Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-11, 18:29   #10326
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Neste år skal vi til New York og derfra en ukes cruise til Bahamas.
Må vi ha eget visum til Bahamas, eller går det på det samme som New York? Er Bahamas innunder USA

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 22-09-11, 18:52   #10327
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Neste år skal vi til New York og derfra en ukes cruise til Bahamas.
Må vi ha eget visum til Bahamas, eller går det på det samme som New York? Er Bahamas innunder USA

Bahamas er en selvstendig stat!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-09-11, 19:01   #10328
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bahamas er en selvstendig stat!

Oi, takk Da må man vel ha eget visum for å dra dit da.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 22-09-11, 19:30   #10329
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Sånn anektdotisk:
Jeg var drømmeløs i årevis uten å tenke noe over det (drømte "alltid" da jeg var barn/ungdom, men engang etter at jeg "ble voksen" forsvant de uten at jeg la merke til det).
Så fikk jeg diagnosen stoffskiftesyk og medisin - og nå drømmer jeg "som bare det" igjen. Mine er ikke "helabsurde". De fleste kan spores tilbake til ting vi har snakket om, jeg har tenkt på - og så utbroderer hjernen temaet "i sterke farger".
Så for min del kan det virke som at "overskudd" var vesentlig for drømmesøvnen.

Mine stoffskifteprøver er normale, og jeg kan heller ikke krysse av på mange av symptomene på lavt stoffskifte. Jeg ser at noen skriver at de sover veldig lett, og husker mye av drømmene sine. Jeg sover veldig tungt. Jeg har ofte litt problemer med å sovne (min teori er at mitt biologisk døgn er mer enn 24 timer slik at jeg stadig legger meg senere), men når jeg først sover så sover jeg godt. Så godt at jeg sliter med å stå opp igjen, til tross for at jeg har en wake-up-light. Så kanskje jeg ikke husker mange av drømmene mine fordi jeg sover så tungt?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 22-09-11, 19:38   #10330
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg sover tungt, men husker likevel mye av drømmene mine.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-09-11, 19:42   #10331
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg sover tungt, men husker likevel mye av drømmene mine.

Jeg har drømt de samme drømmene i mange år. Og jeg har innsett at før eller senere får de alle en mening. Jeg har drømt om steder jeg mange år etter fikk oppleve. Alà dejavu.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-09-11, 21:45   #10332
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen som aner hvor stor glykemisk belastning det er i byggflak?
Har laget hjemmelaget musli og prøver å finne ut hvor mange karber det er i den...... Vet at bygg har en lav glykemisk indeks, men ikke hvor lavt det er i byggflakene.
Har også fått laget prinsesseyoughurten til Imp + en kyllingsalat jeg simpelthen elsker, så i dag har jeg vært prodiktiv!

Det kan umulig være høy glykemsik belastning, for jeg lagde pai med epler, smør og muslien min. Spiste et ganske stort stykke med piska fløte som dessert. Ikke bare smakte det alldeles deilig, men blodsukkeret leet seg omtrent ikke!
Da blir det musli og prinsesseyoughurt til neste måltid
Kyllingsalat får bli nattmat

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 22-09-11, 22:12   #10333
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg drømmer mye. Flere drømmer hver natt. Det er vonde drømmer, triste drømmer. Drømmer som stresser meg, og som gjør at jeg kan våkne mens tårene triller. Jeg har ikke hatt en eneste god drøm de siste årene . Igjen en årsak av medisiner. :-(

Og selv om jeg våkner fra en opprørende trist drøm, så fortsetter den så fort jeg sovner igjen. Jeg har det jeg kaller Serie drømmer - det er som en tv serie - jeg drømmer liksom en ny episode hver gang. Det kan gå uker mellom , men jeg kan banne på at det skjer .... Jeg har også temadrømmer, hvor jeg drømmer samme tema gang på gang, mens noen detaljer er ulike. Drømmer bla om dyr jeg har hatt - og at de har det vondt, at jeg har glemt dem , glemt og mate og stelle, reist fra dem ...... og våkner helt utav meg :-( Drømmer også at jeg er tilbake på en tidligere jobb, og føler at alt der er kaos. Ting er ikke som før, jeg mester det ikke, og stresser meg veldig opp for å prøve få oversikt og kontroll. Og jeg drømmer at jeg virkelig må tisse, men samme hvor jeg er ( på tog, ute, i en butikk, på en skole osv) så finner jeg ikke et toalett hvor jeg kan være i fred ! Enten så mangler det vegger, eller det er bare glass vegger, eller døren kan ikke lukkes, eller forhengene er for små .... og dette stresser meg også opp.

Jeg kan ikke legge meg og stå uthvilt opp - for natten er også stressende for meg.

