Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Likeverd? Respekt?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-11, 14:53   #101
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Dette blir litt på sidelinjen, men, for meg er det en tankevekker at noen er så sårbare at de kan la seg plages av uttalelser/formuleringer på noe så uskyldig som et kostholdsforum. KOSTHOLDSFORUM.

Hensikten med forumet er først og fremst å dele kunnskap og erfaringer med hva vi putter/ikke putter i munnen og ting rundt vektnedgang/mangel på.

Denne diskusjonen er skapt på bakgrunn av et nytt medlems mening om et ord. ET ORD. Som blir brukt om karbohydrater. Absolutt ikke et personlig spørsmål, bare et ord. Resultatet blir at den tråden og den diskusjonen blir det som betegner forumet og brorparten av dens brukere. Er det rettferdig da?

Kanskje Vidundra med flere, skal sette seg ned å lese alle de tusenvis av trådene som finnes her, hvor forumbrukerne svarer imøtekommende på alle nybegynnerspørsmål, gir råd og støtte, - og virkelig gir av seg selv og egen tid, for å bidra.

Mtp alle de som har brukt uttallige timer her for å hjelpe og bidra, slik som Photo, finner jeg det urimelig og unødvendig, at du insinuerer at de som ikke er enig med deg, er av de "ufine".

Eller er det slik at det er den ene negative kommentaren som gjelder og nuller ut de 99 positive?


Dette innlegget syns jeg oppsummerte hele denne absurde affæren på en glimrende måte!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 14:54   #102
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Re: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.

Du mener kanskje én enkelt TRÅD, ikke ett enkelt INNLEGG. Det var flere innlegg i den ene tråden som var hånlige og meningsløse. Ja, jeg mente tråd og som du kanskje ser gikk jeg inn og endret det ganske umiddelbart.

Jeg synes det er kjempefint av TS i den tråden ikke tok det til seg på en sårende måte. Nå har jeg også merket meg at vedkommende ikke har postet noen flere innlegg noe annet sted, men jeg skal la være å spekulere høyt i årsaken til dette. Det kan selvfølgelig bare være tilfeldig. (Nei, dette er ikke ironisk ment.) Og det var vel nettopp grunnen til at mange oppfattet det som trolling

Jeg har, som sagt, ikke basert noe som helst på ett enkelt innlegg, men på flere innlegg fra én tråd (vel, to tråder nå, da). Jeg har ikke ment å vifte med noen pekefinger, og beklager hvis det har blitt oppfattet slik. Dersom man leser mitt opprinnelige innlegg i denne tråden (som du faktisk har sitert litt fra, Cyan), ser man at alt jeg gjør er å stille spørsmålet "ER dette et slikt forum hvor slike kommentarer er akseptert?", uten å ha trukket noen konklusjon selv. Jeg hadde kanskje forventet meg kommentarer av typen "Nei, det er ikke egentlig det, disse kommentarene du nevner forekommer ganske sjeldent og er slettes ikke representativt for forumet som helhet" eller noe slikt. I stedet har tråden bare blitt fylt av stadig flere kommentarer som på sine måter har vært omtrent like hånende og hetsende som i den opprinnelige tråden, om ikke mer. Jeg kan gladelig påpeke eksempler, dersom moderator ønsker det.Og jeg har i hvert fall forsøkt å få frem at håning og hetsing blir slått ned på. Her er det åpenbart helt ulik oppfatning av hva som er hetsende, og det er vel det som er hovedessensen her at man oppfatter ting så ulikt, og det skal da være en viss takhøyde for hva man kan si og hva man bør tåle. Jeg er en ganske ny moderator så jeg skal ikke påberope meg all verdens erfaring enda, men f.eks. Photobscura har lang fartstid og svært god vurderingsevne hva gjelder å se hvor denne grensa går.

