Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-11, 00:37   #10551
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg leter og leter etter en kjole. Den skal være grønn av typen smaragd eller flaske. Og helst lang. Noen som har sett?

Jeg kom brått i hug ebay, og vips så var en enkel og grei, smaragdgrønn kjole, på vei til meg Kosta bare 175, så gråter ikke om den er stygg i virkeligheten.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 03-10-11, 00:37   #10552
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Aha, sorry, oversåg det med chaise-longuen. Men skal sjekke ut diverse har eg funne ut.

Jeg kom på hvorfor vi ikke gikk for IKEA. De hadde veldig korte soveplasser på sine sofaer de hadde da vi kjøpte. De var for korte for sambo ssom er 1,83 så det ville begrenset hvem som kunne overnatte ganske mye. greit å ha i bakhodet når man kikker. Husker at flere av skeidar sine også var korte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-10-11, 04:46   #10553
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg kom på hvorfor vi ikke gikk for IKEA. De hadde veldig korte soveplasser på sine sofaer de hadde da vi kjøpte. De var for korte for sambo ssom er 1,83 så det ville begrenset hvem som kunne overnatte ganske mye. greit å ha i bakhodet når man kikker. Husker at flere av skeidar sine også var korte.

Takk for tips! Skal skrive det bak øyra!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-10-11, 11:23   #10554
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

To spørsmål:

-Noen som aner noe om hvor lang tid Helfo bruker på å tilbakebetale egenandeler fra det private? (Hadde en arrkorreksjon på Aleris, og måtte betale egenandel, men de sa at det ble sendt direkte til Helfo, men ingenting om hvor lang tid Helfo bruker på å betale tilbake ...)
-Noen som har prøvd et kosttilskudd som heter ashwa gandha? Jeg fikk dette av ei venninne. Hun kjøpte det i Nepal. Det skal visst være veldig bra for indre stress og dårlig korttidshukommelse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-10-11, 18:58   #10555
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Var innom butikken i dag og kom på at jeg skulle ha smør. Borte ved smørhylla ble jeg stående og glise - det var 4 pakker bremykt, 1 pakke smør i "sølvpapir" og 1 bordpakke smør og hauger av ekle margariner! Liten tvil om hva folk vil ha! Hurra!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 03-10-11, 22:50   #10556
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Har nokon erfaring med Ikea-sofa? Korleis held dei seg? Blir putene fort flate/nedtrykt av ein brukar dei/sit i dei?

Jeg eier ikke mindre enn 5 (!!) Ektorp sofaer, to sovesofaer, en toseter og to tresetere.

Sistenevnte ble kjøpt for mange år siden og var da de eneste sofaene jeg hadde. Putene blir fort formløse og må bankes/ristes pene igjen, og de sklir også ut over kanten på sofaen ved bruk (mindre man sitter stille og rett opp og ned da, men hvem gjør vel det?). Nå bor jeg i et hus hvor vi har egen TV-stue (som naturlig nok blir mest brukt ) OG en diger stue som rommer et langbord og Ektorp-sofaene mine. Og nå er de slettes ikke ille altså, for vi sitter kun i dem ved besøk, og da ikke i mange timer av gangen.

En stykk sovasofa står på rommet til minsten, og utgjør gjestesenga ved besøk. Utover det ble sofaen brukt til amming og natten, men det er det slutt på nå. De som har prøvd den syntes den er veldig god å ligge på en uke eller så i strekk, men som hovedseng ville jeg valgt noe annet.

De to siste sofaene befinner seg på hytta. Selv om hytta mi ligger midt i skogen og ikke har innlagt vann/strøm nekter jeg å innrede den som en typisk hytte med ubehandlede furuvegger og ukomfortabel sofa med rødrutete ullstoff!! På hytta er vi mest ute, og til noen timers bruk om kvelden er sofaene veldig ålreite. Gode å sitte i, og veldig kjekke når vi får overnattingbesøk i den knøttlille bua vår

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen
Gammel 04-10-11, 06:40   #10557
OnMyOwn
Medlem
 
OnMyOwn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Porsgrunn
Innlegg: 61
OnMyOwn er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er det med frossne grønnsaker?
Har alltid hørt at frossne(forvellede) grønnsaker er like bra som friske. Lurer da på hvorfor de blir dårlige med en gang de står litt.....eks. du setter det som er til overs i kjøleskapet og de blir sure/ødelagte dagen etter. dette skjer ikke med friske kokte grønnsaker. Dessuten synes jeg de frosne smaker nada, ev. plastikk.... Kan ikke være bra vel?

