Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 18-09-11, 14:58   #10201
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Er det vanntett? Jeg gikk flere uker med samme plaster etter prolapsoperasjon, det så stygt ut på utsiden, men holdt vann og bakterier vekke fra såret. Dusjet daglig med dette uten problem

Det vet jeg faktisk ikke.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-09-11, 14:58   #10202
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

ok, takk Fant i en annen tråd her at det går an å legge inn bildene i album her på lavkarbo.no, og kopiere url'en derifra Så prøver ut det nå

Ja, det stemmer, så lenge det ikke er privat (lukket) album.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-09-11, 15:08   #10203
knh
Seniormedlem

knh sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 38
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, det stemmer, så lenge det ikke er privat (lukket) album.

Takk, hadde laget det som privat, men endret det til offentlig nå
Er bildene synlige i det siste innlegget her ?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 18-09-11, 16:51   #10204
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Takk, hadde laget det som privat, men endret det til offentlig nå
Er bildene synlige i det siste innlegget her ?

Jeg så bildene - såååå mye godt, da *sikle*

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 19-09-11, 08:30   #10205
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hva slags lavkarbo-småkake/kjeks egner seg best til å trykke ut former (sånn klassiske pepperkake-figurformer) av, som holder formen ved steking? Ideer og tips mottas med takk - fant ikke noe umiddelbart brukbart i "Bakeglede uten sukker"-boka.

http://fristendelavkarbo.wordpress.c...7/pepperkaker/

Husk å ta bilde av de søte kakene da

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 19-09-11, 14:18   #10206
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Kjøpte hasselnøttmel på innfall i dag. Hva skal jeg lage? Tenkte på vafler, men tenkte på alle de andre mislykka forsøkene på det da!

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 19-09-11, 23:16   #10207
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Kjøpte hasselnøttmel på innfall i dag. Hva skal jeg lage? Tenkte på vafler, men tenkte på alle de andre mislykka forsøkene på det da!

Kjeks kanskje?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 20-09-11, 12:28   #10208
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Er det vanntett?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det vet jeg faktisk ikke.

Vantette kompresser kjøpes på apoteket og klistres over plasteret. Opererte bort en kul på ryggen, og dusjet hver dag med slike. Såret (ca 5 cm) er helt usynlig nå.

Gammel 20-09-11, 14:48   #10209
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Hvor: Akershus
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Har noen et bra tips mot kvalme? (Bortsett fra ingefær, de kommer bare opp igjen...)
Har hatt noen uønskede gjensyn med sånn ca alt jeg fikk i meg i går...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 20-09-11, 15:03   #10210
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Har noen et bra tips mot kvalme? (Bortsett fra ingefær, de kommer bare opp igjen...)
Har hatt noen uønskede gjensyn med sånn ca alt jeg fikk i meg i går...

Hva er grunnen til at du er kvalm? og er det mye oppkast, eller er du bare uggen?
Om du er mest uggen så kan du prøve slike reisesyke presspunkt armbånd du får kjøpt på apoteket. Er det oppkast så kan gaviscon hjelpe, det hindrer i såfall oppstøt som kan lede til oppkast.

Hva med frisk luft?
eller å ligge i ro til det gir seg?

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 20-09-11, 15:08   #10211
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Hva er grunnen til at du er kvalm? og er det mye oppkast, eller er du bare uggen?
Om du er mest uggen så kan du prøve slike reisesyke presspunkt armbånd du får kjøpt på apoteket. Er det oppkast så kan gaviscon hjelpe, det hindrer i såfall oppstøt som kan lede til oppkast.

Hva med frisk luft?
eller å ligge i ro til det gir seg?

Er uggen og kvalm og kaster opp med jevne mellomrom
Hva er gaviscon?

Gammel 20-09-11, 15:12   #10212
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Er uggen og kvalm og kaster opp med jevne mellomrom
Hva er gaviscon?

Det er en mix som legger seg som en hinne over mageinnholdet og hindrer det i å 'slå tilbake' opp i spiserøret. Slik at den fungerer mot halsbrann og sure oppstøt (reflux), og da også noe oppkast, uten at jeg tør å påstå at det vil fungere helt. Det hjelper nok ikke så veldig mot kvalmen, men den kan jo hjelpe om oppkast var problemet.
Den kan brukes ved graviditet og amming også dersom det skulle være relatert her

Regrets nye dagbok!
Gammel 20-09-11, 15:17   #10213
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Det er en mix som legger seg som en hinne over mageinnholdet og hindrer det i å 'slå tilbake' opp i spiserøret. Slik at den fungerer mot halsbrann og sure oppstøt (reflux), og da også noe oppkast, uten at jeg tør å påstå at det vil fungere helt. Det hjelper nok ikke så veldig mot kvalmen, men den kan jo hjelpe om oppkast var problemet.
Den kan brukes ved graviditet og amming også dersom det skulle være relatert her

Det er heldigvis ikke relatert
Takk skal du ha Regret Jeg skal sende gubben til apoteket. Har foresten vinduet på full lufting og har ligget stille nesten hele dag. Men kvalmen gir seg ikke og jeg føler at noe er på vei opp hele tiden...

Gammel 20-09-11, 15:20   #10214
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Ekkelt å være i den formen, føler med deg!
Om det vedvarer så kan du jo ta turen innom fastlegen din å høre om han kan gi ut noe sterkere.