...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 14:59   #103
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Re: Sv: Re: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Du kaller oss bøller. Jeg blir faktisk usikker på mitt eget moralske kompass når noen så hardnakket påståelig sier at jeg er slem. Heldigvis får jeg støtte for at jeg IKKE er det. Jeg prøvde å være ydmyk, det virket tydeligvis bare som bensin på bålet. Jeg synes du mangler selvinnsikt, Vidundra. Du beskylder andre for å bruke sarkasme og hersketeknikker, men den som jeg ser faktisk bruke det her er deg. Du gjør deg selv til et offer. Jeg har ikke villet si dette før, fordi jeg oppfatter at du er svært lukket for andres oppfatninger, og svært, svært hårsår. Men nå er det nok. Jeg står opp for meg selv. Jeg er ingen bølle. Jeg ser ikke at du har bidratt til å skape et bedre forum - tvert imot.

Jeg sier at enkelte er bøller. Dette gjelder ikke alle. Det er selvsagt synd dersom selv de som ikke har vært generøse med hånlige kommentarer føler seg truffet av dette, men det har de altså ingen grunn til, deg inkludert. Jeg har nettopp sett gjennom hele denne tråden, og ikke en eneste gang har jeg kalt deg en bølle eller noe annet tilsvarende. Det er trist at du har fått dette inntrykket, selv om jeg ikke forstår hvor det kommer fra. Det er også trist at du synes jeg bruker sarkasme og hersketeknikker, når jeg for det aller meste (ingen er perfekte) prøver å bare svare på kommentarer og spørsmål rettet mot meg og forklare hva jeg mener. Kan hende har jeg i løpet av trådens utvikling blitt flink til å tolke ting i en mer negativ retning, men det er jeg i så fall slettes ikke alene om.

__________________


Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 14:59   #104
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Men hva om flertallet her faktisk ikke oppfatter dette som hån og hets? Da blir jo det spørsmålet ditt vanskelig å besvare i og med at premisset for det faller bort.

Du kaller oss bøller. Jeg blir faktisk usikker på mitt eget moralske kompass når noen så hardnakket påståelig sier at jeg er slem. Heldigvis får jeg støtte for at jeg IKKE er det. Jeg prøvde å være ydmyk, det virket tydeligvis bare som bensin på bålet. Jeg synes du mangler selvinnsikt, Vidundra. Du beskylder andre for å bruke sarkasme og hersketeknikker, men den som jeg ser faktisk bruke det her er deg. Du gjør deg selv til et offer. Jeg har ikke villet si dette før, fordi jeg oppfatter at du er svært lukket for andres oppfatninger, og svært, svært hårsår. Men nå er det nok. Jeg står opp for meg selv. Jeg er ingen bølle. Jeg ser ikke at du har bidratt til å skape et bedre forum - tvert imot.

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Da skal jeg ta meg bryet å svare deg skikkelig.
Nei, det er ikke et forum hvor dette er vanlig. Jeg oppfatter ikke forumet slik. Se deg om, les flere tråder, og du vil se at forumet er informativt med mange gode og nyttige råd.
Men forumet er stort, det er mange brukere, og noen kan være ganske krasse og direkte i sine kommentarer av og til.
Og når det dukker opp tråder som dette så ser det ut til at det er flere enn meg som synes det er ganske så unødvendig å diskutere. Hva ønsker du å oppnå nå da?

Jeg har ett råd til deg og andre som opplever at diskusjonen kan bli for oppheten og direkte i noen tråder - styr unna disse trådene. Det er det jeg selv gjør (dette er et unntak). Så kan man ta ansvar for at man selv oppfører seg ok.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 15:03   #105
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Re: Sv: Re: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Da skal jeg ta meg bryet å svare deg skikkelig.
Nei, det er ikke et forum hvor dette er vanlig. Jeg oppfatter ikke forumet slik. Se deg om, les flere tråder, og du vil se at forumet er informativt med mange gode og nyttige råd.
Men forumet er stort, det er mange brukere, og noen kan være ganske krasse og direkte i sine kommentarer av og til.
Og når det dukker opp tråder som dette så ser det ut til at det er flere enn meg som synes det er ganske så unødvendig å diskutere. Hva ønsker du å oppnå nå da?

Jeg har ett råd til deg og andre som opplever at diskusjonen kan bli for oppheten og direkte i noen tråder - styr unna disse trådene. Det er det jeg selv gjør (dette er et unntak). Så kan man ta ansvar for at man selv oppfører seg ok.