OnMyOwn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-10-11, 09:59   #10558
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av OnMyOwn, her.

Hva er det med frossne grønnsaker?
Har alltid hørt at frossne(forvellede) grønnsaker er like bra som friske. Lurer da på hvorfor de blir dårlige med en gang de står litt.....eks. du setter det som er til overs i kjøleskapet og de blir sure/ødelagte dagen etter. dette skjer ikke med friske kokte grønnsaker. Dessuten synes jeg de frosne smaker nada, ev. plastikk.... Kan ikke være bra vel?

Frosne grønnsaker sunnest!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-10-11, 10:07   #10559
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

To spørsmål:

-Noen som aner noe om hvor lang tid Helfo bruker på å tilbakebetale egenandeler fra det private? (Hadde en arrkorreksjon på Aleris, og måtte betale egenandel, men de sa at det ble sendt direkte til Helfo, men ingenting om hvor lang tid Helfo bruker på å betale tilbake ...)
-Noen som har prøvd et kosttilskudd som heter ashwa gandha? Jeg fikk dette av ei venninne. Hun kjøpte det i Nepal. Det skal visst være veldig bra for indre stress og dårlig korttidshukommelse.

Ingen som vet?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-10-11, 10:11   #10560
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av OnMyOwn, her.

Hva er det med frossne grønnsaker?
Har alltid hørt at frossne(forvellede) grønnsaker er like bra som friske. Lurer da på hvorfor de blir dårlige med en gang de står litt.....eks. du setter det som er til overs i kjøleskapet og de blir sure/ødelagte dagen etter. dette skjer ikke med friske kokte grønnsaker. Dessuten synes jeg de frosne smaker nada, ev. plastikk.... Kan ikke være bra vel?

Det sies at de frossne har beholdt mer vitaminer fram til kjøkkenbordet... men jeg er helt enig i din karakteristikk av smaken av dem. Og om man bare spiser halvparten når det blir servert frossne så må de ha dobbelt så mye av vitaminene for at det skal "lønne seg"...

Så vi spiser ikke frossne grønnsaker. Og økologiske smaker mer enn vanlige. Men - det er smak og behag. Kjøp det du liker og som blir spist i stedet for kastet... trur eg er lurest.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 04-10-11, 10:46   #10561
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

-Noen som har prøvd et kosttilskudd som heter ashwa gandha? Jeg fikk dette av ei venninne. Hun kjøpte det i Nepal. Det skal visst være veldig bra for indre stress og dårlig korttidshukommelse.

Jepp, dette har jeg prøvd, Ashwaganda er omtalt på Sonjas som binyrestøtte og for å balansere stoffskiftet, et såkalt adaptogen. Dette er noen tusen år gammel ayurvedisk, altså indisk medisin. Det har ikke plutselig og sterk virkning, man må ta tablettene samvittighetsfullt over lengre tid for å få virkning.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 04-10-11, 13:04   #10562
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Jepp, dette har jeg prøvd, Ashwaganda er omtalt på Sonjas som binyrestøtte og for å balansere stoffskiftet, et såkalt adaptogen. Dette er noen tusen år gammel ayurvedisk, altså indisk medisin. Det har ikke plutselig og sterk virkning, man må ta tablettene samvittighetsfullt over lengre tid for å få virkning.

Takk takk! Har aldri hørt om det før, det var venninna mi som prakka det på meg i bekymring over allmenformen og min elendige hukommelse og fall outs, som har vært på grensen til drøye i det siste.
Som sagt kjøpte hun det i Nepal, og jeg mener hun sa det ikke var mulig å få tak i i Norge, og jeg har heller ikke funnet det i noen nordiske nettbutikker ... (Både søkt på ashwaganda, og withania somnifera uten hell), dog har jeg funnet det på iherb, men jeg vet jo ikke om det er lov til å innføre i landet.
Boksen jeg fikk er en måneds forbruk.

