Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-11, 00:03   #11176
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kostet mindre enn 200,- så vidt jeg husker. Finnes også i 2 størrelser!

Arrrgh! Irriterer meg at jeg ikke kan finne igjen den nettsiden jeg fant den på i første omgang!

Ikke tenk på det! Det er ikke akkurat så langt å gå til nærmeste Jernia herfra, en ti minutter unna østover (Carl Berner) og en ti minutter unna vestover (sentrum).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-11-11, 00:08   #11177
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Luggetuppen, her.

Hva med dette Photobscura? :http://epla.no/samler/produkter/347736/

Ah, takk for tips! Har sendt dem mail nå og spurt om dimensjoner.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-11-11, 00:13   #11178
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva er kondis????

Jeg har som jeg nevnte i en annen tråd vært til hjertespesialist i dag hvor jeg har gjennomført arbeids-ekg; dvs at de sjekker hjertet mens jeg sykler på en ergometersykkel. Pulsen var flott, det samme var blodtrykket; kort sagt ALT var etter boka. Sånn hjertemessig sett. Men hvorfor hev jeg etter pusten og følte åndenød?? Eller jeg VET jo det da, jeg sliter jo med pustestopp både sovende og våken.. Men er ikke kondis MER enn hva en hjertetest viser? Ved en spirometritest (lungekapasitet) viser det seg at jeg har 25% MER kapasitet enn normalen (det har jeg alltid visst siden jeg har holdt på med denne dykkinga mi), men jeg bruker tydeligvis ikke denne kapasiteten til vanlig; da småpuster jeg. Så kondis, det er det hjertet viser av puls etc og IKKE hva pusten viser til? Så løsningen på det jeg sliter med er faktisk å trene på rett pusting??? DYYPT og kontrollert?

Godt og høre at du klarte testen! Du får starte med f.eks. tai chi eller lignende så du lærer å puste mediativt.....
Kondis er vel knyttet opp med oksygenopptak, og her er jo hjertet en smule viktig.
Selv om hjertet er godt rustet til å takle en økt aktivitet som vil føre til økt oksygenbehov i kroppen, så trenger kroppen og trenes opp.
Lyspunktet med at testen sier at hjertet er topp og gjør jobben sin, er at du kan starte og trene kroppen, og så blir det gradvis mindre pust og pes etterhvert.
Ser her hos oss; astmaen min har ført til at jeg har 40 % redusert lungekapasitet. Før jeg ble stoffskiftesyk var jeg rimelig aktiv, men uansett hvordan jeg trente så pusta og peste jeg ved kondisjonskrevende aktiviteter.
Guttungen min som er langdistanseløper har, fra han var liten av, hatt den evnen at han løper til han begynner og bli litt andpusten, og så løper han flere mil på det nivået. Han har et helt topp oksygenopptak.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 09-11-11, 00:35   #11179
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er ikke jeg i senga og sover nå? Og hvorfor er ikke oppvaskmaskin eller klesvask satt på?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-11-11, 08:22   #11180
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som vet hvor man får kjøpt et oppvaskstativ som er tilpasset å ha i utslagsvasken? Man fikk kjøpt dem på Ikea før, men ikke nå lenger, gitt ...

Jeg har kjøpt til mamma hos Mysterud på Sagene, de har i to bredder.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 09-11-11, 08:58   #11181
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Jeg har kjøpt til mamma hos Mysterud på Sagene, de har i to bredder.

Ah, takk for tips!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-11-11, 09:25   #11182
Sadsam
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 6
Sadsam er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Muligens ett dumt spørsmål, men smaker det myr kokos av kokosmel?
Liker ikke kokos
Er det isåfall noe man kan erstatte det med?

__________________


Jeg vil, jeg vil.... Og jeg SKAL få det til
Sadsam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 09-11-11, 09:26   #11183
Sadsam
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 6
Sadsam er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mye skulle det være

__________________


Jeg vil, jeg vil.... Og jeg SKAL få det til
Sadsam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 09-11-11, 09:35   #11184
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sadsam, her.

Muligens ett dumt spørsmål, men smaker det myr kokos av kokosmel?
Liker ikke kokos
Er det isåfall noe man kan erstatte det med?

Det smaker nok noe kokos og har en spesiell smak synes jeg. Jeg bruker heller mandelmel, evt bare litt kokosmel. Spørs hva du skal bruke det til også da? Er det kaker/vaffler osv gå for mandelmel er det mer brødaktige ting finnes det jo bakemikser som jeg vet folk bruker. Sjekk i oppskriftsforumet så finner du masse tips og oppskrifter

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 09-11-11, 09:56   #11185
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sadsam, her.

Mye skulle det være

Vil du redigere innlegget ditt, kan du trykke på Endre oppe til høyre på den grønne linjen over innlegget!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 09-11-11, 11:21   #11186
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har benyttet seg av og handle garn med Drops deal? Hvor lang tid pleier det å ta før man får garnpakken?
Kjenner jeg begynner å bli utålmodig etterhvert. Fikk bekreftelse på mail rett etter at jeg bestilte, men har ikke hørt et pip etter det........

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 09-11-11, 11:42   #11187
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen som har benyttet seg av og handle garn med Drops deal? Hvor lang tid pleier det å ta før man får garnpakken?
Kjenner jeg begynner å bli utålmodig etterhvert. Fikk bekreftelse på mail rett etter at jeg bestilte, men har ikke hørt et pip etter det........

