Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Noen som starter i disse dager?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-10, 11:00   #76
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Da er første uke på south beach ferdig... Resultetet ble ned 4 kg!!!! gjett om jeg er lykkelig
Nå har jeg hatt omelett med skinke og grønnsaker til frokost , og nå står 30 min core trening for tur før jeg avslutter med 30 min intervaller på tredemølla.

Ha en fin dag folkens..

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 11:08   #77
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

SÅ BRA!!! Gratulerer til deg! Det er jo super bra! HURRA!

Jeg må komme meg ut på noe trening i dag også, bare litt usikker hva enda, tror ikke det er noen timer jeg rekker, får se om jeg må kle på meg alle lagene mine og gå runden min fort.
Core går jeg på også, jeg digger det. Er det på sånn bevegelig brett?

Nå får jeg mekke meg en omelett til frokost, litt sen start her i dag, men det er litt deilig også da.

God tur til treningen og ha en fin lørdag. Tenker det gode humøret holder seg.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:59   #78
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Søndag og sola skinner.. ikke så kaldt i dag heller. Heldigvis Begynner å bli litt lei av denne sprengkulda , men leste i VG i dag at den var snart over. Hurra Da er det mulig å ta en skitur i ny og ne igjen.

Var på core time i går og det hadde tydeligvis muskulaturen godt av. Rimlig støl i dag ja..

I går sto biff med ovnsbakte grønnsaker på menyen , og i dag er det laks med blomkål og brokkoli mos..

Håper det blir en fin søndag. Ha en fin dag alle sammen.

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 15:38   #79
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

En fin søndag og endelig har jeg kommet meg på trening! Det var deilig! Hehe..utrolig festlig når det har blitt sånn at man kikker på gradestokken og sier; Aah..deilig, ikke mer enn 17 minus!
Noen venner dro av gårde på ski, men jeg valgte innetrening..og var FLINK! 30 min funwalk, en time core og 45 min spinning! Håper VG har rett i spådommen sin sånn at bilen vil være med ut og frakte meg neste uke.

Deilig og være støl også da, så merker man at man har gjort noe.

Etterpå blir det middag hos mamma og pappa, og jeg har tatt forhåndsregler og sjekket om de har blomkål. Svinestek og blomkål burde bli bra det.

Ha en fortsatt fin søndag!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 09:16   #80
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Veiedag etter første uken: - 2.5 kilo! Jippi!!!! Nå ble jeg glad altså!!

Og bilen ser ut til og være i bedre humør også, så treningsbag er pakket, så da blir det Core og Funwalk etter jobb. *M O T I V E R T*

Fin mandag til alle!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 15:43   #81
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Heisann! Jeg og kjæresten begynner på andre runde (hadde en runde på 2 måneder etter påske i fjor) med South Beach.

Forrige gang hadde jeg ikke lavkarbo.no og i dag har jeg allerede lagd ooopsieroller (kjempegode). Har også vært på trening (30 min sykling og 20 min roing).

Heldigvis er jeg lettere nå enn forrige gang så nå har jeg kanskje håp om at denne sommeren kommer jeg til å være råflott

Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:59   #82
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Så bra Victory!!
Supert resultat! Det gjør liksom alt "slitet" vedrt det spør du meg

Vi står på videre så blir vi så flotte når vi skal trave strendene , du i Thailand og jeg i Florida! Tenk på alt det lekre vi kan shoppe da

Deilig at temperaturen er mer levlig nå ja. Ble en liten skitur på meg i dag da. Deilig.

I dag har jeg endelig fått tak i Ricotta osten. Ganske allright som kveldsmat synes jeg. Mettet godt. hadde litt vanilje essens oppi og litt revet sitronskall med noen knuste mandler på toppen! Føler faktisk ikke mye søtsug lenger og det er deilig. Jeg ELSKER jo sjokolade.

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:10   #83
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Ja jeg ble SÅ glad! Utrolig gøy! Hohoho...ja vi får bare stå på, strandlivet lokker, og så mye bedre turene våre blir om man føler seg vel! We can do it we can do it...

