Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Januarskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-11, 01:02   #76
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

Hvor shopper man atkinsbarer? Har de det på dagligvarebutikker (i såfall hvilke?) eller må man på helsekost etc?

De har noen på vanlige butikker, men de er ikke så god. Kinsarvik har en del (både i butikkene og på nett). Det er faktisk mange helsekostbutikker som ikke har Atkins. Et annet alternativ er å bestille fra USA. For eksempel på iherb.com.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 06:30   #77
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarskravletråden til 30+

Jeg synes faktisk at de barene som man får i butikkene er noen av de beste jeg.
Men anbefaler å bestille fra for eksempel iHerb, det har jeg gjort flere ganger og har alltid et lager av forskjellige typer.

Ny uke og gleder meg til nye utfordringer på jobb!

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 09:37   #78
Hannesita
Juniormedlem
 
Hannesita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 16
Hannesita er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Man kan kjøpe Atkins barer på Rema 1000 og Meny.
Noen helsekost butikker har det også.

I dag har jeg veid meg. Ned 2 kilo
Det føles så bra!! har godt med overskudd om dagen, og får trent litt også...

__________________



Hannesita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 10:26   #79
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Januarskravletråden til 30+

Tusen takk for tips, da får jeg stikke innom meny (min nærmeste av de dere har nevnt) og se om jeg finner noen barer

Greit å ha noen i vesken, er ikke så mye lavkarbomat å finne når man er på farten, eller om man feks blir sulten på jobb. Men kan nok tenkes at jeg spiser dem istedetfor å ha dem som nødproviant ja

Best jeg kjøper mange!

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 12:43   #80
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

er så heldig å ha blitt sjuk, mest sannsynlig influensa, noe jeg aldri har hatt før.. hele gjengen kunne bli dårlig, men jeg fikk toppen en forkjølelse. detta er ikke morro, men heldigvis er jeg ikke like dårlig som typen min, han fikk det et par dager før meg og er skikkelig dårlig..

av en eller annen grunn har jeg også veldig vondt i korsryggen av alle ting, den delen av ryggen jeg normalt aldri har vondt i..

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 13:40   #81
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

God betring, Sanney! Eg vart oppringt frå SFO i dag, eine jenta mi hadde fått vondt i hovudet og det var fleire som var henta frå skolen med same plager. Det er kanskje ein byrjande 'flensa det også. Godt at eg fikk gjort unna trening, handling og fødselsdagsgåver til i morgon før eg vart tilkalt. Kryssar fingrane for at eg skal halde meg nokonlunde frisk, eg som har ungar å ta meg av.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 15:49   #82
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Min kjæreste hadde tidligere en kompis som er i det kriminelle miljøet i Møre og Romsdal. De er ikke lenger venner. Men siden jeg ikke godtok å bli slengt drit til av denne kompisen uten å si noe tilbake, så ble jeg i julen truet på livet og med å bli avklippet fingrer. Så ga han seg, og beklagde og sa at han var full osv.. I dag har kjæresten min fått ny beskjed om at han idioten har leigd inn torpedo som skal klippe av meg fingrene. Jeg er jo ikke hjemme for tiden, men hos min mor som ikke har det så bra. Er derimot bekymret for min kjære som er hjemme hos oss, i tilfelle det skulle komme noen på døren. Jeg skal til Bergen igjen på fredag og være i helgen, og vi har da bestemt oss for å anmelde det. Er det lurt? Og hva vil eventuelt skje?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 16:36   #83
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 16:46   #84
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Januarskravletråden til 30+

Omg, that's sick!

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:07   #85
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Min kjæreste hadde tidligere en kompis som er i det kriminelle miljøet i Møre og Romsdal. De er ikke lenger venner. Men siden jeg ikke godtok å bli slengt drit til av denne kompisen uten å si noe tilbake, så ble jeg i julen truet på livet og med å bli avklippet fingrer. Så ga han seg, og beklagde og sa at han var full osv.. I dag har kjæresten min fått ny beskjed om at han idioten har leigd inn torpedo som skal klippe av meg fingrene. Jeg er jo ikke hjemme for tiden, men hos min mor som ikke har det så bra. Er derimot bekymret for min kjære som er hjemme hos oss, i tilfelle det skulle komme noen på døren. Jeg skal til Bergen igjen på fredag og være i helgen, og vi har da bestemt oss for å anmelde det. Er det lurt? Og hva vil eventuelt skje?

Helt ærlig, så blir nok saken bare henlagt. Jeg ble truet i forfjor av en narkoman som skulle drepe meg og kutte meg i biter. Politiet kom å henta han på kafeen der jeg jobba for han nekta å gå når jeg skulle stenge. Jeg sa til de at jeg hadde lyst å anmelde han fordi han truet meg. De sa jeg skulle ringe politiet neste dag (det var ganske seint på kvelden). Neste dag kom han på kafeen og spurte etter meg når jeg ikke var der og jeg ringt politiet. Da hadde de ikke en gang registrert at de hadde hentet han. Jeg kunne derfor ikke anmelde han, for de visste ikke hvem han var. Det fantes ingen rapport. Så jeg endte opp med panikkangst og sykemelding (vi var alltid alene på jobb, så jeg følte meg aldri trygg der). Nå vet jo dere hva han heter og sånn. Men jeg tror at trusler ikke blir tatt for alvorlig. Men det er mulig at siden han er kriminell (kanskje er kjent av politiet) så vil de ta det alvorlig. Men han som truet meg var også kjent av politiet, for så vidt. Nei, jeg vet ikke. Jeg skulle ønske de gjorde mer enn å bare trekke på skuldrene..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:09   #86
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Januarskravletråden til 30+

Men jeg håper virkelig det ordner seg Anarko!
Og god bedring, Sanney.

