Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-12, 09:15   #976
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Tja, kom ikke hjem i går. Ting ble litt tøffere enn forventet, men skal nok dra i løpet av formiddagen. Tremannsrom alene her da... Luksus, men skulle nok helst reist som de andre. Likevel, når formen ikke tilsier det, er det jo bra å få bli. (Man hører vel ofte nok om det motsatte...)

Godt at det gikk bra til slutt da, VSB! Jeg har aldri i hele mitt liv vært på sykehus, og er egentlig ganske engstelig....

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.


Her er det veiedag i dag, og alle monner drar; 200 gram ned er 200 gram ned. Altså ny minstenotering. Deilig. Ser plutselig nye deler av kroppen som jeg ikke har sett før, så som at plutselig er det (når jeg holder inn magen vel og merke) ribben under brystene . De har jeg jo alltid "skjult" bak den største bilringen. Jada.... Ting henger ganske bra ser jeg, både haka, grevinnehenget, magen og lårene. Men hva har vel det å si? Hvor ofte går jeg uten klær liksom; masse fint å skjule det med. Ha en god fredag alle sammen; noen timer til så er det helg!!

Så deilig!! Grattis!

[quote=smgj;1400882]Festina - tvitvi for veiedag. Takk :-)

For min egen del ser det ut som at "oppturen" har stoppet (banker forsiktig i bordet) og kanskje også snudd bittelitt. Jeg er ikke i tvil om at jeg må ha rett medisinering for å holde vekta på plass for oppbremsingen hadde sammenfall med medisinøkning og treningslyst. Deilig da - det viktigste er at det virker! quote]

Jeg har kun gått opp 100 gram siden sist jeg var innpå her, og det er jeg storfornøyd med! Har en mistanke om at det har vært mer, men det kan jeg ikke henge meg opp i - det viktigste er her og nå!

God helg til alle! Håper det blir fint vær så vi får dykket - det SVIR kalorier!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 10:51   #977
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei Festina. Velkommen "tilbake"og har ikke merket at du ikke vil være venn, skjønner egentlig ikke hvordan det fungerer jeg heller. Men jeg sendte ut en til de som er i de samme trådene som meg da jeg fikk forespørsel fra noen andre her inne. Må gå inn og sjekke status... Kanskje har jeg glemt noen også. Men vet ikke helt hvordan det fungerer som sagt. Og nå vet jeg at du prøver iherdig

Håper du kommer hjem i dag VSB. Og håper du slipper mer komplikasjoner, men de tar godt vare på deg da virker det som, de tar ingen sjanser.

Grattis med nedgang Tarato! Synes du har vært kjempeflink de siste månedene jeg! Kanskje du må melde deg ut av din egen tråd snart?

Og så flott at oppgangen har stoppet smgj! Det er så bra at du klarer å jobbe deg mot målet ditt med å ha fokus på riktig dose medisin og trening! Hurra for deg!

Som jeg har skrevet i journalen min så er ikke kroppen på min side for tiden men vekta har gått bittelitt ned i dag. Men det kan ha sammenheng med at det ble litt lite mat i går og så hadde vi jo litt vin med malingen vår i går kveld, naboen min og jeg. Så er nok litt dehydrert selv om det ikke ble så mye vin da

Ønsker dere en fantastisk helg og så er dere alle velkommen til å besøke meg i journalen min alltid hyggelig med besøk

Stor klem fra Fedona til dere alle flotte mennesker i denne herlige tråden

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 14:59   #978
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hjemme nå. Deilig å ha noe annet enn sykehus ganger, selv om det er inne. Kan ringe hvis det er noe og i Oslo er jo ikke avstandene så lange. Håper det har gått bra med veiing for dere andre. Denne tråden er gull verdt

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 08:31   #979
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Hjemme nå. Deilig å ha noe annet enn sykehus ganger, selv om det er inne. Kan ringe hvis det er noe og i Oslo er jo ikke avstandene så lange. Håper det har gått bra med veiing for dere andre. Denne tråden er gull verdt

Velkommen hjem VSB. Du har så veldig rett i at denne tråden er gull verdt!! Selv om det nok ikke er de samme årsakene, har vi utfordringer med å gå ned i vekt. For meg er det veldig nyttig å lese om hva som hjelper/hindrer dere, nettopp for å se om noe av dette kan være aktuelt for meg også.