Jeg har vært på trening, fikk strafferunde siden det ble lite forrige uke, så da ble det 30 min funwalk, 30 min core, 30 min (av en hel time) energy, og avslutte med 30 min funwalk igjen. Fornøyd med det. Så ble det den faste tacogryten til middag igjen, har fått helt dilla jeg!

Ooh...sånn ost vil jeg også finne! Burde vel ha den på Ica tenker jeg. Har også bestilt en ny bok: South Beach Diet Supercharged. Blir spennende og få.

Jeg kan ikke akkurat si jeg har mistet helt søtsuget jeg da, håper det skjer snart...i går var ILLE! jeg var altså så fysen, så det blir nok litt mye pastiller er jeg redd. Må prøve og roe meg litt.. Nå ser jeg 4 stjerners middag, kanskje man kan plukke opp noen tips.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:10   #84
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Opprinnelig lagt inn av Smakfull, her.

Heisann! Jeg og kjæresten begynner på andre runde (hadde en runde på 2 måneder etter påske i fjor) med South Beach.

Forrige gang hadde jeg ikke lavkarbo.no og i dag har jeg allerede lagd ooopsieroller (kjempegode). Har også vært på trening (30 min sykling og 20 min roing).

Heldigvis er jeg lettere nå enn forrige gang så nå har jeg kanskje håp om at denne sommeren kommer jeg til å være råflott


Hei og velkommen!

Til sommeren kommer vi til og være så fiiiiiine!!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:57   #85
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Takk takk !
Ja, er det jeg også håper på!

Så er det noen som forslag til noe pålegg til lapper? Tipper jeg fort blir lei av kokt skinke.. Kjøpte reker i dag så i morgen blir det "rekesmørbrød"

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 08:48   #86
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hmmmm....pålegg er jeg ikke så god til og variere på. Har stortsett brukt leverpostei, ost og skinke, men leverposteien må jeg nok drøye en stund er jeg redd.
Men hva med fisk? Varmrøkt makrell syns jeg er fantastisk! Eller laks? Jeg liker ikke gravet og røkelaks av de "rå" typene, men gjør du det kan du jo ta det med eggerøre feks.
Kokt egg med mager tubeost..
Eller andre kjøttpålegg som kylling og kalun.
Jeg er så glad i spekeskinke, men ser det er litt tvil om det er lov eller ikke..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:57   #87
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hvor har du bestilt boken fra da? Engelsk utgave eller finnes den på norsk nå? Jeg får mailer av den amerikanske siden hver dag med mattips. Veldig allright altså. Utrolig mye produkter i South Beach dietten til salgs i usa. Dressinger , fullkorntortillaser i alle mulig varianter og mange forskjellige "barer" til måltidserstattning. Synd vi ikke får kjøpt dem i norge...

Pålegg er vanskelig å variere synes jeg men jeg bruker mye kyllingpålegg i flere varianter , magre smøroster , egg i alle varianter og fiskepålegg.

Tacogryta di Victory høres bra ut. Er det den som ligger ute med oppskrift?

Velkommen Smakfull. Alltid hyggelig med flere her inne

I kveld skal jeg skrive inn dattern min på skolen og det føles faktisk litt vemodig. Mors lille jente har også blitt stor. Hun gleder seg veldig. Så i dag blir det kun intervaller på tredemølla. I morgen skal jeg prøve Elixias nye storsatsing X-fit! Det skal vist være knalltøft!!! Gleder meg

Ha en fin tirsdag alle sammen.

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 11:35   #88
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Mamma bestilte den til meg på Ebay så den er på engelsk. (Ebay er foresten et sted jeg skjønner jeg bør holde meg LANGT unna - Det kan man virkelig bli hekta på! Hehe.. ) Håper det blir bra, ofte syns jeg de forskjellige oversettingene er litt teite. Jeg får også daglige mailer fra den amerikanske siden, genialt da! Du har ikke sett noen sider som selger disse south beach produktene på nettet da? Jeg har lett litt, men ikke funnet noe..

