Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-11, 00:22   #1201
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Fit for fight i morgen den dag

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 21:17   #1202
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei hei hei....

Nå om tiden er det så fyllt opp med gjøremål. Får aldri vært her inne å lest. Heldigvis ikke mange sider å lese igjennom
Våknet med mensen på mandag...herlig start på uken folkens...

Men da blir det sikkert bedre til neste mandag! Jeg har endelig begynt å kjenne snue og hoste forsvinne. Ha holdt på en måned med like mye forkjølelse hvar dag! Så jeg klarte motstå fristelsen idag til å trene. Skal vente til helgen så jeg ikke havner i snyte-papirene igjen....nå får det være nok!!! Jeg må bare blir frisk snart så jeg kommer meg i normal gjenge igjen.

Gro; hvordag er formen, blitt syk eller...?!??!?

Mille: Så flott at du klarer deg på lavkarbo da. Det er deilig å leve litt normalt, selv om litt ed produkter er greit å ha i ny og ne.

Titti: ...var det prøving til helgen eller....eh, nå husket jeg plutselig ikke....??!???!?! Ja ja, uansett tenker på deg og kjoleprøving.....

Nå skal jeg bake knekkebrød....må regelrett ta meg selv i nakken, bære meg selv ut på kjøkkenet og komme igang....ork.....

Flott kveld til alle,

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 21:19   #1203
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Veide forresten 80 kilo igjen...ja ja....10 kilo til sommeren skal jeg vel klare...fnis......

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 21:33   #1204
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Tror vi alle har det travelt for tiden, jeg vet at jeg har det i alle fall..
Godt at du er på bedringens vei Monica, så gjelder det bare å holde seg i skinnet til du er helt frisk (vet det er vanskelig når en endelig begynner å føle seg frisk)
Selv ser jeg ut til å ha unngått forkjølelsen denne gangen også
Holdt meg hjemme i går, og i våknet i dag uten antydning til snufsing
Har vært hos legen (igjen!!!) og fått på blodtrykksmåler som skal måle blodtrykket mitt i 24 timer - 10,5 time igjen, og deretter var jeg innom hos øyelegen på min årlige kontroll.
All is well og alt det der, han hadde forøvrig fått beskjed av fastlegen om å se etter tegn på epilepsi = nothing, nada, ingen spor.
Rapport sendt til fylkesmannen!
Er ellers over i fase 1 igjen, må prøve å få igang vektreduksjonen etter 6 ukers stilstand - lei nå.
Men jeg skal fortsette med 4 treningsøkter pr uke, tror jeg faktisk har fått en ny vane
Og merker at jeg sakte men sikkert får litt mer overskudd
Så litt mer positiv denne uka, og det jo være bra

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 21:48   #1205
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Heihei! Jeg har brukt dagen til venindetid først og kjærestetid resten av dagen OG shopping! OH hæppi dei!Fått handlet meg laaaaange støveletter som mine store legger aldeles ikke var for store til-ser slanke ut YESS!!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 21:51   #1206
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Så kjekk dag da Streber, og støvletter som passer er verd hver krone!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 22:16   #1207
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

jepp, har massemasse støveletter, men kroppen min fikser ikke gå med støveletter lenge av gangen, vært ute etter flate men snaksy støveletter-nå har jeg det!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 23:05   #1208
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Oohhh, grattis. Streber.

Monica, travelt her også. Jobb, studier og ellers fyker dagene avgårde med mann og barn, bryllupsplanlegging osv....

Var bare på brudeshow i helgen, skal prøve kjolen igjen den 03.mars.
Minner meg om at jeg burde legge meg i hardtrening, bokstavelig talt, og trene litt... Kommet helt ut av det jeg...men går sånn nogenlunde greit med maten da...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:17   #1209
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Selv ser jeg ut til å ha unngått forkjølelsen denne gangen også
Holdt meg hjemme i går, og i våknet i dag uten antydning til snufsing
Har vært hos legen (igjen!!!) og fått på blodtrykksmåler som skal måle blodtrykket mitt i 24 timer - 10,5 time igjen, og deretter var jeg innom hos øyelegen på min årlige kontroll.
All is well og alt det der, han hadde forøvrig fått beskjed av fastlegen om å se etter tegn på epilepsi = nothing, nada, ingen spor.
Rapport sendt til fylkesmannen!
Er ellers over i fase 1 igjen, må prøve å få igang vektreduksjonen etter 6 ukers stilstand - lei nå.
Men jeg skal fortsette med 4 treningsøkter pr uke, tror jeg faktisk har fått en ny vane
Og merker at jeg sakte men sikkert får litt mer overskudd
Så litt mer positiv denne uka, og det jo være bra

Du er positiv og har fått gode treningsvaner. Høres supert ut! Lykke til i fase 1 igjen. Du er tøff!!!!!!

