Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-13, 08:33   #1201
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien
Wink

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Bursdagsfeiring avsluttet! Mesteparten av kakerestene i frysen!

Men selvfølgelig, midt i selskapet "velger" jeg å få en reaksjon på medisinøkning... Artig å sitte svimmel og ør, kan ikke akkurat gå og legge meg i åtteåringens bursdag liksom... Håper det er av de bivirkningene som går over og bare er knyttet til oppstart, for denne hjelper... Typisk meg, kanskje den mentale anti-medisin innstillingen min bunner i noe fysiologisk? Det er i hvert fall veldig fysiske reaksjoner jeg får.

Ok, dagens sutring overstått! Hvordan har helgen gått folkens? Ble en liten sprekk på meg i går, og altfor mye lavkarbokake i dag...

Ikke no gøy å få sånn reaksjon på et sånt "utidig" tidspunkt, håper det går bra med deg nå da .

Lavkarbokake er heldigvis ikke det verste du kan "sprekke" på, hvis jeg forsto setningen riktig - unner deg baksten de ganger det gjelder og vanlig kjempegod mat ellers. Jeg laget Kriweb sine alt-mulig lefser i går, delte opp i tre deler og fikk frokost/kvelds i går samt frokost i dag av den. Vet at oppskriften ikke inneholder salt, men jeg må ha bittelittegrann av det så blir den ekstra veldig veldig god med pålegg på.

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 20:00   #1202
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ære være dere som kan spise (og ikke minst greier å spise bare) litt lavkarbokake. Jeg må bare holde meg unna; litt blir så altfor meget dessverre. Enkel og kjedelig kosthold er tingen sin, maten må ikke smake for godt - da vil en del av meg ha mer Og den delen er ganske sterk skal jeg si dere....

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!


Sist redigert av Tarato : 19-02-13 kl 19:16.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 06:50   #1203
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bonjævel, her.

Ikke no gøy å få sånn reaksjon på et sånt "utidig" tidspunkt, håper det går bra med deg nå da .

Lavkarbokake er heldigvis ikke det verste du kan "sprekke" på, hvis jeg forsto setningen riktig - unner deg baksten de ganger det gjelder og vanlig kjempegod mat ellers. Jeg laget Kriweb sine alt-mulig lefser i går, delte opp i tre deler og fikk frokost/kvelds i går samt frokost i dag av den. Vet at oppskriften ikke inneholder salt, men jeg må ha bittelittegrann av det så blir den ekstra veldig veldig god med pålegg på.

Nei, dessverre til det meste... Lørdagens sprekk var HK og formen er elendig, ergo blir det heller ikke trening... Prøve meg på jobb i dag... Ikke mye poeng å sitte hjemme lell...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 07:28   #1204
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

VSB - er du av dem som reagerer på sukker?

Sukk. For min del er alkohol noe av det verste jeg kan få i meg holder jeg på å forstå. Jeg samler mye væske på lite alkohol og det tar lang tid å kvitte seg med det. Synd - for jeg har stor glede av et glass eller to tørr cider, eller et vinglass. Men er virkelig prisen så høy så kan jeg rett og slett ikke betale den så ofte.

To dager med et par glass vin og ett par glass cider - ikke nok til å kjenne meg brisen... og 2 kg opp. Ja, det slipper etter hvert, men legger gjerne igjen 2-300 gram som jeg ikke blir kvitt og det tar gjerne opp mot en uke før jeg kjener at vannet er borte. *klynke* Nuvel - det er bare å ta det ad notam.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 19:18   #1205
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Disse kroppene våre...merkelig hvordan de fungerer! Sukker eller vin, jeg reagerer akkurat som dere sier hvis jeg spiser for mye i et måltid. Det handler ikke om at det blir for mye kcal eller kh i løpet av dagen; rett og slett at det blir for stor mengde med mat. Og tro meg - vi snakker ikke store prosjoner altså! Som deg smgj blir noen gram sittende igjen, og jeg får gå de ned mange ganger....