Tacogryten er den som ligger ute her ja, så forsker jeg litt på den litt innimellom. Litt mer vann noen ganger gang, legger til litt krydder noen ganger etc. (I går tok jeg oppi spiscumin og masse piri piri) Hot hot!
Den funker også med et sånn bomkålmos lag oppå seg.

Lykke til med skoleinnskriving da, tiden flyr!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 13:25   #89
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Man kan bestille fra amazon.com. Men jeg vet ikke om de leverer til Norge altså men jeg tror det. Mange av produktene er 6 stk i pakka og det er jo litt mye da. 6 flasker dressing osv. Men de har utrolig mye godt der.
Sjekk sidene til amazon.com og se på Grocery.. Der finner du mye godt.

Håper jeg finner litt å putte i kofferten min hjem fra Florida men ønsker meg noen av produktene før den tid også. Kanskje det er litt å få tak i i Harryland? Jeg burde kanskje ta en tur snart.

Tacogryten skal prøves. Hot mat er deilig i kulda da

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 16:12   #90
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Jeg har den engelske, men synes ikke den var noe særlig bra!
Kanskje titte litt mer i den og se om jeg blir inspirert. Lånte tre bøker på biblioteket i går, en om egg, en om kylling og en om grønnsaker. Der var det mye godt jeg skal teste ut

I dag blir det wok med svinekjøtt, sopp og brokkoli og blomkål

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 17:53   #91
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Da skal jeg inn på amazon og kikke! Har kjøpt et par filmer derfra for mange år siden, så da leverte de hvertfall..Eller så er det jo denne danske siden da http://www.dialife.dk/ med litt forskjellig, kanskje det går ann og ønske seg at de tar inn ting.

Hehe..her ble det tacogryte IGJEN! Gratinerte den i dag da, og kokte blomkål så jeg ikke skal glemme bort grønnsakene.
I morgen må jeg planlegge litt, skal på møte i Oslo hele dagen...der blir det garantert bestilt lunch fra bakeren, men det er kjøleskap der da, så strengt tatt trenger jeg jo ikke planlegge mer enn en vanlig dag på jobb her. Det verste blir vel fristelsen tenker jeg.

Ei her anbefalte Fedon sin bok Barn i balanse uansett om man hadde barn eller ikke, Fedon og South Beach er jo ganske likt, og denne forklarte hvorfor det og det var sunt på en veldig forståelig måte. Kanskje man rett og slett burde skaffe seg et bibliotek kort igjen.

Nå er det snart ut på Core!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 17:56   #92
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Disse pastaene er faktisk veldig gode! Lønner seg vel og holde seg unna, men etter en stund når man er lei ting og tang kan den være kjekk og ha. Om man bestiller her kan man forresten sende de en beskjed om og merke pakken som gave om det koster mer enn 200. Så slipper man toll.
http://www.dialife.dk/product.asp?product=293

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:18   #93
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Takk for tips Victory. Der var det virkelig mye godt.. Kunne tenke meg lavkarbo tortillas og pita brød, og den pastaen ja. Kjekt å ha de dagene man er litt lei av de faste rettene. I går lagde jeg kylling gryte med løk (står i boka og i forumet her inne) Den ble veldig god :-)
Super enkel og rask å lage også..

I går ble det 1 time yoga og 40 min intervaller på tredemølla etterpå
Fornøyd med innsatsen. I dag er det styrketrening på programmet. Gleder meg til ny time

Laks med blomkål til middag tror jeg det blir.

I dag skinner solen og det er kun 6 minus ute..Deilig deilig.

Innskrivingen på skolen gikk veldig bra. Det blir en veldig liten klasse.9stk.
7 gutter og 2 jenter. Tror lille snupp kommer til å finne seg greit til rette.

Ha en fin dag i solskinnet alle south beachere..

