Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Juniskravletråd for 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-10, 08:49   #76
buzy bee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 16
buzy bee er på en erverdig vei

Sv: Juniskravletråd for 30+

Hei alle sammen. Jeg har fulgt med i kulissene en stund, og nå er jeg i gang f.o.m. i dag. Har foreløpig ikke spist noe, men skal ha egg og bacon til frokost. Denne gangen er jeg mer fokusert enn tidligere. Nå skal jeg sette meg ned og lage en handleliste slik at jeg har inne det jeg skal ha videre. Og så får jeg kanskje laget noe "brød" utover dagen.

__________________


buzy bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:17   #77
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Juniskravletråd for 30+

Lykke til Buzzy Bee! Jeg synes planlegging er alfa og omega for å få til dette. Planlegg helst mat for mange dager av gangen, handle inn, og prøv stadig noen nye retter inntil du får et reportoar. Lykke til!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 11:01   #78
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Juniskravletråd for 30+

Ja planlegging har mye å si, i alle fall i starten.
Jeg brukte mye av dagen i går på å tilberede mat for denne uka, så nå kan jeg gå i kjøleskapet og hente ferdig tilberedt frokost/lunch som jeg tar med på jobb.
Middag er for meg det enkleste måltidet, for da er jeg jo for det meste hjemme hos meg selv

Av "brød" så må jeg si at disse tekakene er min favoritt.
Bruker den oppskriften med 2 ss pofiber (fåes på helsekost og Meny (i alle fall her i Bergensområdet)).
Får 6-7 stykker av en posjon, og de holder seg veldig godt i kjøleskapet.
Bruker dem til vanlige blingser, som dyppebrød i suppe og nå i helgen som hamburgerbrød.
Smaker veldig "brød" synes jeg, og så er de jo så enkle å ta med seg i matboksen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 15:48   #79
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Juniskravletråd for 30+

Så dårlig gjort, Zilla. Håper dette er en svigermor som du kan fortelle at du ikke spiser annen mat enn lavkarbo. Det har jeg gjort med min svigermor, som er bare helt super med slike ting.

Velkommen Buzy Bee!

Ser ut til at det kan bli litt sol nå på ettermiddagen. Tenker jeg stikker innom fiskebutikken og kjøper litt "take-away" (hva heter det på norsk?) for deretter å dra til parken med mann og barn. Deilig med sommer!

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 22:44   #80
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Turen vil nok ta minst 3 uker (litt etter om vi synes dette er kjekt eller ikke), men som sagt; ingen plan.
Så kankje blir det bare 1 uke, kanskje tar vi 4......

Oj, det hadde ikke jeg klart! Jeg vil helst ha alt timet og tilrettelagt ned til kvarteret når jeg skal på ferie... Desverre er ikke sambo helt på den, men jeg har i det minste fått lov til å planlegge hva man skal de forskjellige dagene. Jeg blir voldsomt stressa av å ikke vite om vi får sett det vi har tenkt, shoppet det jeg vil o.l, så han har insett at en (for meg) løs plan er bedre enn et par ukers helvete med meg uten planer

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 23:08   #81
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Oj, det hadde ikke jeg klart! Jeg vil helst ha alt timet og tilrettelagt ned til kvarteret når jeg skal på ferie... Desverre er ikke sambo helt på den, men jeg har i det minste fått lov til å planlegge hva man skal de forskjellige dagene. Jeg blir voldsomt stressa av å ikke vite om vi får sett det vi har tenkt, shoppet det jeg vil o.l, så han har insett at en (for meg) løs plan er bedre enn et par ukers helvete med meg uten planer

Har så mye struktur på arbeidsdagene hele året, så for meg er det bare kjempedelig å kunne slippe mye planlegging i ferien
Teller ned for fullt nå, 3 arbeidsdager igjen - må vel snart begynne å se gjennom sommerklærne

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 10:52   #82
buzy bee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 16
buzy bee er på en erverdig vei

Sv: Juniskravletråd for 30+

Nå står proteinbrødet i ovnen. Gleder meg til å smake på det.
Ellers så går det greit. Er for tida hjemme, og det er myyye enklere å legge om kostholdet når man har god tid, det er helt sikkert!
Ønsker alle sammen en god dag!

__________________


buzy bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 11:26   #83
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråd for 30+

Takk for link til oppskrift på t-kaker grotlingen.

