Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ang. slankeoperasjoner

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-11, 23:23   #76
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 39
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Ja, om noen velger å legge seg under kniven, har de gitt opp. Da har de gitt opp å gå ned i vekt på lavkarbokosthold, mener jeg. Det er jo det som er hele poenget mitt. Dette er er LAVKARBOFORUM!!

Ja, og de ligger også på et LAVKARBOKOSTHOLD!
Snakk om å drite på leggen altså.. Og å komme med sånn guffe i en alder av 41 da...

Og bare det å si at en slankeoperasjon er en snarvei.. Da snakker vi alvorlig uvitenhet.. Sett deg ned og les LITT om emnet, skal love deg du blir overrasket! Det er en beslutning mange bruker årevis på å klare å ta, og mange får store problemer i ettertid.
Æsj, nå ble jeg forbanna altså.. Makan..

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Nå har du bæsja i skuffen, Olive Oil...

Ja det var jo mildt sagt..

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Om man klarer å godta at å være tynn ikke er det ultimate svare på alle ens problemer så trenger man vel ikke psykolog og psykiater for å takle overvekta.
Og som jeg sa tidligere, det er fullt mulig å spise seg frisk selv om man ikke blir slank, til og med ernæringsekspertene sier jo nå at det går an å være overvektig og likevell sunn og frisk.

Jeg har vært overvektig hele mitt liv (endel av det i hodet, men mye av det reelt). Jeg har blandt annet fått beskjed om at jeg ikke kunne få barn, at jeg lå på grensen til diabetes osv. Men jeg har snudd dette vha å legge om kostholdet, og ikke minst hodet. Jeg er fortsatt langt, langt unna en normal BMI, men jeg er mye friskere inni enn jeg noengang har vært. Uten å operere! Jeg har jo til og med fått barn, noe som visstnok var umulig for meg....
Sannsynligvis ville jeg lettere fått jobb, oppmerksomhet o.l om jeg lot meg operere, men for meg betyr det mye mer å vite at resultatene jeg opplever kommer av bevisste valg jeg tar hver dag. Selv om det ikke synes utenpå.

Seriøst Carisma? Virkelig..?
Og "Jeg har vært overvektig hele mitt liv (endel av det i hodet, men mye av det reelt)"
At du føler deg overvektig spiller da ingen rolle overhodet vel! Altså.. Nei jeg er målløs.. Hva har DET med saken å gjøre? Trenger ikke slankeop. når man TROR man er overvektig vet du..

Og vet du.. Her snakker vi om alvorlig fedme, og så kommer du med dine "overvektig i hodet" og "på grensa til diabetes" og snakker om å spise seg frisk.. Thats rich!
Hvem er du som setter deg på din høye hest og ser ned på de som tar et valg for å muligens redde sitt liv?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jo ALLE greier det! Men så lenge det finnes snarveier der ute, eller det som ser ut somsnarveier, vil mange heller velge det.

Snarveier.. Bare det utsagnet sier alt..

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:24   #77
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

At noen tror at slankeoperasjon er en lett utvei, betyr ikke at det er det. Det vitner jo bare om uvitenhet.
Og hvor kommer dette med lykke fra? Lykke er utrolig relativt, og hva jeg vet, så handler GBP om liv og helse, framfor noe. Om det er lykke, vel so be it! Jeg hadde ingen meninger om GBP før jeg i det hele tatt visste noe om det, og nå som jeg via bl.a medlemmer her inne vet litt mer om det, så er "glorifisering" noe av det siste som kommer meg i hu ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:26   #78
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Jeg seg hva du mener carisma. Men uansett de som velger å la seg operer må jo kunne skrive om det her, og det må kunne være åpent om det selv om andre sitter med andre meninger. Man skal ikke sette de inn på et lukka forum. Da må vi normalvekti også inn på et slik da ? fordi det kan være støtene på de som er overvektige ?Det kan jo finnes de her inne som syns det. Jatakk til takhøyde

Så vidt meg bekjent, så har medlemmer med spiseforstyrrelser et lukka forum.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:29   #79
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 39
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Så vidt meg bekjent, så har medlemmer med spiseforstyrrelser et lukka forum.

Det er vel et valg fra deres side, ikke de som har blitt kastet ut herfra sånn som HI vil...

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:30   #80
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Så vidt meg bekjent, så har medlemmer med spiseforstyrrelser et lukka forum.

Det handler vel mer om å beskytte seg selv, enn å skåne andre. Stor forskjell.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:33   #81
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Seriøst Carisma? Virkelig..?
Og "Jeg har vært overvektig hele mitt liv (endel av det i hodet, men mye av det reelt)"
At du føler deg overvektig spiller da ingen rolle overhodet vel! Altså.. Nei jeg er målløs.. Hva har DET med saken å gjøre? Trenger ikke slankeop. når man TROR man er overvektig vet du..

