Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Min første røykfrie dag ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-11, 11:51   #76
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er lenge siden du røyka ja! Den ligger nok 100 lappen 20-pakningen nå.

Wheee! 100,- for en 20 Prince? Shit, ok, da er jeg glad jeg klarte slutte i tide. Å handle på taxfree er jo ikke store gevinsten så fremt man ikke reiser utenlands hver måned og smugler. Grensen er vel bare på 200 sig pr hode og det holder ca 10 dager+ med mitt tidligere forbruk....På fest gikk det jo med minst en hel 20 pakning....

Uansett, jeg fikk meg ihvertfall ikke til å klage over dårlig råd når jeg røykte, der gikk selv min grense....hehe

Husker godt da jeg var 24 år og skulle ta opp huslån på rundt 7-800 000,- i banken (var vel i 1994-95 tror jeg). Dama spurte jo rett ut om jeg hadde dyr bil og om jeg røykte mye...., i så fall burde jeg selge den steindyre guttebilen OG slutte å røyke før de ga meg fullfinansiering. Hun mente jeg egentlig ikke hadde råd til å hverken kjøre fin bil eller røyke 20 om dagen. Auda, tenkte jeg den gangen, den satt og hun traff achilleshælen min

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 11:53   #77
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Artig! En rask tasting på kalkulatoren fortalte meg at jeg rakk å bruke opp ca 2,5 millioner kroner av brutto lønn på sigaretter før jeg klarte å slutte for noen år siden.

Summen forutsetter inflasjonsjusterte 2011-kroner, 25 år med røyking, 50% marginalskatt og 40-60 sigaretter daglig.

Slutte år røyke var det lureste jeg noensinne gjorde!


-

Inn i h... 2,5 mill???? Men når du nevner det så kikket jeg på "Luksusfellen" her forleden dag. Der var forbruket langt over evne og de røykte sigaretter begge 2. Ikke så rart de ikke hadde råd til eget hus da.

Men dette bør vel være en grei motivasjon for de som ønsker slutte røyke da kanskje.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:14   #78
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Inn i h... 2,5 mill???? Men når du nevner det så kikket jeg på "Luksusfellen" her forleden dag. Der var forbruket langt over evne og de røykte sigaretter begge 2. Ikke så rart de ikke hadde råd til eget hus da.

Men dette bør vel være en grei motivasjon for de som ønsker slutte røyke da kanskje.


Ulempen for meg var at jeg ikke hadde noen økonomisk "incentive" for å slutte. Jeg har alltid hatt mer enn det som har vært naturlig å bruke opp.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:54   #79
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ulempen for meg var at jeg ikke hadde noen økonomisk "incentive" for å slutte. Jeg har alltid hatt mer enn det som har vært naturlig å bruke opp.


-

Nice

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 18:11   #80
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Et besøk på lungeavdelingen hos kols-pasientene burde kanskje virke temmelig avskrekkende?

Da jeg var ung og udødelig en gang i tida ga jeg dessverre en lang marsj i mulige konsekvenser som kols og lungekreft. Og jeg veit jeg ikke er aleine. Det er først nå som "voksen" at jeg skjønner at jeg ikke skal leve evig, og må gjøre en del grep for å få et best mulig liv. Men jeg utelukker ikke at jeg får perioder i framtiden der jeg synes det er viktigere å røyke enn å leve lenge. Jeg er muligens enda for ung, jeg veit ikke.

Uansett tror jeg at for å få folk til å slutte å røyke, må det en holdningsendring til framfor avskrekking. Med røykeloven kom vi jo et lite stykke, og det viser seg jo at færre og færre røyker, kanskje spesielt blant yngre folk.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
røyking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
min første dag juli82 Spørsmål og svar 3 27-08-10 13:01
Første uke over abs Lavkarbo generelt 4 12-08-10 00:21
Første dag i dag joggebukse-jenta Ketolysekuren 3 15-01-08 19:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no