Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Juliskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-11, 22:46   #101
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Juliskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Er det lov å deite en mann på 36 når man er 24?

Jepp! XD Om du syns det er greit selv så.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 02:26   #102
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juliskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Gratulerer med date! Det er så kooooselig å deite Og maten, der kan du jo bare bestille salat, eller "vanlig" mat, og be om ekstra grønnsaker eller salat til i stedet for de ufine karbene


Åh, jeg var jo invitert på vin og tapas i går. OHMYGOD som han kan lage mat Og han hadde tatt hensyn til at jeg er laktoseintolerant OG lavkarber! Helt sykt. Det var så utrolig god mat, at jeg holdt på å forspise meg Og mye vin ble det også, gitt. Våkna opp på sofaen der i morges og kom egentlig først hjem for en time siden Vi har ikke sagt det med ord dette, men folkens. Var dette en date? Vanligvis når jeg har deita har jeg VISST at det var date jeg skulle på lissom. Åh, for en fin mann altså. Er det lov å deite en mann på 36 når man er 24?

Å så koooselig! Det er vel individuelt hva man mener er en date og ikke, men for meg hørtes dette ut som en date hvertfall. Og en vellykket en også! Og ja, det er lov og date en på 36 når man er 24, etter min mening. Jeg er nå 20 og eksen min er 32. Det hørtes bedre ut i forhold til når vi traff hverandre. Da var jeg var 15 og han 26!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:59   #103
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juliskravletråden 30+

Eksen min er nå 35, og vi slo opp for 4 år siden. Til tross for aldersforskjellen så var han helt klart barnet i forholdet :P
Nå er jeg 25 og sammen med en på 30, og vi er ganske så like. Han er mer moden enn han forrige, er voksen og ansvarlig, men samtidig kan han være leken, impulsiv, og litt barnslig når situasjonen tilsier det. Så om du dater en på 36 så har ikke nødvendigvis alderen noe å si, men hvordan han er God på kjøkkenet er ofte en meget god start

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 20:53   #104
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Juliskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Eksen min er nå 35, og vi slo opp for 4 år siden. Til tross for aldersforskjellen så var han helt klart barnet i forholdet :P
Nå er jeg 25 og sammen med en på 30, og vi er ganske så like. Han er mer moden enn han forrige, er voksen og ansvarlig, men samtidig kan han være leken, impulsiv, og litt barnslig når situasjonen tilsier det. Så om du dater en på 36 så har ikke nødvendigvis alderen noe å si, men hvordan han er God på kjøkkenet er ofte en meget god start

Er man god andre steder om man er god på kjøkkenet? Følg hjertet! Det er ikke så stor aldersforskjell. Følg magefølelsen

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 20:58   #105
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juliskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Er man god andre steder om man er god på kjøkkenet? Følg hjertet! Det er ikke så stor aldersforskjell. Følg magefølelsen

Nei, men å være go på kjøkkenet er en fin egenskap i en partner synes da jeg

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 21:07   #106
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Juliskravletråden 30+

Enig, Anarko! Her i huset kan vi begge lage middag, og sambu er litt av ein gourmet når han vil.

Aldersskilnad treng ikkje å ha noko seie, nei. Om ein elles er på bølgelengde, ser eg ikkje heilt problemet. Eg har data ein som var 10 år eldre.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 21:32   #107
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Juliskravletråden 30+

Den viktigaste grunnen til å tenke på aldersskilnad, er jo at ein ofte kan vere i (eller fort kome til å vere i) ulike livsfaser og ulik grad av modenhet, forventningar til kva som skal kome ut av forholdet osv. Om ein er på nokonlunde same stad der, er det ikkje så farleg med kva årstal som står på fødselsattesten, tenker eg. Den gamle visa med at "han vil bli gammal og døy så mykje tidlegare" ... nja... det kan fort bli annleis enn ein trur, og er nok kanskje ikkje så viktig lenger . Ja, i den grad ein ser for seg å bli gamle saman, da. Alle forhold fører jo ikkje ned den vegen, ei heller ønskar ein det.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 21:41   #108
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juliskravletråden 30+

Takk for mange fine svar Skal nok først og fremst forsøke å ta det med ro og se hvor ting fører hen (selv om det ikke er så lett ). Men godt å se at det ikke er sånn at folk får spader når de hører om det. Og Zillah: ja, det har jeg også tenkt en del på. Får vel svar på det etter hvert om det blir til at vi fortsetter å deite.

