Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-11, 13:41   #1176
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jeg jobber aktivt med følelsene mine. Jeg skriver en god del, både dikt og lengre tekster. Alt ligger i bevisstgjøring. Man må være bevisst før man kan gjøre endringer. Kommer vekta på igjen har man ikke gjort en god nok jobb med følelsene sine. Kan man si det sånn?

YEZZ!!! Sånn kan man si det - under forutsetning at det ikke går over styr!

Jeg mener og tror så mye at jeg er ganske sikker på at jeg vet at det sitter i hodet og ikke i magen! Fra tidligere runder med vanlig slanking (gikk engang ned 30 kg på 1,5 år) at i det jeg begynte på tenke på kg og vekt så stoppet alt opp. Og da mener jeg stoppet helt opp. Ikke enkelt å ikke fokusere på vekt/kg heller når man til stadighet får spørsmål om hvor mange kilo en egentlig har gått ned... Så jeg måtte jobbe kontinuerlig med tankene og fokusere på å spise det jeg skulle spise, å gå turene mine slik jeg hadde bestemt meg for. Da løsnet det igjen. Jeg tror (les: vet) at jeg har hatt for mye fokus på vekta det siste året og, og at dette er en mulig stopper for meg.

Nyt søndagen, maten og livet folkens! Alternativet er ganske dårlig

  Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:41   #1177
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jeg jobber aktivt med følelsene mine. Jeg skriver en god del, både dikt og lengre tekster. Alt ligger i bevisstgjøring. Man må være bevisst før man kan gjøre endringer. Kommer vekta på igjen har man ikke gjort en god nok jobb med følelsene sine. Kan man si det sånn?

Ja, helt med på den. Overvekt har en fysisk side, vi her inne er vel enige om at det at vi tåler karber dårlig er en del av det, og den siden kan man gjøre noe med med kostholdet. Men somoftest er bakgrunnene for overvekt langt mer sammensatte og har også følelsesmessige årsaker. Vi trenger å jobbe godt med begge deler for å få til varige endringer. Å skrive er god terapi, det har jeg også gjort mye. Selv om det jeg har skrevet aldri vil nå andres øyne, hjelper det meg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:49   #1178
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

For en rolig dag! har ikke vært utenfor døra, ikke for å gå tur en gang. Har et skriveprosjekt på gang som må bli ferdig i helga, derfor inneværelse. Har spist deilig rømmegrøt nå; masse fett og minimalt med protein og kh. En liten pølsesnabb på sia var bare prikken over i'en. Nå er jeg klar for å fortsette dette arbeidet; vi preikast!

  Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 17:35   #1179
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Når kommer du hjem da?

Jeg kommer hjem til tirsdag!=)=)=) Det er ikke lenge til!=)

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg synes du hat vært fabelaktig flink.
Det er søren ikke lett å få til dette, selv når en er hjemme. Og du har jo i grunnen alle forhold mot deg der ute. Ingen kjøkkenvekt, ingen inneholdsfortegnelse på maten og maaaange fristelser.
Så all honnør til deg !

Takk for det

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en god dag

RikkemOr: For meg høres det ut som om du har gjort absolutt alt du kan for å få dette til der ute. Håper virkelig det vises på vekten for deg også. Men som Sanna1 skriver - dette er vanskelig nok hjemme der vi har full kontroll, så uansett om det vises på vekten eller ikke, så kan du ikke forlange mer av deg selv

Nei, du har rett i det=) Jeg har ihvertfall gjort det så godt jeg har klart, og nå er det ikk elenge før jeg er hjemme til min egen mat

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Ja, helt med på den. Overvekt har en fysisk side, vi her inne er vel enige om at det at vi tåler karber dårlig er en del av det, og den siden kan man gjøre noe med med kostholdet. Men somoftest er bakgrunnene for overvekt langt mer sammensatte og har også følelsesmessige årsaker. Vi trenger å jobbe godt med begge deler for å få til varige endringer. Å skrive er god terapi, det har jeg også gjort mye. Selv om det jeg har skrevet aldri vil nå andres øyne, hjelper det meg

