Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 22-11-11, 10:41   #11401
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tomatpure har ganske mye karbohydrater, ja.

Gammel 22-11-11, 10:49   #11402
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Tomatpure har ganske mye karbohydrater, ja.

Men god er det, så det er bra man ikke trenger å bruke så mye for å få smaken

Gammel 22-11-11, 10:51   #11403
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg bruker mye tomatpurè. Hvertfall et glass i uka. Begrenser ikke karbohydrater fra grønnsaker.

Gammel 22-11-11, 10:52   #11404
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Nå er det vel ikke så fryktelig mye mindre karbohydrater i rene tomater, jeg tipper at med mindre de hermetiske tomatene og tomatpureen er tilsatt sukker, så er de i hvert fall vannreduserte. Tomatpuré er jo kokt kraftig inn, så det har jo ikke mer karbohydrater enn vanlige tomater, man må se på det i forhold til vekten av væske i det origniale produktet.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 22-11-11, 10:57   #11405
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå er det vel ikke så fryktelig mye mindre karbohydrater i rene tomater, jeg tipper at med mindre de hermetiske tomatene og tomatpureen er tilsatt sukker, så er de i hvert fall vannreduserte. Tomatpuré er jo kokt kraftig inn, så det har jo ikke mer karbohydrater enn vanlige tomater, man må se på det i forhold til vekten av væske i det origniale produktet.

Det vet vi jo! Men hvis man skal se på mengden så blir det jo endel forskjell. 1 ss tomatpure=ca 2 "normale" tomater.

F.eks i en gryte eller tomatsuppe så blir det jo endel forskjell.

Gammel 22-11-11, 12:53   #11406
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Kommer jo an på om man bruker tomatpure i tillegg, eller som erstatning for ordentlige tomater da. Bruker man det i tillegg for å få kraftigere tomatsmak blir det jo såklart mer karbo i maten. Men ofte jeg bruker tomatpure istedet for, hvis jeg ikke har tomater i hus, og da bruker jeg ca. tilsvarende mengde jeg ville brukt hvis jeg skulle hatt i tomater. Ingen grunn til å tro at det blir mer karbo av dette vel? Er det noen pureer som har tilsatt sukker i seg?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-11-11, 12:58   #11407
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Kommer jo an på om man bruker tomatpure i tillegg, eller som erstatning for ordentlige tomater da. Bruker man det i tillegg for å få kraftigere tomatsmak blir det jo såklart mer karbo i maten. Men ofte jeg bruker tomatpure istedet for, hvis jeg ikke har tomater i hus, og da bruker jeg ca. tilsvarende mengde jeg ville brukt hvis jeg skulle hatt i tomater. Ingen grunn til å tro at det blir mer karbo av dette vel? Er det noen pureer som har tilsatt sukker i seg?

Mener du at 1 dl tomatpure og 1 dl bokstomater/vanlige tomater inneholder like mye karbohydrater?

Gammel 22-11-11, 14:12   #11408
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Mener du at 1 dl tomatpure og 1 dl bokstomater/vanlige tomater inneholder like mye karbohydrater?

Uff. Nei, men ser hvorfor du tolka det sånn, var klumsete forklart

Mener 1-1,5 ts eller så, istedet for 1 fersk tomat. Litt på slump, siden jeg ikke teller gram for tiden, nøyaktig hvor mye som tilsvarer 1 tomat er det jo bare å veie og regne seg fram til. Trenger ikke være redd for alt som har høy konsentrasjon av karbo liksom, så lenge man begrenser seg.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-11-11, 14:17   #11409
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

I see! Nei, det er klart.

Jeg er ikke redd for jeg har ingen karbobegrensninger, så for meg er det samma. Men hvis man spiser ketogent og prøver å holde seg rundt 15 har det jo litt å si da. 1 dl tomatpure inneholder omtrent dobbelt så mye karbohydrater som 1 dl krossade tomater.

Siden det er endel som opplever rene tomater som partystoppere så tør jeg ikke se for meg hva som skjer med dem om de får i seg tilsvarende mengde tomatpure engang.

Gammel 23-11-11, 12:20   #11410
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Lurer på hvorfor antall aktive medlemmer her på forumet stafdig går nedover. Det er ikke siden det var nesten 2.500 stk. I dag er det bare 1.900

Gammel 23-11-11, 12:24   #11411
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Lurer på hvorfor antall aktive medlemmer her på forumet stafdig går nedover. Det er ikke siden det var nesten 2.500 stk. I dag er det bare 1.900

Tror det kanskje er litt sesongpreget... pleier feks å være massevis av folk rundt nyttår, med nye og blanke slanke-forsetter. Og et par tilsvarende bølger iløpet av året.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 23-11-11, 12:28   #11412
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Tror det kanskje er litt sesongpreget... pleier feks å være massevis av folk rundt nyttår, med nye og blanke slanke-forsetter. Og et par tilsvarende bølger iløpet av året.

Ser den, men melder folk seg aktivt ut da, eller blir man borte fra "aktiv-listen" hvis det er en stund siden man har skrevet innlegg ?

Gammel 23-11-11, 13:20   #11413
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 34
Egwene er ny på veien

Tips for å forbedre immunforsvaret sitt?
Jeg har fått blærekatarr IGJEN....
Dette er 2 eller 3 gangen i år...

Gammel 23-11-11, 13:24   #11414
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Vurdér om du kan mangle sink... C-vitamin er ufarlig og kan hjelpe og d-vitaminer trenger de aller fleste av oss på denne tiden.

Og pøs på med hvitløk.