Akk ja .... Heldige dere som ikke husker drømmene, og dere som drømmer gode drømmer :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 22-09-11, 22:22   #10334
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg drømmer mye. Flere drømmer hver natt. Det er vonde drømmer, triste drømmer. Drømmer som stresser meg, og som gjør at jeg kan våkne mens tårene triller. Jeg har ikke hatt en eneste god drøm de siste årene . Igjen en årsak av medisiner. :-(

Og selv om jeg våkner fra en opprørende trist drøm, så fortsetter den så fort jeg sovner igjen. Jeg har det jeg kaller Serie drømmer - det er som en tv serie - jeg drømmer liksom en ny episode hver gang. Det kan gå uker mellom , men jeg kan banne på at det skjer .... Jeg har også temadrømmer, hvor jeg drømmer samme tema gang på gang, mens noen detaljer er ulike. Drømmer bla om dyr jeg har hatt - og at de har det vondt, at jeg har glemt dem , glemt og mate og stelle, reist fra dem ...... og våkner helt utav meg :-( Drømmer også at jeg er tilbake på en tidligere jobb, og føler at alt der er kaos. Ting er ikke som før, jeg mester det ikke, og stresser meg veldig opp for å prøve få oversikt og kontroll. Og jeg drømmer at jeg virkelig må tisse, men samme hvor jeg er ( på tog, ute, i en butikk, på en skole osv) så finner jeg ikke et toalett hvor jeg kan være i fred ! Enten så mangler det vegger, eller det er bare glass vegger, eller døren kan ikke lukkes, eller forhengene er for små .... og dette stresser meg også opp.

Jeg kan ikke legge meg og stå uthvilt opp - for natten er også stressende for meg.

Akk ja .... Heldige dere som ikke husker drømmene, og dere som drømmer gode drømmer :-)

Huff - da skjønner jeg at du ikke hviler så godt selv om du skriver at du sover mye. Du får ikke hjelp til å hanskes med dette på noe vis?

Apropos snikkers... jeg bør ikke drømme toalettdrømmer... De to gangene jeg har drømt jeg var på do i søvne så har jaggu senga blitt våt! Det er IKKE en god måte å våkne på!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 22-09-11, 22:33   #10335
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg drømmer mye. Flere drømmer hver natt. Det er vonde drømmer, triste drømmer. Drømmer som stresser meg, og som gjør at jeg kan våkne mens tårene triller. Jeg har ikke hatt en eneste god drøm de siste årene . Igjen en årsak av medisiner. :-(

Og selv om jeg våkner fra en opprørende trist drøm, så fortsetter den så fort jeg sovner igjen. Jeg har det jeg kaller Serie drømmer - det er som en tv serie - jeg drømmer liksom en ny episode hver gang. Det kan gå uker mellom , men jeg kan banne på at det skjer .... Jeg har også temadrømmer, hvor jeg drømmer samme tema gang på gang, mens noen detaljer er ulike. Drømmer bla om dyr jeg har hatt - og at de har det vondt, at jeg har glemt dem , glemt og mate og stelle, reist fra dem ...... og våkner helt utav meg :-( Drømmer også at jeg er tilbake på en tidligere jobb, og føler at alt der er kaos. Ting er ikke som før, jeg mester det ikke, og stresser meg veldig opp for å prøve få oversikt og kontroll. Og jeg drømmer at jeg virkelig må tisse, men samme hvor jeg er ( på tog, ute, i en butikk, på en skole osv) så finner jeg ikke et toalett hvor jeg kan være i fred ! Enten så mangler det vegger, eller det er bare glass vegger, eller døren kan ikke lukkes, eller forhengene er for små .... og dette stresser meg også opp.

Jeg kan ikke legge meg og stå uthvilt opp - for natten er også stressende for meg.

Akk ja .... Heldige dere som ikke husker drømmene, og dere som drømmer gode drømmer :-)

Du bør kutte noen medisiner. Jeg gikk på antidepressiva og kuttet tvert da jeg begynte drømme om å kjøre utfor et stup. Dette stupet var nemlig et ekte stup jeg alltid har vært skeptisk til. Etter at jeg kuttet pillene opplevde jeg draget mot stupet en gang, aldri mer. Og jeg kommer aldri til å ta antidepressiva igjen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-09-11, 22:48   #10336
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

