Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-11-12, 11:40   #951
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen! Eller formiddag da... Våknet tidlig i dag, og satte igang med å bake brød og knekkebrød, og vaske hele huset. Siden det er varmegrader tenker jeg å vaske vinduer på utsiden også; hvem vet når det byr seg en sjanse neste gang? Sånn sett er vinduene her i huset aldri så rene som på høsten

Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg litt.... Spekulerer og spekulerer. Jeg har funnet meg et alldeles nydelig skjørt, som passet perfekt i str 40. "tilgodehavende" eller resterende 3,6 kg (til målvekt 68) sitter/henger (alt etter som en ser det) rundt mage, hofter og rumpe. Dvs hvis jeg går ned ytterligere i vekt vil skjørtet i str 40 være for stort. Og skal jeg ta sjansen på å kjøpe det i 38 og la det ligge til det passer? Og vil jeg da bruke det?? Jeg vet liksom ikke hvor jeg ender i klesstil.... Ikke det mest alvorlige personlige problemet altså, men hva ville dere gjort?

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 13:28   #952
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Kan skjørtet sys inn? Jeg er allergisk mot å kjøpe klær som er for små, så for meg hadde valget vært "kjøpe det nå" eller "ikke kjøpe"... Det er for deprimerende å kjøpe klær man aldri kommer inn i (har gjort det én gang og er fremdeles bitter på den lewis-buksa).

Gammel 03-11-12, 13:50   #953
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Ja det kan syes inn; det er noe av det første jeg sjekker
Det som jeg tror kan være utfordrende akkurat med dette er at det er ganske sidt (nede på leggen) og at det har klokkefasong (som jeg synes er såååå fint). I dag er jeg bredere rundt magen enn over hoftene, og hvis/når magen krymper så blir det motsatt. jeg er derfor usikker på om jeg får til å sy skjørtet slik at det blir fint/faller fint.

Og jeg er som deg; har altfor mye klær som er kjøpt for smått og som ikke passer Og i år har jeg opplevd at noen av dem har jeg ikke rukket å bruke før de ble for store heller.... Dvs fretex har fått klær med prislappen på; heldigvis er det klær kjøpt på salg, men likevel....

Samtidig går jeg jo ned i vekt tenker jeg, det kan ikke bare stoppe nå da jeg endelig har funnet min "resept". Kan ikke det altså!

Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 17:53   #954
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Tror ikke jeg hadde gått for noe som var for lite Tarato, litt trangt kanskje, men en hel str så nær målvekt høres ut som et sjansespill.

Selv har jeg slitt en periode og vekta er litt opp igjen... Stolt over i går da, masse kaker og rørte ingen. Ingen er lettere enn litt her i gården! Et par ss ris til kinesisk take away, men det blir vel ikke mer enn en skive middels lavkarbo brød tenker jeg. Litt for smak, men mye fordi kroppen min trenger litt mer kh enn ketose. Vekt i dag viser ca + 1,5, men det er med baconcrisp i går og sikkert vann fra kh sprekk fredag.

I praksis er dette samme vekt som 23/12 i fjord. Stabilt? Tja... Men, garantert nedgang i fettprosent, mer muskler og noe vann... Hadde vært artig å måle fettprosent, men hvor gjør man det?

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 20:26   #955
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Jeg har tenkt og tenkt, og bestemt meg for å sjekke hvor mye mindre str 38 er, og se om det er noen vits. Hvis jeg kjøper det blir det nok str 38. Hadde str 40 vært trangt hadde det vært noe annet, men det var ganske løst.

Det høres ut som du har jobbet godt det siste året med tanke på at du ikke har gått noe opp. Og da tenker jeg særlig på alle de utfordringene du har! Og vet at du har redusert fett på kroppen og erstattet det med muskler er jo også kjempebra! Og så var du sterk i går og avsto fra kakene! Flink er du!!
Vet du; når jeg spiser baconkrisp så spretter vekta opp; det slår aldri feil Jeg har derfor sluttet å kjøpe vanlig baconkrisp men velger heller øffer eller maaruds små poser. Jeg spiser nå en pose, om den er stor eller liten

Jeg har en vekt hvor man i følge bruksanvisningen kan måle fettprosent; men om det er tilfelle vet ikke jeg. Jeg vet jeg stilte den inn da jeg kjøpte den, men husker ikke hvordan jeg bruker den annet enn til å veie meg nå Og så gikk jeg på GR-kurs en gang hvor de målte med en klype på armen.

Og litt mer aktiv!

