Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-03-10, 20:50   #1051
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Idag fikk jeg opplevelsen som mokki hadde forrige dagen. En mannlig kollega av meg kommenterte at jeg hadde gått ned i vekt. Det syntes jeg var helt fantastisk flott sagt. For en herlig følelse jeg fikk etter det.
Nesten litt som dette

Ellers var jeg å fikk tatt blodprøver. Jeg er veldig spent på resultatet, spesielt på blodsukkeret og stoffskifteprøvene. Svaret får jeg onsdag om en uke.

Mmmmm, hæææææærlig følelse,ja For meg spiller det ingen rolle om jeg ALDRI kommer til å se slik ut, bare jeg kan FØLE meg sånn av og til

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:56   #1052
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

Jeg fk beskjed av legen på fedonklinikken å bruke metforminen. Selv om kostholdet regulerer insulinen. I dag tok jeg to 500mg tabletter på en gang, og ble skikkelig kvalm. Jeg har gått på metformin i to omganger tidligere, i forbindelse med assistert befruktning, og de to gangene har jeg tålt tablettene godt. Denne gangen ble jeg veldig kvalm, men det gikk fort over. men to i slengen gav meg skikkelig kvalme.

Jeg sliter enormt med magen. Fikk litt av meg i dag, men da var det flere dager siden sist. Føler meg ikke obstipert, men skulle jo tro at noe skulle ut av meg også...

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:21   #1053
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Det skal jeg jammen meg teste ut jeg også, det var lurt. Sliter litt med å slutte med tyggisen da Men trappe ned litt kanskje, har ikke såååå stål ånde nå lengere heller.

Nå spør jeg mye her altså, men dere kan jo alt.
Går den vonde ånde bort etter hvert eller har jeg detti ut av ketose? uten at jeg burde ha gjort det.

Jepp - ånden blir mindre framtredende etter hvert (heldigvis), og som Fungirl sier så gjelder det å drikke nok væske.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:22   #1054
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Hei Kitt, har du erfaring/kunnskap om metformin? Tror du i så tilfelle at det kan være drahjelp å gå på metformin i tillegg til dietten? Jeg har vært litt redd for å ødelegge dietten med disse tablettene, men det er kanskje dumt å kutte dem ut? Kanskje jeg har gått på for små doser til at det har vært noen hjelp? Har vært oppe i 1300 mg pr dag maksimalt. Får ikke noe ordentlig svar av legen min på dette....

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Jeg fk beskjed av legen på fedonklinikken å bruke metforminen. Selv om kostholdet regulerer insulinen. I dag tok jeg to 500mg tabletter på en gang, og ble skikkelig kvalm. Jeg har gått på metformin i to omganger tidligere, i forbindelse med assistert befruktning, og de to gangene har jeg tålt tablettene godt. Denne gangen ble jeg veldig kvalm, men det gikk fort over. men to i slengen gav meg skikkelig kvalme.

Metformin er egentlig en medisin mot diabetes2. Man har oppdaget at det kan ha god effekt på insulinresistens, og da særlig i forbindelse med PCOS.
Jeg er sykepleier med dia2 så har både kunnskap og erfaring! Fikk metformin i forbindelse med dia. Legen min sa at det nok ikke ville ha noen som helst effekt på vektnedgangen. En venninne fikk beskjed om at hun sikkert ville få masse hjelp av metformin!
En ting er i hvert fall sikkert, det skader overhodet ikke vektnedgangen om man har en del kilo å gå ned, for da er man nok svært sannsynlig insulinresistent.
Men en dose på 1300mg er nok i minste laget. Så vidt jeg har skjønt skal man opp mot eller helst over 2100mg for å ha effekt på vekten! Maks dose er 3000mg pr døgn, men det er ganske mye, da!

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på metformin, men det er vanlig å bli kvalm og få diare i oppstarten. Dosene skal også fordeles jevnest mulig utover døgnet. Skal du ha 1000mg totalt, tar du 500mg morgen og 500mg kveld! Større doser kan fordeles på flere måltider. ALLTID RETT ETTER MAT!!! Mat kan være alt fra noen få mandler til full middag,da!

Noen må begynne med svært lave doser og øke veldig sakte. Er det ikke delestrek på tablettene du har fått, be om et annet merke neste gang.

Bare spør om noe er uklart!

Gammel 02-03-10, 21:25   #1055
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg sliter enormt med magen. Fikk litt av meg i dag, men da var det flere dager siden sist. Føler meg ikke obstipert, men skulle jo tro at noe skulle ut av meg også...