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 09:19   #1206
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ikke bra VSB. Det her skillet mellom "fysisk" og "psykisk" som vi opererer med i vesten er jeg mer og mer overbevist om at det er et særdeles kunstig skille. De fleste vil vel si at anorexia er en psykosomatisk sykdom... men hvordan kan man da forklare at en veldig uforholdsmessig stor del av de som sliter rett og slett mangler sink... og en av "bivirkningene" til sinkmangel er et forvrengt selvbilde? Og mange - som meg - har vel opplevd et samleie uten beskyttelse og så skrekkslagen vente på en mens som aldri kom før etter at man hadde tatt en (negativ) graviditetstest? Og depresjon etter tap av kroppsfunksjonalitet er vanlig og forventet... Og en sånn depresjon "skjer ikke bare av seg selv" - det skjer oppreguleringer og nedreguleringer i signalstoffer og hormoner... For min egen del hadde jeg en tung depresjon før jeg fikk stoffskiftediagnosen, og jeg er ikke alene. forskere har nå forsket seg fram til det samme - at manngel på stoffskiftehormon i hjernen (ikke bare funksjonalitetstap som følge av sykdommen) hos mange medfører depresjon. Dette er et av problemene med levaxin, som ikke alltid lar kroppen få produsere nok t3 til å motvirke dette - for alle medisinerte.

Huff - rant off

Det jeg egentlig skulle si var noe sånt som at du må vurdere hele virkningen, både den positive og den negative før du avveier om det er "verdt" det. Kanskje trenger du ikke den doseøkningen for å fungere bra nok? Jeg vet ikke - kaster bare fram en tanke her.

Tarato - så rart... det kunne jo nesten virke som du ikke har nok ensymer/magesyre eller at du spiser noe som ikke er så veldig bra for deg? (Digger forresten avataren din. Pippi er alltid så positiv.)

Vel. (Som Kanutten IKKE sier... ) Jeg er ikke opplagt i dag - har hatt en drittnatt etter en kjempekrangel med han sta tullingen jeg stort sett er veldig glad i.

På den meget positive siden så har jeg klart å kvitte meg med helgetilskuddet nå (overraskende fort denne gangen) og satser på en kraftig melkeredusert, alkoholfri tid framover.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 10:16   #1207
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Tarato - så rart... det kunne jo nesten virke som du ikke har nok ensymer/magesyre eller at du spiser noe som ikke er så veldig bra for deg? (Digger forresten avataren din. Pippi er alltid så positiv.)

Enzymer/magesyre er ikke min "greie", men sier du så.... Det er mulig. Jeg opplever at maten "stopper opp" på et vis, blir oppblåst, og føler meg stappet; og det sitter i lenge. Ikke bare de timene som normalt går etter å ha spist, men gjerne mange timer lengre. Det kjer også om jeg spiser for mye knekkebrød(dvs trygt) som annen mat. Fordelen er at jeg spiser mindre måltider, ulempen at jeg spiser (kanksje) for lite.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vel. (Som Kanutten IKKE sier... ) Jeg er ikke opplagt i dag - har hatt en drittnatt etter en kjempekrangel med han sta tullingen jeg stort sett er veldig glad i.

Du har min fulle støtte! Jeg har også en sta tulling som jeg stort sett er glad i

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

På den meget positive siden så har jeg klart å kvitte meg med helgetilskuddet nå (overraskende fort denne gangen) og satser på en kraftig melkeredusert, alkoholfri tid framover.

Melkeredusert og alkoholfri - en ny diett på gang? Fikk litt assosiasjoner til begrepet hvite dager/uker med det samme

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 12:34   #1208
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Enzymer/magesyre er ikke min "greie", men sier du så.... Det er mulig. Jeg opplever at maten "stopper opp" på et vis, blir oppblåst, og føler meg stappet; og det sitter i lenge. Ikke bare de timene som normalt går etter å ha spist, men gjerne mange timer lengre. Det kjer også om jeg spiser for mye knekkebrød(dvs trygt) som annen mat. Fordelen er at jeg spiser mindre måltider, ulempen at jeg spiser (kanksje) for lite.

Jeg hadde som kanskje høres litt likt ut en periode før jeg fikk fordøyelsen mer på plass. Det hjalp meg med "fordøyelsesenzymer med magesyre" til større måltider til kroppen selv fikk ordnet opp.

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Du har min fulle støtte! Jeg har også en sta tulling som jeg stort sett er glad i

Så det er flere av dem, ja...