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 17:48   #94
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

I dag ble det "burgere" av karbonadedeig salt og pepper.. Og ved siden av salat

Jeg har litt problemer med å forstå hva som er lov og ikke lov.. For i boken står det at usøtet sennep og ekte majones er lov..? Pleier å tenke litt kalorier jeg i tillegg så drikker ikke majones akkurat :P

Middag er definitivt mitt favorittmåltid Fant forresten noen bars fra eBay
http://cgi.ebay.ie/1-18-ct-SOUTH-BEA...item45ee771545

Tror jeg skal bestille en pakke når jeg er kommet et stykke i fase 2. Hadde vært greit å ha i veska ute på tur Og når man ikke orker lage omelett. De var jo ikke såå dyre heller. 14,50 per stykk

I neste uke skal jeg til Sverige en liten tur. Men er kanskje bare karbonadedeig og kylling som er lurt å kjøpe for oss?

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 21:14   #95
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Mye bra å kjøpe for oss i sverige tror jeg. Hadde tenkt meg en tur neste uke jeg da:-)
Jeg skal kjøpe kylling, karbonadedeig , biff , svinekjøtt.
også vet jeg de har sukkerfri buljong etc til en veldig billig penge der borte..

I dag har jeg vært på x-fit på Elixia. Utrolig bra time men veldig hard..
Så nå blir jeg nok innmari støl men det er jo bare ett tegn på at man har muskler eller hva??

Nå skal jeg slappe av foran tv..

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 09:20   #96
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

God torsdag!

Jeg vil igrunn si jeg er fornøyd med dagen i Oslo i går, jeg klarte meg finfint med min egen salat med laks mens de andre satt og spiste rundstykker..(som jeg må få si er UTROLIG gode!) boller ble servert på morgenen. Nei Takk. Og Wienerbrød etter lunch. Også nei takk. Det er ikke at jeg er så veldig glad i verken boller eller Wienerbrød, men dere vet denne "når man ikke kan". Da tror man vist plutselig man liker det. Det jeg ikke er fornøyd med er inntaket av vann, drakk nesten ikke noe, og det merker jeg i dag. Får bare fylle opp.

Heldige dere som skal til Sverige da. Det har jeg lyst til også..kanskje de har noen sånne utenlandske avdelinger som de har på Ultra og sånn? Hadde vært kjekt da. Men ellers er det jo masse kjøttting man kan ta med seg. Husk dere trenger masse kjøttdeig når dere begynner med Tacogryte. Apropo det, i går tok jeg de siste restene så i dag har jeg tatt opp sei. Får lete litt etter noen gode fiskeoppskrifter, om dere ikke har noen tips? Litt matforandring blir vel greit det tenker jeg..hehe..

Oioi, her ser det ut som mamma må handle litt mer for meg på Ebay ja! Takker for tips!!! Når det gjelder hva som er lov og ikke skal man jo også tenke på fettinnholdet, så enig at det er rart at majones er lov siden man skal bruke fettfri yoghurt og kesam etc.. Kankje det står noe på de amerikanske sidene det er link til lenger bak i denne tråden. Hvilken bok har du forresten? Jeg har denne. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=1671255
Og har bestilt denne: http://www.amazon.co.uk/South-Beach-.../dp/1905744277

Ingen trening i går, så i dag blir det Funwalk og Core. Saver Elixia jeg...brukte det da jeg bodde på Lillehammer. Fantatsisk bra!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 09:32   #97
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

http://www.amazon.co.uk/South-Beach-...3457645&sr=1-8

Er denne jeg har
Ja, synes også det er merkelig! Men pleier å tenke litt kalorier jeg da.. hehe. Selv om vi kanskje egentlig ikke skal det. Men vekten går nå nedover, begynner i dag med "startvekt", så blir det veiedag hver torsdag. Og det ser bra ut så langt

Har også bestilt proteinpulver i forskjellige smaker, kommer vel i posten i dag. Det er så greit å ta en om morgenen når man har dårlig tid og jeg holder meg fint mett i 4-5 timer hvis jeg ikke får anledning til å spise noe ! Fant også mange oppskrifter på nett som inneholder proteinpulver og yoghurt og frukt så gleder meg til å lage i fase 2.