Nå er det ikke mye du får i deg heller, da, så om du ikke har vondt i magen og/eller føler veldig trang, så er det ikke sikkert du trenger å gå oftere enn du gjør!

Nok væske er veldig viktig. Litt linfrø som har ligget i vann kan hjelpe godt om du faktisk er obstipert! På katogen kost kan obstipasjon bety at man får i seg lite fett, men det gjelder vel ikke akkurat for deg!

Gammel 02-03-10, 21:25   #1056
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Er det noen av dere som har fått Glucophage av legen? for insulinresistanse?

Jeg tar 2x850 mg = 1 tbl morgen og 1 tbl kveld.

Jeg også tar vel bare en av de, blir så sinnsykt kvalm av de

Spis først og ta tablettene med et stooooort glass vann etterpå. Det funker i alle fall for meg.

Sist redigert av grotingeling : 02-03-10 kl 21:50.
grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:39   #1057
mokki
Medlem

mokki er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nå er det ikke mye du får i deg heller, da, så om du ikke har vondt i magen og/eller føler veldig trang, så er det ikke sikkert du trenger å gå oftere enn du gjør!

Nok væske er veldig viktig. Litt linfrø som har ligget i vann kan hjelpe godt om du faktisk er obstipert! På katogen kost kan obstipasjon bety at man får i seg lite fett, men det gjelder vel ikke akkurat for deg!

Nå er det jo lite fett på eurodiet. Men kanskje jeg rett og slett ikke har mer å slippe ut. Som sagt har jeg overhode ikke noe obstipasjonssymptomer. Men har jo vært vant med å gå på do minst en gang for dagen, så når det da går dager mellom blir jeg litt bekymret. Og spesielt når jeg ble så kvalm. Men er rimlig sikker på at det var 1000mg metformin på en engang som gjorde. tror jeg skal ta meg i nakken og få inn 1500mg daglig.

Gammel 02-03-10, 22:07   #1058
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Nå er det jo lite fett på eurodiet. Men kanskje jeg rett og slett ikke har mer å slippe ut. Som sagt har jeg overhode ikke noe obstipasjonssymptomer. Men har jo vært vant med å gå på do minst en gang for dagen, så når det da går dager mellom blir jeg litt bekymret. Og spesielt når jeg ble så kvalm. Men er rimlig sikker på at det var 1000mg metformin på en engang som gjorde. tror jeg skal ta meg i nakken og få inn 1500mg daglig.

Du skal ikke bekymre deg, det er ikke uvanlig å ha færre do-besøk når en følger ED (det samme gjelder vel også ketolyse/lavkarbo). Grunnen er jo at vi inntar kun det kroppen trenger for å fungere, så avfallsmengden blir myyyyyye mindre enn vi er vant til . Det overflødige fettet som vi kvitter oss med kommer jo for det meste ut som ketoner i urinen, så da blir det ikke mye den andre veien.

Gammel 02-03-10, 22:08   #1059
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Metformin er egentlig en medisin mot diabetes2. Man har oppdaget at det kan ha god effekt på insulinresistens, og da særlig i forbindelse med PCOS.
Jeg er sykepleier med dia2 så har både kunnskap og erfaring! Fikk metformin i forbindelse med dia. Legen min sa at det nok ikke ville ha noen som helst effekt på vektnedgangen. En venninne fikk beskjed om at hun sikkert ville få masse hjelp av metformin!
En ting er i hvert fall sikkert, det skader overhodet ikke vektnedgangen om man har en del kilo å gå ned, for da er man nok svært sannsynlig insulinresistent.
Men en dose på 1300mg er nok i minste laget. Så vidt jeg har skjønt skal man opp mot eller helst over 2100mg for å ha effekt på vekten! Maks dose er 3000mg pr døgn, men det er ganske mye, da!

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på metformin, men det er vanlig å bli kvalm og få diare i oppstarten. Dosene skal også fordeles jevnest mulig utover døgnet. Skal du ha 1000mg totalt, tar du 500mg morgen og 500mg kveld! Større doser kan fordeles på flere måltider. ALLTID RETT ETTER MAT!!! Mat kan være alt fra noen få mandler til full middag,da!

Noen må begynne med svært lave doser og øke veldig sakte. Er det ikke delestrek på tablettene du har fått, be om et annet merke neste gang.

Bare spør om noe er uklart!