(jeg merker at jeg begynner å bli småforelska i alle fall )

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 22:04   #109
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juliskravletråden 30+

JEg dater en som er ti år eldre enn meg, å så langt merker vi ikke noe til aldersforskjellen :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 22:09   #110
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juliskravletråden 30+

Jeg tror det spørs litt hvor stor aldersforskjellen er også. 10 år er ikke nødvendigvis så mye, men snakker vi 20 så mener jeg det blir for mye med tanke på fremtidsutsikter. Men det er min oppfatning, det er nok mange som har 20 år mellom seg og er lykkelige fordi om.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 00:13   #111
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Juliskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Nei, men å være go på kjøkkenet er en fin egenskap i en partner synes da jeg

Hehe. Trur kanskje ikkje poenget mitt kom fram eg.. But nevermind my dirty mind. Eg skreiv vel ikkje akkurat som eg tenkte. Eg syns det e greit å være den som laga maten, så sleppe eg oppvasken (god arbeidsfordeling ).
Vær lykkelig du vaskeklut!
Og du Nupsida og du Zillah
Og du GK!
Livet er godt!
(ja, litt hyper. Skal på festival i helga. Ergo: ingen jobb, masse gode venner og alkohol. Ja, og så litt musikk da...)

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 01:56   #112
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juliskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hehe. Trur kanskje ikkje poenget mitt kom fram eg.. But nevermind my dirty mind. Eg skreiv vel ikkje akkurat som eg tenkte. Eg syns det e greit å være den som laga maten, så sleppe eg oppvasken (god arbeidsfordeling ).
Vær lykkelig du vaskeklut!
Og du Nupsida og du Zillah
Og du GK!
Livet er godt!
(ja, litt hyper. Skal på festival i helga. Ergo: ingen jobb, masse gode venner og alkohol. Ja, og så litt musikk da...)

Ja, livet er godt!
Er også den som står for matlagingen, så blir oppvasken tatt av han gut. Men kjekt at han kan koke i hop snadder innimellom også
Joda, tror jeg tok poenget ditt :P

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 09:34   #113
Maijka
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 33
Maijka er på en erverdig vei

Sv: Juliskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hehe. Trur kanskje ikkje poenget mitt kom fram eg.. But nevermind my dirty mind. Eg skreiv vel ikkje akkurat som eg tenkte.

Jeg tenkte akkurat det samme som deg.....

Maijka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 09:57   #114
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juliskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Maijka, her.

Jeg tenkte akkurat det samme som deg.....

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 15:55   #115
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juliskravletråden 30+

Lurer på om det er terrorangrep det som skjer i Oslo nå... Ekkelt. Håper de av dere som er i Oslo har det bra.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 16:22   #116
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Juliskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Lurer på om det er terrorangrep det som skjer i Oslo nå... Ekkelt. Håper de av dere som er i Oslo har det bra.

Signerer. Har alle det bra?

Samboen skal dit i morgen... Nå vet jeg ikke om han får lov.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 16:44   #117
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Juliskravletråden 30+

Dei første mistankane går heilt klart mot terror. Men det er vel meir usannsynleg at det skjer eit nytt åtak med det same.

Ekkelt, for å seie det mildt. Ein må jo berre tenke på kor mange som har blitt skadde eller det som verre er. Med tanke på tilstanden i regjeringskvartalet, er eg sjeleglad for at det trass alt er ferietid. Dei av mine som høyrer til der er i alle fall ikkje til stades, og det gjeld vel forhåpentlegvis ein del av dei andre som arbeider der også.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 17:25   #118
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Juliskravletråden 30+

Vi har utsikt over sentrum og jeg så eksplosjonskya! Det smalt som bare h*****e! Sambo jobber to bygg unna regjeringa, og ble evakuert. Så ut som en krigssone visstnok.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 18:13   #119
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juliskravletråden 30+

Dette er forferdelig... Dagen vil bli husket i årevis fremover. Flere er bekreftet omkommet også. Et land i sorg.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 19:09   #120
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juliskravletråden 30+

Æsj.. Merker jeg er litt redd jeg. Enda jeg sitter i Trondheim.. Og i morra skal jeg ta tog ned til Koppang..!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 19:20   #121
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Juliskravletråden 30+

Jeg vasker bad med NRK nett-tv gående i bakgrunnen. Jeg må gjøre et eller annet, ellers kommer jeg til å få fnatt. At noe sånt skjer...

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 19:26   #122
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: Juliskravletråden 30+

Signerer. Går alt bra med alle i Oslo.
Har heldigvis fått beskjed frå dei fleste eg kjenner der.

__________________
Har du en hage og et bibliotek, da mangler du intet. (Marcus Tullius Cicero)
gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 19:22   #123
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: Juliskravletråden 30+

Hvordan går det med alle her da? Håper ikke noen har vært berørt personlig av de tragiske hendelsene i Oslo og på Utøya...

Håper alle har hatt en grei sommer så langt, og at dere fortsatt får noen gode dager - fylt med solskinn og masse god mat og selskap

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no