Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-04-10, 15:01   #1001
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 49
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

65kgmamma: glemte helt å kommentere ditt kjedelige dilemma, satt bare og ristet på hodet hvor tankeløse enkelte er. Har selv vært med og arrangert utrikningslag med prislapp fra 200-400 pr. pers, og har vært med på å måtte betale på andre utdrikningslag (der jeg ikke har vært med og planlagt særlig) som plutselig kostet ganske mye mer. Det er greit at det koster om det er avtalt tenker jeg, men om man først spør om forslag og hjelp, og så ignorerer de tipsene som kommer, så kan man ikke bare kjøre på og velge de dyreste alternativene, det er virkelig frekt. Tenker at det ville ikke jeg likt om det var meg det ble holdt utdrikingslag for heller... (ikke at det kommer til å skje ser jeg for meg, de evige samboere her)
De hyggeligste utdrikingslagene har faktisk vært de billigste og minste etter min erfaring.

slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:12   #1002
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 47
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Har akkurat lagd mæ en knallgod middag! Så et tips fra Gerd om å rulle fisk i knust bacongull og steke som fiskepinner. Æ gjorde det, men heiv dem oppi en kjele med olje og frityrstekte dem. Hadde ferske asparges ovnsstekt i ovnen med smør, blomkålris og agurksalat til. Pluss en dæsj remulade og den geniale bearnaisesausen æ fant i Sverige.

Det va gooodt altså!!!

wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:25   #1003
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Namba er på en erverdig vei

Nå har vi passert 1000 innlegg damer!! Jeg synes det er så kjekt at vi har denne tråden.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:00   #1004
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 49
slektskap er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Nå har vi passert 1000 innlegg damer!! Jeg synes det er så kjekt at vi har denne tråden.

Det synes jeg også!

Høres ut som en deilig middag wevi!

slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:19   #1005
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Har akkurat lagd mæ en knallgod middag! Så et tips fra Gerd om å rulle fisk i knust bacongull og steke som fiskepinner. Æ gjorde det, men heiv dem oppi en kjele med olje og frityrstekte dem. Hadde ferske asparges ovnsstekt i ovnen med smør, blomkålris og agurksalat til. Pluss en dæsj remulade og den geniale bearnaisesausen æ fant i Sverige.

Det va gooodt altså!!!

wooow - det hørtes godt ut! Går kanskje ann å gjøre det med kyllingfilet å?

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:41   #1006
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Slektskap, samme her. Trener minimalt og en dag kan jeg drikke tre liter vann, og neste bare et glass eller to. Men har en tendens til å glemme det og bytte det ut med min lille venn, pepsi max.
Må sjerpe meg på det.
Wevi, den middagen hørtes god ut! Jeg må begynne å finne på nye ting, for går ofte i det samme gamle, og blir fort lei.
Ja, Namba. Så bra du startet denne tråden, har vært en veldig motivasjon å få litt venninner som er i samme situasjon og jeg gleder meg til å titte innom hver dag og se hvordan det går med dere
I dag spiste jeg taco, og er så lei av kjøttdeig som ikke smaker noe, så jeg brukte sånn taco spice mix på kjøttdeigen. Det står jo ikke hva det inneholder, men regner med at det ikke er helt ketolyse-vennlig. Men jeg spiste ikke mer enn en håndfull kjøttdeig, så er vel ikke så gærent da???

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:43   #1007
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kgmamma=perfekt sin avatar

65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Takker for all støtte og råd ang utdrikningslag! Kjenner at jeg fortsatt er forbanna, men har bestemt meg for å la det ligge. Skjønner jo at ho(forloveden) ikke ønsker at jeg og en annen venninne skal komme! Så gidd ikke å bruke noe mer energi på det. Vi er avmeldt og ho har ikke en eneste gang vist forståelse eller respekt for våres økonomiske situasjon! Jeje...

