Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-07-09, 23:28   #76
Eneres
Medlem

Eneres sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er jo det han har gjort!! Vi er bare litt trege til å finne ut hvilken beredning av maten og hva slags mat Han har tiltenkt, men det kommer seg! Lavkarbo er deff i riktig retning.

Men for å fortsette litt på den banen.. er du enig i at vi er dyr?

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:30   #77
4me
Medlem

4me sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 46
4me er ny på veien

Altså i verden så finnes det fugler, det finnes fisk, det finnes dyr og innsekter og det finnes mennesker. Vi er mennesker. Skjønner ikke hvorfor folk driver å sammenligner dyr med mennesker når det ikke går an å sammenligne andre arter med hverandre.

4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:31   #78
Eneres
Medlem

Eneres sin avatar

Så du er ikke enig i at vi er primater? Dvs. aper?

Gammel 25-07-09, 23:31   #79
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Det var faktsik en tid der mennesket var vegetarianer. Nå husker jeg jo selvsagt ikke hva de het, men det akter jeg å finne ut av! Og hva med våre nørmeste slektinger sjimpansene? Og gorillaen? De er jo råveganere de også, bortsett fra sjimpansne blir kannibaler en sjelden gang? Men også da ber de ikke inn til grillfest.. Og det er jo litt pussig at vi er de eneste dyra som varmer maten? Første biten av kjøtt må jo ha blitt stekt tilfeldig skulle jeg tro, og det var fra den stunden at vi snudde oss vekk fra alle andre dyr, og utviklinga tok en brå sving, og her sitter vi. :P

Jeg tror ikke du finner en tid vi mennesker var vegetarianere - i såfall må det ha vært en grunn til at det bare var et blaff i evolusjonen. Vi er IKKE sjimpanser - vi er mennesker. Det å varme maten har vi gjort lenge - lenge før vi ble jordbrukere.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:35   #80
4me
Medlem

4me sin avatar

4me er ny på veien

Så du er ikke enig i at vi er primater? Dvs. aper?

Med den dårlige klatreegenskapet mitt så blir jeg nødt til å si. Nei jeg er ingen primater.

Gammel 25-07-09, 23:36   #81
Eneres
Medlem

Eneres sin avatar

Jeg skal finne ut hva slags navn vi het på den tida, jeg har jo postet det før på et annet forum, men husker ikke disse navnet i farta.. Ja, vi er "human" men vi er dyr. Vi er fra dyreriket, vi er aper.

4me: ja, du er ikke enig med den velbegrunnede evolusjonsteorien med andre ord? Du er ikke enig med Darwin?Eller vitenskapen generelt..?

Veggpryd: Men for meg så spiller det ingen rolle hvor lenge vi har varmet maten, poenget er at før ild så var det rått. Men vi må først være enig i at vi er dyr eller så snakker man forbi hverandre tror jeg

Gammel 25-07-09, 23:39   #82
4me
Medlem

4me sin avatar

4me er ny på veien

Jeg skal finne ut hva slags navn vi het på den tida, jeg har jo postet det før på et annet forum, men husker ikke disse navnet i farta.. Ja, vi er "human" men vi er dyr. Vi er fra dyreriket, vi er aper.

Darwin og hans teori. Det er mange som tror på det og blir sjokkert når andre ikke gjør det. Jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke finnes rom for at andre ikke tror på akurrat den teorien om mennesker har vært aper engang i tiden.

Gammel 25-07-09, 23:41   #83
Eneres
Medlem

Eneres sin avatar

Så alle bevisene og fossilene, spiller ingen rolle?

Jeg respekterer religioner av alle slag, men jeg kan ikke snu meg vekk fra det faktum at alle bevisene, motbeviser så mye av religion.

Vi har ikke vært aper en gang i tiden, vi ER aper og har alltid vært det hehe Men jo, det er sant altså.. vi er aper.

Gammel 25-07-09, 23:46   #84
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Så alle bevisene og fossilene, spiller ingen rolle?

Jeg respekterer religioner av alle slag, men jeg kan ikke snu meg vekk fra det faktum at alle bevisene, motbeviser så mye av religion.

Vi har ikke vært aper en gang i tiden, vi ER aper hehe Men jo, det er sant altså.. vi er aper.

Du som er ateist burde kanskje tro på den teorien om det er "vi, mennesket" som er de egentlige aliens??? Vi kom fra verdensrommet for leeenge siden, overtok jorda og degraderte dyra som bodde her.. Derfor det ikke er funnet noen eksakt link mellom dyr og mennesker, nettopp fordi det ikke finnes, VI er aliens..