Jeg har nettopp begynt på homeopatimedisiner, som jeg tror gir mange underlige bivirkninger, så jeg tror jeg skal avvente litt å teste disse ut. Har tenkt en del på dette av grunner du sier, ettersom jeg sliter helt utrolig mye med ødemer, og ikke helt skjønner hvorfor. Legen min har tatt prøver for å avdekke om det er noe med nyrene, men jeg har ikke fått svar ennå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-10-11, 13:38   #10563
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Takk takk! Har aldri hørt om det før, det var venninna mi som prakka det på meg i bekymring over allmenformen og min elendige hukommelse og fall outs, som har vært på grensen til drøye i det siste.
Som sagt kjøpte hun det i Nepal, og jeg mener hun sa det ikke var mulig å få tak i i Norge, og jeg har heller ikke funnet det i noen nordiske nettbutikker ... (Både søkt på ashwaganda, og withania somnifera uten hell), dog har jeg funnet det på iherb, men jeg vet jo ikke om det er lov til å innføre i landet.

Joda, må bare finne en leverandør i EU, jeg kjøpte mine her: http://www.supersmart.com/

De har på Nowfoods også, men det er jo USA og har ikke prøvd å bestille derfra, nettopp av den grunn.

Sitat:

Boksen jeg fikk er en måneds forbruk.

Jeg har nettopp begynt på homeopatimedisiner, som jeg tror gir mange underlige bivirkninger, så jeg tror jeg skal avvente litt å teste disse ut. Har tenkt en del på dette av grunner du sier, ettersom jeg sliter helt utrolig mye med ødemer, og ikke helt skjønner hvorfor. Legen min har tatt prøver for å avdekke om det er noe med nyrene, men jeg har ikke fått svar ennå.

Homeopati-pillene er jo sukker vanligvis, kan det gjøre noen forskjell i forhold til ødemer? Ikke for å være imot homeopati, men jeg tror også på at de enkleste forklaringene kan slå til...

Men ja, en ting om gangen kan gjøre det lettere å holde rede på snørr og barter.

Pass på deg selv!!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 04-10-11, 14:00   #10564
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Joda, må bare finne en leverandør i EU, jeg kjøpte mine her: http://www.supersmart.com/

De har på Nowfoods også, men det er jo USA og har ikke prøvd å bestille derfra, nettopp av den grunn.


Homeopati-pillene er jo sukker vanligvis, kan det gjøre noen forskjell i forhold til ødemer? Ikke for å være imot homeopati, men jeg tror også på at de enkleste forklaringene kan slå til...

Men ja, en ting om gangen kan gjøre det lettere å holde rede på snørr og barter.

Pass på deg selv!!

Ah, se der! Takker, bokmerkes herved.

De kulene er det sukker i, ja! Fy flate så ekkelt det smaker! Men en sånn kule/pille veier ikke så mye som et gram en gang, mest sannsynlig laaangt under, og jeg tar tre om dagen, så forklaringa ligger nok ikke der. Ødemer har jeg hatt i noen år nå, men de siste to tre månedene har det vært ille og langvarig. Homeopatmedisinen har jeg tatt i halvannen uke. Og vær gjerne skeptisk, jeg er veldig skeptisk selv, og vet fortsatt ikke om jeg kan tilskrive de rare tingene som har skjedd etter jeg begynte på dem en dropp i allmenformen, eller faktisk virkning ennå. Jeg har mest oppsøkt homeopat etter press fra ei venninne, beskrivelser fra andre som sier de har hatt faktisk god virkning, og ellers en generell oppgitthet over hvor lite hjelp det er å finne for meg i konvensjonell medisin. Men jeg er foreløbig avventende og tålmodig, altså.

Men jeg skal tilbake til homoepat for oppfølging neste tirsdag, så får jeg jo se etterhvert. Men jeg må si jeg er nysgjerrig på disse kosttilskuddene i hvert fall! I følge dem hun kjøpte dem av var de rene vidunderpillene ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-10-11, 14:11   #10565
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skeptisk? Ikke så veldig! Her hos oss må alle homeopatipillene som jeg bestemmer.
Samboer med matintoleranse tåler ikke noen NSAID, altså de vanligste smertestillende og febernedsettende. Så han blir sendt til sengs med 5 bergamotte-piller under tunga de sjeldne gangene han har feber. Og noen andre piller har holdt ørebetennelse på avstand for poden i minst tre år, ikke at han har vært mye syk de årene...