Gammel 23-11-11, 13:27   #11415
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vurdér om du kan mangle sink... C-vitamin er ufarlig og kan hjelpe og d-vitaminer trenger de aller fleste av oss på denne tiden.

Og pøs på med hvitløk.

og så må man seff følge alle de andre rådene i boka for å unngå UVI!
Som å drikke nok, ikke holde seg når man må tisse, tisse etter sex(VIKTIG), holde seg varm fra livet og ned osv osv!

Gammel 23-11-11, 13:38   #11416
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sikker på at det er immunforsvaret som er ille? Kan være flere grunner til å få det. Som bakterier fra tarm på vill veier, frysing, se her
Blærekatarr kan oppstå når det kommer bakterier inn i urinblæra, hvor det ellers er bakteriefritt. Det er nesten utelukkende bakterier fra tarmen som er årsak til urinveisinfeksjoner, og 3 av 4 tilfeller skyldes bakterien E. coli.Bakteriene kan komme inn i urinblæra ved at de vandrer fra huden, gjennom det korte urinrøret og inn til blæren. De kan også komme rett fra tarmen gjennom blæreveggen. Ved økende østrogenmangel etter overgangsalderen blir slimhinnen både i skjeden og urinveiene tørr og tynn og mindre motstandsdyktig mot bakterier. Muligheten for en infeksjon øker derfor i denne perioden.
Ved samleie der penis presser mot fremre skjedevegg, kan bakterier komme over i urinen fra området rundt urinrørsåpningen, og fra kjertler langs urinrøret. Det er derfor ikke uvanlig at blærekatarr kan debutere etter samleie.
Det synes også å være en sammenheng mellom sjelden vannlating og hyppig blærekatarr. Kvinner som later vannet sjelden og som holder seg ved trang, får mer langvarig oppbevaring av tilfeldige bakterier i blæren. Dermed øker risikoen for å få blærekatarr.
tatt herfra:http://nhi.no/sykdommer/nyrer-urinve...nner-2604.html

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 23-11-11, 16:43   #11417
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg fikk kurert min kroniske blærekatarr ved hjelp av fotsoneterapi.

Gammel 23-11-11, 17:57   #11418
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Dere som har hatt komplikasjoner etter en ørebetennelse i form av tinnitus, svært redusert hørsel, svimmelhet etc: Hvor lenge varte det? Og når hørselen kom tilbake, kom den tilbake gradvis eller bare plutselig tilbake over natta? Jeg har hatt dette i en uke nå og begynner å bli mildt sagt gæren av alle lydene i hodet mitt, av å ikke kunne følge en samtale og av å gå rundt og sjangle

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 23-11-11, 18:01   #11419
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg fikk kurert min kroniske blærekatarr ved hjelp av fotsoneterapi.

Og jeg med akupunktur, etter ti år (alder to til tolv) med kronisk og antibiotikaresistent uvi.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-11-11, 18:02   #11420
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Dere som har hatt komplikasjoner etter en ørebetennelse i form av tinnitus, svært redusert hørsel, svimmelhet etc: Hvor lenge varte det? Og når hørselen kom tilbake, kom den tilbake gradvis eller bare plutselig tilbake over natta? Jeg har hatt dette i en uke nå og begynner å bli mildt sagt gæren av alle lydene i hodet mitt, av å ikke kunne følge en samtale og av å gå rundt og sjangle

Hos meg satt det i i ca et halvt år. Skal inn til ny sjekk om ca 14 dager. Når jeg er sliten kommer ulydene tilbake igjen og da drar jeg til putten. Dotten kommer og går, men hørselen er blitt mye bedre!

Gammel 23-11-11, 18:06   #11421
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hos meg satt det i i ca et halvt år. Skal inn til ny sjekk om ca 14 dager. Når jeg er sliten kommer ulydene tilbake igjen og da drar jeg til putten. Dotten kommer og går, men hørselen er blitt mye bedre!

Håper ikke et halvt år er normalen

Jeg merker det selv at jeg hører litt bedre og ikke er så veldig svimmel når jeg er hjemme alene på dagene, men når mann og unge kommer hjem på ettermiddagen blir jeg gradvis verre og utpå kvelden kan jeg karakterisere meg selv som nærmest døv Blir utrolig fort sliten av bråk rundt meg samtidig som jeg ikke kan ha det helt stille heller for da blir jeg gæren av lydene i hodet (obs: Ikke stemmer, men lyder altså )

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 23-11-11, 18:42   #11422
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Godt at du presiserte hva du hørte, Cyan

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 23-11-11, 23:49   #11423
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Egwene er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

og så må man seff følge alle de andre rådene i boka for å unngå UVI!
Som å drikke nok, ikke holde seg når man må tisse, tisse etter sex(VIKTIG), holde seg varm fra livet og ned osv osv!

Jeg har blitt flinkere til å drikke mer vann og å gå på do når jeg må på do..
Men de to siste gangene nå har jeg fått det etter jeg har vært hos mr. Hunk
Så tror det kan være noe med at jeg ikke har gått på do/skylt meg etter sexen.
Er liksom ikke noe man orker å tenke på når man er ferdig.
Glad jeg fikk litt klarhet i det :P

(vet det høres ut som jeg nå får det OFTE, men var i juli og nå da i november)

Gammel 23-11-11, 23:54   #11424
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

nå har jeg aldri hatt blærekatarr jeg da, som jeg vet om.. men jeg foretrekker å gå på do før sex jeg da... (bli tissetrengt midt i sengevalsen er lite morro ) og da må jeg jo ikke rett etterpå Oo.

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 24-11-11, 00:04   #11425
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Egwene er ny på veien

Må jeg på do før sex, går jeg jo på do:P
Men må man ikke, så går man jo ikke :P

Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.