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Grattis med nedgang Tarato! Synes du har vært kjempeflink de siste månedene jeg! Kanskje du må melde deg ut av din egen tråd snart?

Ha ha ha; som om det kommer til å skje!! Vet ikke om jeg har vært så flink akkurat; strevde mye mye mer før, da jeg holdt på med LK (altså før jeg fant ut det som fungerte for meg). Da var det forsakelse, slit, fortvilelse osv. Nå spiser jeg hva jeg vil (av det jeg kan spise), ikke for ofte, ikke for mye, og når jeg er sulten. Ingen opplevelse av forsakelser lengre (men så har jeg "jobbet med hodet" i forhold til snacks, søtsaker, pepsi max o.l!). Tiing synes å fungere; veldig godt. Veldig godt.

Jeg sovnet tidlig i går kveld; midt i gullrekka. Og dermed våknet jeg tidlig i dag også; kl 07! Nå er frokosten inntatt, vaskemaskinene går for fullt, avisene lest og dagslyset er endelig snart på plass. Må ut og gå tur snart, og så skal jeg eksperimentere over noen tomater for å se om jeg kan lage tomatsuppe fra bunn. Være litt husmor tenker jeg

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 10:21   #980
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hjemmelaget tomatsuppe er nam. Masse hvitløk og urter, helst friske er å anbefale. Ev. En fløteskvett og revet ost. Bruker ikke oppskrift jeg da...

Ganske sløv her, litt dopet, men kjenner psyken er mye roligere hjemme. Det betyr en del det og. Dattera trenger "grease kostyme" så spørsmålet er om jeg klarer en klesbutikk med kjøring til og fra... Skulle hatt det i dagtidlig. Beskjeden har enten kommet veldig seint eller gått meg hus forbi i alt annet. Menn og kostyme stoler jeg ikke helt på...

Maten er vel så som så her, og alene med ungene til uka blir det nok en del snarveier... Middagsmat er ikke det som frister mest. Og med å løfte maks 2-3kg, ja da blir det behov for mye hjelp fra ungene...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 20:00   #981
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Laget tomatsuppa i dag, og du verdens min hvor godt. Siden jeg ikke kan ha melk, droppet jeg fløten og hadde i litt snøfrisk i stedet; det ga faktisk en liten spiss topp som var spennende Kjenner svetten driver av meg nå; litt mindre chili neste gang kanskje? Og som den mettet!!

Nå er det rødvin, stjernekamp på NRK1 og litt hjemmelaget sjokolade. God kveld alle sammen!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 11:46   #982
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hjemmelaget tomatsuppe er nydelig! Kanskje det vi skal gjøre med paprikaoverskuddet (den oppskriften vi bruker krever grillet paprika - det er en Jamie Oliver-oppskrift).

Og... hodejobbing er det vanskeligste å gjøre, men jeg er 100% sikker på at det er den jobbingen som gir best resultater på lang sikt.