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Skal på prøvetime på bailine i dag jeg....se om de kan gjøre noe med "nedre mageregion" og dissende overarmer

Stilig Hvordan gikk det??

Nå har jeg veid meg, og jeg er 76 kg! Ned 1,3 kg den siste uka! Nå begynner det faktisk å nærme seg 10 kg her. Jeg er helt i sjokk jeg. Dette hadde jeg aldri trodd.

Ha en fin dag alle sammen.

Kjempe bra jobba altså! Du har tatt meg igjen nå! Jeg hadde startvekt på 87 hadde du og det??

Det va gooodt altså!!!

Nam nam nam nam! Må vise til sambo sånn at han kan lage!! Hihi!

Jeg synes det er så kjekt at vi har denne tråden.

Ja denne tråden er kjempe god å ha! Så slipper sambo å høre på all sytinga mi.! hehe

wooow - det hørtes godt ut! Går kanskje ann å gjøre det med kyllingfilet å?

Tenkte det samme ...? Må vel funke det?

Ellers så var jeg tilbake i jobb i dag. Sambo har fedrekvoten sin! Grua meg egentlig til å jobbe igjen med tanke på mat, men det gikk kjempe fint. Men en smule lei alle spm om hvorfor jeg ikke ville ha vaffel(de har begynt å ha vaffler om mandagene!!!) (Det fristet ikke engang!)
Men de fleste ble veldig interessert i lavkarbo stilen. Så fikk iallefall noe å snakke om i lunsjen!

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:48   #1008
65kgmamma=perfekt
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Slektskap, samme her. Trener minimalt og en dag kan jeg drikke tre liter vann, og neste bare et glass eller to. Men har en tendens til å glemme det og bytte det ut med min lille venn, pepsi max.
Må sjerpe meg på det.
Wevi, den middagen hørtes god ut! Jeg må begynne å finne på nye ting, for går ofte i det samme gamle, og blir fort lei.
Ja, Namba. Så bra du startet denne tråden, har vært en veldig motivasjon å få litt venninner som er i samme situasjon og jeg gleder meg til å titte innom hver dag og se hvordan det går med dere
I dag spiste jeg taco, og er så lei av kjøttdeig som ikke smaker noe, så jeg brukte sånn taco spice mix på kjøttdeigen. Det står jo ikke hva det inneholder, men regner med at det ikke er helt ketolyse-vennlig. Men jeg spiste ikke mer enn en håndfull kjøttdeig, så er vel ikke så gærent da???

Jeg også har tendenser til å bytte vannet ut med den onde vennen pepsi maxen!! Hater det! Men skal kjøpe magnesium, det skal visst nok hjelpe mot søtsuget så håper det hjelper!!

Hindu har ett eget tacokrydder som er uten sukker! Det skal visst være greit å bruke! Jeg har brukt old el paso taco krydderet. Tenker at det ikke er så ille hvis det inneholder litt sukker pga mengden! Men har kjøpt hindu taco krydderet også så skal bruke det neste gang!

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:48   #1009
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Jeg har begynt å bruke hjemmelaget tacokrydder nå, men har mange ganger brukt kjøpt også. Selv om det ikke er optimalt så går det bra med ketosen.

65kgmamma: jeg veide 85,7 da jeg begynte, så det er ikke store forskjellen mellom oss. Jeg har også tenkt meg ned på 65(,7?) så vi har samme utgangspunkt og mål.

Gammel 26-04-10, 19:50   #1010
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Joda - bailine gjorde voooondt :P men har trua på at det funker

Kjenner meg stiv i "lovehandelsene" mine :P

Mål til påske:

Gammel 26-04-10, 20:06   #1011
65kgmamma=perfekt
Medlem

Jeg har begynt å bruke hjemmelaget tacokrydder nå, men har mange ganger brukt kjøpt også. Selv om det ikke er optimalt så går det bra med ketosen.

