Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-07-11, 07:25   #1176
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Good morning all

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 08:35   #1177
Nnem
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Nnem er ny på veien

God morgen alle sammen. Så bra dere alle kommer tilbake til toget. Vi vil ikke miste noen

I dag skal jeg ta med mine små og en venninne tar med sin barnepass til museum. Det er meldt dårlig vær, men vi kommer til å dra uansett. Bakte boller til de andre i går og prøvde smakte om de var gode. Det var dem, smakte en halv bolle. En halv bolle er jo egentlig ingenting, men samvittigheten. Den er så skummel. Får jo så dårlig samvittighet for ingenting. Sikkert fordi jeg vet at sukker,gjær og hvetemel samt melk er fyyy.

Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 09:57   #1178
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Forstår den dårlige samvittigheten så godt Nnem, er mest redd for å ikke klare å begrense meg jeg, så en liten sprekk ender som en stor en...

God morgen til alle.

Tidlig start for meg med legetime og nå er planen ytterligere nedtrapping av medisiner og det er jeg strålende fornøyd med

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 10:11   #1179
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Veiedag... og med tirsdagens pizzasprekk og "tante rød" som kommer på besøk i løpet av helga, har jeg lagt på meg 0,9 kg. Æsj.
Helt feil dag å veie på. neste veiedag er egentlig ikke før 15/7, men jeg tror jeg blir nødt til å ha en igjen neste fredag.
Føler på en måte at en veiedag i uka gjør det lettere å holde seg unna høykarbo, så vi får se om jeg kanskje innfører veiedag en dag i uka igjen da.

Gammel 01-07-11, 10:35   #1180
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Her er jeg godt igang med restarten, med eggerøre, spekepølse og rømme til frokost

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 13:18   #1181
tora trollmor
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Nå må æ gå inn i matvogna å se hva andre spiser, er så utrolig lei av egg, egg, egg og egg og bacon

Gammel 01-07-11, 15:50   #1182
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Ingen god matdag her, skeiet ut med både atkinsbar og sukkerfri sjokolade nå på ettermiddagen...

Min journal
Gammel 01-07-11, 16:17   #1183
Svein_65
Nytt Medlem

Svein_65 sin avatar

Svein_65 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

Nå må æ gå inn i matvogna å se hva andre spiser, er så utrolig lei av egg, egg, egg og egg og bacon

Nesten som om jeg hadde skrevet det selv! Egg lukter ! Jeg hadde veiedag i dag og med store forventninger. Hadde trimmet mer (tur med gåstaver) enn noen gang sist uke! Men....hva?? Gått opp 100 gram! Hadde håpet på 2.000 ned!

Er min 12. uke og har gått ned i underkant av 8 kg. Det merkelige er at jeg står stille 2-3 uker og så får jeg et par med beskjeden nedgang og så står det stille igjen.

Måtte snakke alvorlig med meg selv etter veiingen i dag for å klare å fortsette. Tok en beslutning om å gi det en uke til.

Jeg sliter med menyen. Idag egg og bacon til frokost. Avocado med rekesalat til lunch (avsluttet med 6 jordbær med kremfløte). Middag ??
Vet ikke. Egg og bacon ?? Eller kanskje noe Svin med blomkål.
Noen som har noen gode forslag? Ikke nødvendigvis bare til middag. (jeg baker ikke!)

[/url]
Svein_65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 22:01   #1184
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Har hatt en veldig ok matdag i dag, og menyen har vært som følger:

Frokost: Kjøttsaus
Lunch: Eggerøre med fersk gressløk og fårepølse
Middag: Hjemmelagd hamburger med ostefyll

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 02:02   #1185
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

vekta har klatret noe opp siden sist måling pga et par feite dager med unødvendig mat, men akkurat nå bryr jeg ikke noe om det.. for i dag har jeg strevet med å få buksa til å holde seg på plass! Det er ei bukse i str. 40 og det er hakket før det faller av meg Jeg har ikke prøvd buksene mine i str. 38 enda, men jeg aner at jeg er ca midt mellom de størrelsene, slik at ingen av de passer men ah så godt det faktisk er å miste buksa