Gammel 04-11-12, 20:42   #956
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Smgj: jeg fant et svar du har skrevet på en annen tråd hvor du skriver følgende:

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

1) Du trenger salt. Ikke for mye, men heller ikke for lite. Men definitivt dersom du pøser på med vann. Velg helst et uraffinert salt siden det inneholder et bredere spektrum av sporstoffer.

Du imponerer meg med all kunnskapen din, og jeg må derfor bare spørre hva slags salt dette er. Jeg regner med det ikke er jozo?

Og litt mer aktiv!

Gammel 04-11-12, 21:39   #957
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Smgj: jeg fant et svar du har skrevet på en annen tråd hvor du skriver følgende:

Du imponerer meg med all kunnskapen din, og jeg må derfor bare spørre hva slags salt dette er. Jeg regner med det ikke er jozo?

Grovt havsalt (bruk kvern) kan du godt bruke. Eller du kan gå for dyrere steinsalt med fancy navn. Tror nok du greit kan komme unna med jozo også i et greit varierert kosthold, men jeg ville nok uansett foretrukket et ubleket salt som inneholder litt mer enn ren NaCl.

Sist redigert av smgj : 04-11-12 kl 21:45.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 19:28   #958
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Takk smgj Jeg bruker en noe maldonsalt og et med en del krydder i (kjøpt på en franskinspirert butikk). Begge deler må knuses når jeg lager maten; godt på smak.

Jeg endte med å ikke kjøpe det skjørtet jeg snakket om forrige uke. Fant meg en kjole/tunika som jeg heller kjøpte; den vil jeg kunne bruke mer allsidig enn det skjørtet fant jeg ut. Selv om det er i tankene ennå....

Og litt mer aktiv!

Gammel 06-11-12, 19:47   #959
Fedona
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

I am back

Hatt en lite opphold her pga en fantastisk helg i Trondheim

Er det ikke rart det med klesplagg man finner som man virkelig liker? En har det i hodet lenge og så ender en opp med å kjøpe det til slutt likevel ikke alltid like lurt som i ditt tilfelle Tarato... For noen ganger har det gått ut på dato før en er slank nok til å bruke det. Det har iallefall jeg opplevd så får vi se da om du kjøper det likevel om det fortsatt er i butikken neste gang du går forbi... Kommer litt an på prisen da, om en synes det er verdt det, å ta risken altså. Men skikkelig surt om en aldri kommer inn i det... Been there done that!

Her står fortsatt vekta stille... Men i helga ble det en del mer karber enn vanlig og er happy for at vekta ikke har økt

Nå er det ett år siden jeg startet med lavkarbo sist og det har blitt en livsstilsendring denne gangen. Alle de gangene før der så gikk jeg tilbake til husmannskost etter jeg hadde gått ned det jeg ville... Og der var ikke så lurt, men tror ikke jeg var like bevisst de gangene. Har liksom blitt voksen

Har jo gått ned ti kilo det siste året, så da satser jeg på å gå ned de siste ti det neste året. Kjenner det blir mindre stress om jeg tenker sånn og det er like viktig å ikke gå opp også. Men det er jeg sikker på går bra denne gangen

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 21:05   #960
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Fedona - den innstillingen der tror jeg må være veldig "frigjørende" uten å "gir slipp på alt"... og det må da bare være bra.

Gammel 06-11-12, 21:06   #961
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Juhu! Fedona har blitt voksen!
Jeg tror du tenker veldig riktig når du legger opp til å ta de neste ti kg neste år. Og at du kjenner at du stresser mindre ved å tenke sånn, er en bekreftelse på at du tenker rett! Det er jeg sikker på

Livsstilendring ja; helt klart! Og ved å tenke på det som nettopp en måte å leve på, så er det heller ikke en kur som man skal gå på en periode for å oppnå resultater - enda mindre stress!

Du har all grunn til å være strålende fornøyd med deg selv Fedona!

Og litt mer aktiv!

Gammel 06-11-12, 22:45   #962
Fedona
Seniormedlem

Juhu! Fedona har blitt voksen! !

Ha ha ha, tjo ho tok meg 45 år

Gammel 07-11-12, 18:57   #963
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Fedona: de 3 T-er: Ting Tar Tid, en lekse vi trenger mange...

I morgen er dagen for operasjon her og stresset øker... Mest glad når det er ferdig jeg, selv om det kan bli norn tøffe dager. Innstilt på det i hvert fall, så får alt annet være en positiv overraskelse. Det er hverken stort eller alvorlig, men uansett... Blitt noen sprekker nå i stresset ja, og sykehusmat blir vel ikke bedre, men skal hjem samme dag, så utgjør ikke all verden.

