Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#76 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+Jeg har en venninne som går på eurodiet, og i dag fikk jeg for første gang smake proteinpasta! Det var litt digg med pasta igjen, det skal sies. Men med tanke på at jeg hadde bacon i ostesaus og asparges attåt også, så hadde det egentlig vært minst like godt å kutte pastaen. Et stort steg for meg å innse at pasta bare er magefyll. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
![]() |
![]() |
#77 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+Nå har jeg hatt en ufrivillig pause på noen uker, men jeg har i hvert fall ikke gått noe opp i løpet av disse ukene. Startet på ny frisk på mandag, og veide meg i går -1 kg, og veide meg i dag - enda 1 kg! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#78 |
Seniormedlem
Hvor: Hamar
Alder: 32
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+Da var 16 kg borte |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#79 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+Grattis Nupsida - godt jobba |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
![]() |
![]() |
#80 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+Nå lurer jeg veldig.. Er det bare jeg som ikke legger merke til alt julesnopet i hyllene? Jeg ble helt forundra her en dag jeg sto ansikt til ansikt med julesnopet. Ikke hadde jeg lyst på heller |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
![]() |
![]() |
#81 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Sv: Novemberskravletråden til 30+Hæ? Har det kommet julesnop? Nei det har eg faktisk ikkje lagt merke til. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
![]() |
![]() |
#82 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 34
![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+Det verste er egentlig at det begynte å dukke opp i starten av oktober. :O |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#83 |
Seniormedlem
Sv: Novemberskravletråden til 30+Er jule ting overalt jo! Pepperkaker, julebrus, julegodteri, alt mulig, og det frister ikke en plass! |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Seniormedlem
Sv: Novemberskravletråden til 30+Jeg sliter ikke noe særlig med snopet i butikkene. Men jeg kommer i stemning av alle nissene osv |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Seniormedlem
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Sv: Novemberskravletråden til 30+
Var på en forestilling med eksen i går og jeg hadde ikke engang tenkt i de baner at man "må" ha med seg noe å putte i munnen. Han troppet opp med en pose julemarsipan og jeg spiste noen biter, men det smakte ikke så godt som det pleide... Like greit.
![]() |
![]() |
#86 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oppland
Alder: 47
![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+Kjempedeilig å bare kunne gå rett forbi godterihyllene uten å bli det minste fristet
![]() |
![]() |
#87 |
Medlem
![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+Jeg sliter med marsipanen. Jeg ELSKER marsipan og syns det er kjempevanskelig å gå forbi. Den nesten "roper" på meg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF
![]() |
![]() |
#88 |
Seniormedlem
Sv: Novemberskravletråden til 30+ |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Juniormedlem
Hvor: Nordnorge
![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+Hei, har ikke vært her inne på flere måneder.. Jeg begynte på lavkarbo 1 jan i år Er sykemeldt pga utbrenthet. Levde på lavkarbo i 3 mnd men gikk ikke ned ett gram. Kroppen min var helt utslitt. Er nå blitt noe bedre, og har begynt å trim gruppe. Er veldig sliten etter treningene, men det går bedre. Jeg valgte derfor å begynne på lavkarbo kosthold igjen for snart 3 uker siden. Gikk ned 3 kg første uka, og har tatt av 2,4 kg den neste uka, og vet at jeg har i allefall tatt av 2 kg denne uka som snart er over... Det er så deilig å se at det endelig går litt nedover. Da jeg ble syk la jeg på meg myyyyye....Men jeg hadde en del kilo jeg sleit med før jeg ble syk også... Jeg vil ned ca 40 kg ... Har forferdelig lyst på pinnekjøtt... Men må jeg virkelig spise blomkål mos til den? kan jeg ikke unne meg litt kålrabistappe ved siden av?om jeg nå bare spiser la oss si 2 litt store spiseskjeer med kålrabistappe... hvor mye karbo blir det? noen som vet? Ellers kan jeg si at jeg er sikkelig motivert for dette kostholdet... og ser i grunnen ikke mørkt på å kutte ut søtsakene.. Ikke en gang i jula.. Må bare finne andre ting å kose meg med... Hvorfor er vi mennesekser slik at når vi tenker kos, så er det å satppe i kjeften??? Nei, kos må bli synonymt med andre ting.... feks, brodere, lese en bok, male .... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: miks av atkins og ketolyse
