Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-11, 15:23   #10976
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noe jern- eller kalsiumtilskudd har jeg ikke tatt, men har forsåvidt antatt at kalsiumnivået får jeg opp ved hjelp av kruttsterke d-vitamintilskudd (bioidentiske D3 a 2000 IE om dagen nå på høsten).

Vel hva kaller du styrken på disse da?
http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=68&tid=&bid=
http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=68&tid=&bid=
Ultrastyggsterke?

Jeg tar 4000IU daglig nå fra september og regner vel med å gjøre det til uti mai om jeg ikke får noen store overraskelser på prøvesvarene. Bruker en variant med tilsatt vitamin k2, forresten.

Den største forskjellen jeg merket i sommer var at jeg ikke ble solbrent... bare brun - fort. ULTRAMEGAFORNØYD med akkurat den endringen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 26-10-11, 15:27   #10977
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vel hva kaller du styrken på disse da?
http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=68&tid=&bid=
http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=68&tid=&bid=
Ultrastyggsterke?

Jeg tar 4000IU daglig nå fra september og regner vel med å gjøre det til uti mai om jeg ikke får noen store overraskelser på prøvesvarene. Bruker en variant med tilsatt vitamin k2, forresten.

Den største forskjellen jeg merket i sommer var at jeg ikke ble solbrent... bare brun - fort. ULTRAMEGAFORNØYD med akkurat den endringen.

Oh, dæven! Dosene sine, det!
Jeg merker faktisk god forskjell med og uten. Særlig solbrent pleier jeg ikke å bli, utrolig nok så lys i huden som jeg er, men det er en markant forskjell i sårbarheta, faktisk. Vel har jeg en slags depressiv legning, eller hva man skal kalle det, men nå når jeg gikk uten d-vitaminer i halvannen uke ble jeg skjør som porselen, gitt! Kjenner at det er langt bedre allerede etter en liten uke på d-vitamin igjen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 26-10-11, 15:45   #10978
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dersom et virkestoff ikke står på legemiddellisten kan jeg da importere det? Eller er det en annen liste? Jeg hadde lyst å bestille laktase fra iherb og laktase står ikke på legemiddellisten. Det er vel strengt tatt et enzym (?). Noen som vet om jeg kan bestille det?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-10-11, 20:14   #10979
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Dersom et virkestoff ikke står på legemiddellisten kan jeg da importere det? Eller er det en annen liste? Jeg hadde lyst å bestille laktase fra iherb og laktase står ikke på legemiddellisten. Det er vel strengt tatt et enzym (?). Noen som vet om jeg kan bestille det?

Ingen?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-10-11, 20:18   #10980
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg ville ringt Legemiddelverket og spurt

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 26-10-11, 22:06   #10981
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Ingen?

aaaner ikke, men please let me know når/hvis du finner det ut!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 27-10-11, 13:20   #10982
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har noen av dere prøvd Rainforest moisture sjampo og balsam fra Bodyshop?
Hvordan er den såfall? Tenkt å prøve den, men den er jo så dyr...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 27-10-11, 13:25   #10983
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hva slags merke en sånn genser er, og hvor man får kjøpt? Synes de er veldig fine, og lurer på om det er noe slags superundertøy i ull eller noe. Mener å huske å ha sett faren min i en sånn en gang i tiden for hundre år siden. Tok print screen fra nyhetene i går, da den plutselig dukket opp i et innslag.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg genser.jpg (43,9 KB, 14 visninger)
__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 27-10-11, 14:27   #10984
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Synes de er veldig fine, og lurer på om det er noe slags superundertøy i ull eller noe.

Superundertøy er ikke ull. Bare ull er ull. Såkalt superundertøy *grøss* er ekle kunststoffsaker som jeg ikke fatter at folk klarer å bruke. Jeg sverger til ull, ull og atter ull.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 27-10-11, 14:35   #10985
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Her i huset bruker vi superundertøy i ull kjøpt på sparkjøp. Grei pris og siden vi har det kaldere enn tretti minus stort sett hver vinter, så trengst det.
Guttungen min som er idrettsutøver kjøper slikt syntetisk superundertøy og det funker også helt kjempe, men det koster jo skjorta da.....
Löplabbet selger noen som ligner, og på hjemmesiden til craft finnes det også den type undertøy, sier eksperten her.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 27-10-11, 14:42   #10986
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Superundertøy er ikke ull. Bare ull er ull. Såkalt superundertøy *grøss* er ekle kunststoffsaker som jeg ikke fatter at folk klarer å bruke. Jeg sverger til ull, ull og atter ull.

Det visste jeg ikke. Det er vel bare et begrep jeg har hengt meg opp i. Har ingen problemer med kunststoffer. Jeg går masse i vintagekjoler i nylon/polyester/terrrylene. Bare å ha et tynntynt bommulslinne under, det.

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Her i huset bruker vi superundertøy i ull kjøpt på sparkjøp. Grei pris og siden vi har det kaldere enn tretti minus stort sett hver vinter, så trengst det.
Guttungen min som er idrettsutøver kjøper slikt syntetisk superundertøy og det funker også helt kjempe, men det koster jo skjorta da.....
Löplabbet selger noen som ligner, og på hjemmesiden til craft finnes det også den type undertøy, sier eksperten her.....