Takk for veldig godt råd, og ikke minst for et saklig innlegg med et skikkelig svar. Jeg setter faktisk stor pris på det, og nei, jeg er ikke sarkastisk nå.

__________________


Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 15:09   #106
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Re: Likeverd? Respekt?

Forøvrig fant jeg en tråd fra 2006(!) som tar opp noe av det samme, og jeg synes trådstarter der hadde så mange kloke ord at jeg gjerne vil gjenta disse her:

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Jeg ser at i den siste tiden, har det dukket opp heftige diskusjoner her på forumet fra tid til annen.
Jeg synes det er flott når man kan en SAKLIG diskusjon rundt et tema. Jeg synes derimot IKKE det greit når begynner å gå på PERSON.
Og dette gjelder ikke bare de som er nye, eller gamle - det gjelder generelt alle.

Dette er et koselig forum, med - for å bevisst sette det på spissen; mye kosing og klemming og jentetjatring. Selv synes det er gøy å kakle litt her og der, og når det blir for mye av det, veldig jeg å gå ut av tråder, og ikke lese de igjen. Kakling i viktige tråder har jeg sagt ifra om før - men en god ting kan ikke nevnes for ofte. Vi har et eget "skravleforum" - småprat. Hvor mye folk velger å kakle i egen eller andres journaler er ikke min sak.

Men det var en digresjon.

Poenget mitt er at det kan bli veldig tett her inne, og når man har en tett og sosialt innarbeidet gruppedynamikk - er det vanskelig for andre å komme seg inn i den. Også fordi kanskje endel her inne stritter imot. "Ikke ødelegg dynamikken vår, den er så koselig", på en måte.

Dette forumet er åpent for alle, og folk kommer, og folk går. Noen har lyst til å bruke stedet som kun et sosialt sted, andre som et informasjonsportal.

Vi her inne ER ikke allvitende. Det finnes mange der ute, som kommer inn hit, som har kunnskaper de kanskje har lyst til å dele med oss. Kunnskaper vi kan få tilgang til, hvis vi velger å ha et åpent sinn. Vi kan lære SÅ mye av hverandre her inne, både om kosthold, helse.. Idet hele tatt.

Vi lever i en verden med 5 milliarder mennesker. Vi er alle helt forskjellige individer. Vi kommuniserer forskjellig, vi tenker forskjellig, vi har ulike kunnskaper om ulike ting. Vi er av natur alle nysgjerrige mennesker.

Det jeg egnetlig vil si, vis respekt for hverandre. Vær åpen for ny informasjon. Og vær åpen for at det er ting man ikke alltid forstår, eller aldri får muligheten til å forstå, både når det gjelder hvordan andre mennesker velger å kommunisere seg skriftlig, og hvorfor de velger å kommunisere seg skriftlig.

Vi har et valg, hele tiden - om hvordan vi ønsker å være mot andre mennesker. Det valget har vi her inne også.

Et valg kan være å ignorere mennesker man synes oppfører seg som idioter, et annet valg kan være å holde seg til saken, og ikke personen.

Dette tror jeg med fordel alle kan ta til seg - meg selv inkludert.

__________________


Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 15:33   #107
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.

Jeg sier at enkelte er bøller. Dette gjelder ikke alle. Det er selvsagt synd dersom selv de som ikke har vært generøse med hånlige kommentarer føler seg truffet av dette, men det har de altså ingen grunn til, deg inkludert. Jeg har nettopp sett gjennom hele denne tråden, og ikke en eneste gang har jeg kalt deg en bølle eller noe annet tilsvarende. Det er trist at du har fått dette inntrykket, selv om jeg ikke forstår hvor det kommer fra. Det er også trist at du synes jeg bruker sarkasme og hersketeknikker, når jeg for det aller meste (ingen er perfekte) prøver å bare svare på kommentarer og spørsmål rettet mot meg og forklare hva jeg mener. Kan hende har jeg i løpet av trådens utvikling blitt flink til å tolke ting i en mer negativ retning, men det er jeg i så fall slettes ikke alene om.