Signerer den=)

Og ellers så langt.... Driiiit trøtt! Jeg jobba overtid idag morges, gikk frem til 9, etter en dusj var jeg i seng halv 10, og sovna ikke før i hallv 11-tia.. Så var det opp igjen litt før 5 for å jobbe mer overtid (brannlagstrening er obligatorisk en gang på turen).. Overtidskvota for dette døgnet er ihvertfall fyllt opp!
Nå er det straks frokost og det skal bli fantastisk Håper det er no skikkelig namme=)
Håper alle koser seg masse og får en fantastisk dag videre! Stoooor klem fra det trøtte trynet på tampen-området

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 17:37   #1180
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Er det flere med meg som blir trøtt av dette kostholdet ?
Og da mener jeg ikke lei, men søvnig.
Jeg blir usigelig trøtt flere ganger om dagen.
Egentlig klager jeg ikke, for jeg har slitt med nattesøvnen i mange år.
Og nå sover jeg bedre enn på lenge og våkner ikke hundre ganger om natten.
Men det er nå litt slitsomt at en har lyst til å sove i tide og utide....

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 18:28   #1181
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Er det flere med meg som blir trøtt av dette kostholdet ?
Og da mener jeg ikke lei, men søvnig.
Jeg blir usigelig trøtt flere ganger om dagen.
Egentlig klager jeg ikke, for jeg har slitt med nattesøvnen i mange år.
Og nå sover jeg bedre enn på lenge og våkner ikke hundre ganger om natten.
Men det er nå litt slitsomt at en har lyst til å sove i tide og utide....

Har det slik de første seks ukene. Kan sovne når som helst, hvor som helst og hvordan som helst. Stående i køen på Rema? Glatt. På bussen så jeg misser stoppet mitt? Yes. Og jeg sover så godt. En god bivirkning av omleggingen er at søvnkvaliteten forbedres drastisk.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 20:02   #1182
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Tja...om jeg blir mer trøtt vites egentlig ikke....jeg får lite søvn for tiden ettersom mine barn synes det er helt greit å stå opp før seks...så trøtt er jeg vel i grunn hele tiden MEN de siste ukene har jeg faktisk brukt mye lenger tid på å sovne enn ellers! Det er ikke vanlig for meg.


Hatt en fin dag i sola, men det har ikke blitt så mye mat, og den maten jeg har spist har vært litt bob-bob. En grillpølse blant annet.

Og nå følte jeg meg plutselig helt tom og vet ikke helt hva jeg skal skrive mer...

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 20:18   #1183
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Er det flere med meg som blir trøtt av dette kostholdet ?
Og da mener jeg ikke lei, men søvnig.
Jeg blir usigelig trøtt flere ganger om dagen.
Egentlig klager jeg ikke, for jeg har slitt med nattesøvnen i mange år.
Og nå sover jeg bedre enn på lenge og våkner ikke hundre ganger om natten.
Men det er nå litt slitsomt at en har lyst til å sove i tide og utide....

Jeg har også vært veldig trøtt og hatt mindre energi enn vanlig etter at jeg startet på dette. Synes egentlig det har vart litt vel lenge, men føler nå i det siste at det har bedret seg litt. Men sovner som en stein om kvelden, og det er deilig, for jeg har alltid hatt problemer med å sovne om kvelden.

I dag lagde jeg en superenkel middag på under 10 minutter som også smakte kjempegodt: Surret salatkjøtt av kylling i smør sammen med bacon, litt løk, asparges og paprika, da grønnsakene var passe stekt helte jeg på fløte, krydret og lot det koke til fløten tyknet. Kjempeenkelt og kjapt - hadde egentlig tenkt å bruke den kyllingen til kyllingsalat, men begynner å bli litt lei salat, så orket ikke tanken på det i dag. Dette ble både smakfullt, kjapt, godt, og fett

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 20:21   #1184
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Sitat:

Hatt en fin dag i sola, men det har ikke blitt så mye mat, og den maten jeg har spist har vært litt bob-bob. En grillpølse blant annet.