Ok. Poenget er uansett at det MÅ se ut som den han fyren har på seg, svart med de hvite stripene. Det viktigste er faktisk akkurat det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 27-10-11, 14:48   #10987
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok. Poenget er uansett at det MÅ se ut som den han fyren har på seg, svart med de hvite stripene. Det viktigste er faktisk akkurat det.

Kanskje denne?
http://www.gmax.no/produkt/200699(BC...graphic-herre/

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 27-10-11, 15:01   #10988
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ah, nesten, bortsett fra at den skal være helsvart, bortsett fra stripene så klart.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 27-10-11, 15:02   #10989
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg lurer på hva slags merke en sånn genser er, og hvor man får kjøpt? Synes de er veldig fine, og lurer på om det er noe slags superundertøy i ull eller noe. Mener å huske å ha sett faren min i en sånn en gang i tiden for hundre år siden. Tok print screen fra nyhetene i går, da den plutselig dukket opp i et innslag.

Har sett den på smart club i mørkeblå hvertfall. Ville sjekket ut xxl tror jeg.

Edit: xxl har to forskjellige, her er en av de http://www.xxl.no/klaer-herre/undert...troeye-1050835

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 27-10-11, 15:09   #10990
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har sett den på smart club i mørkeblå hvertfall. Ville sjekket ut xxl tror jeg.

Edit: xxl har to forskjellige, her er en av de http://www.xxl.no/klaer-herre/undert...troeye-1050835

Ah, der har du den, ja! Tusen takk. Da vet jeg at de har den på XXL.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 27-10-11, 15:13   #10991
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Dersom et virkestoff ikke står på legemiddellisten kan jeg da importere det? Eller er det en annen liste? Jeg hadde lyst å bestille laktase fra iherb og laktase står ikke på legemiddellisten. Det er vel strengt tatt et enzym (?). Noen som vet om jeg kan bestille det?

Er vel tollvesnet som er de riktige å spørre, tenker jeg. De pleier å svare kjapt på mail.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 27-10-11, 15:31   #10992
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det visste jeg ikke. Det er vel bare et begrep jeg har hengt meg opp i. Har ingen problemer med kunststoffer. Jeg går masse i vintagekjoler i nylon/polyester/terrrylene. Bare å ha et tynntynt bommulslinne under, det.

Da er jo hele poenget med superundertøy / ullundertøy borte. Om man svetter i bomull blir man jo våt og kald, ull - og sikkert tildels superundertøy også - holder jo på varmen lenge selv om det er fuktig av svette. Men noe sier meg at du ikke akkurat jager marka rundt på ski eller fjellet rundt om sommeren... (ikke sarkastisk, bare en vennlig fleip!)

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 27-10-11, 15:54   #10993
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Da er jo hele poenget med superundertøy / ullundertøy borte. Om man svetter i bomull blir man jo våt og kald, ull - og sikkert tildels superundertøy også - holder jo på varmen lenge selv om det er fuktig av svette. Men noe sier meg at du ikke akkurat jager marka rundt på ski eller fjellet rundt om sommeren... (ikke sarkastisk, bare en vennlig fleip!)

Du har helt rett! I'm only in it for the estethics. Men atte, om det er helsyntetisk så er det veldig greit med linne under.

Men jeg har vært i Østmarka, da. EN gang!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 27-10-11, 16:04   #10994
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85

Dersom et virkestoff ikke står på legemiddellisten kan jeg da importere det? Eller er det en annen liste? Jeg hadde lyst å bestille laktase fra iherb og laktase står ikke på legemiddellisten. Det er vel strengt tatt et enzym (?). Noen som vet om jeg kan bestille det?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Er vel tollvesnet som er de riktige å spørre, tenker jeg. De pleier å svare kjapt på mail.

Ja, det kan godt hende tollvesenet kan hjelpe også, men jeg fikk ihvertfall hyggelig service og mailadresse til rett person på Legemiddelverket da jeg hadde et lignende spørsmål. Det er jo de som står for disse listene

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 27-10-11, 20:42   #10995
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har hatt en skikkelig fæl hoste i rundt to uker nå, og har vært hos to forskjellige leger tre ganger til sammen. Hosten har vært sånn inni-marg-og-bein-aktig: hosta opp masse slim, og var også veldig "pipete": dvs at det kom en slags hes lyd når jeg pustet veldig dypt ut + inn.

- Første uka hos engelsk lege fikk jeg resept på amoxycillin - 3x500 mg daglig i 7 dager - samt to inhalatorer (ventolin) som jeg kunne bruke hvis jeg følte meg veldig stram i brystet (hun trodde det kunne være astmatisk). Etter uka hadde gått var jeg fortsatt syk: jeg følte meg bedre - mindre hosting, mindre slim - men legen hadde spesifikt sagt at det var viktig at jeg kom til ny time om jeg ikke var "helt frisk". [Hun hadde også sagt at det var usikkert om det var en bakteriell infeksjon, og at det derfor var best å ta antibiotika bare i tilfelle, sånn at det ikke ble verre.]