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Melkeredusert og alkoholfri - en ny diett på gang? Fikk litt assosiasjoner til begrepet hvite dager/uker med det samme

Burde rett og slett ha karret meg til bake til strikt primal blueprint. Det var den maten jeg fysisk sett ubetinget hadde det best på... Men så var det det der med å gjennomføre og unngå lettvinte "løsninger" da. "Ånden er villig, men kjødet er skrøpelig"

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 20:42   #1209
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg hadde som kanskje høres litt likt ut en periode før jeg fikk fordøyelsen mer på plass. Det hjalp meg med "fordøyelsesenzymer med magesyre" til større måltider til kroppen selv fikk ordnet opp.

Så det er flere av dem, ja... Jepp....

Hva tok du da? Eller spiste for å hjelpe på?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 21:19   #1210
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bonjævel, her.

Når jeg tenker meg om så er det nok ikke å gå så mye ned i vekt som jeg bør gjøre, men å få strammet opp rundt magen i tillegg til at jeg syns det å veie 58-59 kg er bedre/lettere for meg. Ja.. også slipper jeg å kjøpe nye bukser (de bynner å bli sabla trange nå).

Jeg sier bare en ting - Styrketrening! 2-3 ganger i uka og du blir snart så smal at buksene ikke strammer lenger!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 09:31   #1211
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Hva tok du da? Eller spiste for å hjelpe på?

Jeg brukte disse
http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=19&tid=&bid= (Dette er tabletter og de lukter kattepiss, men det overlever man...)
For meg var nok magesyrebiten kanskje viktigst fordi jeg prøvde først et annet produkt som også heter "Super Enzymes" (Kapsler i sånne pop-brett i eske), men de virket ikke like godt.
Jeg tok dem som virket midt i måltidet og 2 i større middager, ingen i små måltider. For min del kunne jeg også se på output at fordøyelsen bedret seg (De gjenkjennelige bitene forsvant.)

Jeg jobbet meg gjennom to bokser før magen var ganske bra. Kjenner vel at jeg av og til kunne trengt en tablett eller to - spesielt når jeg skal spise større måltider og kroppen ikke er helt i lage på forhånd (f.eks at jeg har tullet med for mye melk eller har ikke sovet nok i en periode). Det avlaster rett og slett et punkt som hos meg tydeligvis slår ut under stress (det vide stressbegrepet).... (Mamma gjorde det samme - før hver jul jobbet hun seg magesyk med rundvask og kakebakst ... hun var litt Tårnfrid på hjemmebane før jul.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:16   #1212
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Sniker meg inn for å ønske dere en fantastisk helg! Jeg reiser til Trøndelag i dag, skal i begravelse til min kjære tante. Det gikk fort med henne. Sykehustabbe! De glemte å varsle henne at hun hadde kreft og var ubehandlet i 7 måneder.... Og da var det for sent går det an? Skikkelig leit er det.

Så i helga er ikke kostholdet så viktig, skal være mange plasser. Fredag kveld skal jeg og mine søstre ut på byen i Trondheim, og det er maaaaange år siden! Det ser jeg frem til

Vi snakkes!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 11:33   #1213
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Sniker meg inn for å ønske dere en fantastisk helg! Jeg reiser til Trøndelag i dag, skal i begravelse til min kjære tante. Det gikk fort med henne. Sykehustabbe! De glemte å varsle henne at hun hadde kreft og var ubehandlet i 7 måneder.... Og da var det for sent går det an? Skikkelig leit er det.

Så i helga er ikke kostholdet så viktig, skal være mange plasser. Fredag kveld skal jeg og mine søstre ut på byen i Trondheim, og det er maaaaange år siden! Det ser jeg frem til

Vi snakkes!

Nei! ... kondolerer så mye. Håper at dere orker å sende dem til pasientombudet sånn at de får frisket opp i rutinene sine.

Håper at du får en så fin tur som kan kan under sånne omstendigheter - og klarer å glede deg fullt ut over det som er bra.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 11:59   #1214
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Nei! ... kondolerer så mye. Håper at dere orker å sende dem til pasientombudet sånn at de får frisket opp i rutinene sine.

Håper at du får en så fin tur som kan kan under sånne omstendigheter - og klarer å glede deg fullt ut over det som er bra.

Tusen takk smgj. Jeg håper søskenbarna mine gjør det, om de orker, for dette var ikke bra!...