Nå vil jeg helst begynne å glede meg til båttur for å feire 10-års bryllupsdag 2uker til.

Min journal
Gammel 07-11-12, 19:15   #964
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

VSB - jeg skal krysse fingre og tær for deg. Husk at med så noenlunde riktig mat går det som regel bedre da. Man slipper iallfall sur samvittighet i tillegg til andre ting.

10-års bryllupsdag må jo bare bli knall. Vi hadde vår i våres, faktisk. (Men den slo ikke islandsweekenden Husets Herre overrasket med det ene året... Fantastisk landskap, leiebil og hytte med utendørs boblekar med varmt grunnvann.)

Jeg tror jeg forsiktig skal oute at jeg nå har klart å begynne å komme i gang med treningen igjen. Den er visst det første som ryker når jeg bommer på medisineringen, og det tok litt tid etter vi kom igjen fra Kypros før jeg fersket hva som var på gang... Har jo lest om oppdosering på vinteren før, men ikke kjent behovet de to forutgående årene. Men... jeg har økt med et halvt grain erfa i løpet av en måned nå og sannerlig sier jeg eder - jeg har trent tre ganger i uka i to-og-en-halv uke nå.
Har ikke turt å offentliggjøre det i frykt av at det skulle briste, men det virker som at overskuddet er her for å bli en stund iallfall.

Sist redigert av smgj : 07-11-12 kl 19:25.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 21:00   #965
Fedona
Seniormedlem

VSB: Lykke til med operasjonen! Sender deg gode tanker i morgen

smgj: skjønner du også har lavt stoffskifte. Interessant der du sier om å øke dosen på vinteren. Kanskje jeg skal prøve det også hvis det er sånn at andre har positiv effekt av det. Har ikke hørt om dette før, eller jo mulig det, men har glemt det...

Jeg spiser en blanding av levaxin 75 mcg og 1 grain Armour nå. Tidligere lå jeg på 175 mcg levaxin alene.

Spiser du bare erfa? Hvor stor dose? Jeg tar som sagt Armour og når jeg nevner erfa på apoteket så sier de at det er Armour... Vet du om dette er det samme? Og hvis det ikke er det, hva heter den du tar? Vet jo at begge er naturlige, men har lest at det nye Armour ikke er like bra som den gamle... Jf sonjas stoffskifte forum. Så synes det er spennende å høre fra deg om hvordan du gjør dette og hva du tar...

Huffameg! Dette ble litt rotete ser jeg.... bær over med meg

Gammel 07-11-12, 21:01   #966
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Lykke til i morgen VSB; jeg sender masse varme klemmer som støtte for håper du kommer gjennom både dagen og rekovalensen i en fei!

10 års bryllupsdag da dere; jeg nærmer vi oss 30 .... Feir skikkelig; gjerne hvert år mener jeg. Å være sammen med den samme i år etter år er ikke alle forunt, og det skal en sette pris på.

jeg tror sannelig smgj også viser til voksentendenser ved å være i forkant og sørge for nok medisin slik at overgangen til vinter går mest mulig smooth... Gratulerer med gjenopptak av treningen!

Og litt mer aktiv!

Gammel 07-11-12, 21:29   #967
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

VSB: Lykke til med operasjonen! Sender deg gode tanker i morgen

smgj: skjønner du også har lavt stoffskifte. Interessant der du sier om å øke dosen på vinteren. Kanskje jeg skal prøve det også hvis det er sånn at andre har positiv effekt av det. Har ikke hørt om dette før, eller jo mulig det, men har glemt det...

Jeg spiser en blanding av levaxin 75 mcg og 1 grain Armour nå. Tidligere lå jeg på 175 mcg levaxin alene.

Spiser du bare erfa? Hvor stor dose? Jeg tar som sagt Armour og når jeg nevner erfa på apoteket så sier de at det er Armour... Vet du om dette er det samme? Og hvis det ikke er det, hva heter den du tar? Vet jo at begge er naturlige, men har lest at det nye Armour ikke er like bra som den gamle... Jf sonjas stoffskifte forum. Så synes det er spennende å høre fra deg om hvordan du gjør dette og hva du tar...

