
#975 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Festina - tvitvi for veiedag.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? | dakota | Spørsmål og svar | 10 | 31-05-11 01:02 |
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) | Kanskje | Generell ernæringsdebatt | 30 | 11-03-11 11:12 |
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) | meme | Lavkarbo generelt | 1 | 16-10-10 18:00 |
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? | blå | Vedlikeholdsdietten | 3 | 03-11-07 15:48 |