Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ang. lavkarboshaker

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-11, 17:53   #76
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Må bare skyte inn:



Dette er bare tull.. Ingen shaker i verden klarer å ødelegge forbrenninga di (egne ord fra en ernæringsfysiolog) Det funker bare ikke sånn, er du klar over hva som skal til for å ødelegge kroppens forbrenning? Det er ganske heftige saker som skal til. Da oftes sykdommer..
Jeg trodde det var sånn at om du gikk på shake-kur så tok du av deg mye, men la på deg enda mer etter på, og at grunnen var at den hadde ødelagt forbrenninga.
Sannheten er rett og slett at du har spist for mye, beveget deg for lite og er nok skyld i vekt pågangen selv

Ødelegger kanskje ikke direkte forbrenningen, men det er vel ingen hemmelighet akkurat, at når man slanker seg på MAKS 800 kalorier om dagen, som en pulverkur som oftest betyr, så forsvinner muskelmasse. HVIS man holder på over lengre tid.

Mindre muskelmasse=lavere forbrenning.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 17:54   #77
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

La meg forklare deg litt om hva slike kurer gjør med kroppen. Det være seg shake-kurer, eller suppekurer og andre sultekurer.
Man går ned de første 2-3 ukene, ofte endel vann. Etterhvert begynner kroppen å forstå at her er det ikke mye næring å få, så den begynner å spare på det den har. Hvilket gjør at man slutter å gå ned selv på et veldig lite kaloriinntak (under 500 kcal pr dag er typisk). Før eller senere må man begynne å spise mat igjen, og siden kroppen allerede er i sparemodus vil den legge alt dette rett i lagrene. Desverre sitter denne lærdommen godt i og for hver slik runde blir det vanskeligere å gjenopprette/opprettholde en normal forbrenning. Hvis man i tillegg er insulinresistent (som de fleste overvektige er) vil det være så å si umulig å komme i rett balanse igjen. Mulig du ikke anser dette som en ødelagt forbrenning, men det gjør jeg.

Nei jeg anser ikke dette som ødelagt forbrenning, for det er ikke det.
Du har gjort noe uklokt og du har forstyrret forbrenningen din pga det. Men dette er ikke varig. Det er også derfor man ikke bare skal kaste seg ut i "vanlig mat" igjen etter noe sånt, men ta det svært gradvis så ikke kroppen er på sparebluss når du begynner å innta normal mat i normale mengder

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 17:57   #78
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ang. lavkarboshaker

Det dere diskuterer er mao Hvordan definere ødelagt forbrenning?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:00   #79
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ødelegger kanskje ikke direkte forbrenningen, men det er vel ingen hemmelighet akkurat, at når man slanker seg på MAKS 800 kalorier om dagen, som en pulverkur som oftest betyr, så forsvinner muskelmasse. HVIS man holder på over lengre tid.

Mindre muskelmasse=lavere forbrenning.

Jo, men muskelsvinn er jo heller ikke en varig ting, man kan jo ikke bare sitte på ræva under og etter en sånn kur. Man må jo oppveie selv.Og om man holder på med kurer så lange at man mister betydelig med muskelmasse, har man vel egentlig andre problemer vil jeg tro...?
Altså; jeg forsvarer ikke bruk av kurer her, bare sier at man ødelegger ikke forbrenningen av det

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:01   #80
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Men nå snakker dere om noe annet enn proteinshake tror jeg, det er vel ingen som bytter ut all sin vanlige mat med proteinpulver, hvilket denne tråden altså handler om. Men at man klusser med forbrenningen på LAVKALORIPULVER, og ikke spiser vanlig mat, DET er noe annet

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:02   #81
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Jo, men muskelsvinn er jo heller ikke en varig ting, man kan jo ikke bare sitte på ræva under og etter en sånn kur. Man må jo oppveie selv.Og om man holder på med kurer så lange at man mister betydelig med muskelmasse, har man vel egentlig andre problemer vil jeg tro...?
Altså; jeg forsvarer ikke bruk av kurer her, bare sier at man ødelegger ikke forbrenningen av det

Kanskje ikke for alltid, men det fikses ikke på 1-2-3 heller Og det skal ikke sååå lang tid til for å være i gang med jojo-slankekarusellen.

Synes forresten du utviser veldig nedlatende, ovenfra og ned holdninger her. Jeg tåler det, for jeg forble faktisk feit fordi at jeg spiste mer enn jeg skulle, men ikke kom her og vær noe allvitende orakel og begynn å fortelle folk hvorfor de er blitt som de er. Det vet du ingenting om.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:02   #82
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Det dere diskuterer er mao Hvordan definere ødelagt forbrenning?

Ja semantikk er ikke alltid enkelt

Nei, men jeg vet folk som kommer åresvis etter en kur og sier at den ødela forbrenninga mi og derfor er jeg feit..
Greit, den kan klusse til litt etter endt kur, om du ikke gjør det rett mtp mat og menge etterpå. Men forbrenninga normaliserer seg etter en stund uansett. Kroppen vil ikke alltid være i sparbluss fordi du tok en kur i 1992 liksom..