I går var vi på besøk (Twillight-marathon) hos et par hvor hun går på GR for tiden. Det var artig å se hvor små forskjellene egentlig ble på middagen. De serverte fyllt paprika (kjøttdeig, løk, sopp, urter, feta og ost) med blandet salat (+ feta & oliven) og fullkornsris. Snacks var grønnsaksstaver og dip.
De forskjellene jeg kunne se var type kjøttdeig og jeg hadde valgt fete melkeprodukter - eller hadde jeg kallet det lavkarbo så godt som noe.
Ja - og det sto også sjokolade og potetgull på bordet, men jeg smakte ikke - og det var ikke engang "vanskelig" å la være. Det site forteller meg at jeg på en eller annen måte er inne i godlune for tiden. Og det er litt merkelig siden tante Rød er ventet til uka. Ingen utslag på vekta så langt, ut over at oppgangen er bremset, men jeg sliter alltid med å gå ned om høsten/vinteren, så jeg sier meg fornøyd om jeg holder vekta og får fortsatt med treningen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 11:57   #983
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Mmmm tomatsuppe! Det er så godt! Jeg bruker egentlig å lage det hver lørdag, men nå er det en stund siden... Jeg bruker løk, selleri og litt gulrøtter oppi sammen med olivenolje, fløte og hermetiserte tomater med oregano og basilikum. Skal jammen prøve den suppa til jamie jeg også. Har jo bøkene hans. Neste uke blir det tomatsuppe her i gården

Sendte nettopp sms til min far og gratulerte med farsdagen. De er nå kommet til lanzarote i nydelig vær. Ikke misunnelig i det hele tatt!

Vekta mi ja, den står på sin sedvanlige plass den... Etter jul så er det mulig min mann må jobbe i London er par dager i uka og da skal jeg benytte sjansen til å spise sds mat. Spiser jo littinnimellom nå også, men ikke til middag. Da håper jeg at vekta peker nedover igjen. Som jeg har sagt før så stresser jeg ikke med det. Har jo blitt voksen og skjønner hva jeg skal gjøre

Ha en nydelig søndag alle sammen!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 17:14   #984
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Minus 500 gram i dag!


Litt mindre enn jeg hadde håpet ut fra prøveveiingene, men nedgang like fullt.

Har vært ganske flink med kostholdet, og trimmet mye siste uken. Jeg er jo såååååå lite glad i å bevege meg, men må snart innse at det nok er det eneste som nytter...... Hadde det nå kunnet stoppe å regne innimellom slik at en slapp å bli så kald og klam og våt hele tiden

Hvordan har det gått med dere andre?

Nå er det tur med dyret, og så skal jeg stupe ned i en flaske rødvin! God helg!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 19:03   #985
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Festina - flott at du holder liv i tråden og ned, er NED, ikke opp, ikke sant?
Jeg kan nå krysse av kryss nr 12 på treningskalenderen - 4 uker med 3x treninger. Jeg er storfornøyd og må nesten bruke solbriller sånn som glorien skinner. Den tredemølla var en dyr, men fin investering.
Det er bare 35 og 50-minuttersøkter annenhver gang, men jeg har bevisst bestemt meg for å ta det pent denne gangen i håp om at treningsmotet skal vare. så kanskje jeg kan legge på litt styrke utover våren når det blir lysere og overskuddet sånn tradisjonelt blir høyere. (Må vel bare innse at jeg må bli et vanedyr også med hensyn på treningsmengder når stoffskiftet skal håndteres via piller... siden kroppen mer liker forutsigbarhet enn store forskjeller fra uke til uke. )
Vektmessig er det standby/mikroskopisk ned. Men jeg har jo normal BMI så jeg klager ikke, selv om jeg hadde ønsket meg 10 kg ned. I sær siden jeg ikke er kjempeflink (men heller ikke fryktelig dårlig) med maten for tiden. Det blir en del stivelse i form av ris/potet/GF-knekkebrød som jeg nok med hell kunne ha redusert.

Uansett - alt i alt er jeg fornøyd iom at jeg ser at det er positiv utvikling.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 14:07   #986
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Her tasler dagene av gårde med lite overskudd og mye søvn. Men gått tur i rolig tempo både torsdag og i dag. Ellers blir det moderat lavkarbo og nok litt mye mat... Vekta har jeg skygget unna...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 16:35   #987
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Minus 500 gram i dag!

WOW! Gratulerer!! Velfortjent dypdykk i flaska!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg kan nå krysse av kryss nr 12 på treningskalenderen - 4 uker med 3x treninger. Jeg er storfornøyd og må nesten bruke solbriller sånn som glorien skinner. Den tredemølla var en dyr, men fin investering.

