Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Belønninger som motivasjon?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-10, 18:33   #76
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Ååå jeg elsker hester. Har ikke ridd siden jeg var tenåring dog, og har aldri lært... Vet ikke om det finnes ridekurs for voksne jeg? Kunne jeg godt tenkt meg. Har faktisk en slektning med ridesenter noen mil unna, men har ikke helt troa på at jeg har noen sjangs der... Nå høres det ut som jeg hermer etter alle her i tråden, men jeg er faktisk en fan både av fotografering, gjenbruk, og hester - helt sant!

Ridekurs for voksne finnes på de aller fleste rideskoler og sentre, det er bare å spørre dem

Jeg for min del "gidder" jo ikke ri sammen en gjeng med skvatrehøner på 13, så det må være for voksne skal det komme noe godt utav det

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 18:50   #77
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Jeg er dritredd for hester, så da er du ikke lik meg på det området i alle fall .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 18:54   #78
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Ridekurs for voksne finnes på de aller fleste rideskoler og sentre, det er bare å spørre dem

Jeg for min del "gidder" jo ikke ri sammen en gjeng med skvatrehøner på 13, så det må være for voksne skal det komme noe godt utav det

Så bra, det visste jeg ikke. Det er et ridesenter like ved her jeg bor, men lurer litt på om det bare er seriøse konkurranseryttere som trener der. Det skal sjekkes.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 18:56   #79
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Ååå jeg elsker hester. Har ikke ridd siden jeg var tenåring dog, og har aldri lært... Vet ikke om det finnes ridekurs for voksne jeg? Kunne jeg godt tenkt meg.[/b]

Visst finnes det! Jeg gikk voksen-kurs sammen med en herlig gjeng en kveld i uka i flere år! Vi dro på turer og holdt små konkurranser og hadde det kjempegøy sammen. Dessverre gikk gruppa i oppløsning av flere grunner, men det er år jeg ser tilbake på med stor glede. Men nå setter hoftene (hadde bekkenløsning for 10 år siden) en stopper for noe særlig ridning dessverre. Men kaaaaanskje om jeg hadde en veldig smal og veldig lettridd islandshest...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 18:56   #80
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er dritredd for hester, så da er du ikke lik meg på det området i alle fall .

Hester er fiiiine da. Ikke gøy når de biter, det er sant. Stelte en sånn en gang, det måtte være noen som passet hesten mens jeg skyfla møkk, ellers kom den til å bite meg. Den var ikke sint, bare skikkelig sær og bortskjemt eller noe sånt, evt. rar i hodet... Det finnes vemmelige hester også, men det fleste er jo absolutt til å omgås.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 20:04   #81
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Hester er fiiiine da. Ikke gøy når de biter, det er sant. Stelte en sånn en gang, det måtte være noen som passet hesten mens jeg skyfla møkk, ellers kom den til å bite meg. Den var ikke sint, bare skikkelig sær og bortskjemt eller noe sånt, evt. rar i hodet... Det finnes vemmelige hester også, men det fleste er jo absolutt til å omgås.

Åh, jeg synes hester er fine, altså. Jeg har bare en lammende fobi for dem .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 22:23   #82
ninagronn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Nordnesøy
Alder: 55
Innlegg: 114
ninagronn er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Nå har jeg nådd mitt første delmål, som var -15 kg, og belønningen er nytt kjøleskap, må bare spare sammen nok penger, har nemlig tenkt å kjøpe kjølehjørne.

__________________


ninagronn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 23:54   #83
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av ninagronn, her.

Nå har jeg nådd mitt første delmål, som var -15 kg, og belønningen er nytt kjøleskap, må bare spare sammen nok penger, har nemlig tenkt å kjøpe kjølehjørne.

Så flott delmål da - gratulere.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 09:22   #84
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av ninagronn, her.

Nå har jeg nådd mitt første delmål, som var -15 kg, og belønningen er nytt kjøleskap, må bare spare sammen nok penger, har nemlig tenkt å kjøpe kjølehjørne.

Gratulerer med nådd delmål! Høres herlig ut med kjølehjørne, så du får vente i spenning mens du sparer penger.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 10:22   #85
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av ninagronn, her.