Men når det virker skal det jo vanligvis bli verre før det blir bedre? Godt du skal til oppfølging, homeopati skal jo også følges over en lengre periode for å virke

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 04-10-11, 14:36   #10566
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Skeptisk? Ikke så veldig! Her hos oss må alle homeopatipillene som jeg bestemmer.
Samboer med matintoleranse tåler ikke noen NSAID, altså de vanligste smertestillende og febernedsettende. Så han blir sendt til sengs med 5 bergamotte-piller under tunga de sjeldne gangene han har feber. Og noen andre piller har holdt ørebetennelse på avstand for poden i minst tre år, ikke at han har vært mye syk de årene...

Men når det virker skal det jo vanligvis bli verre før det blir bedre? Godt du skal til oppfølging, homeopati skal jo også følges over en lengre periode for å virke

Ah, da forstår jeg. Ja, jeg innrømmer glatt at min skepsis handler om jeg ikke vet så alt for mye, og jeg har hørt både det ene og det andre. Men homeopaten var veldig fornøyd med min skepsis, og mente at den både var sunn, og at det også ville føre til at jeg unngår placeboeffekt.
Jeg har det alltid sånn med en hver behandling -verre før bedre, så jeg ble ikke overrasket. Men det var to dager her da jeg kuttet ned til en pille bare for å komme gjennom dagen.
Synes det er spennende også, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-10-11, 14:50   #10567
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, da forstår jeg. Ja, jeg innrømmer glatt at min skepsis handler om jeg ikke vet så alt for mye, og jeg har hørt både det ene og det andre. Men homeopaten var veldig fornøyd med min skepsis, og mente at den både var sunn, og at det også ville føre til at jeg unngår placeboeffekt.
Jeg har det alltid sånn med en hver behandling -verre før bedre, så jeg ble ikke overrasket. Men det var to dager her da jeg kuttet ned til en pille bare for å komme gjennom dagen.
Synes det er spennende også, da.

Placebo scmachebo... Jeg sier jatakk til placebovirkningen, jeg, dersom det fører til at jeg blir bedre...
Jeg har også et problem med å tro på homeopati... så derfor har jeg aldri prøvd det (rimelig selvoppfyllende da - eh! ), men akupunktur er jeg mer åpen for... og det virker også til dels veldig bra (og til dels ikke).

Husk at også legemidler i stor grad virker gjennom placebovirkningen. (Det mente iallfall min lege da jeg hadde veldig god smertestillende virkning på menssmerter vhja et legemiddel som iallfall ikke skulle virke på den typen smerte)

(Jeg vet det er å skyte på siden av kommentaren - men jeg måtte bare... !)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 04-10-11, 15:22   #10568
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Placebo scmachebo... Jeg sier jatakk til placebovirkningen, jeg, dersom det fører til at jeg blir bedre...
Jeg har også et problem med å tro på homeopati... så derfor har jeg aldri prøvd det (rimelig selvoppfyllende da - eh! ), men akupunktur er jeg mer åpen for... og det virker også til dels veldig bra (og til dels ikke).

Husk at også legemidler i stor grad virker gjennom placebovirkningen. (Det mente iallfall min lege da jeg hadde veldig god smertestillende virkning på menssmerter vhja et legemiddel som iallfall ikke skulle virke på den typen smerte)

(Jeg vet det er å skyte på siden av kommentaren - men jeg måtte bare... !)


Ingenting er bedre enn placebo som funker! Placebo virker veldig ofte på meg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 04-10-11, 15:33   #10569
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Placebo scmachebo... Jeg sier jatakk til placebovirkningen, jeg, dersom det fører til at jeg blir bedre...
Jeg har også et problem med å tro på homeopati... så derfor har jeg aldri prøvd det (rimelig selvoppfyllende da - eh! ), men akupunktur er jeg mer åpen for... og det virker også til dels veldig bra (og til dels ikke).

Husk at også legemidler i stor grad virker gjennom placebovirkningen. (Det mente iallfall min lege da jeg hadde veldig god smertestillende virkning på menssmerter vhja et legemiddel som iallfall ikke skulle virke på den typen smerte)

(Jeg vet det er å skyte på siden av kommentaren - men jeg måtte bare... !)

Jeg er enig i at placebo-effekt er noe man ikke skal undervurdere, men jeg tror vel heller at hun siktet til min skepsis. Dersom det faktisk fungerer i noen grad, så er det i tilfelle fordi kroppen resonderer på midlene, og ikke fordi jeg så inderlig gjerne vil. Om du skjønner forskjellen?!