Nei, du skriver jo stort sett generelt, uten å sitere, så du har forsåvidt ditt på det tørre der. Mitt inntrykk er at du trekker de fleste over en kam og setter deg selv over oss. Jeg er ikke ute etter bare å forsvare meg selv, men også mine forumvenner. Det er IKKE et utslag av klikkmentalitet, men rett og slett indignasjon over det jeg oppfatter som urettferdig kritikk og fordømmelse av svært mange som ikke fortjener det. Og selv de "verste" kommentarene, som Cherry sin, lo jeg godt av. Jeg oppfattet den bare som morsom. Jeg syntes rett og slett hele tråden var morsom! (Kanskje med unntak av den utartede påpekingen av skrivefeil, som jeg synes blir litt personlig.) Jeg skjønner at ikke alle syntes det, og jeg er selv et svært følsomt menneske som noen ganger kanskje tar ting litt for alvorlig. Men humor er en utrolig viktig perspektivskaper!

Jeg prøver å leve etter prinsippet om at omverdenen speiler meg. Dvs min oppfatning av ting baserer seg på mine erfaringer, følelser og tanker. Det finnes ingen 100% riktig oppfatning. Følgen av dine innlegg for meg har vært at jeg har gått i meg selv, og funnet at jeg ikke har noen grunn til å skjemmes, om jeg enn var litt vel raskt ute med mine uttalelser. Jeg gjorde kanskje en feil, og det har jeg innrømmet muligheten for.

Derimot har jeg kanskje gjort noe av det samme som deg tidligere og blitt litt for moralsk forarget - muligens. Jeg setter pris på muligheten til å reflektere over dette og jeg mener at tvil og meningsbrytning er viktig. Jeg synes faktisk det virker som om du også begynner å få et litt større perspektiv på det hele, i så fall synes jeg det er veldig bra


Sist redigert av Huldr : 27-06-11 kl 15:44.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 16:12   #108
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Re: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Og selv de "verste" kommentarene, som Cherry sin, lo jeg godt av. Jeg oppfattet den bare som morsom.

*fnis* var den virkelig så ille altså?

Men seriøst altså. De to jeg skreiv i den tråden er ikke noen annen tilbakemelding enn jeg ville gitt hvilken som helst av min omgangskrets på samme type tema. Det er sånn vi ER, alle sammen, og ingen tar seg nær av det. Jeg er faktisk ett slikt menneske som åpent og ærlig innrømmer at jeg ikke forandrer ansikt på internett, men fører min person over nettet også. Og jeg er seriøst vant til 1)humor, 2) sarkasme og 3) ironi. Ikke tar jeg meg selv spesielt høytidelig heller.

Når det er sagt, så leser jeg her i trådene at det drives rød og grønnprikking i stor skala i det skjulte her. Støttende og ikke fullt så støttende tilbakemeldinger. Why? Si det dere vil si i det offentlige. At man skjuler seg bak en rød eller grønn prikk i det skjulte for å hetse eller støtte folk syns jeg ingenting om.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 17:14   #109
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Likeverd? Respekt?

Følte meg truffet av kommentaren til Cherry Jeg hadde i utgangspunkt ikke tenkt å skrive noe mer i noen av trådene, men må svare på denne her syns jeg.

Det er vel en grunn til at prikkene er der. Om en skal i alle tråder skrive kommentar på alle innlegg man syns er gode eller dårlige, så blir det mye sånt.. Jeg gir ikke grønne prikker for å gjemme meg bak dem i det skjulte. Jeg var enig i et av Cherry sine innlegg og ga henne en grønn prikk og kommentar, og den står jeg for.. Jeg skrev vel noe sånt som at syns Cherry virker normal og oppegående og at man ikke sitter her kun for å bli venninner og smiske med hverandre istedet for å være ærlige. Og det står jeg for..

Humor er viktig og jeg ser ingen hetsing eller mobbing i den nevnte tråden... Jeg var den som svarte først på tråden hans, og la kanskje lista for fjasinga. Men jeg står for det jeg skrev til han og syns ikke jeg var på noen måte ufin.

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 17:46   #110
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Følte meg truffet av kommentaren til Cherry Jeg hadde i utgangspunkt ikke tenkt å skrive noe mer i noen av trådene, men må svare på denne her syns jeg.