Kjøpte på Stikkenett.no i forrige uke. Det ble postlagt i Lommedalen på onsdag, og jeg hentet det ut torsdag ettermiddag på min lokale Kivi i Drammen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 09-11-11, 11:45   #11188
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Da er nok jeg bare noe uheldig; tror jammen jeg skal purre på dem. Jeg bestilte fra Norwegian Spirit i Bergen.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 09-11-11, 11:48   #11189
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Da er nok jeg bare noe uheldig; tror jammen jeg skal purre på dem. Jeg bestilte fra Norwegian Spirit i Bergen.

Kan i hvert fall anbefale Strikkenett på det sterkeste Har bestilt derfra mange ganger, det er super service og de sender samme dag

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 09-11-11, 12:01   #11190
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk, da prøver jeg dem neste gang!
Finnes ikke noe mer irriterende enn å vente på noe man forventer skal komme kjapt og så kommer det ikke.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 09-11-11, 15:53   #11191
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er jeg så dehydrert? Det er tredje dagen på rad at jeg tisser ut ca dobbelt så mye som jeg drikker. Men virker som at jo mer jeg drikker jo verre blir det. Skal jeg droppe å drikke, eller??

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 09-11-11, 15:58   #11192
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvorfor er jeg så dehydrert? Det er tredje dagen på rad at jeg tisser ut ca dobbelt så mye som jeg drikker. Men virker som at jo mer jeg drikker jo verre blir det. Skal jeg droppe å drikke, eller??

Du skal drikke når du er tørst og stoppe når du er utørst...

Næh - som regel ordner sånt seg. Antakelig har du spist noe som har endret saltbalansen din og sånt er ikke så lett å finne ut av. Om du har lyst på noe salt så spis det også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 09-11-11, 16:00   #11193
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Du skal drikke når du er tørst og stoppe når du er utørst...

Næh - som regel ordner sånt seg. Antakelig har du spist noe som har endret saltbalansen din og sånt er ikke så lett å finne ut av. Om du har lyst på noe salt så spis det også.

Det er vann jeg har samlet på i en ukes tid, tror jeg. Får kjøpe noe farris, for begynner å føle meg litt sånn blass.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 09-11-11, 16:05   #11194
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, det der er rare greier. Selv om jeg samler vann så er jeg tørst som en gal hele tiden! Dårlig prioritering.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-11-11, 16:07   #11195
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er ikke så tørst, men føler for vann. For.. Jeg føler meg jo dehydrert som fysj. Men urina er jo blank som vann, noe som vel er et tydelig tegn på at jeg ikke trenger en halvliter i timen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 09-11-11, 16:44   #11196
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Prøve og suge på isbiter?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 09-11-11, 18:17   #11197
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvorfor er jeg så dehydrert? Det er tredje dagen på rad at jeg tisser ut ca dobbelt så mye som jeg drikker. Men virker som at jo mer jeg drikker jo verre blir det. Skal jeg droppe å drikke, eller??

Tar du smertestillende?
Da jeg gikk på de sterke smertestillende etter ankelbruddet drakk jeg HELE tiden...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 09-11-11, 18:21   #11198
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Tar du smertestillende?
Da jeg gikk på de sterke smertestillende etter ankelbruddet drakk jeg HELE tiden...

Nei, ingenting Husker med gru tilbake på da jeg tok pinex etter skulderbruddet. DA kunne jeg trengt litt tørstelyst

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 09-11-11, 18:30   #11199
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nei, ingenting Husker med gru tilbake på da jeg tok pinex etter skulderbruddet. DA kunne jeg trengt litt tørstelyst

Da var det ikke det altså

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 09-11-11, 18:35   #11200
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Godt og høre at du klarte testen! Du får starte med f.eks. tai chi eller lignende så du lærer å puste mediativt.....
Kondis er vel knyttet opp med oksygenopptak, og her er jo hjertet en smule viktig.
Selv om hjertet er godt rustet til å takle en økt aktivitet som vil føre til økt oksygenbehov i kroppen, så trenger kroppen og trenes opp.
Lyspunktet med at testen sier at hjertet er topp og gjør jobben sin, er at du kan starte og trene kroppen, og så blir det gradvis mindre pust og pes etterhvert.
Ser her hos oss; astmaen min har ført til at jeg har 40 % redusert lungekapasitet. Før jeg ble stoffskiftesyk var jeg rimelig aktiv, men uansett hvordan jeg trente så pusta og peste jeg ved kondisjonskrevende aktiviteter.
Guttungen min som er langdistanseløper har, fra han var liten av, hatt den evnen at han løper til han begynner og bli litt andpusten, og så løper han flere mil på det nivået. Han har et helt topp oksygenopptak.

Jeg tror du misforstår litt. Jeg vet at kroppen trenger å trenes opp, men kroppen husker ikke alltid at den trenger å puste. Jeg har nå fått bekreftet at jeg har pustestans på dagtid også, uvisst av hvilken grunn. Så jeg må trene opp kroppen til å begynne puste dypt og kontinuerlig igjen. Fysioputten har gitt meg ordre om å strekke ut hele kroppen 2 min hver time og puste dypt og langsomt bare for å fylle på med ny luft. Det funker! Men det er ikke alltid jeg husker det..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no