Var ikke noe mer nyttig jeg hadde å si, måtte bare juble litt

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 09:36   #1186
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Good morning all
Ble sent i går kveld, da jeg fikk det for meg at jeg skulle lage både oopsirull og vaniljemuffins før jeg la meg.
Tror klokka var nærmere halv 3 faktisk, men så har jeg både lunchmat og kakealternativ klart til dagens bursdagsfeiring
Føler jeg bør ha noe i bakhånd, da vertinnen har bakt verdens beste - og ikke en lavkarbovariant heller akkurat.
En av mine favorittkaker, og jeg kunne lett spist av den kjenner jeg.
Så muffinsene er ren avledningstaktikk, de kan jeg i alle fall spise av uten store konsekvenser
Nå skal jeg bare lage glasur/krem, må bare bestemme meg for hviken type

Ellers er det faktisk sol og sommerlig her i vest i dag, 18 grader akkurat nå.
Ha en aldeles strålende lørdag alle sammen

Gammel 02-07-11, 09:50   #1187
tora trollmor
Seniormedlem

tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

vekta har klatret noe opp siden sist måling pga et par feite dager med unødvendig mat, men akkurat nå bryr jeg ikke noe om det.. for i dag har jeg strevet med å få buksa til å holde seg på plass! Det er ei bukse i str. 40 og det er hakket før det faller av meg Jeg har ikke prøvd buksene mine i str. 38 enda, men jeg aner at jeg er ca midt mellom de størrelsene, slik at ingen av de passer men ah så godt det faktisk er å miste buksa

Var ikke noe mer nyttig jeg hadde å si, måtte bare juble litt

Gratulere sier no jeg da, arti å se at klærne blir for stor, men det kan bli litt dyrt da, med en helt ny garderobe

Gammel 02-07-11, 09:52   #1188
tora trollmor
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Good morning all
Ble sent i går kveld, da jeg fikk det for meg at jeg skulle lage både oopsirull og vaniljemuffins før jeg la meg.
store konsekvenser

Vaniljemuffins, hørtes godt ut, fant du opskrifta her inne Ønsker deg samtidig en God dag

Gammel 02-07-11, 10:04   #1189
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

Vaniljemuffins, hørtes godt ut, fant du opskrifta her inne Ønsker deg samtidig en God dag

Er opprinnelig en oppskrift fra bakeboka til Annika Rogneby, men jeg har modifisert den bittelitt.
Oppskriften er som følger:

75 g romtemperert smør (gjerne usaltet)
1 dl sukrinmelis
1/4 dl natrenpulver
1 knivsodd stevia
3 store egg (L)
1 ts vaniljepulver (evt. frøene av 1 vaniljestang)
100 g philadelphiaost naturell
1 1/2 ts bakepulver
1 ss bakepro (evt. soyamel enten uten smak eller med vanlijesmak)
1 ss glutenmel
0.9 dl mandelmel, dvs mandelmel, bakepro og glutenmel skal til sammen bli 1 dl
1/4 dl fiberhusk

Sett ovnen på 180°C
Rør smør og all søtning porøst/hvitt
Visp inn ett og ett egg (blir kornete røre)
Visp inn vanilje og philadelphiaost (fortsatt kornete røre )
Visp inn alt det tørre, visp/rør til røren er klumpefri (eller i alle fall nesten)

Fyll muffinsformene ca halvveis, stekes i 25-30 minutter midt i ovnen.
Jeg fikk 10 muffins av denne oppskriften.

De hever ikke særlig mye, men gode er de
Skal se om jeg får lagt inn et bildet også....