Tusen takk, Kitt, det er så deilig å ha noen å spørre, da jeg har tenkt endel på akkurat dette med metforminen. Jeg har fått påvist insulinresistens ja, men har heldigvis aldri kommet så langt som til utviklet diabetes, og håper jo nå på å unngå det helt. Da skal jeg begynne å trappe opp dosene igjen, og håpe at det vil ha en ekstra effekt i tillegg til dietten Bra du sier at det holder med et lite måltid for å ta medisinen, for ofte kommer jeg på tablettene leeeeeeeenge etter at jeg har spist, venter til neste måltid, glemmer igjen osv...Ikke lett det her med EIKH (ekstremt innskrenka korttidshukommelse)

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 22:16   #1060
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Dette er tydeligvis min uke til å være litt sliten og småsulten

Hadde det også 3. uka på ketolyse første gang jeg starta der
Litt rart, de fleste andre kjenner det første og andre uka, men ikke denne jenta nei. Hun slår til på 3.uka

Men alt blir bedre neste uke og kanskje allerede morra

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 23:33   #1061
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 48
JollyJ er på en erverdig vei

Jeg bare lurer på hva du mener med 3 tablettter, jeg!
Sier meg nemlig ikke noe om du ikke sier hvor mange mg hver tablett er på!
Litt vanskelig å gi råd om jeg ikke vet om du tar 500 eller 850 eller 1000mg tabletter!

Jeg har 500 mg som jeg skal ta 1 til hvert hovedmåltid . Gradvis opptrapping etter toleranseevne. Maks 6 tabletter daglig.

Sist gang jeg brukte de gikk jeg opp til 6 om dagen etter andre uka med ED, uten problemer. Men når jeg prøvde i dag ble jeg skikkelig dårlig i magen og kvalm og mistet matlysten fulstendig..

JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 23:46   #1062
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Jeg har 500 mg som jeg skal ta 1 til hvert hovedmåltid . Gradvis opptrapping etter toleranseevne. Maks 6 tabletter daglig.

Sist gang jeg brukte de gikk jeg opp til 6 om dagen etter andre uka med ED, uten problemer. Men når jeg prøvde i dag ble jeg skikkelig dårlig i magen og kvalm og mistet matlysten fulstendig..

Da har nok toleransenivået ditt endret seg!
Mageproblemer og kvalme er jo kjente og vanlige bivirkninger, så jeg tenker du nok burde ta bare en halv 500mg tablett 3 ganger om dagen i første omgang en uke, for så å øke til en om kvelden en uke, en kveld og middag en uke før du er oppe i 3 hele tabletter.
Var det forståelig? Litt sent på kvelden i tillegg til litt tett i hodet for tiden!
Skal forklare bedre i morgen om det ble uklart!
Natta!

Gammel 02-03-10, 23:51   #1063
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Hvor: Moskva
Alder: 48
JollyJ er på en erverdig vei

Da har nok toleransenivået ditt endret seg!
Mageproblemer og kvalme er jo kjente og vanlige bivirkninger, så jeg tenker du nok burde ta bare en halv 500mg tablett 3 ganger om dagen i første omgang en uke, for så å øke til en om kvelden en uke, en kveld og middag en uke før du er oppe i 3 hele tabletter.
Var det forståelig? Litt sent på kvelden i tillegg til litt tett i hodet for tiden!
Skal forklare bedre i morgen om det ble uklart!
Natta!

Tusen takk Kitt Ingen problem med å skjønne det i det hele tatt. Sov godt

JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:10   #1064
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Litt rart, de fleste andre kjenner det første og andre uka, men ikke denne jenta nei. Hun slår til på 3.uka

Da er jeg også rar. Jeg kjente ikke til noe sult den første uke, men i uke 3 . Selv kalde poteter i kjøleskapet fristet meg. Men det var bare å snu ryggen til det og åpen en pose med ED suppe. Det ga seg etter 2-3 dager.

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:18   #1065
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Da er jeg også rar. Jeg kjente ikke til noe sult den første uke, men i uke 3 . Selv kalde poteter i kjøleskapet fristet meg. Men det var bare å snu ryggen til det og åpen en pose med ED suppe. Det ga seg etter 2-3 dager.