Og vet du.. Her snakker vi om alvorlig fedme, og så kommer du med dine "overvektig i hodet" og "på grensa til diabetes" og snakker om å spise seg frisk..

Haha, det satt i hodet da jeg var fem-seks år og slanket meg bevisst for første gang. Derfor ble det feil å si hele livet. Nå derimot er det definitivt ikke i hodet det sitter. OM jeg hadde bedt om operasjon hadde jeg fått det innvilga på flekken, jeg er nok faktisk en av de største her på forumet pr i dag.
Ja, på grensa til diabetes, og med spesialoppfølgig hele svangerskapet blandt annet.
Og jeg kjenner både slankeopererte og kosmetisk opererte, så jeg veit mye om tanker før, rundt og etter også. Blandt skjer de som ville valgt å ikke operere om de fikk velge på nytt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:34   #82
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det handler vel mer om å beskytte seg selv, enn å skåne andre. Stor forskjell.

??
Beskytte seg selv er jeg med på , ja.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:34   #83
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

så er "glorifisering" noe av det siste som kommer meg i hu ...

For oss som er medlemmer her, og kjenner de involverte ogg bakgrunnen ja. Men forumet kommer opp på blandt annet google-søk....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:40   #84
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

For oss som er medlemmer her, og kjenner de involverte ogg bakgrunnen ja. Men forumet kommer opp på blandt annet google-søk....

Vet du, jeg er feit på google også, jeg, og IRL!
Tror ikke det kommer som noen bombe på noen!
Og i motsetning til mange andre, kommer jeg aldri til å nekte for å ha tatt en GBP! At noen ser seg nødt til å skjule for sine nærmeste at de har gått til et sånt skritt for å sikre liv og helse, gjør vondt langt inn i sjelen min.
Men etter div utsagn her inne, skjønner jeg det bedre.

Ingen, ingen som ikke selv er vektoperert , kommer til å få meg til å endre på den mest veloverveide avgjørelsen jeg har tatt i hele mitt liv!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:42   #85
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Av og til, så koker dette forumet ned til et (spiseforstyrrelseforum) i aller høyeste grad! Missforstå meg rett!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:47   #86
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 39
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Haha, det satt i hodet da jeg var fem-seks år og slanket meg bevisst for første gang. Derfor ble det feil å si hele livet. Nå derimot er det definitivt ikke i hodet det sitter. OM jeg hadde bedt om operasjon hadde jeg fått det innvilga på flekken, jeg er nok faktisk en av de største her på forumet pr i dag.
Ja, på grensa til diabetes, og med spesialoppfølgig hele svangerskapet blandt annet.
Og jeg kjenner både slankeopererte og kosmetisk opererte, så jeg veit mye om tanker før, rundt og etter også. Blandt skjer de som ville valgt å ikke operere om de fikk velge på nytt.


Vet du, dette gjorde det bare verre.. At du kan si sånt når du til og med kjenner folk som har fått GBP er for meg helt utrolig!
Enten er du misunnelig for de tørr å gjøre det, eller så må du mangle empati.. Eller så har du bare ikke innsikt nok til å forstå hva de må igjennom...

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:48   #87
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ingen, ingen som ikke selv er vektoperert , kommer til å få meg til å endre på den mest veloverveide avgjørelsen jeg har tatt i hele mitt liv!

men i mellomtida da, husker du å se lyspunktene eller bare venter du på gullet i enden av regnbuen?
For det er jo ofte det som skjer, at vi blir så opphaldet i hvor mye bedre alt skal bli når vi får begynt på lavkarbo, når vi går ned, når vi får operasjon, når vi vinner i lotto... Hva som helst... At livet gikk uten at vi merket det. Og så ble det kanskje ikke så fantastisk som vi trodde. Så leter vi etter neste gullkiste i enden av en annen regnbue... mens livet og dagene går.
(dette gjelder ikke spesifikt Kitt, men generellt!)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:49   #88
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jo ALLE greier det! Men så lenge det finnes snarveier der ute, eller det som ser ut somsnarveier, vil mange heller velge det.

Alle greier det ikke. Du vet den greia med at vi er alle forskjellige? Det stemmer

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:50   #89
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Vet du, dette gjorde det bare verre.. At du kan si sånt når du til og med kjenner folk som har fått GBP er for meg helt utrolig!
Enten er du misunnelig for de tørr å gjøre det, eller så må du mangle empati.. Eller så har du bare ikke innsikt nok til å forstå hva de må igjennom...