- Andre uka fikk jeg resept på doxycycline (2x100 mg daglig i 7 dager) i og med at legen trodde det kunne være at amoxycillin rett og slett ikke tok knekken på den bakterielle infeksjonen jeg muligens hadde. De 7 dagene har nå gått, og jeg er fortsatt ikke 100% frisk. Utover dagen så kommer hosten seg i gang (dog myyye sjeldnere enn til å begynne med).

- Det rare er at jeg også har fått en slags halsbrann, som begynte i går kveld - eller, i natt bør jeg vel heller si - rundt 3-tida. Jeg var fortsatt våken og satt og la puslespill, og jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men det begynte et par timer etter at jeg hadde spist en av mammas nybakte boller. Jeg trodde det kom til å forsvinne over natta, men i dag når jeg våknet var den følelsen fortsatt der. Den er skikkelig ukomfortabel - trykker liksom på brystet - og det gjør vondt når maten, etter at jeg har svelget den, går fra "øverst i brystet" ned til magen - om det gir mening?

Jeg skal til legen igjen i morgen, men det som skjedde sist var at lungene mine var helt "rene" - dvs, ingen rare lyder - og legen sa at alt var i orden. Er det ikke typisk!

Noen som har noen anelse om hva dette kan være, og hva jeg kan gjøre for å bli frisk? Er jo vanligvis den type person som får en forkjølelse i ny og ne, men aldri blir skikkelig syk, så nå er jeg lei!

__________________


Sist redigert av Julie : 27-10-11 kl 20:48.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 27-10-11, 21:04   #10996
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ang. laktasespørsmålet: jeg satte gubben på saken, og etter litt iherdig googling sier han at enzymer visstnok er å regne som legemiddel (hvorfor det ikke står hos legemiddelverket aaaner jeg ikke) og er dermed ikke lov å importere fra land utenfor EØS/EU... Derimot kan man kjøpe/importere fra EØS/EU for tre måneders forbruk av gangen. Om noen finner ut noe annet, så si i fra værsåværsåværsåsnill

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 27-10-11, 21:08   #10997
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Noen som har noen anelse om hva dette kan være, og hva jeg kan gjøre for å bli frisk? Er jo vanligvis den type person som får en forkjølelse i ny og ne, men aldri blir skikkelig syk, så nå er jeg lei!

Det første som slår meg når du sier at du "piper" er kikhoste? Men jeg er laaaaangt i fra noen lege, altså. Halsbrannen kan jo være pga noe du har spist/drukket eller anstrengelse pga all hostingen (f.eks) og trenger ikke nødvendigvis være et symptom. Men kanskje en av de flinke sykepleierne våre her vet noe? Kitt?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 27-10-11, 21:42   #10998
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er astmatiker, og hos meg piper det godt når jeg har astma.
Ofte når jeg får enten en skikkelig astmatur eller kombinert med bronkitt eller lungebetennelse, så pleier jeg å si at det tar meg minst to uker før jeg kan begynne å trene lungene opp igjen, og det tar minst to uker til.

Høres ikke ut som kikhoste for meg. Kikhoste fører til at man kiker og hoster og ikke klarer slutte og man får skikkelig panikk under slike anfall fordi man rett og slett ikke klarer å puste. Hadde det når jeg var femten, altså for hundre år siden sånn cirka, men husker det godt enda.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 27-10-11, 22:02   #10999
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

aaaner ikke, men please let me know når/hvis du finner det ut!

I will

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Har noen av dere prøvd Rainforest moisture sjampo og balsam fra Bodyshop?
Hvordan er den såfall? Tenkt å prøve den, men den er jo så dyr...

Jeg har rainforest balance og liker den veldig godt.. Det er jo ikke den samme. Den er veldig drøy da.. Har hatt min i fire mnd og det er over 1/4 igjen. Jeg hadde litt lengre hår når jeg kjøpte den, så nå rekker den vel enda lenger

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Er vel tollvesnet som er de riktige å spørre, tenker jeg. De pleier å svare kjapt på mail.

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ja, det kan godt hende tollvesenet kan hjelpe også, men jeg fikk ihvertfall hyggelig service og mailadresse til rett person på Legemiddelverket da jeg hadde et lignende spørsmål. Det er jo de som står for disse listene

Okei. Skal prøve å finne tid å ringe Takk for hjelpen

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 27-10-11, 22:05   #11000
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tror ikke kikhoste tanken er så dum, jeg da! Det går faktisk en runde nå. Det tar opp mot 3 måneder eller mer å bli frisk, men man kan få en eller annen form for medisin. Da sønnen hadde det som 15- åring, hadde han vært syk for lenge til at medisinen virket. Og han "kiket" ikke slik som yngre barn ofte gjør. Kunne noen føle runder med hoste som aldri ga seg!

Ellers er det også noe som heter mycoplasma lungebetennelse som ikke høres i et stetoskop sånn som vanlig lungebetennelse. Gubben og jeg hadde det samtidig. Ikke den mest sjarmerende tiden i vårt ekteskap, for å si det sånn.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no