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Heihei! Jeg har brukt dagen til venindetid først og kjærestetid resten av dagen OG shopping! OH hæppi dei!Fått handlet meg laaaaange støveletter som mine store legger aldeles ikke var for store til-ser slanke ut YESS!!!

Fantastisk!!!!!!!! Deilig følelse!!!! Det er velfortjent!!!! Grattis med nye støvler....

Titti; hadde med ditt sitat også, men bare "forsvant"...aner ingen ting jeg....Glemte litt hva jeg skulle skrive...jo, trening, det må jeg komme igang med også. Funker trening, funker kosthold, funker kosthold, går jeg jeg ned i vekt...så da er planen klar.....blæh!!!! Høres så lett ut når jeg skriver det! He, he, he! Godt jeg har dere i samme situasjon, ellers kanskje jeg hadde begynt å bli litt sløv.....men jeg har klart å gjøre mange bra forandringer.
Så nå ser jeg frem til kontroll 18 mars og skal stå på som best frem til da!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:23   #1210
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Virker ikke som jeg går ned i vekt nå, men ting passer plutselig og jeg føler meg BRA(veier alt for mye enda, men det føles IKKE slik)

Stå på Monica!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 23:09   #1211
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Så bra, Streber.
Sånn var jeg for et par uker siden, nå føler jeg meg litt oppblåst og ikke så slank lenger...sprøtt..nå kommenterer folk det hele tiden, men nå synes jeg det ikke selv...hmmmm....

Tror nok det har sammenheng med treningen....men jeg kommer liksom ikke i gang denne uka heller, men neste uke skal jeg altså!!

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 12:46   #1212
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Dumme vekt, går opp og ned hele tiden, men ingen nye tall og se, bare de gamle kjedelige....mulig det er syklusen....føler meg litt oppblåst om dagen...

Men en får bare stå på, nå er samboeren min gått over til lavkarbo også, han er kjempeflink. Baker knekkebrød til han nå. (som ble litt brent).

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:35   #1213
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Virker ikke som jeg går ned i vekt nå, men ting passer plutselig og jeg føler meg BRA(veier alt for mye enda, men det føles IKKE slik)

Stå på Monica!

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Så bra, Streber.
Sånn var jeg for et par uker siden, nå føler jeg meg litt oppblåst og ikke så slank lenger...sprøtt..nå kommenterer folk det hele tiden, men nå synes jeg det ikke selv...hmmmm....

Tror nok det har sammenheng med treningen....men jeg kommer liksom ikke i gang denne uka heller, men neste uke skal jeg altså!!

Skulle tro jeg kunne skrevet det ordrett selv.
Jeg opplever akkuratt det samme. Folk kommenterer, klærene blir litt og litt større og jeg merker hud og midje, alt blir litt strammere uke for uke. MEN, jeg føler det som om jeg kunne likeså godt veid 17 kilo mer....kanskje kroppen er blitt vant med den størrelsen jeg har. Og i tillegg ser jeg ikke selv alltid forandringen, har blitt vant til dette stadiet nå. Sprøtt altså!!!!!! Da MÅ vi jo bare si til vår egen fornuft at de som kommenterer ser helt riktig og at vi tar feil. Lett å gi litt opp i den fasen jeg er i nå.
Har den tanken at neste uke DA er det bånn gass, men når uken kommer er jeg liksom ikke der.....
...godt vi er i samme båt....alle oss "slankisene"...he he!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:11   #1214
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Det er supert vi har hverandre, håper vi fortsetter å holde kontakten videre
Jeg har en kropp nå som er god nok til at jeg passer i mye fint og er i grunnen venner med den!
MEN og det er et stort MEN, jeg er ikke venner med vektenJeg godtar ikke at det skal stå 76,7 -som det gjorde i morges resten av livet, det kan umulig være en sunn vekt for meg som bare er 165 Og jeg MÅ ha slingringsmonn slik at det ikke er krise når jeg går opp noen kg i juletiden, for den utskeielesen bare VIL jeg ha , alltid.
Bare å bite tennen sammen og holde ut!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 15:19   #1215
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Så pussig at vi alle er i samme båt, eller kanskje ikke så rart heller, vi startet jo likt og har jo fulgt hverandre hele veien....men det er nå vi må bite tenna sammen og stå på, samtidig er det nå det er som tøffest, de siste kiloene sitter hardt og en må være ekstra flink med mat og trening når en egentlig begynner å gå litt lei...Altså, helt greit, jeg kan være superflink jeg altså, men da vil jeg gå ned i tillegg!!!