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:03   #83
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Men dette er ikke varig.

Fint for deg om det ikke er det for deg, for meg har hver slik runde gitt mer og mer katastrofale følger. Og vi snakker om ca 20 års perspektiv her så jo jeg veit at det er sånn og at det er uopprettelig.

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Det er også derfor man ikke bare skal kaste seg ut i "vanlig mat" igjen etter noe sånt, men ta det svært gradvis så ikke kroppen er på sparebluss når du begynner å innta normal mat i normale mengder

Siden du tydeligvis utfra kometaren lenger opp antar at vanlig mat for de fleste overvektige er potetgull, så er vel ikke det noe man bør begynne å spise igjen overhodet. Men heldigvis er de fleste, selv overvektige, mer opplyst enn du gir de kreditt for, og spiser det som anses som sunn mat av ernæringsrådet og andre besserwissere. Noe som selvfølgelig vil opprettholde kroppens sparemodus, siden det gir høy insulinutskillelse og stimulerer til enda større lagring. Hvis man derimot spiser lavkarbo vil man slippe dette. Men, hvis man spiser lavkarbo og stabiliserer blodsukkeret og lærer kroppen at den får sunn og god næring nok og dermed kan gi slipp på lagrene vil man jo ikke trenge å gå på slike syke pulverkurer i utgangspunktet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:03   #84
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Ja semantikk er ikke alltid enkelt

Nei, men jeg vet folk som kommer åresvis etter en kur og sier at den ødela forbrenninga mi og derfor er jeg feit..
Greit, den kan klusse til litt etter endt kur, om du ikke gjør det rett mtp mat og menge etterpå. Men forbrenninga normaliserer seg etter en stund uansett. Kroppen vil ikke alltid være i sparbluss fordi du tok en kur i 1992 liksom..

Lurer litt på hvordan du kan uttale deg sååå bombastisk når mange har motsatt erfaring?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:05   #85
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Kanskje ikke for alltid, men det fikses ikke på 1-2-3 heller Og det skal ikke sååå lang tid til for å være i gang med jojo-slankekarusellen.

Synes forresten du utviser veldig nedlatende, ovenfra og ned holdninger her. Jeg tåler det, for jeg forble faktisk feit fordi at jeg spiste mer enn jeg skulle, men ikke kom her og vær noe allvitende orakel og begynn å fortelle folk hvorfor de er blitt som de er. Det vet du ingenting om.

Det var absolutt ikke meningen! Trodde ikke jeg tråkket noen på tærne nå...?
Men hvor er det jeg er "allvitende orakel og begynn å fortelle folk hvorfor de er blitt som de er." ?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:07   #86
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Det var absolutt ikke meningen! Trodde ikke jeg tråkket noen på tærne nå...?
Men hvor er det jeg er "allvitende orakel og begynn å fortelle folk hvorfor de er blitt som de er." ?

Tja, ved å fortelle at man spiser for mye og beveger seg for lite, feks?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:08   #87
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Lurer litt på hvordan du kan uttale deg sååå bombastisk når mange har motsatt erfaring?

Er ikke meningen å være så bombastisk altså.. Men det er jo fysiologi.. Med mindre du har sykdom/syndrom som tilsier noe annet, så vil jo ikke kroppen være i sparebluss for alltid..
Og Charlott, om du hadde lest litt lenger ned så hadde du sett hvor jeg ville med den kommentaren, og at det ikke gjaldt generelt

Carisma: Men hvorfor fortsette på kurer da? Når du ser at du får lide for det?
Og det om potetgull osv, jeg satt det på spissen. Selvfølgelig er det ikke alle overvektige som sitter på ræva å gomler pizza å potetgull..


Men nå har visst jeg tråkket mange nok på tærne ser jeg.. Det var overhode ikke min mening å gjøre det. Så da er det vel på tide å trekke seg unna tror jeg.. Beklager..

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:11   #88
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Er ikke meningen å være så bombastisk altså.. Men det er jo fysiologi.. Med mindre du har sykdom/syndrom som tilsier noe annet, så vil jo ikke kroppen være i sparebluss for alltid..


Men nå har visst jeg tråkket mange nok på tærne ser jeg.. Det var overhode ikke min mening å gjøre det. Så da er det vel på tide å trekke seg unna tror jeg..

Om du går på den ENE kuren vil det jo rette seg, men jo-jo slanking er rimelig vekjent, og etter mange nok kurer vil "forbrenninga" være fucka opp.

Du kan kanskje ta deg tid til å høre hvorfor flere her ikke er enig med deg, høre hvilke erfaringer de har og hva de bygger sine uttalelser på, fremfor å bombastisk fortelle at det er feil

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:20   #89
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

en hvorfor fortsette på kurer da? Når du ser at du får lide for det?

Seriøst??
Selvfølgelig fordi man er desperat etter å gå ned i vekt, og fordi man ikke forstår hvorfor kroppen gjør det motsatte av det all logikk og folk som mener å greie på sånt sier den skal. Da er det jo en selv det må være noe galt med tror man. Så an prøver en gang til. Og enda en gang.

