Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Septemberskravletråden for 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-10, 17:45   #76
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Jeg fant jeg fant! Men foreløpig utsolgt da... Men skal helt klart ta en titt på Kinsarvik også først

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:05   #77
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg fant jeg fant! Men foreløpig utsolgt da... Men skal helt klart ta en titt på Kinsarvik også først

De ligger ute i nettbutikken til kinsarvik også, kinsarvik.no.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 10:32   #78
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Måtte bare snike meg innom vekta i dag, og det ser ut til at returen til eurodiett funker
På tross av tante rød er jeg nå 500g lettere enn på mandag , og det lover jo godt for mandagens veiedag

Kinsarvik har masse lavkarbo-produkter, bl.a. solbærsaft helt uten søtning.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:00   #79
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Den solbærsaften må jeg huske å se etter neste gang jeg er der. Er innom jevnlig for å kjøpe pasta, atkinsbarer og diverse. Ikke jevnlig som i ofte da, men sånn en gang hver til annenhver måned.
Ser for meg at solbærsaften kan være super som smakstilsetning til Skyr eller CC. Nam, bør ikke fantasere om mat jeg nå som jeg ikke kan spise det.

Jeg er på jobb. 12 timers skift hele helgen. Ikke særlig kjekt det, men det blir avspasering av det da.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:11   #80
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Ja den solbærsaften er god! Har bl.a. brukt den i saus til stek og biff - nyyyyydelig.
Ha en fin dag på jobben

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:49   #81
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Harry Potter er bra - leste 1 boken for eldstetassen ifjor og etterpå så vi filmen sammen. Han er godt i gang med bok nr 2 som han skal lese selv - for han vil så gjerne se filmen. Noen som husker hvilken film det begynner å bli ganske så sssskummmelt i, er det film nr 4?

Idag kan jeg skryte på meg at jeg har syklet til jobben Det tok ca 20 min. Det er vel ca 3 år siden sist.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:55   #82
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Så flott med sykling Popp! Er deilig å kunne føle seg flink.

Ha en fin jobbdag.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 12:02   #83
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Septemberskravetråden for 30+

treffet igår var rene slankekuren, jeg er hele 700 gr lettere, og bludsukkeret har gått ned litt noe skal vel tilsies vannvekt, da jeg tok på meg et strammere par kompresjonsstrømper en det jeg har brukt tidligere i uka. må få kjøpt noen nye, disse begynner å bli utslitte

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 13:12   #84
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Fant ikke frem til den lavkarbopastaen der... Men på tirsdag får jeg penger, så jeg stikker innom kinsarvik da

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 13:14   #85
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Noe litt morsomt til dere på lørdagen
http://www.youtube.com/watch?v=3woED...layer_embedded


Forresten, angående Harry Potter, jeg vet ikke hvor gammel gutten din er da, men bøkene er mye skumlere enn filmene syns nå jeg. Bok 3 er jo nervepirrende. Hehe. Mens filmen ikke var fullt så skummel. Men det spørs hvor gammel, og eventuelt følsom gutten din er.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 13:35   #86
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Septemberskravetråden for 30+

BMI sier at jeg ikke har ekstrem fedme lengre, "bare" fedme!

Woho, jeg er ikke ekstremt feit, bare feit!!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 14:02   #87
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Gratulerer Vaskeklut! Det er alltid kjekt å krysse grenseverdier.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 14:08   #88
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Jeg nærmer meg jo ferdig med så mye som jeg har tenkt å gå ned, men plutselig så begynner jeg å grue meg til å skulle gå på vekten. Ikke i frykt for at jeg ikke har gått ned, men i frykt for at jeg har gått ned. Jeg ser jo fremdeles tjukk ut, og jeg bruker fremdeles ganske stor klesstørrelse. Så nå begynner jeg å bli redd for at når jeg når vektmålet mitt så skal jeg slett ikke være så slank og lekker som jeg hadde tenkt meg. Hva gjør jeg da? Tror det blir vanskelig å motivere seg for videre slanking, men det er jo litt nederlag å legge så mye energi og innsats inn i og slanke seg og så blir ikke resultatet bra en gang.