å

Akk ja .... Heldige dere som ikke husker drømmene, og dere som drømmer gode drømmer :-)

jeg har stort sett de samme drømmene som deg, så definitivt lite gode drømmer her. Eller, jeg tror jeg har det innimellom, men de husker jeg ikke.
Men drømmene du har er ikke nødvendigvis medisinindusert, siden jeg drømmer det samme uten noen form for medisin. Jeg vil heller tro det er ting i underbevisstheten du bør ta tak i.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-09-11, 22:56   #10337
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg går ikke på noen meds, men jeg har også sånne drømmer, når jeg først husker dem (om man husker eller ikke har visst med hvilket stadie av søvnen man er i når man våkner, derfor er det visst vanligere å huske drømmer om du våkner provosert, enn om du våkner av deg selv). Jeg drømmer OFTE at jeg a) rømmer fra fare, men beina mine er tunge/sirup b) at jeg får barn, men glemmer det, og så sulter det muligens i hjel, men det finner jeg aldri ut, for jeg husker ikke hvor jeg gjorde av det c) at jeg med ett er kliss naken i de mest upassende situasjoner, som i naborommet til en jeg er hypp på, så klart med døra åpen eller et perleforheng. Eller i en butikk, eller på besøk etc.
De hyggeligste drømmene jeg har er litt skuffende når jeg våkner; jeg drømmer i blant at leiligheten jeg bor i (som i virkeligheten er 30 m2) med ett er et kråkeslott med det ene rommet etter det andre, og så går jeg på oppdagelseferd! Da er det en smule nedtur å våkne opp til ett rom og kjøkken.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 22-09-11, 23:07   #10338
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er Efexor som gjør at jeg drømmer, tror det, for jeg har lest at andre også plages veldig med drømmer og mareritt på den medisinen.

Jeg drømmer ikke at jeg flykter, men jeg drømmer ofte at jeg ikke får til å bevege meg. At jeg prøver å gå, prøver å krype, men at beina ikke vil adlyde meg. Noen ganger så vet jeg nesten ikke om det er på ordentlig eller om det er en drøm. Men jeg får litt panikk når jeg ikke får beina med meg og ikke klarer å gå. :-(

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 22-09-11, 23:15   #10339
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg drømmer ikke at jeg flykter, men jeg drømmer ofte at jeg ikke får til å bevege meg. At jeg prøver å gå, prøver å krype, men at beina ikke vil adlyde meg. Noen ganger så vet jeg nesten ikke om det er på ordentlig eller om det er en drøm. Men jeg får litt panikk når jeg ikke får beina med meg og ikke klarer å gå. :-(

Ja, åååh! Det er helt forferdelig! Som om de nærmest er sementert til bakken ...
Og, en siste type drøm glemte jeg: Å ikke bli tatt på alvor. Det er nesten en av de verste type drømmene jeg kan ha; jeg ender opp med å hyle og skrike for å gjøre meg forstått, for ingen tror på meg, men de er bare likegyldige, eller "ja, særlig". Uff.

Og, så klart -de drømmene som bare er absurde. Som om at jeg må klatre inn vinduet for husnøkkelen min har blitt til en tørrfisk og plutselig bor jeg i tjuende etasje og så er det en branntrapp og der bor det folk som har bilder av gammeltanta mi i undertøyet og så ramler jeg ned men lander mykt for det ligger en blåhval på bakken som plutselig er en stor isbjørn som dypper meg i smult og sender meg til Brasil hvor jeg møter sjefen fra min forrige arbeidsplass som spanderer en kaffe mens jeg lurer på når jeg ble en mann med rompetaske full av spiker. (Uten tegnsetting for å understreke stresset i en sånn drøm.)

Jeg har ikke drømt dette, altså. Bare et representabelt eksempel.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 22-09-11, 23:20   #10340
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hehe, ja noen drømmer er jo bare HELT ulogiske, og sprø.

Det som skremmer meg er når jeg drømmer drømmer hvor jeg er sinna og rasende ! Og da ofte på folk jeg er glad i. Er så sinna at jeg er grusom, at jeg nesten kunne drepe dem. Men så vet jeg liksom ikke hvorfor, og jeg ER ikke sinna på dem i virkelighten - DET er ekle drømmer det. En gang for noen år siden så drømte jeg at jeg drepte hele familien min med kniv ! da var jeg ganske rystet og på gråten da jeg våknet. Jeg aner ikke hvorfor slike forferdelige drømmer finnes inni hodet mitt :-(

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 22-09-11, 23:24   #10341
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Drømmer veldig masse, og husker dei for det meste og. Vert nesten litt sliten av det av og til. Men eg har fleire gonger hatt utruligt sterke følelser alla kjærlighet/forelskelse i drømme, og vaknar opp med eit så sjukt stort savn etter den personen eg er med i drømme at eg er heilt satt ut heile dagen. Ikkje heilt kjekt det heller, men eg har heldigvis aldri mareritt

__________________
Har du en hage og et bibliotek, da mangler du intet. (Marcus Tullius Cicero)
gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 22-09-11, 23:32   #10342
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg banker ofte opp folk i søvne jeg. både kjente og ukjente. Og i følge sambo kommer jeg med rare, lave lyder ala uuuaammmuu.... Da har jeg som regel prøvd å hyle i drømmen.
Oggså blir jeg innimellom jaget av en hest rundt og rundt huset til naboen hos foreldrene mine.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-09-11, 00:33   #10343
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Over til noe annet:

Noen som kan tipse meg om et forum eller noe hvor man kan diskutere innredning, opppussing og slikt? Trenger litt inspirasjon. Og så lurer jeg på hva som er høstens farger på interiør. Lilla, lilla og atter lilla?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 23-09-11, 00:47   #10344
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

hehe, ja noen drømmer er jo bare HELT ulogiske, og sprø.