Det er vel en grunn til at prikkene er der. Om en skal i alle tråder skrive kommentar på alle innlegg man syns er gode eller dårlige, så blir det mye sånt.. Jeg gir ikke grønne prikker for å gjemme meg bak dem i det skjulte. Jeg var enig i et av Cherry sine innlegg og ga henne en grønn prikk og kommentar, og den står jeg for.. Jeg skrev vel noe sånt som at syns Cherry virker normal og oppegående og at man ikke sitter her kun for å bli venninner og smiske med hverandre istedet for å være ærlige. Og det står jeg for..

Humor er viktig og jeg ser ingen hetsing eller mobbing i den nevnte tråden... Jeg var den som svarte først på tråden hans, og la kanskje lista for fjasinga. Men jeg står for det jeg skrev til han og syns ikke jeg var på noen måte ufin.

Joda, takk for prikken, men var ikke akkurat det jeg tenkte på da jeg skrev dette

Jeg tenkte mer på at om dere som gir TS grønne prikker kunne vise deres støtte også offentlig, så hadde det gitt tråden en bredere vinkling. Akkurat nå så virker det som om det er TS mot røkla liksom, og selv om jeg egentlig er enig i hovedbudskapet til TS, så syns jeg akkurat den tråden ikke var noe å kalle "hets" eller "mobbing". Ære være henne for å faktisk stå opp for det hun mener i en tråd med over hundre innlegg i. Fantastisk gjort.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 17:49   #111
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Joda, takk for prikken, men var ikke akkurat det jeg tenkte på da jeg skrev dette

Jeg tenkte mer på at om dere som gir TS grønne prikker kunne vise deres støtte også offentlig, så hadde det gitt tråden en bredere vinkling. Akkurat nå så virker det som om det er TS mot røkla liksom, og selv om jeg egentlig er enig i hovedbudskapet til TS, så syns jeg akkurat den tråden ikke var noe å kalle "hets" eller "mobbing". Ære være henne for å faktisk stå opp for det hun mener i en tråd med over hundre innlegg i. Fantastisk gjort.

ENIG!!! Ps, sendte deg en grønn prikk nå.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 17:54   #112
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

ENIG!!! Ps, sendte deg en grønn prikk nå.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 18:03   #113
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Joda, takk for prikken, men var ikke akkurat det jeg tenkte på da jeg skrev dette

Jeg tenkte mer på at om dere som gir TS grønne prikker kunne vise deres støtte også offentlig, så hadde det gitt tråden en bredere vinkling. Akkurat nå så virker det som om det er TS mot røkla liksom, og selv om jeg egentlig er enig i hovedbudskapet til TS, så syns jeg akkurat den tråden ikke var noe å kalle "hets" eller "mobbing". Ære være henne for å faktisk stå opp for det hun mener i en tråd med over hundre innlegg i. Fantastisk gjort.

Jeg har tenkt det samme, men samtidig, og nå snakker jeg generelt: Det er ikke alle som har lyst til å ha like høy profil, og det kan jeg forstå. Det sitter mennesker med følelser bak PC'ene sine og bare leser, også. Noen kan ha behov for å uttrykke seg uten å orke å ta støyten eller klare å formulere seg. Og noen har venner her inne de er uenige med i dette og har kanskje ikke lyst til å markere det så sterkt. Den kjenner jeg litt på selv, det stikker litt når man er veldig uenig med noen man liker godt og man føler man sårer dem ved å si det man selv synes er riktig.

Og nei, kommentaren din var ikke så ille i mine øyne

Det får bli siste ord i denne debatten fra meg.


Sist redigert av Huldr : 27-06-11 kl 21:53.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 18:44   #114
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Likeverd? Respekt?

Oi, her har det skjedd en del. Jeg må si at det har tatt en mer konstruktiv vending etterhvert. Det er bra. Jeg tror ikke tråden behøver å stenges.