Nå har jeg nådd mitt første delmål, som var -15 kg, og belønningen er nytt kjøleskap, må bare spare sammen nok penger, har nemlig tenkt å kjøpe kjølehjørne.

Gratulere med oppnådd delmål
Fantastisk belønning må jeg si - *drømmer meg vekker her et øyeblikk.....*

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 10:53   #86
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Gratulerer, Ninagronn!
Jeg får også nytt kjøleskap, men jeg skal bytte med naboen, som har et mye større et med fryseboks nederst, og hun vil ha mitt kjipe lille med fryseboks øverst. Go figure .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 11:58   #87
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Haha, gubben har faktisk vært og kjøpt seg sin motivasjon idag: Ny bil, som er i trangeste laget for ei diger ræv og stor mage. Så han må gå ned en hel del for å kunne få skikkelig kjøreglede

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:17   #88
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Hehe, litt mer stortromme enn det jeg driver med da... I dag dro jeg og belønna meg selv for både å runde 95 kg om minus 10 kg. Veldig gøy at det skjedde på en og samme dag! Hadde regna med at det skulle være minst en uke mellom de to målene. Neste mål er nitti kg, det føles laaangt unna. Ja, og så er det 5 kg til 14. oktober, det kommer jo først selvsagt. Så da shoppa jeg bluse og genser. Blusen er i størelse 42 (!), men det har nok med fasongen, og så er kanskje størrelsene på Cubus litt store kanskje? Genseren er litt "teltaktig", men stram i ermene og over puppene (se bildet under - nei, det er ikke meg ) . Fargene er foresten lilla og grå, noe jeg er veldig fornøyd med, da jeg veldig ofte ender opp med svart... Neste gang kan det hende jeg våger meg til å prøve bukser!


Liker sånt jeg da...
Ikke bare fordi jeg vil skjule kroppen

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:37   #89
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

I dag dro jeg og belønna meg selv for både å runde 95 kg om minus 10 kg. Veldig gøy at det skjedde på en og samme dag! Hadde regna med at det skulle være minst en uke mellom de to målene.

Muuuulig jeg har tungt for det, men henger ikke de to tingene sammen?! Altså at du har nådd 95 kg og har gått ned 10 kg? Om du hadde gått ned 8 kg så hadde du jo ikke nådd 95 kg?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 22:44   #90
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Nei, hvorfor skulle de henge sammen? Startvekta var 104.7, så 94.7 = 10 kilo nedgang. Veide i dag 94.6, så da passerte jeg 10 kg OG 95 kg. I går veide jeg 95.1 kg. Men du har rett i at 8 kg ikke hadde gjort at jeg hadde nådd noen av målene. Har jeg forklart meg nå?

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 06:43   #91
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Jeg hadde egentlig ikke tenkt over noe konkret som belønning på veien... men nå har jeg endt med å stå stille i godt og vel et halvt år på vekta, så kanskje litt ytterligere motivasjon kunne være til hjelp. Jeg tror jeg skal til London en tur i november/desember, og da hadde det vært veldig gøy å gå og shoppe hvis jeg rundet -20 (må gå ned to kilo) eller oppnådde minus fem til første vinternatt, i mellomtiden.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 11:43   #92
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

I London er det jo veldig mye å velge i da! Sist jeg var i London var shopping ikke aktuelt, men jeg vet hvilke butikker jeg hadde dratt tilbake til.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 22:42   #93
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Jeg forstår ikke denne greia med å ikke shoppe om man ikke er slank? Man har jo minst like mye bruk for klær da, ikke minst for å føle seg litt bedre.

Jeg har bestemt meg for å freshe opp tatoveringa mi når jeg runder 20 kg... Og kanskje ta en til ved neste 20 (hvis det skjer før jeg er 80 liksom...)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 22:57   #94
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg forstår ikke denne greia med å ikke shoppe om man ikke er slank? Man har jo minst like mye bruk for klær da, ikke minst for å føle seg litt bedre.

Jeg har bestemt meg for å freshe opp tatoveringa mi når jeg runder 20 kg... Og kanskje ta en til ved neste 20 (hvis det skjer før jeg er 80 liksom...)

Enig!! Jeg vil gjerne se sprek ut uansett vektklasse!!