Vet jeg bare vaser nå, merker jo både på utseende og helse at jeg har tatt av masse, masse kilo. Men ble brått litt nervøs for at det ikke skulle være nok. Jaja, time will show. Er i alle fall spent på hva vekten vil vise på tirsdag når jeg kommer hjem fra denne jobbreisen og ikke har fått veiet meg på en uke.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:55   #89
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Jeg nærmer meg jo ferdig med så mye som jeg har tenkt å gå ned, men plutselig så begynner jeg å grue meg til å skulle gå på vekten. Ikke i frykt for at jeg ikke har gått ned, men i frykt for at jeg har gått ned. Jeg ser jo fremdeles tjukk ut, og jeg bruker fremdeles ganske stor klesstørrelse. Så nå begynner jeg å bli redd for at når jeg når vektmålet mitt så skal jeg slett ikke være så slank og lekker som jeg hadde tenkt meg. Hva gjør jeg da? Tror det blir vanskelig å motivere seg for videre slanking, men det er jo litt nederlag å legge så mye energi og innsats inn i og slanke seg og så blir ikke resultatet bra en gang.

Vet jeg bare vaser nå, merker jo både på utseende og helse at jeg har tatt av masse, masse kilo. Men ble brått litt nervøs for at det ikke skulle være nok. Jaja, time will show. Er i alle fall spent på hva vekten vil vise på tirsdag når jeg kommer hjem fra denne jobbreisen og ikke har fått veiet meg på en uke.

DU er hvertfall ikke alene om å ha de tankene. Jeg ser selv at jeg er mye, mye tynnere i ansiktet og halsen, men magen har fremdeles bilringer. Noe kan kanskje bli bedre om jeg trener litt styrke men noen Tyra Banks blir jeg nok aldri - hverken som modell eller neger.

Vaskeklut: Gratulerer med "bare" fedme.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:10   #90
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

BMI sier at jeg ikke har ekstrem fedme lengre, "bare" fedme!

Woho, jeg er ikke ekstremt feit, bare feit!!

Gratulere med nedgradering

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:49   #91
sarasirene
Juniormedlem
 
sarasirene sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
Innlegg: 46
sarasirene er på en erverdig vei

Sv: Septemberskravetråden for 30+

hei hei

kansje jeg skal si noen ord i denne tråden og Er ikke så flink på å skravle her inne enda jeg

Vel vel... Leste om Harry Potter her, og da ble jeg med med en gang... Jeg og min gode gutt på 8 (veldig snart 9) år holder på å lese bok nr 3 her... og har vel sett filmene sånn ca 10 ganger alle sammen... selv om de er litt skumle. Jeg så de først og vurderte om han kunne se dem... var litt i tvil på film nr 3 og fire, men det gikk visst greit.

nok om det

Må jo fortelle om min jille oppdagelse på fredag
Jeg har gått inn 17!! cm rundt livet siden 29. juli 17 CM!! Jeg er sååå stolt.

__________________
saras blogg om livet


sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 01:02   #92
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Takk, alle!

Er det forresten noen som ønsker seg et par jeans i str 52? jeg har et par som er lovlig store nå. 150,- pluss frakt! tror de kosta 400 eller 500 ny.

I tillegg har jeg en sportsbh fra triumph som er pent brukt og i str 90E som ikke er brukbar for min del lengre.

Jaggu er jeg nok blitt litt mindre jeg og

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 06:59   #93
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Det er deilig med klær som blir for store ja. Jeg har også et par jeans som jeg må bytte ut. Men vil vente så lenge som mulig så jeg ikke trenger å kjøpe så ofte, så jeg snurper sammen i livet så godt jeg kan.

Ellers så synes jeg det er veldig lurt å selge ja. Jeg er selv ikke så flink til det, og da jeg ikke tør å spørre noen om de vil ha dem heller (det blir liksom å gni det inn at jeg klarer å gå ned og ikke dem) så ender stort sett alt mitt hos Fretex.

Jeg er ganske lei av å jobbe nå. 12 timers skift siden onsdag, inkludert helgen. Men i morgen ettermiddag skal jeg få reise hjem til familien min igjen. Gleder meg til å se ungene! Riktignok så skal jeg på kurs på Xtravaganza i morgen, så jeg får bare se dem litt før jeg må stikke. Men så kommer jeg hjem og kan lese for dem før de skal sove. *sukk* Spent på hva vekten sier når jeg kommer hjem.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 08:31   #94
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Fretex er en kjekk løsning for å bli av med for store klær, har forsøkt å selge på Finn og andre nettsider men det er ikke allverdens til respons.
Så da er det bedre å gi det vekk enn at det hoper seg opp i skapet mitt
Dessuten har jeg selv kjøpt en del på Fretex de siste 2 årene, rett og slett for å spare penger på klær.
Har jo ikke økonomi til å bytte ut hele garderoben hver 2/3/4 mnd liksom .
Sparer heller litt ekstra for å kunne kjøpe meg en helt ny garderobe når jeg når hovedmålet mitt, og da blir det enten England eller USA for å få mest for pengene (og en tur på kjøpet)

