Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-13, 21:23   #1076
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.218
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

I dag er siste dag med mulige utskeielser, så er det striskjorte og havrelefse fra og med i morgen.

Forsiktig med de havrelefsene, mye karbo der...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 21:32   #1077
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Forsiktig med de havrelefsene, mye karbo der...

Ha ha ha; det har du rett i Skulle vel ha sagt striskjorta og Nannas knekkebrød Har fått dilla på knekkebrød med majones, roastbiff og litt sylteagurk oppå. Det sammen med eggsalat har vært pålegget mitt i jula

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Godt nyttår alle sammen! Blir med i denne tråden i år også Vi følges her inne

Godt å høre Fedona!

Var på jobb i dag; godt å komme igang men kunne tenkt meg et par dager fri ekstra for å komme på rett kjøl med nattesøvn. Det tar litt tid å venne av uvanene fra jula kjenner jeg. Særlig det å ikke spise mellom måltidene. Greit nok på jobb men hjemme igjen.....

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 09:46   #1078
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ja, uvanene er der Tarato...

Gårdsdagen gikk bra her da første dag unnagjort.

Strategien min er mindre måltider, mindre fett, færre utskeielser (helger), men å unngå diett.no. Jeg blir altfor opphengt og jeg vet egentlig hva jeg bør gjøre.
Ellers er trening viktig av flere årsaker, både hverdagsaktivitet og effektiv trening.

Flott at vi fortsatt er mange i tråden

Håper stresset roer seg nå, så blir det enklere med maten.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 20:51   #1079
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Vi får støtte hverandre på veien tror jeg; vi har vel funnet ut at vi må/ikke kan gjøre stort sett de samme tingene.... På dagtid går det suverent her, men etter middag Det er der jeg alltid har slitt; også før. Jeg må tømme skap/skuffer for ALT som kan være aktuelt å spise/snavle. Og da mener jeg alt.... Så må det jobbes med tankene..... Snakk om å starte på nytt igjen og igjen og igjen.... Ja ja; sånn er det. Egentlig er vi vel heldige som faktisk kan starte på nytt igjen. Enn om det var sånn at det vi gjorde (feil) var ugjenkallelig??

Ha en strålende torsdag kveld; i morgen er det helg igjen. Det skal bli deilig!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 06:37   #1080
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Starte om og om ja, kjenner meg igjen der...

Og med problemer på kvelden...

Vekta viste opp 0,9 ikke så ille etter jul det

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 16:15   #1081
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Starte om og om ja, kjenner meg igjen der...

Og med problemer på kvelden...

Vekta viste opp 0,9 ikke så ille etter jul det

Dette er jo alldeles glimrende! På det meste i jula var jeg 3 kg opp. Etter jul var det "bare" 2 kg. Fredag er fortsatt veiedagen min, og i går viste den 2,2 kg over minstenotering. Og jeg endrer ikke tickeren før jeg er under 70,4 igjen. Den skal minne meg på hvor jeg var og hvor jeg skal

Endelig kom den helga! Det har vært tungt å stå opp om morgenen de siste tre dagene. Har hatt en dundrende hodepine de siste to dagene, og jeg har liksom ikke skjønt hvorfor. I dag - nå nettopp - slo det meg. Jeg holder da vel på å redusere kh..... Klart det henger jo sammen med lysten-på-ett-eller-annet og det. Men at det skulle bli så ille etter det - kremt - "lille" jeg har spist av kh de siste ukene var jeg ikke klar over....

Godt med en påminnelse! Julekakene er nå ut av huset, har igjen litt pepsi max (ungene dere vet....), som jeg vurderer hva jeg skal gjøre med. Akkurat nå drikker jeg et glass. Har en boks melkefri is i frysen, den gnager meg litt da. Får se - den holder seg sikkert der lenge den Så da så er jeg i gang. Var ute og gikk tur i dag; og det var godt å kjenne at kroppen er på vei tilbake til hverdagen.