Regrets nye dagbok!
Gammel 20-09-11, 15:21   #10215
Luggetuppen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Reisesyketabletter (Postafen?) fungerer også bra mot kvalme. Hvis kvalme er noe du sliter med jevnlig så kan du be legen skrive ut Afipran til deg.

God bedring!

Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen
Gammel 20-09-11, 15:29   #10216
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Ekkelt å være i den formen, føler med deg!
Om det vedvarer så kan du jo ta turen innom fastlegen din å høre om han kan gi ut noe sterkere.

Takk
Får vel håpe på at det går over snart...

Gammel 20-09-11, 15:30   #10217
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Luggetuppen, her.

Reisesyketabletter (Postafen?) fungerer også bra mot kvalme. Hvis kvalme er noe du sliter med jevnlig så kan du be legen skrive ut Afipran til deg.

God bedring!

Postafen har jeg Skal prøve med en gang.
Takk

Gammel 20-09-11, 15:31   #10218
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Jeg har falt såpass utenfor nå at jeg har blitt bedt om å spise 'vanlig' mat fram til jeg får hverdagen og kroppen litt på plass igjen. Men hva er vanlig mat? Brødskiver til frokost og kjøttkaker til middag? hjelp, jeg har mistet helt grepet på hva som tilsier 'vanlig', jeg..
Hvor ofte skal man spise?

Regrets nye dagbok!
Gammel 20-09-11, 15:37   #10219
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg har falt såpass utenfor nå at jeg har blitt bedt om å spise 'vanlig' mat fram til jeg får hverdagen og kroppen litt på plass igjen. Men hva er vanlig mat? Brødskiver til frokost og kjøttkaker til middag? hjelp, jeg har mistet helt grepet på hva som tilsier 'vanlig', jeg..
Hvor ofte skal man spise?

2-3Knekkebrød til frokost, etter 3 timer litt frukt/grønnsaker/yoghurt/nøtter, etter 3 timer feks en pastasalat til lunsj, 3 timer frukt/grønnsaker/yoghurt/nøtter, 3 timer kjøtt/fisk/kylling med pasta, ris eller poteter og grønnsaker, 3 timer frukt/grønnsaker/yoghurt/nøtter!

Mener det var noe sånt vi fikk forespeilet på Friskvernklinikken som det optimale i hvert fall!
Ikke nødvendigvis mye karber, kommer jo an på hva man velger, men mer enn vi er vant til her, ja!

Gammel 20-09-11, 15:58   #10220
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Jøss, er det virkelig så mye mat man skal spise på en og samme dag? Da forstår jeg litt mer om hvorfor jeg driver å sovner overalt hver dag! Men er ikke det der ment mer for å vedlikeholde vekten framfor å slanke den? Ønsker fortsatt å gå ned i vekt, men må spise normalt fra nå av og skal derfor også begynne å trene mer også.

Regrets nye dagbok!
Gammel 20-09-11, 16:08   #10221
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jøss, er det virkelig så mye mat man skal spise på en og samme dag? Da forstår jeg litt mer om hvorfor jeg driver å sovner overalt hver dag! Men er ikke det der ment mer for å vedlikeholde vekten framfor å slanke den? Ønsker fortsatt å gå ned i vekt, men må spise normalt fra nå av og skal derfor også begynne å trene mer også.

Det er faktisk ment som slankemat! Det er ikke så mye mat, det er bare ofte mat! 10- 12 mandler som mellommåltid er jo ikke mye, eller en skive kålrot! Det er mye mindre fett og litt mer mat enn vi er vant til på LCHF, men det fungerte veldig bra for mange av de jeg gikk på kurs sammen med!
Lite og ofte, er vel parolen!
Trening står jo for max 10% av vekttapet, men muskler hjelper til med å opprettholde forbrenning etc, så det er lurt med noe fysisk aktivitet utover det vanlige hver dag!

Gammel 20-09-11, 16:29   #10222
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

såpass ja haha, synes det var mye mat jeg Problemet mitt er i grunn at jeg småspiser hele tiden, men jeg har litt tro på at det du skrev her kan hjelpe mot det siden man 'småspiser' allikevel der, bare i rutine Treningen tror jeg ikke gir så mye vekttap, men jeg vil trene litt oftere for å bli sterkere rett og slett.
Har du flere forslag til middager? føler det er den jeg sliter mest med

Regrets nye dagbok!
Gammel 20-09-11, 17:47   #10223
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

såpass ja haha, synes det var mye mat jeg Problemet mitt er i grunn at jeg småspiser hele tiden, men jeg har litt tro på at det du skrev her kan hjelpe mot det siden man 'småspiser' allikevel der, bare i rutine Treningen tror jeg ikke gir så mye vekttap, men jeg vil trene litt oftere for å bli sterkere rett og slett.
Har du flere forslag til middager? føler det er den jeg sliter mest med

Skal jobbe med saken og sende deg en laaaaaaang pm, jeg!

Gammel 20-09-11, 18:30   #10224
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Noen som kan hjelpe med en oversettelse?
Amerikansk oppskrift på lavkarbokjøttpudding, og jeg skal ha i "one rib celery"
Lurer på om dette er en bit stangselleri, men klarer ikke helt å finne ut om jeg er på rett spor....

Gammel 20-09-11, 18:36   #10225
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen som kan hjelpe med en oversettelse?
Amerikansk oppskrift på lavkarbokjøttpudding, og jeg skal ha i "one rib celery"
Lurer på om dette er en bit stangselleri, men klarer ikke helt å finne ut om jeg er på rett spor....

Det kan da ikke være noe annet!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.