Ellers så ser jeg jo frem til å møte slekta, det er ikke så ofte vi møtes.... Det blir for det meste i begravelser og store dager.

Formen er heldigvis bedre så jeg håper på en god helg likevel

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 20:38   #1215
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God kveld damer. God tur til Trøndelag Fedona, det er ille når noen ikke gjør jobben sin. Helsetilsynet kan også se på saken, og sykehuset bør ha sendt saken selv.

Jeg er sengeliggende med en saftig influensa med liten utsikt til bedring akkurat nå. Greier ikke å stå oppreist mer enn noen få minutter av gangen. Rimelig heftige greier. Heldigvis er det mange år siden sist og jeg håper det går minst like mange år til neste gang.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 22:10   #1216
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

God kveld damer. God tur til Trøndelag Fedona, det er ille når noen ikke gjør jobben sin. Helsetilsynet kan også se på saken, og sykehuset bør ha sendt saken selv.

Jeg er sengeliggende med en saftig influensa med liten utsikt til bedring akkurat nå. Greier ikke å stå oppreist mer enn noen få minutter av gangen. Rimelig heftige greier. Heldigvis er det mange år siden sist og jeg håper det går minst like mange år til neste gang.

Huff. God bedring og sørg for å få i deg litt ekstra d-vitamin, siden det ser ut til at t-cellene trenger d-vitamin for å aktiveres...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 08:12   #1217
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tarato: god bedring.

Fedona: dette var trist lesning

Sliter med belastningsskader i knær og hofte, så bør ta det med ro med trening. Trene litt styrke på overkropp. Men dette trigger angst og overspising, så nesten en kg opp. Fikk henvisning til MR og time i juni... Ser heldigvis ut som det er kortere ventetid et annet sted, men det virker jo litt håpløst i Norge i dag. Fra de små enkle tingene og over til det mye mer alvorlige... Og så har jeg noen tillits issues i utgangspunktet.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 09:15   #1218
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Sliter med belastningsskader i knær og hofte, så bør ta det med ro med trening. Trene litt styrke på overkropp. Men dette trigger angst og overspising, så nesten en kg opp. Fikk henvisning til MR og time i juni... Ser heldigvis ut som det er kortere ventetid et annet sted, men det virker jo litt håpløst i Norge i dag. Fra de små enkle tingene og over til det mye mer alvorlige... Og så har jeg noen tillits issues i utgangspunktet.

Au au au. Høres ikke bra ut. Det er bare såå viktig at du går småsmå skritt.... Stor godhelgoggodbedringdetblirbedresnartklem.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Huff. God bedring og sørg for å få i deg litt ekstra d-vitamin, siden det ser ut til at t-cellene trenger d-vitamin for å aktiveres...

Hva du vet og kan! Jeg hører på deg og tar dobbeldose d-vitamin.

Influensaen er på retur; våknet nesten feberfri i morges. Og jeg våknet... Det er mer enn hva jeg gjorde i går; da var jeg oppe og spiste litt i 11-tia og sov videre til 16. Fredag er veiedag, og vekta viste 67,8 i dag. Det er vel ikke helt reelt siden jeg har spist mindre enn normalt de siste dagene (har forsøkt å spise mest mulig normalt, men det har ikke blitt middag). Ha en god fredag alle sammen; jeg skal holde sofaen varm

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 23:05   #1219
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Sliter med belastningsskader i knær og hofte, så bør ta det med ro med trening. Trene litt styrke på overkropp. Men dette trigger angst og overspising, så nesten en kg opp. Fikk henvisning til MR og time i juni... Ser heldigvis ut som det er kortere ventetid et annet sted, men det virker jo litt håpløst i Norge i dag. Fra de små enkle tingene og over til det mye mer alvorlige... Og så har jeg noen tillits issues i utgangspunktet.

Hva med yoga da? Har nettopp lest at i trial mellom psykofarmaka og yoga så hadde medisinene forsprang etter 6 uker, mens yogan vant etter 10måneder.
http://fitness.mercola.com/sites/fit...paign=20130222
Det var da på depressjon ...

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Hva du vet og kan! Jeg hører på deg og tar dobbeldose d-vitamin.