Hvis du ikke forstår det så har du ikke særlig erfaring med slanking og bør derfor være forsiktig med å uttale deg som du gjør!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:23   #90
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Unnskyld meg, du er den frekkeste personen jeg har vært borti! For det første så er det utrolig frekt å anta noe som helst om hva jeg gir til min baby, dette har INGENTING med hva jeg lurte på i denne tråden. And for the record, babyen min drikker NAN. Jeg har lest de fleste bøker om lavkarbokosthold, jeg VET hva som er sunt og hva som ikke er det, men det er opp til meg selv hva jeg vil spise!! Jeg ser at du er 34 år, ett år eldre enn meg, da antar jeg at du ikke er mammaen min.

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

PS: Jeg er ALL FOR at man skal holde en hyggelig tone her inne, men det er ikke lett når man får slike kommentarer. Takk for at du minnet meg på at jeg ikke fikk til ammingen. Du eier tydeligvis ikke sosiale antenner, eller så er du rett og slett en bitch.

Kjære vene! Ikke tenn så fort. Carisma mener det godt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:24   #91
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Ang. lavkarboshaker

Jeg har fått Ipaden min idag!! Hurra. Hihi

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:25   #92
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Jeg har fått Ipaden min idag!! Hurra. Hihi


__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:26   #93
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Ang. lavkarboshaker

jeg har gått på pulver kurer flere ganger, og har alle gangene gått ned ca 5 kg i løpet av ca 3 uker, og gått opp igjen ca 7 kg de neste ukene, og det er mens jeg ahr spist sunt og trent, så at den typer kurer klusser med forbrenningen er jeg sikker på, og jeg sliter forsatt med det, selv etter flere år.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:23   #94
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kjære vene! Ikke tenn så fort. Carisma mener det godt!

Haha!

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:24   #95
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Man skal høre mye før øra detter av

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:16   #96
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

La meg forklare deg litt om hva slike kurer gjør med kroppen. Det være seg shake-kurer, eller suppekurer og andre sultekurer.
Man går ned de første 2-3 ukene, ofte endel vann. Etterhvert begynner kroppen å forstå at her er det ikke mye næring å få, så den begynner å spare på det den har. Hvilket gjør at man slutter å gå ned selv på et veldig lite kaloriinntak (under 500 kcal pr dag er typisk). Før eller senere må man begynne å spise mat igjen, og siden kroppen allerede er i sparemodus vil den legge alt dette rett i lagrene. Desverre sitter denne lærdommen godt i og for hver slik runde blir det vanskeligere å gjenopprette/opprettholde en normal forbrenning. Hvis man i tillegg er insulinresistent (som de fleste overvektige er) vil det være så å si umulig å komme i rett balanse igjen. Mulig du ikke anser dette som en ødelagt forbrenning, men det gjør jeg.

Kjære deg.

Jeg gikk på en sånn "grusom" pulverkur i februar og mars. Begynte på 129,2 kilo, gikk ned 12,6 kilo på de 3 første ukene. Så spiste jeg lavkarbo i 14 dager, og hold vekta jevnt på 117-118 kilo før jeg tok 3 nye uker på pulver. Etter de 3 ukene viste vekta 109,4 kilo, altså en nedgang på 19,8 kilo.

Deretter gikk jeg over til å spise lavkarbo. Jeg følger ingen spesiell linje, det er rett og slett egendefinert, men jeg holder med stort sett rundt 40-60 karber om dagen, maks 70. Og på det inntaket holder jeg meg også i ketose.

Det er nå altså 3,5 måneder siden jeg var ferdig med pulverkurene, og jeg veier i dag 106,8 kilo. Altså en rolig nedgang på 2,6 kilo etter at jeg begynte å spise igjen, men jeg er fornøyd. Jeg skal under 100, men jeg har ikke dårlig tid.

Min bror gikk fra 98 til 84 kilo iløpet av 8 uker i fjor høst. Fra midten av desember 2010 har han gått på et relativt moderat lavkarbokosthold, med en grense på 125-150 karber i døgnet, normalt rundt 100. Han veier i dag 81 kilo.

Kan du forklare hvordan dette er mulig med ødeøagt forbrenning?

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:20   #97
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

andre besserwissere.

Dette er sikkert ikke pent av meg å si, men av og til fremstår du som et prakteksemplar av denne rasen. Du VET, alle andre tar feil. Basta. Typisk besserwissersyndrom.

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:22   #98
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Synes forresten du utviser veldig nedlatende, ovenfra og ned holdninger her. Jeg tåler det, for jeg forble faktisk feit fordi at jeg spiste mer enn jeg skulle, men ikke kom her og vær noe allvitende orakel og begynn å fortelle folk hvorfor de er blitt som de er. Det vet du ingenting om.

Kanskje du skulle påpeke dette ovenfor en annen person i denne tråden også? Det er da en som er hakket verre enn Nightly her...

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:25   #99
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Men forresten, hva vet vel jeg, jeg er jo bare en dum mann....

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:29   #100
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

Men forresten, hva vet vel jeg, jeg er jo bare en dum mann....

Det holder vel nå? Om du kjeder deg finnes det en del kule onlinespill vettø

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no