Edit: Bilder lagt til (de sorte prikkene er vanilje altså )

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Hjerteform_nuffins_ovenfra.JPG (80,3 KB, 0 visninger)
Filtype: jpg Hjerteform_nuffins_side.JPG (54,6 KB, 1 visninger)
Filtype: jpg Hjertenuffins.JPG (107,8 KB, 0 visninger)

Sist redigert av grotingeling : 02-07-11 kl 10:13.
Gammel 02-07-11, 10:24   #1190
tora trollmor
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Er opprinnelig en oppskrift fra bakeboka til Annika Rogneby, men jeg har modifisert den bittelitt.
Oppskriften er som følger:

75 g romtemperert smør (gjerne usaltet)
1 dl sukrinmelis
1/4 dl natrenpulver
1 knivsodd stevia
3 store egg (L)
1 ts vaniljepulver (evt. frøene av 1 vaniljestang)
100 g philadelphiaost naturell
1 1/2 ts bakepulver
1 ss bakepro (evt. soyamel enten uten smak eller med vanlijesmak)
1 ss glutenmel
0.9 dl mandelmel, dvs mandelmel, bakepro og glutenmel skal til sammen bli 1 dl
1/4 dl fiberhusk

Sett ovnen på 180°C
Rør smør og all søtning porøst/hvitt
Visp inn ett og ett egg (blir kornete røre)
Visp inn vanilje og philadelphiaost (fortsatt kornete røre )
Visp inn alt det tørre, visp/rør til røren er klumpefri (eller i alle fall nesten)

Fyll muffinsformene ca halvveis, stekes i 25-30 minutter midt i ovnen.
Jeg fikk 10 muffins av denne oppskriften.

De hever ikke særlig mye, men gode er de
Skal se om jeg får lagt inn et bildet også....

Edit: Bilder lagt til (de sorte prikkene er vanilje altså )

Takk takk, denne blir prøvd i dag

Gammel 02-07-11, 12:08   #1191
Nnem
Medlem

Nnem er ny på veien

Har vært en del jojo med vekta i det siste, så vært litt opp og ned med humøret. Fikk en pakke i posten med sjokoladesmør som jeg hadde bestilt fra iherb. Lagde meg sjokolade, den var nam. Gikk så på vekta i dag, hadde spist mye av sjokoladen + aktiv dag på folkemuseumet i Oslo, jeg var 900 g ned. Letta nå og motivasjon på vei tilbake nå

Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 13:15   #1192
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

jaja- da har jeg vært i kristiansand i 5 dager og gått opp 3 kg og fått vondt i alle ledda mine med grete roede kost. de jeg er på besøk hos spiser det og jeg prøver å være høflig å spise det som blir servert. er ikke i nærheten av sentrum og har ikke bil, så kunne ikke gjort det annerledes uansett. har igjen 4 dager til jeg skal hjem. gleder meg til å spise ketogent igjen. det som verre er, er at hunden min nok har blitt litt kresen i matveien også. hun får bare tørrfor her, fra royal canin og er vant med vom og hundemat (som ikke er å oppdrive her) så hun spiser ikke i det hele tatt men en hund ville vel ikke finne på å sulte ihjel forran matskåla og hun drikker masse vann, så det går vel bra. sånn, da har jeg fått klaget fra meg. nå skal jeg ta med ungene og hunden ut å gå tur.

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 14:14   #1193
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

I går var utdrikningslagvogna kobla på toget, men siden det er en gegantisk høykarbovogn kobla jeg den av igjen i natt rundt klokka 3

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 17:25   #1194
tora trollmor
Seniormedlem

Stikker av med en vogn te London Ønske alle en fin sommer

Gammel 03-07-11, 19:54   #1195
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

God sommer trollmor

Har vært i bursdagsvogna og eneste utskeielsen ble en wienerpølse uten lompe, veldig fornøyd. Spiste godt før jeg dro

Min journal
Gammel 04-07-11, 03:19   #1196
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Ser jeg har vært helt elendig på å følge opp toget for Antoinette6! Må bare beklage det