Hvordan er det med dere?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 17:26   #1082
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg ligger på ca 0,5-1kg opp. Satser på en myk overgang til hverdagen, så nå er kaker og sjokolade borte. Spiser litt frukt og søtlige melkeprodukter i små mengder mens jeg venter på den store motivasjonen. På dne positive siden så har jeg fått inn to treningsøkter denne uka, og det er jeg godt fornøyd med.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 17:42   #1083
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei!

Jeg har ikke gått opp noe i jula, heldigvis! Har vært i elendig form de siste dagene, et lite set back med min sykdom tror jeg. Men det kan også være en sammenheng med at jeg er på vei inn i ketose igjen. Håper dette går over snart for jeg orker ingenting og har hodeverk og kroppssmerter. Får håpe det er ketosen som har skylda! Ifølge stixen så tåler jeg ganske mange karber og fortsatt være i ketose, så jeg kan ha litt større slingringsmonn fremover. Vurderer Fedons prinsipper, men fortsatt være i ketose. Jeg sto jo stille fra påske til jul og da må det gjøres noen grep.

Ha en fin lørdagskveld

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:43   #1084
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg ligger på ca 0,5-1kg opp. Satser på en myk overgang til hverdagen, så nå er kaker og sjokolade borte. Spiser litt frukt og søtlige melkeprodukter i små mengder mens jeg venter på den store motivasjonen. På dne positive siden så har jeg fått inn to treningsøkter denne uka, og det er jeg godt fornøyd med.

Du er dyktig! Fortsett sånn!!

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Hei!

Jeg har ikke gått opp noe i jula, heldigvis! Har vært i elendig form de siste dagene, et lite set back med min sykdom tror jeg. Men det kan også være en sammenheng med at jeg er på vei inn i ketose igjen. Håper dette går over snart for jeg orker ingenting og har hodeverk og kroppssmerter. Får håpe det er ketosen som har skylda! Ifølge stixen så tåler jeg ganske mange karber og fortsatt være i ketose, så jeg kan ha litt større slingringsmonn fremover. Vurderer Fedons prinsipper, men fortsatt være i ketose. Jeg sto jo stille fra påske til jul og da må det gjøres noen grep.

Ha en fin lørdagskveld

Det ser jo ut som at du går ned når du spiser mer kh! Tenker du å fortsette utprøvingen eller går du tilbake til det gamle opplegget? Altså det du "stod fast på"?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 13:40   #1085
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Du er dyktig! Fortsett sånn!!

Det ser jo ut som at du går ned når du spiser mer kh! Tenker du å fortsette utprøvingen eller går du tilbake til det gamle opplegget? Altså det du "stod fast på"?

I utgangspunktet så tenkte jeg at jeg skulle tilbake til det gamle opplegget. Det var jo med det jeg gikk ned ti kg, før det stoppet opp. Så tanken var vel å spise mer karber en måneds tid og så gå tilbake til ketose for å se om kroppen reagerer med vektnedgang igjen. Men jeg har jo sett at andre som går inn i ketose for andre gang ikke går ned så mye. Så nå vet jeg ikke... Tror jeg skal ha litt mer karber enn før, men mindre enn i jula. Dvs spise litt bønner, men ikke poteter. Men samtidig ikke være så streng at jeg ikke kan spise poteter om jeg er ute på restaurant. Ha et litt mer avslappet forhold til det. Og hvis jeg kommer igang med flere gåturer så vil det kanskje hjelpe på... Ikke lett det her. Tror jeg er i ketose igjen nå, for jeg har vært skikkelig dårlig den siste uka, men bedre i dag . Noen gode råd til meg?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 14:02   #1086
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Fedona - jeg synes det du tenker er så gjennomtenkt at det er lite å tilføye. Jeg forstår deg sånn som at du vil satse mot en "rommeligere" lavkarbo, men som er lav GI... og om det er det som passer for deg så vil du fort merke det, tror du ikke? Bare pass på å variere karbohydratene dine godt .. søtpoteter, alle typer rotgrønnsaker, litt linser, bønner, erter.. og kanskje mer frø (sesamfrø, linfrø, pinjekjerner etc - kan bli masse godt knekkebrød av sånt).