Og nå følte jeg meg plutselig helt tom og vet ikke helt hva jeg skal skrive mer...

Jeg har heller ikke fått i meg særlig med fett i dag.
Under 100g.
Nå skal jeg ta en dusj og så får jeg se om jeg orker å dytte inn no' feite saker. I morgen tidlig bærer det avgårde til Tyskland. Først båt til Danmark og bilen videre til Romantische Strasse..... Moseldalen.
Føler på meg at dette med maten kan bli tøft. Hater disse skjulte karbohydratene.

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 20:29   #1185
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg har heller ikke fått i meg særlig med fett i dag.
Under 100g.
Nå skal jeg ta en dusj og så får jeg se om jeg orker å dytte inn no' feite saker. I morgen tidlig bærer det avgårde til Tyskland. Først båt til Danmark og bilen videre til Romantische Strasse..... Moseldalen.
Føler på meg at dette med maten kan bli tøft. Hater disse skjulte karbohydratene.

Skal være glad om jeg har fått i meg 2 gram fett i dag...
Ikke skrekk-vekt akkurat, men forbanner at jeg ikke når målet når mams kommer på onsdag. Jaja, hun er flink med vekta mi, så to uker sammen med henne kommer til å gjøre susen.
Solbrent på venstre side etter lengre strandbesøk, så denne dusjen kommer til å bli sensasjonell jæ...

Men jeg var veldig søt på fredag da vi dro ut. Liker at jeg får mer og mer markante trekk i ansiktet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sommer09.jpg (26,1 KB, 10 visninger)
Filtype: jpg mms_img22863.jpg (194,6 KB, 10 visninger)
__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 20:53   #1186
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Så fin du er Prutti'n! Og så heldig du er som har mamsen som motivator og hjelper! Kanskje en skulle tatt ett opphold hos mamsen flere her inne?

Jeg har vært i ro i hele dag, skrittelleren viser fabelaktive 1436 skritt gitt. Det sier noe om at gåturene har vært mellom pc - kjøkken - toalettet. Blir bedre i morgen tenker jeg

Selv om jeg ikke har gått noe særlig, så har jeg i alle fall spist...
Fett 215 g (83%) KH 18 g (3%) Protein 79 g(14%)
Stixen viste godt utslag i dag og, men evt virkning av for mange KH i går kommer først i morgen. Har spist nok KH i dag og; rømmegrøt til middag dro i vei på den skalaen - og på fettskalaen.

Er forresten bedt på rømmegrøtselskap til helga; den kommer jeg meg ikke unna om jeg aldri så mye prøver. Sjekket nettopp og så at det er 24 g KH i 250 gram ferdig grøt. Sliter litt der gitt. Må holde meg på den smale sti resten av dagen og dagene før/etter så det ikke gjør så mye skade.

Nå er jeg snart klar for å ta senga; tenkte å ta med meg en god bok og legge meg tidlig. Ha en god søndagskveld alle sammen, og lykke til med neste uke, veiedager og alt annet vi driver med

  Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:06   #1187
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Sitat:

Men jeg var veldig søt på fredag da vi dro ut. Liker at jeg får mer og mer markante trekk i ansiktet.

Du ser ikke ut som du behøver gå ned så mye !
Pen jente, er du !!

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:08   #1188
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Så fin du er Prutti'n! Og så heldig du er som har mamsen som motivator og hjelper! Kanskje en skulle tatt ett opphold hos mamsen flere her inne?