Ville også rope ut en plass at jeg skal til Roma i mai!!!! *gledeseg*

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:22   #87
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Vi kommer mest trolig til å anmelde det. Men vi er litt usikre siden han har truet lillebroren til kjæresten min (og han er kun 16 år) også, om vi skulle melde det. Men vi får se. Det er en syk mann det er snakk om, og selv om jeg tror han er rusa nå og bare slenger med kjeften, så er det jo en trussel, som jeg har forstått han er troende til å gjøre noe ut av.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:27   #88
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Januarskravletråden til 30+

Jeg håper det blir tatt tak i på en ordentlig på måte da!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 10:15   #89
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 61
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Er så stiv og støl i dag. Hadde yoga-time i går, for første gang på 4 uker.
Og så bytter jeg veiedag til torsdag, er så lei av å være stappa hver mandag, etter god mat i helga. (Jeg hoder dietten, men blir mer mat enn i uka)

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:48   #90
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Jeg har bestemt meg for å gå for mer ketogene prinsipper. Kutte ut (i alle fall nesten) fløte, tomat og en del andre ting som kan oppleves som partystoppere. Begynte dagen med stekt egg, litt agurk, og smør til frokost.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:54   #91
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Januarskravletråden til 30+

Har ikke gått ned noe de siste dagene

Hadde jeg enda hatt én veiedag i uka og holdt meg til den, så hadde jeg blitt gledelig overrasket over det jeg gikk ned første to dagene når fredagen kommer

Men når det ikke skjer noe på noen dager så begynner jeg å bli litt bekymret, uansett hvor teit det egentlig er.. :P

Vær tålmodig, sier jeg til meg selv.. Men jeg hører ikke etter

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:18   #92
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

i og med at jeg har vært sjuk og omtrent ikke spist, så har jeg i følge min wii gått ned ca 2 kg de siste fire dagene.. men det kommer vel på igjen når jeg blir bra nok til å spise skikkelig og trene tenker jeg.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:58   #93
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Januarskravletråden til 30+

[quote=Venus Willendorf;998414]Har ikke gått ned noe de siste dagene

Hadde jeg enda hatt én veiedag i uka og holdt meg til den, så hadde jeg blitt gledelig overrasket over det jeg gikk ned første to dagene når fredagen kommer

Men når det ikke skjer noe på noen dager så begynner jeg å bli litt bekymret, uansett hvor teit det egentlig er.. :P

Vær tålmodig ja Nå er jeg en av de som synes det er dumt å veie seg oftere enn én gang i uka, rett og slett fordi vekta svinger ganske mye i løpet av en uke. Hvor mye har du gått ned da? Om du har gått ned noe i løpet av en uke synes jeg ikke du skal være bekymret, det er tross alt ikke bra å gå ned for mye for raskt heller..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:10   #94
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Januarskravletråden til 30+

Gikk ned 2,8 kg de to første dagene
Og 0 de to neste.

Det er derfor det er så teit å tenke som jeg gjør

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:44   #95
Hannesita
Juniormedlem
 
Hannesita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 16
Hannesita er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Jeg holder meg konsekvent til veiing, en gang i uken...ellers spiller det så på psyken, og man kan fort ''sprekke''.
La kroppen stabilisere seg så kommer det etterhvert. Du hadde jo et enormt vektap de første dagene! Nyt de...

Legg vekta i skuffen, ute av syne

__________________



Hannesita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:14   #96
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Januarskravletråden til 30+

Skal gjøre mitt beste!

Var ute og shoppa Atkins-barer nå. Enn så lenge så får de bli liggende i veska, selv om jeg nok kommer til å smake såvidt på en, for å se hva det her er for noe rart

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:53   #97
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Januarskravletråden til 30+

Det holdt ikke lenge nei. Nå er to typer atkinsbarer pluss en atkins-sjokolade smakt på (var så nysgjerrig ). Tok en liten bit av et hjørne av alle tre, og gud hvor søtt det var! Spesielt baren med hasselnøtter var grusomt søt, den med mørk sjokolade var noe bedre. Selve sjokoladen var også veldig søt, men brukbar i mindre mengder.

Og tenk, jeg føler ikke engang for å spise mer av dem

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:46   #98
Hannesita
Juniormedlem
 
Hannesita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 16
Hannesita er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Det er ikke mange dagene på Lavkarbo før sjokolade/proteinbarer bare blir helt utrolig søte... og man har mye mindre tolleranse for søtt...

Jeg har hatt en proteinbar i lomma i en uke, hvor jeg tar en liten bit på veg hjem fra jobb, og drikker mye vann ved siden av..Det gjør at jeg holder meg litt før middag.

I går tok jeg to små ruter av en 70% sjokolade til teen, men syntes at det 'trigget' meg litt, til å ville ha mer, så det må jeg holde meg unna en stund til tror jeg.

__________________



Hannesita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 17:52   #99
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

jippi, blandebatteriet på dusjen har streika, så nå blir det kun kalddusjer fram til pappa får fiksa nytt til helga.. jeg hadde bare kaldvann på søndag og, men i febertåka tenkte jeg ikke mer på det...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 18:41   #100
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Men du har vel varmt vatn i vasken? Har ikkje tatt ein dusj her heime hos meg sjølv på... um... sida ei god stund før jul trur eg. (Det er sikkert uvand dersom du berre ha ein dusj kvar dag, men det er ikkje uhygienisk å vaske seg på gamlemåten, altså...) Kalde dusjar midt på vinteren er da ikkje det minste godt. Brrrr!!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Januarskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 130 31-01-10 22:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no