Stor gruppe

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:35   #1216
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Nå ar nettopp jeg og kjæresten bestilt hotell til barcelonaturen, 4stjerners, rett ved stranden!! Nå gleder jeg meg til å reise

og igår var jeg og min mor på kostholdsdebatt. Det var med Trude Hetland (tror hun syntes det vr kjekt å se mor og datter der, så flotte vi er nå!!!), Sofie Hexeberg (streng dame) og en Linda (?) fra Grete Roede. Var en ganske bra og nyansert debatt, men kunne ønske det hadde blitt snakket mer om det helt grunnleggende. HVORFOR skal man redusere karboinntaket. Men det var kjekt og jeg møtte også vimsen85 der, det var hyggelig. Etter debatten sto vi og snakket sammen, og grete roededamen kom bort og spurte hva vi syntes. He he he hun kunne vel vært heldigere ift hvem hun hadde spurt Trude var veldig flink, jeg føler hun var flinkest og mest reflektert. Og det at hun har fokus på det individuelle med hver kropp.

Nå er det ca en uke til jeg skal til trude igjen, og jeg satser på at jeg da skal over på fase tre, men uten produkter. merker jeg blir litt dårlig bare av å tenke på de nå. Så får det heller gå litt saktere, men orker ikke få dårlig samvittighet lenger for å spise MAT.

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:38   #1217
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

nå endret jeg på tickeren min også. er mye oftere ender 83 enn over for tiden, NEMLIG. Woho 18 kilo,,,,helsiken.

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:08   #1218
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Wow. Så flott

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:12   #1219
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Steinbra ville !

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 23:11   #1220
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Fantastisk Mille, 18 kilo, vanvittig bra jobba! Du er flink som står på...OG HERLIG med barcelona tur! Velfortjent etter mye jobbing, skole og vektnedgang

Vet jeg kunne vært mye mer standhaftig for tiden, har jo mine grunner- mye sykdom- men går ikke ned for det. Er veldig klar for forandring nå altså

Titti, du har rett, det er nå det er vanskelig. For vi er jo "ganske" slanke men ikke ferdig. Lurer på hva jeg skal gjøre hver dag for å holde motivasjonen hver dag...noen forslag? Hexenberg sier i boken sin at man aldri skal legge seg FØR man vet hva man skal spise hele neste dag.....uff, vet ikke om jeg er helt der....men kanskje det hadde vært lurt
Men en ting jeg VET, ER AT NÅR TRENINGEN ER IGANG IGJEN, ER JEG IGANG IGJEN!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 08:40   #1221
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

I dag var det min veiedag igjen. Ikke noe artig i dag, -200 gram ned. Og jeg som har vært skikkelig flink til å bevege meg denne uka også. Er det normalt at man stopper opp såpass fort ut i fase 1?? Er det noe man kan gjøre? Det blir jo temmelig ensformig det man spiser.
Ser at noen av dere står stille nå også. Er det fase 2 dere er på?? Hva er forskjellen mellom 1 og 2 egentlig?
Er litt redd for å stoppe opp så tidlig ut i dietten. Det er typisk kroppen min på tidligere dietter jeg har prøvd, så jeg er litt nervøs her nå. Skeier ikke ut, ikke gjort noe "galt" heller.
Huff, syting og mange spørsmål her nå. Håper det går bra folkens.
Ønsker dere alle iallefall en flott helg. Nå er det snart mars - og DET er godt. Snart vår....