Du imponerer meg altså! Du er mer som den standhaftige tinnsoldat i mine øyne Og la den glorien skinne så mye den bare vil; la den lyse opp for oss andre så vi går hen og gjør likedan!

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Her tasler dagene av gårde med lite overskudd og mye søvn. Men gått tur i rolig tempo både torsdag og i dag. Ellers blir det moderat lavkarbo og nok litt mye mat... Vekta har jeg skygget unna...

Så bra VSB, at du lar vekta være! Du er utrolig som holder deg så i skinnet - fortsett med det!! Rolige turer er bedre enn ingen turer! Det er atskillig mer enn jeg gjør, som tar den helt ut og går nesten to mil. Med den følge at kroppen ikke kan brukes til annet enn restitusjon de neste dagene Lærte litt av den leksen altså!

Jeg har vært bortreist/jobbreise de siste dagene og mitt vante kjedelige kosthold som jo fungerer har det vært lite å se til. Middager med vin på kveldene har aldri vært greia mi, og har aldri vært til hjelp med nedgang. Så at vekta i dag viste det samme som sist fredag var jeg storglad for (i går viste den 1 kg mer nemlig...) Ingen gåtur i dag pga migrene (kommer selvfølgelig etter en periode med mye jobb ) men jeg har handlet masse julegaver! I morgen tenker jeg det må bli litt frisk luft. Nå er det snart lørdagskveld med god mat og litt vin. Deilig med fri!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 16:38   #988
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei alle sammen

Så flott at det går nedover med noen her! Godt jobba! Jeg har også gått ned et kilo i det siste, og jeg er på første dag i uka så det er jo utrolig!

I helga er det familie middager i stor skala!

I går kveld var vi hos mine foreldre med begge min søstre med familier. Og i kveld skal vi til min søster og spise lam jeg elsker lam! Og selv om jeg er sliten etter gårdkvelden så må jeg bare dra meg ut av stolen for å spise middag med de. Jeg har krydret ribbe klar til steking i morgen. Litt tjuvstart på jula

Ønsker dere en nydelig lørdag!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 17:00   #989
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Hei alle sammen

Så flott at det går nedover med noen her! Godt jobba! Jeg har også gått ned et kilo i det siste, og jeg er på første dag i uka så det er jo utrolig!

!

Grattis til deg også! Jeg heier på oss alle jeg; uansett om det er opp, ned eller stillstans. Vi VET at det må noe ekstra til, både for å få til nedgang, ingen oppgang og stillstans. Så derfor:

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 19:48   #990
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ribbe... Mmmmm....

Pakket 48 gaver til julekalender jeg... Og så ble det tur i dag og, samme sniletempo, men med innlagte mate-fugler-pauser, så er faktisk tempoet økt noe.

Matlysten er i bånn her, hvilket betyr ufornuftig mat (om enn nogenlunde lavkarbo) alt for lite grønnt! Tror psyken sliter med passiviteten, selv om det er godt å komme seg litt ut.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 20:23   #991
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tur er tur VSB; og det er bedre å være i aktivitet enn ingenting! Du er på vei, og holder ca fokus på maten. Stå på; det blir bra! Heier på deg videre

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 21:30   #992
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Heisann! Her var det stille! Jeg tenkte å stikke innom for å ønske alle fredagsveiere lykke til i morgen! Gjør nå det uansett da

Har igjen en jobbedag spekket med møter, og så er det heeeeelg! Det skal jammen bli godt. regner med jeg har "ørti" mailer som venter på meg i morgen; og som blir liggende - helt greit det også. Har lite forventninger til veiing i morgen; men håper det ikke har vært oppgang. I så fall vet jeg hvorfor.... Stress, vann, mat til feil tidspunkt, lange dager osv.

Hvordan er det med dere?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 19:18   #993
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hm.... er visst her helt alene jeg.... Uansett; vekta viste 72,5 i dag. Ny pers på oppadgående det! Da er det bare å ta skjeia i ei anna hand og gå på med krum hals. Den som gir opp vinner ikke!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 20:31   #994
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Neda, du er ikke alene. Jeg er her - i standby. Men jeg er fornøyd med det, og det at jeg kan krysse av for gjennomført uke 5 i treningskalenderen min.