Disse må jeg prøve.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 08:52   #84
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Juniskravletråd for 30+

Puh - da var helgen over, og jeg skal si det har tatt på
Har brukt den til å ryddet og vaske hele huset (støvtørking, støvsuging og gulvvask, vasket alt skittentøy, byttet på sengene inkludert lufting av madrasser, dyner og puter og ikke minst pakket til ferietur
Er veldig fornøyd med å ha kommet meg gjennom lista, for det betyr at jeg i dag ikke trenger å gjøre annet enn å vaske opp etter middag - og det tar oppvaskmaskinen seg av
Kjenner jeg er i veldig feriemodus nå, så det skal bli en tøff dag på jobben dette - akkurat nå skulle jeg faktisk ønske at dagen var fylt med møter. Men nei da!, i dag har jeg selvfølgelig tom kalender .......

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 14:03   #85
buzy bee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 16
buzy bee er på en erverdig vei

Sv: Juniskravletråd for 30+

Dette går rette veien! Men åssen i huleste endrer jeg på thickeren? Pin..? Aner ikke hva jeg skal skrive der. Jeg endret i forrige uke, og da gikk det liksom av seg sjøl, men ikke nå. Skulle jo gjerne skrevet inn at nå har jeg gått ned enda litt, så tilsammen 1,6 kg på en uke - det er jeg fornøyd med. I hvert fall siden jeg måtte skeie en smule ut på lørdag da jeg var i selskap.

__________________


buzy bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 08:17   #86
buzy bee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 16
buzy bee er på en erverdig vei

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av buzy bee, her.

Dette går rette veien! Men åssen i huleste endrer jeg på thickeren? Pin..? Aner ikke hva jeg skal skrive der. Jeg endret i forrige uke, og da gikk det liksom av seg sjøl, men ikke nå. Skulle jo gjerne skrevet inn at nå har jeg gått ned enda litt, så tilsammen 1,6 kg på en uke - det er jeg fornøyd med. I hvert fall siden jeg måtte skeie en smule ut på lørdag da jeg var i selskap.

Og så fikk jeg til thickersen! Men vet ikke hva jeg gjorde da...

__________________


buzy bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 13:02   #87
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråd for 30+

du trykka sikkert inn det "passordet"/pinkoden du valgte da du registrerte deg

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 14:59   #88
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråd for 30+

Jeg skjønner meg ikke på vekta mi og kroppen min jeg altså

Jeg er fortsatt ikke kvitt de fire, fem kg jeg la på meg i mars/april, men kroppen blir jaggu mindre og mindre. Prøvde sports-bhen min her om dagen, den er altfor stor! Nå skal det sies at det er et år siden sist jeg prøvde den da *host* Uansett synes jeg jaggu at den #"%¤ vekta også kan krympe!

Hvordan gjør dere det med tickeren, forresten? Jeg mener, om dere legger på dere i "motbakker", plotter dere inn de ekstra kiloene eller later dere som at de ikke er der?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 16:12   #89
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Av "brød" så må jeg si at disse tekakene er min favoritt.
Bruker den oppskriften med 2 ss pofiber (fåes på helsekost og Meny (i alle fall her i Bergensområdet)).
Får 6-7 stykker av en posjon, og de holder seg veldig godt i kjøleskapet.
Bruker dem til vanlige blingser, som dyppebrød i suppe og nå i helgen som hamburgerbrød.
Smaker veldig "brød" synes jeg, og så er de jo så enkle å ta med seg i matboksen

Tekakene til Lena Beatrice er toppers ja! Sist jeg bakte lagde jeg tredobbel porsjon og puttet to og to i en pose og slengte i fryseren. Om jeg tar dem opp om morran så har de tinet til lunsj og de er knallgode å tine i brødristeren også om man har dårlig tid!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:13   #90
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvordan gjør dere det med tickeren, forresten? Jeg mener, om dere legger på dere i "motbakker", plotter dere inn de ekstra kiloene eller later dere som at de ikke er der?

Hehehehe... er heldigvis ikkje så veldig stor motbakke enda, så eg latar som han ikkje er der. Ein kilo opp ein kilo ned... Men eg har vore inne på tanken, kva søren skal eg gjere om eg må telje bakover igjen, lol. Huffa. Nei, er ikkje parat til å kjempe med tickeren også

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:03   #91
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvordan gjør dere det med tickeren, forresten? Jeg mener, om dere legger på dere i "motbakker", plotter dere inn de ekstra kiloene eller later dere som at de ikke er der?

Jeg endrer den hver torsdag, enten opp eller ned ettersom vekta viser.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 15:03   #92
buzy bee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 16
buzy bee er på en erverdig vei

Sv: Juniskravletråd for 30+

Mmmm!!! Har laget chicken nuggets og det var godt! Og så laget jeg en dip, men vet ikke helt hvor lavkarbo den er da... 1 avocado, rømme, majones, hvitløk, sitron, salt, pepper.

__________________


buzy bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no