Huffameg! Dette ble litt rotete ser jeg.... bær over med meg

Stoffskiftet hos friske øker faktisk om vinteren. Og vinterdosering er ikke så ukjent, selv om det ikke er vanlig i bruk verken i Norge eller i verden. (Dog, legen min anerkjenner fenomenet, og du vil finne mer om det på Sonjas.) Her er en bloggpost om emnet, som, selv om den ikke er veldig god siden den ikke skiller på "friske mennesker" og "konsekvenser for oss som ikke har en velfungerende kjertel" har en del informasjon. Kommentarene er også leseverdige.
http://evolutionarypsychiatry.blogsp...-hormones.html

Jeg bruker p.t 150mg (2,5grain) erfa + 25µg levaxin. Levaxin tar jeg bare for å "pynte på" fT4-verdiene...(Jeg gikk opp fra 120mg + 25µg i løpet av den siste måneden.)
Både Erfa og Armour er laget av samme virkestoff (tørket skjoldbruskkjertel fra gris) i samme styrke/tablettyper under samme kontroll. MEN ... de bruker ulike fillere og mange av de som brukte "gamle Armour" ble hypo på samme dose etter endringen (det ble tilsatt cellulose for å gjøre at tabletten ble brutt ned under lengre tid, men for enkelte betød det at for lite ble brutt ned...?) Jeg har aldri prøvd noen annen grisebasert type enn Erfa og gidder ikke prøve siden den fungerer fint for meg.

Om du vil prøve erfa så kan den samme legen som skriver ut armour til deg skrive ut erfa (de må begge skrives ut på registreringsfritak). Preparatet heter "Erfa Thyroid" og finnes i dosene 30, 60 og 120mg. Sjekk med apoteket at de kan skaffe Erfa og ikke substitutt før du bestiller. Jeg har god erfaring med Apotek 1.

Jeg tar hele dosen min (både erfaen og levaxinen) på kvelden, etter tannpussen. Legen min sa "tygg den grundig" og jeg lar dem "smelte" under tunga og tygger restene før jeg sovner. Verken Levaxin eller Erfa smaker vondt, men litt søtlig gipsaktig. Legen min mente at ensymene fra spyttet kunne hjelpe på opptaket. Derfor den måten. Nattdoseringen har jeg esperimentert meg fram til selv. Synes den virker bedre da, og jeg sover bedre. God søvn er viktig.

Det eneste som er viktig å huske med kveldsdosering er at blodprøver tatt på morgenen vil være litt høye. Nå er legen min sånn "ser 20% på blodprøvene og 80% på symptomene og bruker blant annet akillesrefleksen for å se på stoffskiftet" så det er ikke så farlig.

Jeg tror sannelig smgj også viser til voksentendenser ved å være i forkant og sørge for nok medisin slik at overgangen til vinter går mest mulig smooth... Gratulerer med gjenopptak av treningen!

Vel - den voksenheten tror jeg er noe overdrevet ennå, men jeg holder på å bli mer bevisst på hva som er mine egne "early warnings" med hensyn på stoffskiftet. (Kald oppå hendene - har lyst til å bruke pulsvarmere.... trekker meg tilbake sosialt og "orker ikke".... treningslysten og pågangsmot generelt forsvinner. Går det lenger så begynner jeg å sove middag, krangle MYE oftere med mannen og fryser.) Så med dette i bakhodet så blir kanskje neste høst enda bedre.
Men nå er jeg spent på hvordan jeg skal skjønne at jeg skal ned... Vanligvis skal man ned i mars-mai engang.

Gammel 07-11-12, 22:23   #968
Fedona
Seniormedlem

Tusen takk for et godt og utfyllende svar smgj! Setter stor pris på at du tar deg tid til det

Når det gjelder reg. Fritak så skriver legen min ut erfa/Armour. Slik at jeg kan velge. Men de apotekene jeg har vært hos så sier de altså at Armour er erfa, selv om jeg har sagt det du sier. Vet det finnes å få kjøpt i USA og har lest om det på sonjas. Men de er så bestemte... Så jeg får bare Armour. Det kan og være vanskelig å få tak i (2 grains bokser) så nå har jeg kjøpt for et helt år.

Min lege vil ikke gi meg mer Armour enn det jeg tar nå, dette pga anbefalinger fra NTF. Og egentlig så er denne blandingen ok for meg tror jeg. Det er lenge siden jeg har hatt noen symptomer, men har jo ME som overskygger det tror jeg.

Lurer på hva den akilles testen er jeg. Den har jeg ikke hørt om i forbindelse med stoffskiftet. Men skal Google det og så skal jeg lese linken du sendte

Gammel 07-11-12, 23:24   #969
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Achillesrefleksen er som knerefleksen, men utføres på achillessenen. Man står og hviler forsiden av leggen på en stol og så slår legen løs på hælsenen. Den skal bråstramme seg og så er det hastigheten på avslappingen som brukes i vurderingen. Krever en erfaren lege, men skal være en av de bedre testene for å vurdere om hormonene kommer helt ut i vevet. (Noe som TSH-testen aldri vil kunne si noe om, ei heller målingen av hormoner i blodbanen.)