Du får trøste deg med at det er ribbesesong og heller spise den enn dessert...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 11:48   #995
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Hm.... er visst her helt alene jeg.... Uansett; vekta viste 72,5 i dag. Ny pers på oppadgående det! Da er det bare å ta skjeia i ei anna hand og gå på med krum hals. Den som gir opp vinner ikke!

Gratulerer Tarato!!! Er imponert over deg

Tenker det er en deilig følelse

Skulle ønske jeg kunne sagt det samme... Men det står stille her gitt. Skal ta meg en runde med sds mat igjen, men det spørs om jeg venter til nyåret. Får se. Men jeg har jo noe sds mat i fryseren

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:22   #996
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg er her jeg også, litt i "bakrus" etter gårsdagens veiing og julebord.....

Etter å ha sett mot en nedgang på 700 gram hele uken, og under 100 kg for første gang på evigheter, ble det et sjokk å gå på vekten fredag morgen; pluss 100 gram - 800 gram over natta!,

Så nå er jeg fortsatt 600 gram over det magiske 99,9 og egentlig ganske oppgitt. Hva i all verden skal til da?!? Har vært ganske flink både med trim og mat, men det eneste som nytter er visst totalt naziregime Skal si jeg gleder meg til juletiden kommer - NOT!

Uansett: dere får ha en fortsatt god helg og lykke til. Jeg tror jeg bare må furte litt her, før jeg tar meg i nakken og går videre.

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:29   #997
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Trøste, trøste... det er nok å spise og stå opp til uvante tider, og for ikke å snakke om julebord, antakelig også med både mer karbohydrater enn vanlig og drikke.. . så drar kroppen vann som en svamp. Slapp av og hold deg mest mulig til "hverdager" framover på alle måter, så ser du at du er på tosifret igjen før du vet ordet av det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:51   #998
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Takk for trøstens ord, smgj. Problemet er at veiingen var FØR julebordet og etter en uke med hverdager......

Hva den viser i dag etter pinnekjøtt, ribbe, øl, akevitt, vin, riskrem og kransekakestenger tør jeg ikke tenke på en gang! det ble litt gi-f... stemning i går kan du si..... Men arbeider med å ta meg på tak igjen

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:38   #999
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Takk for trøstens ord, smgj. Problemet er at veiingen var FØR julebordet og etter en uke med hverdager......

Hva den viser i dag etter pinnekjøtt, ribbe, øl, akevitt, vin, riskrem og kransekakestenger tør jeg ikke tenke på en gang! det ble litt gi-f... stemning i går kan du si..... Men arbeider med å ta meg på tak igjen

Da var det nok fredagsfaen som var innom. (Eller Mercur retrograd?) Uansett... du vet at du ikke skal gi faen lenge, ikke sant? Da risikerer du ikke bare å stoppe nedgang, men å kaste bort det du har oppnådd?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 13:37   #1000
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God "morgen" folkens. Godt å se at flere er i samme situasjon; jeg har også gått opp og ikke ned. Julebord i går kveld med alskens godt av mat og drikke ble avsluttet med noen smakebiter fra dessertbordet. Ikke mye, men nok til at det ga sug etter mer. Og litt potetchips og melkesjokolade da jeg kom hjem. Og alt ble gjort med åpne øyne og bevissthet på konsekvensene. Og i dag hiiiger kroppen etter mer av alt dette -og pepsi max. Jeg må også være "nazi" på kostholder: kjedelig mat, spise til faste tider, drikke tilmålt mengde vann mellom måltidene, få nok søvn/hvile, ikke spise tung middag etter kl 18 (evt ta et lett måltid hvis jeg ikke får til annet). Og ut og gå turer. Så nå skal jeg ut og gå og håper det gjør noe med suget....

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no