HVIS jeg går ned i vekt (jeg sier HVIS fordi at jeg er mest opptatt av å føle meg fysisk/psykisk vel; vekta er av sekundær betydning) så skal jeg begynne hoppe på trampoline igjen!! Eller ta på meg dykkerdrakten som nå er altfor trang.. og teste den igjen..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 23:06   #95
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg forstår ikke denne greia med å ikke shoppe om man ikke er slank? Man har jo minst like mye bruk for klær da, ikke minst for å føle seg litt bedre.

Jeg har bestemt meg for å freshe opp tatoveringa mi når jeg runder 20 kg... Og kanskje ta en til ved neste 20 (hvis det skjer før jeg er 80 liksom...)

Carisma, for min del har jeg vært vant til å sette meg selv sist. Det kan jo også være knytta til det å ikke ta godt nok vare på seg selv. Helt fra jeg var liten fikk jeg alltid inntrykk av at jeg ikke fortjente pene ting, så jeg er nok litt damaged ja... Greia med å belønne seg selv er jo et forsøk på å sette litt mer pris på seg selv. Det er jo supert at du og flere med deg ikke har det slik!

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 23:10   #96
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Carisma, for min del har jeg vært vant til å sette meg selv sist. Det kan jo også være knytta til det å ikke ta godt nok vare på seg selv. Helt fra jeg var liten fikk jeg alltid inntrykk av at jeg ikke fortjente pene ting, så jeg er nok litt damaged ja... Greia med å belønne seg selv er jo et forsøk på å sette litt mer pris på seg selv. Det er jo supert at du og flere med deg ikke har det slik!

Jeg har det også på den måten... egentlig.. Først alle andre og SÅ meg selv!

Jeg merker det mest når det er snakk om mat.. Jeg venter alltid med å spise til alle har spist. Er det mer igjen spiser jeg av restene, er det IKKE mer igjen lager jeg meg noe annet, kjapt og lett.

Er indoktrinert med det at menn og barn skal spise seg mette FØR husfruen skal det.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 23:12   #97
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Helt fra jeg var liten fikk jeg alltid inntrykk av at jeg ikke fortjente pene ting

Det var nettop slikt som fikk meg til å bestemme meg for at de som mente det skulle ikke få diktere livet mitt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 16:23   #98
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det var nettop slikt som fikk meg til å bestemme meg for at de som mente det skulle ikke få diktere livet mitt

Det er bra. Men hos meg sitter dette litt mer fast. Må nok jobbe mye med det.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:51   #99
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 61
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Belønninger som motivasjon?

Jeg syns at belønning hjelper meg. Når jeg får lyst på noe ulovlig, tenker jeg på belønninga, og da klarer jeg å stå i mot. For lysta etter godteri er psykisk hos meg, så jeg trenger hjelp.
Så nå er mini PC innkjøpt, den skulle jeg kjøpe ved -30 kg. Det er ikke det at jeg hadde behov for den, jeg bare hadde lyst på en sånn. Det satt litt langt inne å kjøpe den. Men gemalen var helt enig at jeg skulle unne meg den.
Om 20 kg til skal jeg kjøpe iPod touch.
Penga til dette er de jeg ikke har kjøpt godteri for.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 12:59   #100
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Sistegang: Som du sier, du spurte deg selv om du hadde behov for den, tror det er mange som ikke tar den innfallsvinkelen. Det å kjøpe ting bare fordi man har lyst på det sitter langt inne, og jeg vet ikke om det nødvendigvis er idealet heller... Men i alle fall tenke på seg selv slik man tenker på en venn eller et familemedlem og ikke noen som er mindre verd, det er målet.

Dessuten tror jeg dette også går på ting som ikke koster penger, f.eks. at man (jeg) finner seg i ting på egne vegne som man ville protestert mot hvis det gjaldt en venn. Det er kanskje enda vanskeligere å endre på enn innkjøpsvaner...

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gi meg motivasjon! alvepiken Mer enn 30 kg overvekt 7 08-08-09 18:36
Motivasjon Hege_ Generell diskusjon 0 09-07-08 21:36
Hva er det som gir motivasjon? Kula Generell diskusjon 21 12-04-07 21:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no