Jeg merker iallfall at magen min liker frøknekkebrødene bedre enn GF-knekkebrødene iallfall. Ikke rart. De GF-knekkebrødene er nesten ren stivelse og krever et LASS med pålegg for å gi et ok måltid.

Ja, og så kan det jo hende at kroppen din bare syntes at en lengre stabilliseringsperiode var tingen, da.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 14:49   #1087
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Fedona - jeg synes det du tenker er så gjennomtenkt at det er lite å tilføye. Jeg forstår deg sånn som at du vil satse mot en "rommeligere" lavkarbo, men som er lav GI... og om det er det som passer for deg så vil du fort merke det, tror du ikke? Bare pass på å variere karbohydratene dine godt .. søtpoteter, alle typer rotgrønnsaker, litt linser, bønner, erter.. og kanskje mer frø (sesamfrø, linfrø, pinjekjerner etc - kan bli masse godt knekkebrød av sånt).

Jeg merker iallfall at magen min liker frøknekkebrødene bedre enn GF-knekkebrødene iallfall. Ikke rart. De GF-knekkebrødene er nesten ren stivelse og krever et LASS med pålegg for å gi et ok måltid.

Ja, og så kan det jo hende at kroppen din bare syntes at en lengre stabilliseringsperiode var tingen, da.

Takk for kloke ord smgj men søtpoteter? Har ikke de mange karber? Trodde det var verre enn poteter jeg
Jeg baker Karins beste brød og det har mange nøtter. Lenge siden jeg har bakt knekkebrød nå. Brukte å bake nannas. Har jo levd etter Fedons prinsipper for noen år siden og tenkte å gå over til et sånt kosthold når jeg har gått ned det jeg vil. Men kanskje prøve å tilnærme meg det igjen allerede nå ser jeg.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 17:01   #1088
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg har ikke satt meg så mye inn i søtpoteten, men vet at den regnes som mer næringsrik enn poteten. Mulig dette er til tross for høyere karbohydratinnhold? Spesielt skal den være bra på grunn av karetenoidene - som man også har i gulrøtter og gresskar.
http://www.matvareguiden.no/Soetpotet
vs
http://www.matvareguiden.no/Potet-lagringspotet-raa
Jeg ser bare at kilder som jeg stoler relativt mye på mhp kostholdsråd sier at man kan spise litt søtpotet, mens de mener at vanlige poteter er rimelig ubrukelige. Det er dog ikke snakk om normale "potetmengder", mer som en grønnsak. (Kildene jeg da tenker på er f.eks Perfect Health Diet og Marks Daily Apple)

Men man MÅ ikke, altså.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 17:59   #1089
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg har ikke satt meg så mye inn i søtpoteten, men vet at den regnes som mer næringsrik enn poteten. Mulig dette er til tross for høyere karbohydratinnhold? Spesielt skal den være bra på grunn av karetenoidene - som man også har i gulrøtter og gresskar.
http://www.matvareguiden.no/Soetpotet
vs
http://www.matvareguiden.no/Potet-lagringspotet-raa
Jeg ser bare at kilder som jeg stoler relativt mye på mhp kostholdsråd sier at man kan spise litt søtpotet, mens de mener at vanlige poteter er rimelig ubrukelige. Det er dog ikke snakk om normale "potetmengder", mer som en grønnsak. (Kildene jeg da tenker på er f.eks Perfect Health Diet og Marks Daily Apple)

Men man MÅ ikke, altså.

Takk for svar. Skal sjekke linkene dine

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 17:44   #1090
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg skal på 3-dagers seminar, noe som blir høykarbo, så har slitt med motivasjonen etter jul. Fra fredag håper jeg det blir enklere... I gang med trening i hvert fall. Og seminaret innebærer skikurs, så blir vel forbrennt en del også

Flinke dere her inne

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:06   #1091
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ski er super trening, da. Håper det går greit på seminaret.