Om du ber legen droppe skråstreken og kun skrive kun Erfa så slipper du nok problemet. Både Armour og Erfra kommer fra Amerika (Armour fra USA og Erfra fra Canada.)
Og jeg vil for min del nekte å ta imot erstatning siden jeg vet om ryktene om Armour og fungerer godt på Erfa. For viktig til å tulle med for meg..... Også viktig det du skriver å minst ligge en boks "før" reseptslutt, ja. Det tar meg nesten en måned å motta medisin. Så sist fikk jeg 500tablettersbokser og tok faktisk ut for 2 år.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2466474/

Gammel 08-11-12, 05:29   #970
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Takk for lykkeønsker og gratulasjoner. Blir bare godt å komme seg av gårde snart nå. Sovet noen timer så, om enn våken før vekkeklokka...

Glad for å ha et stoffskifte som fungerer jeg, synes det virker som et skikkelig puslespill... Vel, vi har vel alle vårt. Lykke til med "vinterdosering".

Min journal
Gammel 08-11-12, 20:30   #971
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Hei alle!
Oppdaget til min store forskrekkelse at jeg ikke har vært inne her på evigheter!! Skyldes hovedsakelig mye å gjøre kombinert med jobbreising. Har vært ganske mye i aktivitet, så det er jeg fornøyd med. Kostholdet kunne absolutt vært bedre, men har klart å rette opp de fleste "utglidningene" før det har gått alt for langt. Spent på veiedag i morgen - krysser fingrene og håper det beste

Lykke til med operasjon, VSB -håper du er trygt hjemme nå og at alt gikk vel

Fedona: ser at du har sendt meg en venneforespørsel. Jeg trykker og trykker, men systemet vil visst ikke lagre. Det er IKKE det at jeg ikke vil være venner, men meg og data......

Lykke til med veiedAg i morgen!

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 22:48   #972
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Så trivelig å høre fra deg Festina. Lykke til med veiing i morgen. Jeg skal også til pers og er spent ;-)
Jeg er også spent på hvordan det har gått med deg i dag VSB. Håper det gikk bra!! Nå er det like før øynene glir igjen helt og jeg sovner. Godnatt og lykke til med morgendagens oppgaver alle og enhver :-)

Og litt mer aktiv!

Gammel 09-11-12, 06:12   #973
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Tja, kom ikke hjem i går. Ting ble litt tøffere enn forventet, men skal nok dra i løpet av formiddagen. Tremannsrom alene her da... Luksus, men skulle nok helst reist som de andre. Likevel, når formen ikke tilsier det, er det jo bra å få bli. (Man hører vel ofte nok om det motsatte...)

Min journal
Gammel 09-11-12, 08:07   #974
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Så godt å høre fra deg VSB! Å "få være over" på sykehuset er ikke alle forunt, så det tror jeg nok du bør sette pris på . Håper ikke komplikasjonene er for alvorlige!

Her er det veiedag i dag, og alle monner drar; 200 gram ned er 200 gram ned. Altså ny minstenotering. Deilig. Ser plutselig nye deler av kroppen som jeg ikke har sett før, så som at plutselig er det (når jeg holder inn magen vel og merke) ribben under brystene . De har jeg jo alltid "skjult" bak den største bilringen. Jada.... Ting henger ganske bra ser jeg, både haka, grevinnehenget, magen og lårene. Men hva har vel det å si? Hvor ofte går jeg uten klær liksom; masse fint å skjule det med. Ha en god fredag alle sammen; noen timer til så er det helg!!

Og litt mer aktiv!

Gammel 09-11-12, 08:47   #975
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Festina - tvitvi for veiedag.

VSB - huff, men håper det bidrar til at du blir bedre fortere da.

Tarato - Gratulerer! Og skinn trekker seg tilbake overraskende godt da. Gøy med kroppsdeler som dukker fram.

For min egen del ser det ut som at "oppturen" har stoppet (banker forsiktig i bordet) og kanskje også snudd bittelitt. Jeg er ikke i tvil om at jeg må ha rett medisinering for å holde vekta på plass for oppbremsingen hadde sammenfall med medisinøkning og treningslyst. Vet ikke om det er de ca 1000kcal jeg trener i uka nå, eller selve medisinen, men det er ett fett fordi jeg ikke hadde treningsenergi før økningen. Jeg har ikke gjort noe med maten, uten muligens å vært litt mer fri med alkohol og drukket et glass likør i ny og ne. Det pleier jo å virke motsatt.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.