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 10:25   #1222
Grubbeline
Juniormedlem
 
Grubbeline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 25
Grubbeline er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Begynner med det enkleste spørsmålet jeg Hapylady: Forskjellen på Fase 1 og 2 er at i fase 2 bytter man ut et eurodiet-produkt pr. dag med et kjøtt/fisk/eggemåltid. 150g rent kjøtt, 200g fisk eller 2 egg. Dessuten kan du ta deg et glass vin om dagen i fase 2!!

Det er jo utrolig frustrerende når vektnedgangen bremser opp litt, men med 200g ned har du jo ikke stoppet opp. Tror du kan regne med at det tar seg opp igjen neste uke. Det er mange grunner til at man ikke bør se seg blind på vekta. Kanskje har du bare litt ekstra vann i kroppen i dag? Er mensen på vei? Du har jo vært flink til å trene, så kanskje har du bygd muskler - de veier jo mer enn fett... Og du har jo allerede gått ned 6,5 kg i følge tickeren din - det er jo strålende!!!

Nå har jeg levd på denne dietten i over et år, tilbake i fase 1 for ørtiende gang, og selvfølgelig skulle jeg ønske det var flere produkter å variere med, men det gjelder å være kreativ med det vi kan spise. Smuldre opp müslibarer i melk til frokostblanding, lage gele av fun-light til å ha på pannekakene, blande krydder eller grønnsaksbuljong i kyllingsuppa, og tilsette sellerirot, squash, vårløk og paprika. Både brownies og cappuchino blir gode milkshakes, gjerne med litt ekstra kanel e.l. Jeg woker mye grønnsaker og blander med couscous'en, pastaen er knallgod med enten grønn eller rød pesto, og litt grønnsaker. Lag ratatouille-suppe til middag så får du brukt et dessert-måltid... Og når jeg vil kose meg litt ekstra i helga, kutter jeg opp stangselleri, paprika, squash, blomkål m.m. i biter og kjøper eller lager salsa-dip. Ikke veldig feil det...

Så hold motet oppe, det blir lettere med tiden!! Og gled deg til Fase 2 - da blir det så mye hyggeligere å gå ut og spise, eller ha venner på middagsbesøk!

Grubbeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, Fase 1 - igjen... Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 11:06   #1223
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Vær hilset ED damerGrubbeline har svart Happylady bra ser jeg! Signerer! Jeg har en slik kropp som tviholder på vekten jeg også happylady, før lavkarbo var det Ingers rugbrød i mange år for meg- jeg holdt på et års tid med 6 kilo, mens alle andre raste ned, ketolyse og generell lavkarbo gikk jeg opp og ned samme 4 kiloene på-ikke gøy med så mye overvekt.
Jeg stopper opp i perioder på denne dietten også, men har nå pinadø greid å gå ned nesten 12 kilo siden i august da jeg startet med et for opplegg jeg fikk før ED. Ikke akkurat mye i forhold til mange andre her men 22 smørpakker er supert å ha kvittet seg med! Det er bare å fortsette happylady, så slipper vekten!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 11:19   #1224
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Tusen takk Grubbeline og Streber for svarene. Det er vel kanskje litt for enkelt å bli deppet så fort det ikke skjer noe. Angsten for igjen å kanskje stoppe opp tar litt vel overhånd, og da kan det jo også gjøre det. Mye sitter mellom ørene har jeg også hørt. Er bare superredd for igjen å stoppe og bli der. Men som du sier Grubbeline - 100-200 gram er jo ned det også.
Tusen takk for støtten og kjempefine svar. Da er det bare å brette opp armene og igjen gå på. Kjempebra jobbet Streber. Det er ikke enkelt når kroppen tviholder på alt, men da ser jeg at det er håp. Kjempebra jobbet å klare så mange kilo da.
Og toppers med noen oppskrifter. Takker igjen.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 14:23   #1225
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Vi er som du ser, flere som deg, Happylady. Og vi har vært like frustrerte til tider vi også, men når du ser på tickerene våre, så ser du at det går jo faktisk nedover selv om vi i perioder har trodd at alt håp var ute og bom stopp, så plutselig løsner det igjen...
Jeg er inne i en slik stagneringsperiode nå og jeg blir like frustrert hver gang, man føler liksom ikke man får lønn for strevet og da er det ekstra vanskelig og følge opplegget, men så løsner det igjen og da eier man verden og er superoptimist igjen. Satser på at neste uke er ED-gjengen sin uke og at vi ser nye tall på vekta hele gjengen.

Ha en super helg alle sammen.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no