Nå har jeg akkurat lagt guttungen for andre gang.
Han slo hodet sitt veldig tidligere i dag og blødde en del neseblod, men barn tåler gjerne en hard støyt så jeg tenkte ikke så mye over det. Men 1 time etter at jeg hadde lagt han begynner han å kaste opp som bare det. hele senga var full! Han var bare mammadalt etterpå og tok seg mye til magen, som jeg tror var fordi han var kvalm. Jeg endte opp med å ringe legevakten, og mens jeg snakket med de så kaster han opp i fanget mitt også lite delikat. Vi kom inn på legevakten for en sjekk, men som jeg trodde så var der ingen tegn til hjernerystelse eller brukket nese, så vi konkluderte med at det kun var spysyka. Så nå har jeg akkurat kommet hjem og lagt gutten, og håper på at han sovner snart. Jeg kan herved stille meg i kø for førstegangsmødre som oppsøker legevakta for ingenting meeen det er jo bedre å være på den sikre siden med en ekstra sjekk enn å tenke pytt pytt la gå. Tviler på at det blir noe søvn på meg i natt, jeg har også tatt meg fri i morgen fra jobb, så det blir bare pleie av gutten min i morgen, og godt er det.

Regrets nye dagbok!

Sist redigert av Regret : 04-07-11 kl 10:31.
Gammel 04-07-11, 09:40   #1197
Nnem
Medlem

Nnem er ny på veien

Jeg har heller ikke vært så aktiv Regret. God bedring til lillegutt. Håper han kommer seg fort.

Siden vi har nytet været i det siste har husarbeid blitt lagt til side og det syns. Derfor har jeg den store rydde/vaske dagen i dag. Første maskin går nå og 2 andre er på vent. Så blir det ryddings. Blir nok en tur til butikken for å kjøpe inn litt ting vi mangler. Snart frokost tid her. eggerøre og en kopp cocosa te.

Gammel 04-07-11, 14:46   #1198
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Jeg har et stort og vanskelig spørsmål:

Mexico eller Thailand i desember?

Gammel 04-07-11, 23:15   #1199
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg kan herved stille meg i kø for førstegangsmødre som oppsøker legevakta for ingenting meeen det er jo bedre å være på den sikre siden med en ekstra sjekk enn å tenke pytt pytt la gå.

Bedre med en tur for mye ja...

Har vært i strandvogna, grillet og badet i kveld. Deilig med sol og sommer.

Min journal
Gammel 05-07-11, 01:25   #1200
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

årghhh.. jeg er så feeeeit. Jeg blir så veldig barnslig når jeg irriterer meg over noe. Nå irriterer jeg meg veldig over hvor vanskelig det er å la være å spise fymat, jeg er helt hekta på søtt igjen og jeg spiser og spiser og spiser. Jeg startet PERFEKT i dag med fin kalorifattig frokost og middag, men så hentet jeg svigermor på flyplassen. Allerede her hører man at noe går galt
Hun hadde vært i Amsterdam og hun hadde kjøpt med honningkaker, lakris, sjokolade og alt mulig rart til oss og jeg greier ikke å legge det fra meg Fikk sjokk på vekta i dag tidlig og trodde at jeg hadde greid å skjerpe meg, men så er jeg pina meg på start igjen.. men nå er det nok, i morgen hopper jeg på riktig spor igjen, så om jeg kun spiser grønnsaker i morgen. Noen ny minstenotering på torsdag er bare å glemme.. her blir det + denne uken.

Nå sitter jeg med nervene i høyspenn, jeg skal nemlig til frisør i morgen! Jeg fikk et par stygge kommentarer om hvor fussete håret mitt har blitt så nå dropper jeg å ha frisørtime som belønning ved -5kg, for -5kg blir det lenge til jeg får til.. Nå er det over ett år siden sist time, nesten 2, håret er drept av bleking, jeg har en ettervekst på flere centimeter og håret er flisete og slitt. Jeg skal klippe meg 10-15 cm og jeg er spent på hva vekta sier til det Jeg er så redd for å klippe meg etter dårlige barndoms'traumer' da min mor klipte av meg alt håret, og i tillegg betale mye for noe som er for meg og kun for meg.. huff, er spent på resultatet da.

Regrets nye dagbok!
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.