Ja, får også slike merkelige cravings for tiden. jeg klarer forresten ikke se den coop reklamen der de serverer slike sjokoladekjeks. Får så lyst på, selv om det må være over et år siden jeg spiste noe lignende sist!

Vant jo også en pose twist i går.. haha, hva skal jeg med den? Får servere til folk som er på besøk :P

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:30   #98
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Ser ut som jeg har oversettelsen av den du har jeg da..
Jeg tenker også kalorier, litt for mye kanskje, for det er noe med at man trenger jo fett for og forbrenne også. Men på den andre siden det tar jeg vel gjerne igjen i nøtter. Jeg er ikke god på og begrense meg på nøtter..der var jeg bedre forrige gang. Da holdt jeg meg til pistasjenøtter og rett mengde, men nå har jeg ryki på paranøtt smellen. De er jo så gode...men de er jo så store også, så fort at man har hivd på en GOD DEL kalorier ja! Skjerpings!

Hvor har du bestilt proteinpulver? Det kan man jo bake ting av også..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:49   #99
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Det at man kan spise ekte majones har vel noe å gjøre med at det er riktig fett i den. Det hjertevennlige valget For fettet i ost og melkeprodukter er jo ikke bra for hjertet vårt i lengden...

Jeg spiser også litt nøtter ja. Vanskelig å holde seg til rett mengde det er jeg enig i..

Nå er det bare få dager igjen av fase 1 hos meg og må innrømme at jeg lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Skal jeg begynne å spise så mye karber det står i boka er jeg litt redd jeg spiser litt mye... men vi får bare prøve.

Gleder meg til å kunne ta litt frukt i ny og ne iallefall. Jeg elsker BÆR!!!!!
og særlig å lage smoothies..En frokost smoothie så jeg oppskrift på i boka og det blir deilig det

Ha en flott torsdag.

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 16:16   #100
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Gleder meg også til fase 2. Savner banan og peanøttsmør!!!
Har vært og sett på oppskrifter på detsoteliv.no og funnet mange kaker uten hvetemel og lite fett, men med sukker (som jeg kan bytte ut med søtningsstoff.) Jeg kjenner det hjelper på å bare kikke, selv om jeg ikke kommer til å lage noe særlig av dem.. Men blir gal av å tenke på alt jeg ikke får lov å spise!! Så hjelper på

Bestiller fra gymgrossisten.com. Finnes mange forskjellige, men har bestilt whey 80. Koster 149 kr for et kilo og hver shake bruker man vel 30-40 gram (+ 3-4 dl skummet melk)

Næringsinnhold pr 100g: Protein:80 g Karbohydrater:6 g Fett: 5 g.

Har faktisk bestilt banan, bringebær og sjokolade. Jordbær har vi fra før
Har funnet en god del oppskrifter med de kan jo dele underveis etterhvert som jeg får testet dem ut

Nøtter er jeg faktisk ikke noe glad i så det spiser jeg ikke. Drikker mye te og sukkerfri IFA. :P

Kanskje vi skulle lagd en egen middagstråd her inne? Inspirere hverandre litt mer.

Her blir det svinefilet med sopp, løk, paprika og tomatpure (med mye cayennepepper) og yoghurt naturell til Naaaam!

Min fase 2 tror jeg blir noe slikt som dette:
eggelapper (fant kremost med lite fett fra first price) med pålegg til frokost og lunsj (kanskje yoghurt ved siden av også?), mest mulige kjøtt og grønnsaksmiddager og knekkebrød med banan og peanøttsmør til kvelds.

Litt kjipt at det er så lite oppskrifter på forumet her til oss på SB, alt inneholder fløte og masse smør. På amerikanske nettsider finner jeg bare egg-oppskrifter.

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter mandag 4. mai? kazza78 Ketolysekuren 264 05-05-10 22:45
Noen som starter 16. mars? Joranna Ketolysekuren 119 15-03-10 20:21
Er det noen som har lest disse lavkarbobøkene? Gracella Lavkarbobøker 4 19-02-09 19:07
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
NOEN som har disse bøkene? Hyper Spørsmål og svar 5 13-09-06 18:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no