Godt vi er flere som er rare

Prøver noe nytt nå ang maten, altså når jeg spiser og så får jeg se hvordan det funker.
Har også sluttet med tyggis så merker at jeg kjeder meg, er så rolig på jobb på ettermiddagene og da blir det en slags få-tiden-til-å-gå-spising, men tror jeg er over verste kneika nå

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 15:54   #1066
mokki
Medlem

mokki er ny på veien

skikkelig strek i regningen i dag.
Jeg hadde første dag i praksis ved en alderspsykiatrisk avdeling. Jeg fikk ansvar for å passe på en eldre pasient under middagen. Og der fikk jeg plassert et fat med fiskekaer og poteter i fanget. det var viktig at vi spiste sammen med pasientene for at de skulle spise. Som helt ny student og ikke kjent der fikk ikke jeg meg til å protestere. Så endte med at jeg måtte spise den fiskekaken. Tok noen grønnsaker også, men poteten gikk fint i bosset. Nå vet jeg hvertfall, skal jeg spise med pasientene flere ganger så henter jeg middag selv og da bare grønnsaker.... ååååå, Nå er jeg overbevist om at fiskekaken gjør at vekten denne uken ikke er slik jeg vil den skal være. Ikke så lenge til fredag.....

Gammel 03-03-10, 17:19   #1067
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

du trenger nok ikke begymre deg , den fiskekaka har nok ikke gjort mye skade,,
så det går nok bra med vektnedgangen

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 17:44   #1068
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

skikkelig strek i regningen i dag........
. ååååå, Nå er jeg overbevist om at fiskekaken gjør at vekten denne uken ikke er slik jeg vil den skal være. Ikke så lenge til fredag.....

Det er sånne uventede situasjoner jeg ikke har tenkt igjennom på forhånd som kan få meg til skeie ut også.
Anledninger der jeg på forhånd har lagt opp en strategi, går som regel helt fint og jeg klarer å si nei til det jeg ikke skal ha. Feks i kveld skal jeg til en mamma i klassen til snuppa og planlegge 17.mai. Har innvilget meg selv en liten cola zero. Det er min utskeielse i kveld, så kan jeg si nei til kaker etc.

En liten fiskekake er ikke all verden.

Gammel 03-03-10, 17:44   #1069
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Enig med Arkine, og stresser du med det så er det større sjanse for at vekta reagerer på det. Stress er ikke bra for vektnedgangen vettu

Gammel 03-03-10, 17:52   #1070
mokki
Medlem

mokki er ny på veien

Takk alle sammen. Jeg stresser ikke nå mer. Bestemte meg for ikke gjøre det. I stdet later jeg som det var en fase2 middag...... Så droppet middagen hjemme. Var ikke sulten til middag her. Nå skal jeg snart avgårde på konsert så da tar jeg med en bar til kvelds der... blir tidlig kvelds. er jeg sulten i kveld tar jeg 3 kjeks jeg har liggende. Så da har jeg bestemt meg for at dette ikke var verdens undergang..

Gammel 03-03-10, 18:02   #1071
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Takk alle sammen. Jeg stresser ikke nå mer. Bestemte meg for ikke gjøre det. I stdet later jeg som det var en fase2 middag...... Så droppet middagen hjemme. Var ikke sulten til middag her. Nå skal jeg snart avgårde på konsert så da tar jeg med en bar til kvelds der... blir tidlig kvelds. er jeg sulten i kveld tar jeg 3 kjeks jeg har liggende. Så da har jeg bestemt meg for at dette ikke var verdens undergang..

Gammel 03-03-10, 18:16   #1072
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Supert! Det er den rette måten å ta det på Jeg er HELT sikker på at den fiskekaka ikke ødelegger for deg, spesielt ikke når du tok det som dagens middag

Gammel 03-03-10, 19:09   #1073
studine:)
Medlem

studine:) sin avatar

Alder: 36
studine:) er ny på veien

Sånn hadde jeg det også i fase 1. Nå er jeg eier av diare. Tro meg, det er bedre at ingenting kommer:P Håper denne fasen går over snart... vær så snill?:P Føler meg ellers ikke dårlig...

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:13   #1074
studine:)
Medlem

studine:) sin avatar

Alder: 36
studine:) er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Jeg hadde også stooore problemer 3. uka. Så jeg slutta:P haha jeg flyttet meg over i fase 2, siden legen sa jeg kunne velge selv etter 10 dager. Så da ble det bare 15, gitt, og det holder, syns nå jeg=) Hittil har jeg gått ned 900 gram første uke i fase 2 og jeg er fornøyd har tross alt ikke SÅ mye jeg skal ned. ti kg til, så er jeg eeegentlig fornøyd. 15, så er det perfeksjon=) (sier jeg nå)

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 21:07   #1075
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

ååååå, Nå er jeg overbevist om at fiskekaken gjør at vekten denne uken ikke er slik jeg vil den skal være. Ikke så lenge til fredag.....

Dette går nok bra skal du se + at nå er du jo en erfaring rikere og kan gå sterkere inn i en slik situasjon neste gang den oppstår.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.