Skulle bare ønske jeg likte ski mer... Her har det blitt trening igjen i dag. Jeg må vel innrømme at jeg er mest "på" trening + vedlikehold og skulle det skli av et kilo eller tre tar jeg det som bonus.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 23:00   #1092
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei hei alle sammen =) Ser det er mange som er med og gira nå etter jula =) Det er jo kjempe flott! Jeg har vært medlem en stund men først i dag var jeg inne for å oppdatere profilen min siden 2011. Vel, tragisk nok måtte tickeren oppdateres ganske mye. Jeg er over 10 kg tyngre når enn jeg var da jeg prøvde lavkarbo sist. Det som kommer til å bli bedre denne gangen føler jeg er at bygda har nå treningssenter og jeg er en ivrig trener. Jeg har ikke gått ned et gram til nå dessverre, så derfor har jeg nå kuttet ut alt jeg hadde av medisiner. Ikke at det var så mye, men cipralex gav med et bedre liv, men da også 10kg ekstra på kroppen. De er nå ute av systemet, så jeg er veldig klar til å starte nå!! =)

Jeg selv er veldig motivert, men jeg har en samboer som ikke tror på LCHF så da får jeg gjøre mitt beste for å bevise at det funker og at den ekstra tiden det tar å lage en ekstra middag er vel verdt det. Klapper meg selv på skuldra for at jeg nå for ca. 6 timer siden spiste min siste store mengde med karbo på veldig lenge. Jeg var på bodybalance i dag så da ble det omelett til kvelds. En kopp te nå før jeg tar kveld og håper at jeg kommer meg gjennom moregen dagen. Første dagen og uka er verst syns jeg, men alt etter det skal jeg klare =)

Masse lykke til alle sammen =)

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:00   #1093
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Hei hei alle sammen =) Ser det er mange som er med og gira nå etter jula =) Det er jo kjempe flott! Jeg har vært medlem en stund men først i dag var jeg inne for å oppdatere profilen min siden 2011. Vel, tragisk nok måtte tickeren oppdateres ganske mye. Jeg er over 10 kg tyngre når enn jeg var da jeg prøvde lavkarbo sist. Det som kommer til å bli bedre denne gangen føler jeg er at bygda har nå treningssenter og jeg er en ivrig trener. Jeg har ikke gått ned et gram til nå dessverre, så derfor har jeg nå kuttet ut alt jeg hadde av medisiner. Ikke at det var så mye, men cipralex gav med et bedre liv, men da også 10kg ekstra på kroppen. De er nå ute av systemet, så jeg er veldig klar til å starte nå!! =)

Jeg selv er veldig motivert, men jeg har en samboer som ikke tror på LCHF så da får jeg gjøre mitt beste for å bevise at det funker og at den ekstra tiden det tar å lage en ekstra middag er vel verdt det. Klapper meg selv på skuldra for at jeg nå for ca. 6 timer siden spiste min siste store mengde med karbo på veldig lenge. Jeg var på bodybalance i dag så da ble det omelett til kvelds. En kopp te nå før jeg tar kveld og håper at jeg kommer meg gjennom moregen dagen. Første dagen og uka er verst syns jeg, men alt etter det skal jeg klare =)

Masse lykke til alle sammen =)

Hei

Så bra at du er i gang igjen. Ønsker deg lykke til og husk at du trenger ikke lage to middager da. Samboeren kan jo spise poteter mens du heller spiser grønnsaker. Jeg tenkte sånn før jeg også, men nå går det veldig bra. Det er bare å bruke fantasien og tips her inne

Stå på, dette klarer du

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:06   #1094
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Velkommen hit & tilbake Gressenka!