65kgmamma: jeg veide 85,7 da jeg begynte, så det er ikke store forskjellen mellom oss. Jeg har også tenkt meg ned på 65(,7?) så vi har samme utgangspunkt og mål.

Jezzez, jeg klarte ikke det regnestykket jeg! Haha.. Ja da har vi like lang vei å gå Men når jeg først begynte var det ett umulig mål trodde jeg, men nå ser det jo ut som det er realistisk! Hadde ikke trodd jeg skulle holde ut! Men det går jo kjempe fint!! Ikke en sprekk hittil og tror ikke det blir noen heller!

Joda - bailine gjorde voooondt :P men har trua på at det funker

Kjenner meg stiv i "lovehandelsene" mine :P

Huff da.! Får håpe det hjelper da !

Gammel 26-04-10, 20:26   #1012
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Har en venninne som går på bailine nå, og hun sa de to første gangene var jævelig, men så ble det myyye bedre. Og hun har fått mindre rumpe og noe flatere mage..

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 20:48   #1013
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Har en venninne som går på bailine nå, og hun sa de to første gangene var jævelig, men så ble det myyye bedre. Og hun har fått mindre rumpe og noe flatere mage..

Tar med alle minus-cm jeg Men det er i grunnen magen jeg gjerne skal bli kvitt

Mål til påske:

Gammel 26-04-10, 23:40   #1014
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Hvor får man kjøpt det hindukrydderet da? veldig glad i alt som smaker taco
Tror forresten at det går helt fint å panere det meste med sånn bacongull. Æ lagde eggeblanding med masse godt krydder og fikk kjempedeilig og saftig fisk. Gubben gomla fornøyd.

wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 23:52   #1015
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Hvor får man kjøpt det hindukrydderet da? veldig glad i alt som smaker taco
Tror forresten at det går helt fint å panere det meste med sånn bacongull. Æ lagde eggeblanding med masse godt krydder og fikk kjempedeilig og saftig fisk. Gubben gomla fornøyd.

Dette skal jeg prøve også. Høres godt ut.

Gammel 27-04-10, 00:07   #1016
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Hindu selges på kiwi og spar. Rema har også tacokrydder på glass, men det smakte ikke taco. Inne på hjemmesiden til dreamy ligger det en god oppskrift på tacokrydder; http://lenabeatrice.net/generelt/tac...laget-krydder/ Jeg er ikke fan av hvitløkspulver, så jeg bruker hvitløk sammen med kjøttdeigen for jeg elsker hvitløk. Jeg tenkte at det var vel manisk å blande sitt eget tacokrydder, men etter å ha gjort det ble jeg positivt overrasket. Mye billigere og like godt. jeg har en boks stående, så det er nesten ikke mer tungvindt heller.

Gammel 27-04-10, 02:36   #1017
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.

Ja TAKK! Det er nettopp det jeg mener. At selv om ho sier det koster 100 kr mer så blir det fort mer når ikke alt er inkl. og det er veldig dårlig planlagt!

Jeg er jo nå kommet i den alderen at mange av mine venninner skal gifte seg, og hvis jeg hver gang skal måtte betale 500 + bare for utdrikningslaget hadde jeg vært ruinert! Ho ene som skal nå har vært i ett bryllup og utdrikningslag og skal i 3 til . Og ho forklarte dette til forloveden. At ho hadde sin max grense på 500 kr. Dette blir motatt, men at det blir ikke under 600 kr. Ikke noe som helst av forståelse fra ho. OG det er egentlig det jeg synes er værst!
Folk må få lov å gi beskjed og få forståelse for det!

Lmao! Dette er jo noe av det dummeste jeg har hørt... liker ikke den forloveden hun høres jo helt korka ut .. føler med deg mamma! Stå på og ikke gi deg!
Alle er ikke født med en sølvskje i munnen og 500 tilog med er mye penger.. En ting vis ting er planlagt og man hiver inn litt peng der og her liksom da er det jo en annen ting. nei hu høres ut som ei go gammeldags kjerring ..