Misunnelig er jeg definitivt ikke. Og jeg har vel heller aldri lagt skjul på at jeg er mer praktiker enn følelsesstyrt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:52   #90
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Livet er her og nå, slik har det alltid vært for min del. Jeg gidder ikke å kaste bort tid på å fantasere om at alt skal bli så mye bedre dersomatte/ hvisomatte. Jeg har det bra, og har alltid hatt det bra. Negative ting får synke inn, men aldri påvirke meg i lang tid. Negative ting legger jeg bak meg, og jeg ser alltid fremover.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:53   #91
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Alle greier det ikke. Du vet den greia med at vi er alle forskjellige? Det stemmer

Nei, vi er ikke så forskjellige. Alle drives av motivasjon for en eller annen type belønning. Hvilken belønning som driver en varierer og er personlig. Finner man sin motivasjon for å nå belønningen så klarer man alt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:55   #92
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Når ble det å ønske seg en bedre helse ensbetydende med manglende evne til å sette pris på livet og leve i nuet? Du lider under et par vrangforestillinger, Carisma.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:55   #93
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Livet er her og nå, slik har det alltid vært for min del. Jeg gidder ikke å kaste bort tid på å fantasere om at alt skal bli så mye bedre dersomatte/ hvisomatte. Jeg har det bra, og har alltid hatt det bra. Negative ting får synke inn, men aldri påvirke meg i lang tid. Negative ting legger jeg bak meg, og jeg ser alltid fremover.

Lucy you!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:56   #94
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, vi er ikke så forskjellige. Alle drives av motivasjon for en eller annen type belønning. Hvilken belønning som driver en varierer og er personlig. Finner man sin motivasjon for å nå belønningen så klarer man alt!

Jeg sier ikke at vi ikke drives av motivasjon. Men jeg sier vi er forskjellige, har du og jeg samme gener? Har vi samme utgangspunkt fysisk sett? Psykisk sett? Selv om vi begge er mennesker og drives av motivasjon og lyst er vi ikke like.

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:57   #95
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Når ble det å ønske seg en bedre helse ensbetydende med manglende evne til å sette pris på livet og leve i nuet? Du lider under et par vrangforestillinger, Carisma.

Nei, men jeg kjenner litt for mange strebere.... Og de som ser på slankeoperasjoner som snarveier vil vel sannsynligvis være av den typen. Og som f.eks googler det og får opp vår diskusjon.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:58   #96
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Jeg sier ikke at vi ikke drives av motivasjon. Men jeg sier vi er forskjellige, har du og jeg samme gener? Har vi samme utgangspunkt fysisk sett? Psykisk sett? Selv om vi begge er mennesker og drives av motivasjon og lyst er vi ikke like.

Nei, vi er unike!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:00   #97
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

nei, vi er unike!!:d

nemlig!

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:00   #98
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, men jeg kjenner litt for mange strebere....

Så se hver enkelt for hvem de er, da. I stedet for å anta at alle som tar tak i livet sitt og ønsker endring er strebere.

Jeg for min del skjønner at jeg trekker store veksler på å være både styrt praktisk og følelsesmessig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:04   #99
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

OM jeg hadde bedt om operasjon hadde jeg fått det innvilga på flekken, jeg er nok faktisk en av de største her på forumet pr i dag.
Ja, på grensa til diabetes, og med spesialoppfølgig hele svangerskapet blandt annet.
Og jeg kjenner både slankeopererte og kosmetisk opererte, så jeg veit mye om tanker før, rundt og etter også. Blandt skjer de som ville valgt å ikke operere om de fikk velge på nytt.

Om du har spist deg til en god helse ved lavkarbo og har et bevisst valg på det du spiser, hvorfor trengte du da spesialoppfølging i svangerskapet mtp diabetes? Det burde vel ikke være nødvendig om du hadde full kontroll?

Og det er faktisk ikke sånn at noen får en vektoperasjon innvilget på flekken, det er en lang prosess å få vektoperasjon gjennom det offentlige. Bakgrunn, slankehistorie, helsetilstand, diverse utredninger (iallfall i det offentlige; psykologisk, gastroskopi, hjerte osv.) må passeres, i tillegg til fullført startkurs/forkurs (ikke ved alle sykehus, men ved mange) før man gjennom en kirurgsamtale blir godkjent. Det er ikke bare å slenge inn en søknad så får man automatisk en operasjon bare man har en bmi på over 40 (evt. over 35 med følgesykdommer).

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:12   #100
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Om du har spist deg til en god helse ved lavkarbo og har et bevisst valg på det du spiser, hvorfor trengte du da spesialoppfølging i svangerskapet mtp diabetes? Det burde vel ikke være nødvendig om du hadde full kontroll?

Fordi legen min hadde like liten tiltro som samfunnet generellt til at overvektige faktisk kan ha en viss selvkontroll.
Jeg lå langt under grensene hele svangerskapet, og i følgde diapol var det litt overilt å ta meg inn så tidlig som de gjorde. men grunnet forhistorisk fra før jeg oppdaget lavkarbo pluss BMI så kvalifiserte jeg.
Ikke at jeg ser hva det har med slankeoperasjonssaken å gjøre, men siden vi er nede på personanalyse her så...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no