Influensaen er på retur; våknet nesten feberfri i morges. Og jeg våknet... Det er mer enn hva jeg gjorde i går; da var jeg oppe og spiste litt i 11-tia og sov videre til 16. Fredag er veiedag, og vekta viste 67,8 i dag. Det er vel ikke helt reelt siden jeg har spist mindre enn normalt de siste dagene (har forsøkt å spise mest mulig normalt, men det har ikke blitt middag). Ha en god fredag alle sammen; jeg skal holde sofaen varm

Hehe - noen fordeler skal man ha av klisterhjerne. Det er bare synd at "klisteret" er så uberegnelig...

Godt at du er på bedringens vei.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 11:31   #1220
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen damer! Våknet i dag også; et godt tegn Var ikke så i godformen som jeg trodde i går morges likevel. Resten av dagen ble nemlig tilbrakt på sofaen med ullpledd; litt sånn lett sløvet (ganske vanlig mental tilstand hevder enkelte rundt meg.....) Det er sjelden jeg ligger på sofaen mer enn en kort stund av gangen, så hele dager har liksom ikke skjedd dette århundret. Men det går framover, og jeg setter enda mer pris på å være frisk (selv om jeg har nok diagnoser/helseutfordringer på andre områder til å fylle en trillebår). Gleder meg til å kunne gå tur igjen; selv om det å gå over stuegulvet er mer enn nok nå.

Frokosten er unnagjort, vaskemaskina er satt på, benken ryddet (mor har vært ute av funksjon; ingen tvil), og jeg må hvile litt Ha en god dag alle sammen! Det er jo lørdag!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 11:37   #1221
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg er flink og holder meg i ro selv, men om enkeltee deler av kroppen trenger det, så er resultatet at ryggen protesterer... Ikke enkelt.

Flott at du er på bedringens vei Tarato!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 15:27   #1222
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Jeg er flink og holder meg i ro selv, men om enkeltee deler av kroppen trenger det, så er resultatet at ryggen protesterer... Ikke enkelt.

Flott at du er på bedringens vei Tarato!

takk VSB! Enda bedre i dag, men tror ikke det blir jobb i morgen; må være hjemmekontor i så fall. Kjenner jeg er litt fysen på noe nå, ett eller annet å putte i munnen. Ergo er jeg snart i vanlig gjenge igjen; det har jo vært alldeles deilig å ikke ha den følelsen de siste dagene. Jeg trodde jeg var kvitt den jeg
Og du...husk at kroppen henger sammen.... Kanskje er det ryggen som protesterer/sier fra; men hva om de andre delene også trenger ro men lar den si fra?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 18:35   #1223
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, men denne er bare så teit og god på en gang at jeg må dele den med dere:

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 10:58   #1224
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Kjære dere kloke damer. Jeg har en ting jeg lurer på.... Når jeg har vært på toalettet og gjort "storarbeid", kontorarbeid, bommelibom whatever, så blir jeg så forferdelig sulten etterpå. Og da mener jeg forferdelig sulten. Det romler og burer, dundrer og braker, nesten som det kommer trusler derfra om at nå må det komme MAT. Og det fort. Har noen av dere en forklaring på dette? Er det kroppens måte i si fra om at kom-igjen-nå-skal-vi-fylle-opp-lageret-igjen?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 11:03   #1225
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Kjære dere kloke damer. Jeg har en ting jeg lurer på.... Når jeg har vært på toalettet og gjort "storarbeid", kontorarbeid, bommelibom whatever, så blir jeg så forferdelig sulten etterpå. Og da mener jeg forferdelig sulten. Det romler og burer, dundrer og braker, nesten som det kommer trusler derfra om at nå må det komme MAT. Og det fort. Har noen av dere en forklaring på dette? Er det kroppens måte i si fra om at kom-igjen-nå-skal-vi-fylle-opp-lageret-igjen?

Det er mye som påvirker "metthetsfølelsen"... Hvor full tarmen er er nok en av disse, tipper jeg. Jeg går ofte, ofte mer enn en gang om dagen og har ikke det problemet med storsult etter. Mange må på do etter større middag og da har man jo ordnet "post-sultproblemet".

Om dette er et problem kan du jo forsøke med rå grønnsaker eller noe annet som har bra volum, og inneholder noe vitaminer/mineraler uten å være for energirikt?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no