![]() |
![]() |
#90 |
Seniormedlem
Sv: Novemberskravletråden til 30+Surina: Det er ingen her inne som vil si at du MÅ noe som helst. Hva du velger er faktisk helt opp til deg selv Sist redigert av vaskeklut : 20-11-10 kl 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Seniormedlem
Sv: Novemberskravletråden til 30+Jeg kutter ut poteter til pinnekjøttet. Så spiser jeg den mest lavkarbo surkålen jeg finner (8,2 pr 100 gram) og så har jeg kålrabistappe. Når jeg moser kålrabien så bruker jeg stortsett bare smør, salt og pepper. I enkelte tilfeller tilsetter jeg litt fløte, men bare litt. Jeg spiser 100 gram uten dårlig samvittighet, og på julaften skal jeg kose meg, og spise så mye jeg vil, jeg kutter tross alt poteten, snopet osv. Jeg har også hørt om at man kan ha litt brokkoli i kålrabistappen for å få mindre karber. Det har jeg ikke prøvd, men stiller meg som vanlig litt skeptisk til kødding med ting jeg syns er veldig godt fra før av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Juniormedlem
Hvor: Nordnorge
![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+Jeg fikk ett tips av ei som er utdannet kokk, som har levd på lavkarbo ei stund, at jeg skulle lage blomkålmos, og så tilsette kålrabistappe i den. Testa det i dag, da vi skulle smake på pinnekjøttet... Det ble slettes ikke dumt. savnet ingenting når jeg spiste... aner ikke hvor mye karbo jeg har inntatt, men når neste måltid kommer er det jo bare å fortsette med å være flink og spise det som jeg vet er greit |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: miks av atkins og ketolyse
![]() |
![]() |
#93 |
Seniormedlem
Sv: Novemberskravletråden til 30+Jeg tar helfigurs bilder hver måned, å nå var dagen kommet. Føler selv at jeg ikke har forandra jeg særlig den siste måneden, men ser nå på bildene at jeg tok feil! :O |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Seniormedlem
Sv: Novemberskravletråden til 30+Kjempebra Nupsida! Jeg merker selv at jeg har gått ned litt nå. Det gjør seg for selvtilliten |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Seniormedlem
Sv: Novemberskravletråden til 30+Sukk, hva lager man til "kaffekos" når det kommer høykarbere? Melkeprodukter og sjokolade er utelukka, da jeg ikke kan spise det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+I kveld har jeg "tryna" noe skrekkelig. Pizza, druer og kjeks - så nå sitter jeg her mett og egentlig småkvalm. Andre sprekk siden 7 april. Tror noe av grunnen var at jeg har ikke gått ned sist uke sjøl om jeg har vært flink til å spise riktig. Bare å ta seg sammen igjen - og har jeg nådd et platå kan jeg jo ikke gi opp for det. Må jo bare holde ut til vekta går nedover igjen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#97 |
Seniormedlem
Sv: Novemberskravletråden til 30+Igår skeia jeg ut litt.. klarte ikke få i meg noe mat, var så utrolig kvalm! :S Så da ble det en del peanøtter og ett par pølser.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 49
![]() ![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+Jeg har vært i London i helgen og frem til i går kveld. Fått shoppet litt, men ikke så mye som jeg hadde tenkt, så jeg har fremdeles desperat bruk for ny vinterjakke, en ny bukse og noen gensre. Ingenting fra i fjor passer.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
![]() |
![]() |
#99 |
Seniormedlem
Sv: Novemberskravletråden til 30+En god venn av meg ble funnet død i leiligheten sin i dag tidlig. Jeg er lei meg. Skal på jobb om en time og lurer på hvordan dette vil gå... |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Seniormedlem
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Sv: Novemberskravletråden til 30+Det var veldig trist å høyre, Anarko. Trøsteklem til deg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|