Takk, mener du det virkelig? Føler meg litt dødelig i dag, i og med at helga gikk "åt åker'n" kostholdsmessig. Gleder meg helt sykt til mammahjelp disse to neste uker. Hun er mindre disiplinert enn meg, men lager helt sinnsykt god lavkarbomat, og hun presser meg garantert opp i 3000-klassen med kcal. Får be mamma slå opp telt i hagen, så får dere slenge dere oppover

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Selv om jeg ikke har gått noe særlig, så har jeg i alle fall spist...
Fett 215 g (83%) KH 18 g (3%) Protein 79 g(14%)
Stixen viste godt utslag i dag og, men evt virkning av for mange KH i går kommer først i morgen. Har spist nok KH i dag og; rømmegrøt til middag dro i vei på den skalaen - og på fettskalaen.

Kan du være en engel å fortelle meg hva i all verden du har spist i dag? Trenger en fettboostingsdag, gjerne i morgen allerede. Hmm. Kanskje jeg skal koke meg grøt før fløten blir dårlig...

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Er forresten bedt på rømmegrøtselskap til helga; den kommer jeg meg ikke unna om jeg aldri så mye prøver. Sjekket nettopp og så at det er 24 g KH i 250 gram ferdig grøt. Sliter litt der gitt. Må holde meg på den smale sti resten av dagen og dagene før/etter så det ikke gjør så mye skade.

Her ville mamma sagt: Drikk mer vann enn du vanligvis bruker, så skyller du det gjennom systemet.

Snart sengetid her også, venter på Criminal Minds. Blir ikke oppdatering av ticker i morgen, men heier på alle! Stor klem

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:08   #1189
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Sitat:

Er forresten bedt på rømmegrøtselskap til helga; den kommer jeg meg ikke unna om jeg aldri så mye prøver. Sjekket nettopp og så at det er 24 g KH i 250 gram ferdig grøt. Sliter litt der gitt. Må holde meg på den smale sti resten av dagen og dagene før/etter så det ikke gjør så mye skade.

Kanskje du kan ta med deg din egen lavkarbo-rømmegrøt ?

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:09   #1190
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Du ser ikke ut som du behøver gå ned så mye !
Pen jente, er du !!

Hjertelig takk
Vektnedgangen vises aller først i ansiktet mitt. Har en svæææær kropp under.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:26   #1191
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Sanna1: Ønsker deg en fantastisk tur og deilig ferie. Gjør riktige valg med maten der det er mulig, men ikke stress med det, tenk heller generell lavkarbo istedenfor å tenke at du skal være i ketosehele tiden

Pruttiplutt: Nydelig bilde av deg! Du ser så flott ut! -Og vektnedgangen er jo helt utrolig!

Dollsine: Hvis de du skal hos er gode venner, vil de helt sikkert akseptere at du tar med litt egen grøt som du lager hjemme og varmer opp der. Hvis du ikke føer du kan spørre om det, ville jeg spist minimalt med karber resten av dagen og spidt meg god og mett på fet mat før jeg gikk dit - da orker du ikke spise så mye.

Nå tenkte jeg se litt på tvn før jeg legger meg, greit å starte uka noenlunde utsovet Ha en god natt alle sammen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:33   #1192
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Takk, mener du det virkelig? Føler meg litt dødelig i dag, i og med at helga gikk "åt åker'n" kostholdsmessig. Gleder meg helt sykt til mammahjelp disse to neste uker. Hun er mindre disiplinert enn meg, men lager helt sinnsykt god lavkarbomat, og hun presser meg garantert opp i 3000-klassen med kcal. Får be mamma slå opp telt i hagen, så får dere slenge dere oppover

Kan du være en engel å fortelle meg hva i all verden du har spist i dag? Trenger en fettboostingsdag, gjerne i morgen allerede. Hmm. Kanskje jeg skal koke meg grøt før fløten blir dårlig...

Her ville mamma sagt: Drikk mer vann enn du vanligvis bruker, så skyller du det gjennom systemet.

Det mener jeg virkelig ja! Alldeles nydelig! Fortsett sånn!

Jeg pakker soveposen og slår rot i hagen umiddelbart! Og hils mamsen at vann skal bli! Det har jeg ikke tenkt på nei; spekulerer også på å ta med en liten kopp med cocosa slik at jeg kan innta det før jeg spiser. Skaldeman sa i boka si at må man spise KH så kjør på med fett først. Det og vann tenker jeg.