Det var min meining i natten!

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 02:36   #1018
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Jeg er visst i det pratsomme hjørnet nå. *ler* Jeg må bare fortelle at jeg har kommet meg inn i enda to bukser til. Nå har jeg endelig gått ned en buksestørrelse. Jippi!

Kjempeflink !

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 02:42   #1019
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Ana og superteddy, så flinke dere er med treninga! Må komme igang jeg og!

Usj du stikker jo avgårde jo !! hehe JEG VIL Å VÆRE MED !
ligger 600g bak deg

Gammel 27-04-10, 09:53   #1020
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Dere må rope ut damer når dere har tremånedersjubileum på ketolyse og fortelle hvor langt dere har kommet på tre måneder. Jeg håper på å ha kommet meg litt over halvveis. Superteddy er den jeg vet om som skal ned minst, så det er ikke sikkert det er så mange måneder til som skal til før du er ferdig slanket. Ikke eilinee heller i dette tempoet. Hun er virkelig superslankeren vår. Elleve dager igjen til jeg har vært på ketolyse i 3 måneder nå og til jeg skal spise baconcrisp og drikke light brus. Jeg er stolt som har klart å holde meg unna så lenge, for lett har det ikke vært.

Gammel 27-04-10, 09:56   #1021
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Æsj - venter mensen og har et vanvittig søtsug i dag

Skulle faktisk ønske at det fantes *vips-bli slank*-piller

Mål til påske:

Gammel 27-04-10, 09:57   #1022
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Dere må rope ut damer når dere har tremånedersjubileum på ketolyse og fortelle hvor langt dere har kommet på tre måneder. Jeg håper på å ha kommet meg litt over halvveis. Superteddy er den jeg vet om som skal ned minst, så det er ikke sikkert det er så mange måneder til som skal til før du er ferdig slanket. Ikke eilinee heller i dette tempoet. Hun er virkelig superslankeren vår. Elleve dager igjen til jeg har vært på ketolyse i 3 måneder nå og til jeg skal spise baconcrisp og drikke light brus. Jeg er stolt som har klart å holde meg unna så lenge, for lett har det ikke vært.

Jeg startet på dette kostholdet 4 feb Det går ikke akkurat fort, men det går ned - og jeg får vel bare trøste meg med det

Mål til påske:

Gammel 27-04-10, 11:22   #1023
Myrull
Medlem

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Myrull er ny på veien

Bunaden min passer igjenn

Tre måneder?? Oi det har gått fort altså, begynnte skikkelig et stykke ut i februar jeg da så her vel drevet på i 2,5 måneder.

Synes vi er flinke som har greid oss så lenge, da tror jeg vi har store sjanser til nå målet.

Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 12:48   #1024
pheona
Medlem

pheona sin avatar

pheona er på en erverdig vei

Hei igjen damer! Da er jeg tilbake etter et 4dagers opphold i england!
Gikk bare opp 3.2kg
Superfornøyd!

Har kost meg med shopping og mat og masse gåing.. stakkar beina mine er fornøyd med at jeg skal sitte stille på jobb i dag..

Håper jeg kommer raskt i ketolyse igjen for nå er det en stund til jeg skal skeie ut neste gang tror jeg! Nå vil jeg ned mange kilo igjen!!!!

pheona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 13:11   #1025
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Opprinnelig lagt inn av pheona, her.

Hei igjen damer! Da er jeg tilbake etter et 4dagers opphold i england!
Gikk bare opp 3.2kg
Superfornøyd!

Har kost meg med shopping og mat og masse gåing.. stakkar beina mine er fornøyd med at jeg skal sitte stille på jobb i dag..

Håper jeg kommer raskt i ketolyse igjen for nå er det en stund til jeg skal skeie ut neste gang tror jeg! Nå vil jeg ned mange kilo igjen!!!!

Å de kiloene er bare vann

Mål til påske:

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.