Jeg har også stor tro på akupunktur, da jeg ble kvitt en ti år lang infeksjon ved hjelp av det. Og for meg, ut fra hva jeg leser så virker det i og for seg mer åpenbart logisk. Det ble bare sånn at det ble homeopati denne gangen, også avhjulpet av litt press fra overbegeistret bestevenninne. Og så er det ikke bare sånn at jeg kan shoppe behandlere, ettersom alt som ikke er dekket av folketrygden er vanskelig for meg økonomisk, så en ting av gangen.
Men det som ellers appellerer til meg når det kommer til homeopati er det helhetlige synet de har på kroppen, der er jeg helt på nett. Det har jeg selv erfart på kroppen i så mange år nå. Og så skal man aldri undervurdere det å bli sett av en behandler. Førsteinntrykket var jo helt overveldende; to og en halv times dybdeintervju, liksom! Var helt høy på meg selv etterpå!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-10-11, 15:38   #10570
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Joda, jeg skjønner... men placeboen kan liksom være at du er behandlerhøy også. Jeg skal ikke si verken at det virker eller ikke, jeg altså. Jeg bare leker djevelens (placeboen's) advokat her. *krysser fingrene for at du får en positiv virkning - uansett årsak, jeg*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 04-10-11, 15:40   #10571
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er enig i at placebo-effekt er noe man ikke skal undervurdere, men jeg tror vel heller at hun siktet til min skepsis. Dersom det faktisk fungerer i noen grad, så er det i tilfelle fordi kroppen resonderer på midlene, og ikke fordi jeg så inderlig gjerne vil. Om du skjønner forskjellen?!

Jeg har også stor tro på akupunktur, da jeg ble kvitt en ti år lang infeksjon ved hjelp av det. Og for meg, ut fra hva jeg leser så virker det i og for seg mer åpenbart logisk. Det ble bare sånn at det ble homeopati denne gangen, også avhjulpet av litt press fra overbegeistret bestevenninne. Og så er det ikke bare sånn at jeg kan shoppe behandlere, ettersom alt som ikke er dekket av folketrygden er vanskelig for meg økonomisk, så en ting av gangen.
Men det som ellers appellerer til meg når det kommer til homeopati er det helhetlige synet de har på kroppen, der er jeg helt på nett. Det har jeg selv erfart på kroppen i så mange år nå. Og så skal man aldri undervurdere det å bli sett av en behandler. Førsteinntrykket var jo helt overveldende; to og en halv times dybdeintervju, liksom! Var helt høy på meg selv etterpå!

Jeg har som sagt gått til en manuellputt 2-3 ganger i uka siden februar. Jeg har ikke anelse om hvor mange timer jeg har vært hos ham, men at det var han som fikk meg på beina igjen er jeg ikke i tvil om. Han både masserer, setter nåler, taper, brekker og bryter etc etc. Han er uvurdeerlig! Vi har dessuten så god kjemi at vi slipper bli lei av hverandre siden timene er så ofte som de er. Og putten min SER meg!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 04-10-11, 15:41   #10572
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Joda, jeg skjønner... men placeboen kan liksom være at du er behandlerhøy også. Jeg skal ikke si verken at det virker eller ikke, jeg altså. Jeg bare leker djevelens (placeboen's) advokat her. *krysser fingrene for at du får en positiv virkning - uansett årsak, jeg*

Takk! Fingerkryssing får jeg aldri for mye av!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-10-11, 16:13   #10573
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg kom brått i hug ebay, og vips så var en enkel og grei, smaragdgrønn kjole, på vei til meg Kosta bare 175, så gråter ikke om den er stygg i virkeligheten.

Though! Jeg hadde en knekort en med pynt på =P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 04-10-11, 16:44   #10574
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

At reuma- prøvene var negative for mange år siden, betyr IKKE at de ikke kan gi utslag nå!!! Pluss at man i dag vet at man ikke trenger å ha utslag på prøvene for å få diagnose!
I tillegg har det kommet flere og mer nøyaktige prøver nå enn hva det var for bare 10 år siden!
Om du føler at legen tar feil, si det på en pen måte og be om henvisning videre til feks en reumatolog!

da har jeg vært hos legen igjen. det var sånn som du sa. ikke alle raumaprøver som var tatt. fikk tatt de nå, da

__________________



Sist redigert av halkatlala : 04-10-11 kl 21:27.
halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 04-10-11, 16:50   #10575
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dere med små unger, noen som har erfaring med denne? http://babymagasinet.no/index.php?pa...art&Itemid=135

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no