Sanna1: jeg har ingen mulighet til å ta med min egen denne gangen; dessverre.
Bente1: det stemmer; jeg er hos ukjente og ute, dvs uten mulighet til å varme grøt. Og kald rømmegrøt står ikke på favorittlista mi nei.... men jeg fikser det med fett og vann og mat først for å ikke være sulten når vi starter.

Prutti: i dag har jeg spist hjemmebakte knekkebrød med meierismør og hvitost (helgefavorittfrokosten min). Til lunsj en lokal variant av gresk salat med issalat, agurk, fetaost, oliven fylt med fetaost, en solid dæsj med seterrømme og litt olivenolje. Middag: rømmegrøt med spekesnabb og tilslutt i kveld 2 ostekjeks (kavli baconost i microen) med meierismør og hvit ost. Er sulten igjen nå, og tenker å fylle opp med en skje cocosa eller to + vann. Veiedag i morgen må vite Gubben ligger på sofaen ved siden av og gomler is. Savner det ja, men spekulerer på om jeg skal investere i ismaskin.

Rømmegrøten er fettbomben i dag med hele 81 gram! Den lager jeg slik: kok opp 1/2 boks seterrømme, la småkoke 2-3 min. Bland i 1-2 ts JBK i 1/2 dl vann, og ha i kjelen sammen med 3/4 dl kremfløte. Kok opp, la småkoke mens det tykner. Ha evt i litt mer JBK hvis den er flytende, mer fløte hvis den er tykk. Litt salt til slutt gjør susen. Tar 10 min fra jeg starter til jeg sitter og spiser. Yummi!

  Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:45   #1193
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Prutti: i dag har jeg spist hjemmebakte knekkebrød med meierismør og hvitost (helgefavorittfrokosten min). Til lunsj en lokal variant av gresk salat med issalat, agurk, fetaost, oliven fylt med fetaost, en solid dæsj med seterrømme og litt olivenolje. Middag: rømmegrøt med spekesnabb og tilslutt i kveld 2 ostekjeks (kavli baconost i microen) med meierismør og hvit ost. Er sulten igjen nå, og tenker å fylle opp med en skje cocosa eller to + vann. Veiedag i morgen må vite Gubben ligger på sofaen ved siden av og gomler is. Savner det ja, men spekulerer på om jeg skal investere i ismaskin.

Rømmegrøten er fettbomben i dag med hele 81 gram! Den lager jeg slik: kok opp 1/2 boks seterrømme, la småkoke 2-3 min. Bland i 1-2 ts JBK i 1/2 dl vann, og ha i kjelen sammen med 3/4 dl kremfløte. Kok opp, la småkoke mens det tykner. Ha evt i litt mer JBK hvis den er flytende, mer fløte hvis den er tykk. Litt salt til slutt gjør susen. Tar 10 min fra jeg starter til jeg sitter og spiser. Yummi!

Den varianten skal jeg prøve, altså Denne uka skal jeg bake ostebrødet mitt, det er himmelsk godt med det meste pålegg på. Og jeg skal lage eggesalat til mams kommer, og steke mange pakker ostekjeks. Når kommer skattepengene egentlig?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:00   #1194
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

23. juni.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 23:15   #1195
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

...
Rømmegrøten er fettbomben i dag med hele 81 gram! Den lager jeg slik: kok opp 1/2 boks seterrømme, la småkoke 2-3 min. Bland i 1-2 ts JBK i 1/2 dl vann, og ha i kjelen sammen med 3/4 dl kremfløte. Kok opp, la småkoke mens det tykner. Ha evt i litt mer JBK hvis den er flytende, mer fløte hvis den er tykk. Litt salt til slutt gjør susen. Tar 10 min fra jeg starter til jeg sitter og spiser. Yummi!