Gammel 25-07-09, 23:48   #85
4me
Medlem

4me sin avatar

4me er ny på veien

Og hvorfor blir relgion bringet opp for hver gang en slik diskusjon kommer på bane?
Man lærer noe nytt hver dag.. eller hver natt når man er overtrøtt. Jeg viste virkelig ikke aper hadde relgion.
Men altså jeg er ingen ape. Men om noen ser på seg selv som en så kan dem godt gjøre det for min del. Vi er nå alle forskjellige!

Gammel 25-07-09, 23:55   #86
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Eneres: Jeg tror alle her inne vet at mennesker er pattedyr...

Alle pattedyr har ulike dietter. Bjørnen spiser blåbær og sau, kua spiser gress og mennesker spiser kjøtt og grønnsaker.

Du har sikkert vært innom denne siden? www.beyondveg.com
Synes de har mye interessant der. Var selv vegetarianer for 10 år siden, og kan takke den tiden for at jeg ble overvektig og pådro meg en haug med livsstilsplager.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:59   #87
Eneres
Medlem

Eneres sin avatar

Er det ingen her som er enig med meg, elelr Darwin og resten av vitenskapsverden, ja da komemr jeg ikke langt med min forklaring på "å spise som alle andre dyr, siden vi også er dyr" hehe

Vi er Den Femte Ape, vi er i "hominidae" familien.

Australopithecus er forresten det navnet jeg lette etter istad, de var hovedsakelig vegetarianere. Se på dem, se på våre familiemedlemmer. Her er familien deres folkens!

Veggpryd: ja, pattedyr ja, men vi er da primater!? Er du ikke enig?? Ja, skeptikere finnes overalt, det finnes mye som tilsier mot denne lavkarbo dietten også nå som jeg har skjønt hva dere spiser. Så skeptikere finnes for alt og overalt.

For å si det sånn, en vegetarianer er fortsatt vegetarianer selvom h*n drikker cola og spiser sjokolade. Så vegetarianere trenger absolutt ikke være sunne!

Sist redigert av Eneres : 26-07-09 kl 00:22. Årsak: Måtte bytte bildet..
Gammel 26-07-09, 00:03   #88
4me
Medlem

4me sin avatar

4me er ny på veien

Men seriøst. En gang trodde folk at jorden var flat. Og mange tror at det er kun oss i hele denne universe og vi stammer fra denne apen. Egentlig er jeg en grønn alien i forkledning.
Nei jeg er overtrøtt går og legger meg. Natta alle samen!

Gammel 26-07-09, 00:11   #89
Eneres
Medlem

Eneres sin avatar

Hehe, vel, du selv tror jo på noe magiskt, gjør du ikke?

Her er det snakk om beviser, fossiler og funn som backer opp mot teoriene, og selve evolusjonsteorien.

Ps. At folk sier vi stammer fra apene, det er feil. Det er noe religiøse har prøvd å latterliggjøre evolusjonsteorien med i alle år. Vi har felles stamfar med apene, men vi stammer ikke fra apene.

Gammel 26-07-09, 00:35   #90
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Joda, men så døde den rasen ut for 2-3 millioner år siden, uten å he levd nevneverdig lenger enn andre raser vi har evolusjonert fra. Et tankekors også, at det var med australopithecus africanus at vi og sjimpansene splittet opp utviklingsmessig .
Jeg tror absolutt at noen kan passe til å være vegetarianere, det er ikke det, men jeg tror nok brorparten av oss har best av et omnivorsk kosthold -ikke minst evolusjonsmessig! Så kommer den etiske biten litt på siden. Det var utelukkende derfor jeg ble vegetarianer i min tid. Om det var sunt eller ikke tok jeg ikke særlig stilling til. Men jeg vet jo nå, at det var det ikke. Og jeg hadde ikke overlevd en uke på raw food-kosthold Men om det funker for deg, så er det jo bare strålende!

PS: Om du tror på noe magisk, så kan du vel heller anse deg som agnostiker, eller? For å dra den åndelige debatten litt lenger .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 00:37   #91
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hva er det forresten Pappa Ape holder i hånden?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-07-09, 00:43   #92
Eneres
Medlem

Eneres sin avatar

Nei, jeg tror ikke på noe magiskt, det var ikke meg jeg refererte til. Jeg er ingen agnostiker. Jeg er fullblods ateist ja! Null tvil!

Ja, vår felles stamfar fikk 2 barn, den ene var "ment" til å gi sjimpanse-avkom og den andre var "ment" til å gi menneske-avkom. (Direkte oversatt fra Richard Dawkins), vi er "kusiner og fettere" av sjimpansen. Vi har aldri utviklet oss vekk fra apene eller separert oss fra dem.