Ellers så kan jeg melde om -1kg den siste uka

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:22   #95
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Hehe, ja. Grunnen til at jeg forsøker å selge er fordi jeg lever på studentbudsjett Ikke gir jeg til Fretex av rent prinsipp heller. Men det er en veldig annen diskusjon. Får se om jeg ikke finner en container fra UFF eller noe som jeg kan levere klærne i

Gratulerer med en kilo Grotingeling!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:29   #96
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Hvis det med Fretex er en religionsting så er jeg i prinsippet enig med deg, men siden jeg ikke finner noen alternativer her så...
Synes det blir viktigere med miljø enn religion.

Men for all del, mente at du var flink som solgte, jeg kunne ønske jeg fikk somlet meg til det også. Jeg tenker innimellom at jeg skal selge noe, men så blir det bare liggende og til slutt havner det i Fretexhaugen allikevel. Møbler og dører osv. er jeg derimot flink til å få solgt på finn.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:37   #97
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 61
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Jeg nærmer meg jo ferdig med så mye som jeg har tenkt å gå ned, men plutselig så begynner jeg å grue meg til å skulle gå på vekten. Ikke i frykt for at jeg ikke har gått ned, men i frykt for at jeg har gått ned. Jeg ser jo fremdeles tjukk ut, og jeg bruker fremdeles ganske stor klesstørrelse. Så nå begynner jeg å bli redd for at når jeg når vektmålet mitt så skal jeg slett ikke være så slank og lekker som jeg hadde tenkt meg. Hva gjør jeg da? Tror det blir vanskelig å motivere seg for videre slanking, men det er jo litt nederlag å legge så mye energi og innsats inn i og slanke seg og så blir ikke resultatet bra en gang.

Vet jeg bare vaser nå, merker jo både på utseende og helse at jeg har tatt av masse, masse kilo. Men ble brått litt nervøs for at det ikke skulle være nok. Jaja, time will show. Er i alle fall spent på hva vekten vil vise på tirsdag når jeg kommer hjem fra denne jobbreisen og ikke har fått veiet meg på en uke.

Jeg hadde det slik en av mine tidligere slankinger. Jeg så ikke like tynn ut som sist gang jeg hadde ønskevekta. (hadde slanka meg 34 kg). Jeg blei så skuffa at jeg ga f...'en, gikk opp igjen 40 kg på 1,5 år. Denne gangen fokuserer jeg heller på alt jeg nå får til. Gå turer, hoppe i land fra båten, overskudd til å gjøre husarbeidet, være ute blant folk uten å være flau pga størrelsen min, kjøre berg og dalbane (fikk ikke plass i fjor), redusert på medisinene mine, ikke vondt i ledd, snorker ikke så mye +++ enda mer. Og disse tingene betyr mer enn hvilken buksestørrelse jeg til slutt ender på.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:49   #98
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Hvis det med Fretex er en religionsting så er jeg i prinsippet enig med deg, men siden jeg ikke finner noen alternativer her så...
Synes det blir viktigere med miljø enn religion.

Men for all del, mente at du var flink som solgte, jeg kunne ønske jeg fikk somlet meg til det også. Jeg tenker innimellom at jeg skal selge noe, men så blir det bare liggende og til slutt havner det i Fretexhaugen allikevel. Møbler og dører osv. er jeg derimot flink til å få solgt på finn.

Heheh, jeg vil absolutt ikke starte en diskusjon eller noe omkring dette (er mange som begynner å diskutere etc). Men grunnen til at jeg ikke vil gi Fretex er fordi de har kasta ut sine egne soldater pga homofili -noe jeg tar sterkt avstand fra. Utkastelsen altså, ikke homofili.. I tillegg til at de kaster mye av det tøyet som er fullt brukbart. Men det er så absolutt bedre å gi tøyet til de enn å kaste det med en gang. Enig med deg i at miljø er viktigst

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 12:27   #99
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Vil heller ikke starte en diskusjon, men vil bare si at jeg er helt enig med deg

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 18:05   #100
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Er også helt enig angående fretex. Men er de ikke veldig nøyne på klærne de får inn? Alt må være strøket og vasket osv... at klærne er nyvasket er jo selvfølgelig greit. Men om man har 2 søppelsekker fulle i klær og en travel hverdag så er ikke akkurat ønsket om å stå å stryke så mye klær fristende når de skal gå bort til de fordomsfulle folka der :P

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
30+, september


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no