Jeg som ikke skulle spise så mye melkeprodukter falt for fristelsen og lagde denne nå. DEN var mektig!! Slang på masse smør, kanel og sukrin også da

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 23:25   #1196
lirypa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 7
lirypa er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Tilbake igjen etter et ufrivillig 2 ukers opphold uten nett Det er utrolig hvor avhengig man blir av dette internettet :hihi:

Her går det fint framover jeg er i ketose og har såvidt jeg vet ikke ramla ut en eneste gang ennå
Veide meg på søndag for to uker siden, da lå jeg på 72,5 kg. Mandagen litt over en uke senere veide jeg 69,9 Er spent på morgendagens vekt! Lurer på om vektnedgangen fortsetter i samme tempo - det hadde jo vært kjekt!

Nå får jeg hoppe i loppekassa - so long!

lirypa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 05:52   #1197
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg har heller ikke fått i meg særlig med fett i dag.
Under 100g.
Nå skal jeg ta en dusj og så får jeg se om jeg orker å dytte inn no' feite saker. I morgen tidlig bærer det avgårde til Tyskland. Først båt til Danmark og bilen videre til Romantische Strasse..... Moseldalen.
Føler på meg at dette med maten kan bli tøft. Hater disse skjulte karbohydratene.

Goood tur og lykke til!!

Fiiiiine Pruttilutten!!=) Ikke rart det ubrukelige mannfolket så trist ut nei!

Også!!! Iiiiiimorgen, imorgen, ha tro på imorgen for da kommer helikopteret å henter meeeeg Ska bli diggalicious å komme hjem=) Og nå er jeg trøtt som en dupp, og sitter bare å venter på at det ska komme folk sånn at jeg kan gå å legge meg.... Da blir den siste timen lang ja... Har flydd mye idag og, men har vært fint egentlig.. Helt til nå... Nå er jeg drittlei.. Vil sove, jobbe siste skiftet å komme meg vekk fra stålholmen og inn på fastland Alltid på slutten av turen gleder jeg meg til å sminke meg igjen Gidder aldri det når jeg er her ute.. Går kun i joggebukse og usminka, og da mener jeg usminka asså, null=) bortsett fra lørdag når jeg går dagskift, da sminker jeg meg til middagen for å gjøre litt forskjell på ukedag og helg=) Ska bli digg å få på seg "vanlige" klær, fikse håret og smøre på litt sparkel i trynet Ha en herlig dag alle sammen! Ny uke, nye muligheter

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 07:34   #1198
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en fin mandag!

Gratulerer med kjempeflott nedgang lirypa!

RikkemOr: Håper du har får en god "natts" søvn før siste skift og kan komme deg hjemover. Planlegg deg en skikkelig kosedag når du kommer hjem: Pynting, sminking, veiing, hjemmekos, masse god fet mat -Det har du jammen fortjent!

Jeg var på vekta i dag. Siden så mange har veiedag mandag, tenkte jeg kanskje å flytte min veiedag også. -Og så må jeg kanskje reise bort for et møte så jeg ikke får veid onsdag, så da passer det godt. Hadde gått ned 800g siden onsdag, det er jeg veldig fornøyd med

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:57   #1199
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Litt offtopic: Noen som vet hvordan man får jobb som renholder/kantinemedarbeider i Nordsjøen?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 10:15   #1200
MonicaH-82
Nytt Medlem
 
MonicaH-82 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandefjord
Alder: 41
Innlegg: 1
MonicaH-82 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei alle sammen!
Er det plass til en til her? Jeg begynner på ketolysekuren i dag, men har vært her inne en stund og smuglest litt. Dere virker som en knallgod gjeng, som støtter og hjelper hverandre samt holder motivasjonen oppe, tror kanksje jeg kan trenge det jeg også.

Skal ned ca. 30 kg. Men får se hvordan det føles etterhvert.

Så nå gleder jeg meg bare til å komme i gang, første måltid bli stekt egg og bacon.

__________________


MonicaH-82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no