Er enig med Fedona. Eventuell saus og "stivelse" separat og så kan dere godt spise samme middag - han med stivelsen sin, og du med den deilige sausen... Grønnsaker og proteiner er dere vel enige om.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 09:49   #1095
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Hei

Så bra at du er i gang igjen. Ønsker deg lykke til og husk at du trenger ikke lage to middager da. Samboeren kan jo spise poteter mens du heller spiser grønnsaker. Jeg tenkte sånn før jeg også, men nå går det veldig bra. Det er bare å bruke fantasien og tips her inne

Stå på, dette klarer du

Tusen takk for motivasjon. Første dagen gikk greit, og jeg gleder meg over at magen ikke står utover som en ballong! Det føles godt
Han skal få trykke i seg det han makter så skal vi se hvem som har det best om en ukes tid :P

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 21:38   #1096
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Tusen takk for motivasjon. Første dagen gikk greit, og jeg gleder meg over at magen ikke står utover som en ballong! Det føles godt
Han skal få trykke i seg det han makter så skal vi se hvem som har det best om en ukes tid :P

Velkommen hit og tilbake Gressenka! Så bra du tar tak i dette og satser for det beste for deg selv. La nå sambon spise det han vil; og ikke la hans meninger påvirke ditt valg. Som de andre sier; spis det samme men hold deg unna det du ikke kan spise. Det gjør vi her, og det har fungert i mange år. Nå ser jeg at han spiser potetene og jeg alle grønnsakene. Bruk oss andre aktivt, også - eller skal jeg si særlig - når det butter i mot. Da er det lettere å holde ut. Og for å gjøre dørstokkmila i forhold til å si det her lettere når du har det tøft, er det lurt å være aktiv også når det fungerer og du har det bra. Vi har vært der alle sammen, og vet dette.... Og for å si det med en gang: vi kommer tilbake igjen. Å legge om livsstilen er ikke noe som starter med et knips og så går bare i oppoverbakke. Det er opp og nedturer her som ellers i hverdagen. Kanskje kan nedturene i forhold til nytt kosthold være tøft rett og slett fordi vi har så mange forhåpninger om hvor bra det er og de gode resultatene vi ønsker å oppnå. Så derfor Gressenka (og alle andre som leser dette): hold ut, hold fokus, finn det som passer for deg og hold deg til det.

I dag var det veiedag igjen; jeg holder meg til fredagene fortsatt. I dag viste den 70,8 kg, så det er en kraftig nedgang fra forrige uke. Så for jeg jobbe for at nedgangen fortsetter så jeg kommer under de magiske sytti! I kveld er det kylling og woket grønnsaker, et glass rødvin og baconcrisp. Det er det flere måneder siden jeg har spist baconcrisp, og jeg har helt glemt at jeg hovner noe enormt av det. Så da blir det en stund til neste gang

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 18:47   #1097
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

NÅ tror jeg at jeg er godt igang etter jul mm... 3 dager unnagjort og håper jeg endelig skal bli kvitt de kiloene som gikk att og fram i høst... Hvis verden rundt meg forblir rolig kanskje...

Grillribbe er nå namme da, om enn det er vinter... Rydder frysen for rester

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 18:57   #1098
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

NÅ tror jeg at jeg er godt igang etter jul mm... 3 dager unnagjort og håper jeg endelig skal bli kvitt de kiloene som gikk att og fram i høst... Hvis verden rundt meg forblir rolig kanskje...

Grillribbe er nå namme da, om enn det er vinter... Rydder frysen for rester

Lykke til på veien VSB! Vi heier på deg vet du; bruk oss for støtte og motivasjon.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 20:08   #1099
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Takk Tarato. Må ha noen som holder meg i nakkeskinnet tror jeg. Særlig med mnd jan-mars spekket med bursdager...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 22:59   #1100
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Her går det helt på tvers. Magen har smått seg vrang, og selv om jeg har hatt diarre så det griner så er altså jeg av dem som gjerne legger på meg... samtidig.
Treninga går da selvfølgelig også rett i dass.

Jaja.

Pri 1 - få roet magen....
Så får jeg ta resten etter hvert.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no