Det som skremmer meg er når jeg drømmer drømmer hvor jeg er sinna og rasende ! Og da ofte på folk jeg er glad i. Er så sinna at jeg er grusom, at jeg nesten kunne drepe dem. Men så vet jeg liksom ikke hvorfor, og jeg ER ikke sinna på dem i virkelighten - DET er ekle drømmer det. En gang for noen år siden så drømte jeg at jeg drepte hele familien min med kniv ! da var jeg ganske rystet og på gråten da jeg våknet. Jeg aner ikke hvorfor slike forferdelige drømmer finnes inni hodet mitt :-(

Drømmer er dramatiske. Ikke ta de personlig/bokstavelig. Jeg har også drømt at jeg drepte exen med kniv, rettere sagt jeg stakk en kniv i magen eller hjertet hans. Om han ble drept av det var ikke det viktige. Jeg tolket det som at jeg tvang han en åpning i han, fordi han er en person som stengte meg ute. Satte opp en vegg. Jeg kom ikke innpå han. Så med kniven som redskap tvang jeg meg inn. Det betydde altså ikke at jeg ønsket han død.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 23-09-11, 02:22   #10345
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Apropos drømmer og søvn - jeg har slumret på sofaen i hele kveld og blir selvfølgelig straffet nå... Lys våken jo! Skal jo opp om ikke så mange timene..... Varm melk utgår jo nå, hvilke andre tips har folket?

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-09-11, 08:14   #10346
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Så. Jeg er turist i Oslo by! Hvor spiser man relativt billig (er råblakk) lavkarbo i sentrum-ish? Jeg er elendig på å finne fram, så det er sagt

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-09-11, 08:31   #10347
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Så. Jeg er turist i Oslo by! Hvor spiser man relativt billig (er råblakk) lavkarbo i sentrum-ish? Jeg er elendig på å finne fram, så det er sagt

Hmmm ... Jeg spiser ekstremt sjeldent ute, av samme grunn som deg ...
Men jeg har hørt at det har åpnet et slags lavkarbogatekjøkken på Egertorget som heter Max Burger.
Ellers er jo Djengis Kahn (Torgata -i gågata nær Domkirka og inn Smuget) en klassiker. Veldig lavkarbovennlig mat, spise så mye du vil for i underkant av 200 kroner.
Ellers er jeg veldig glad i Kafé Sarah (I krysset Torggata/Hausmannsgate), de har god, ganske rimelig mat, mye kjøttretter hvor man lett kan bytte ut noe av tilbehøret med salat/grønnsaker. Habibi (i Storgata, mot City) har også utrolig god mat og ganske så billig, meze er jo en slager! Men der er det lenge siden jeg har vært, og husker ikke så mye ellers av menyen.

Men med det sagt, om man unngår jevnt det meste av f.eks italiensk kjøkken, så kan det meste tilpasses et lavkarbokosthold, altså. Har de kjøtt på menyen, så har du garantert muligheten til å få noe grøntfôr til!

Lykke tell!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-09-11, 08:54   #10348
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Så. Jeg er turist i Oslo by! Hvor spiser man relativt billig (er råblakk) lavkarbo i sentrum-ish? Jeg er elendig på å finne fram, så det er sagt

På grønland er det ofte rimeligere enn i retning vestkanten.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 23-09-11, 09:14   #10349
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg drømmer ikke at jeg flykter, men jeg drømmer ofte at jeg ikke får til å bevege meg. At jeg prøver å gå, prøver å krype, men at beina ikke vil adlyde meg. Noen ganger så vet jeg nesten ikke om det er på ordentlig eller om det er en drøm. Men jeg får litt panikk når jeg ikke får beina med meg og ikke klarer å gå. :-(

Ååå - det er grusomt! Jeg pleier samtidig å drømme at jeg skal rope på hjelp, men at det ikke kommer annet enn viskelyder samme hvor mye jeg prøver å rope! Har en ekkel følelse i magen når jeg våkner da ja.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 23-09-11, 10:36   #10350
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Så. Jeg er turist i Oslo by! Hvor spiser man relativt billig (er råblakk) lavkarbo i sentrum-ish? Jeg er elendig på å finne fram, så det er sagt

I områdene rundt rockefeller finner du endel billig, særlig asiatisk.

Eller kanskje du finner noe her: http://oslopuls.aftenposten.no/resta...icle447351.ece

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 23-09-11 kl 11:34.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no