Ja, det han holder i henda, har han nok funnet fra et utdødd dyre-skjelett om jeg skulle vedde kronasjer på det!

Gammel 26-07-09, 00:47   #93
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Ah! Jeg er fullblods agnostiker
Jeg tror vi må være enige om at vi er uenige . Det er beundringsverdig at du klarer å ha et sånt kosthold. Moralskt sett er jeg fortsatt vegetarianer, men det har ingenting med å ikke spise kjøtt å gjøre, men et ansvar for måten vi behandler dyr i industrien, forsåvidt . Problemet er at jeg ikke kan leve vegetarisk, for da blir jeg syk
Håper du har lært noe nytt av oss, også! I og med at du ikke kjente til lavkarbo så godt fra før!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-07-09, 00:56   #94
Eneres
Medlem

Eneres sin avatar

Ja, jeg lærte hva lavkarbo dietten hovedsakelig handler om!!

Og jeg er ganske sikker på at du hadde klart det om du ikke har en allergi mot frukt eller annet innenfor raw food da! Om du blir syk av frukt, så kan man jo erstatte med annet raw food!

Gammel 26-07-09, 01:13   #95
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Ja, jeg lærte hva lavkarbo dietten hovedsakelig handler om!!

Og jeg er ganske sikker på at du hadde klart det om du ikke har en allergi mot frukt eller annet innenfor raw food da! Om du blir syk av frukt, så kan man jo erstatte med annet raw food!

Det er ikke allergi det er snakk om, men jeg har et veldig reaktivt blodsukker som best stabiliseres på fett- og proteinrik mat. Stivelsesrikt kosthold og frukt som er fullt i sukker hadde gitt meg diabetes på flekken. Jeg får faktisk store skjelven av en sånn flaske Brämhult med søte frukter, selv om den ikke er tilsatt sukker ...
Dessuten trenger jeg sink og b12, ellers blir jeg trøtt og tynn i håret , det er det ikke særlig mye av i vegetarkost. Uten animalsk føde vet jeg at jeg hadde blitt syk. Men vi er forskjellige vet du .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-07-09, 01:29   #96
Eneres
Medlem

Eneres sin avatar

Ja, det er genialt å være seg selv.

Gammel 26-07-09, 01:30   #97
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Ja, det er genialt å være seg selv.

Word

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-07-09, 12:39   #98
Eneres
Medlem

Eneres sin avatar

Når det gjelder Raw Food, så handler det også om superfoods. Mange regner bare utifra frukt og grønt, men glemmer alt det andre vi spiser. Sink finnes i raw food, og superfood. Det samme gjør B12.

Gammel 26-07-09, 13:04   #99
tinnerinne
Nytt Medlem

tinnerinne er på en erverdig vei

Godt sagt

tinnerinne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for ketose Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 14:07   #100
mini me
Medlem

mini me sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 54
mini me er på en erverdig vei

Først vil jeg si til trådstarter:
Gratulerer med at du har funnet en livsstil som passer deg! Jeg har så vidt det er hørt om denne typen diett før, og det var komplimenter jeg hørte. Det er helt klart at folk er forskjellige og ikke alle kropper virker likt, eller trives på samme type diett.

At jeg er på feil forum synes jeg virker underlig, da jeg har plassert meg uner "Andre dietter" og det handler om en type kosthold. Men du har selvsagt rett til å mene akkurat hva du vil om at jeg er her

Med grunnlag i det jeg nevnte her først, at folk trives med forskjellige dietter, vil jeg påpeke at dette er et LAVKARBO forum, der de aller fleste som deltar er mennesker med insulinintolleranse, og tåler ikke den type høykarbo matvarer.
Det er nok en stor del av grunnen til at det kan oppleves som provoserende å snuble inn på en tråd med masse fristende kaker og iser, pasta og gud veit hva... for de som har tatt et valg om å holde seg unna. Dette forum er ment som moralsk og psykisk støtte for dem som har lagt om livsstilen sin med det som mål å redusere sin kroppsvekt igjennom lavkarbo diett.

Jeg ønsker deg lykke til med ditt valg, men husk for all del å respektere de du snakker til også.
(de bildene er litt som å røyke i stua til en som nettopp har sluttet!)

All is well and getting weller.
mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som er interessert i Kjernesunn familie fra Danmark-livsstilen? Liv Andre dietter 12 18-02-11 12:39
Raw food Chantelle Andre dietter 14 13-01-11 21:59
Alternative råd mot PCO MHM PCOS og karbohydratkontroll 12 15-07-09 14:30
Alines Alternative Risengrynsgrøt Aline Annen mat 0 28-02-05 19:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.