Dette må jeg derimot få svare på:

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

Jeg leser her at du blir sinna når du får kritikk. ok det er greit at du blir, jeg står likevel med det jeg skrev. jeg ble lei da jeg så at en moderator skrev i tråden og tillot at det ble vitset om trådstarters innlegg. og så vidt jeg husker, (finner ikke tråden da søkefunksjonen er dårlig), så vitset du om ordbruk i tråden som jeg antok var en fortsettelse av vitsingen av trådstarters innleggg som allerede hadde pågått lenge.

Jeg leser også at du får god støtte av flere medlemmer som "henger" meg ut fordi jeg kritiserer her om den aktuelle tråden. Blodig urettferdig er det visst.

Jeg har selv vært moderator på ett forum og jeg ville aldri tillatt det som blir tillatt her. Så får du heller ta til deg støtten du får her fra dem som liker ett forum der man kan slenge med leppa.

PS: jeg har faktisk meldt inn tråder, men dere har ikke gjort noe med det for det er jo i orden å slenge med leppa. Så ikke si at det ikke er innmeldt tråder for det er ikke sant!!!!!

Jeg ber herved om å bli slettet som medlem for jeg er helt oppgitt over måten dere vil ha forumet på, det støtter i alle fall ikke jeg!

Jeg skal prøve å si dette så konkret som mulig.
Du gjør en del antagelser her som avviker i hvert fall fra min virkelighet. Jeg står med like stor rett som andre til å reagere når det blir gjort vurderinger av både meg som person og moderator, og jeg mener selv jeg gjorde det i rolige, enn strenge ordlag. Jeg har sagt det mange ganger før, men sier det igjen; jeg vurderte ikke det som ble skrevet i tråden det er snakk om som hån eller mobbing. Ja, flere av kommentarene var unødvendige, og jeg har heller aldri påstått annet enn at jeg er enig i at TS i denne tråden har noen gode og viktige poenger, men JEG vurderte aldri responsen i denne omtalte tråden som såpass alvorlige at noen reprimande var nødvendig. Jeg kom også inn i tråden noe sent. Å påstå at jeg har latterliggjort noen tyder på at noen ikke virkelig har lest hva jeg skrev. I beste fall latterliggjorde jeg meg selv. Jeg har lov til å ha humor selv om jeg er moderator, så får den enkelte vurdere om den er god eller dårlig, og som før sagt er jeg også her som privatperson. Det er mitt privilegium som et menneske som gjør en jobb for forumet helt på frivillig basis.
At folk støtter meg skal jeg selvfølgelig ikke si annet enn at jeg setter pris på. Men som du, står jeg ett hundre prosent for det jeg skriver her inne, og jeg lar sjelden mange ord falle uten at jeg har tenkt meg om både en og to ganger. Men de som har gitt meg støtte har gjort det på helt eget initiativ uten at jeg har gått inn aktivt for å med overlegg få meg noen heiagjeng.

Og, bare for å plukke litt på akkurat det med rapportering: Du har, så vidt jeg kan se (jeg har for ordens skyld lett gjennom innrapporteringer) sett én tråd rapportert fra deg, og der gikk det inn en moderator og ba om en vennligere tone. Tråden døde ut kort tid etter.

Om du virkelig ønsker å slette deg, hvilket jeg synes er trist, så står du selvfølgelig fritt til det. Send meg, eller en annen moderator en PM, så tar vi det videre til admin, og kontoen din vil bli slettet.

*

Sånn ellers må jeg si jeg har svettet litt med dette, for jeg ønsker så klart å uttrykke meg klart og uten misforståelser. Jeg gjør hele tiden mitt ytterste for å lodde forummentaliteten og legge meg så godt i midten jeg kan, for å kunne kunne bevare en best mulig balanse mellom alle de forskjellig individene som er her, med sine grader av følseomhet og spisse albuer.
Jeg håper ingen tror at vi som modererer forumet her ikke tar brukerne på alvor, vi er selv brukere, og vi har også en gang vært nye medlemmer her inne. Men vi må faktisk sette en slags standard som på best mulig måte imøtekommer flest mulig. På den måten kan vi ikke ta lag med noen av ytterpunktene, eller lag på noen måte når det kommer til atmosfæren vi ønsker.
Men dette forumet er også brukerstyrt, og selv om jeg, eller administrasjonen forøvrig ikke ser på det som direkte nødvendig å slå ned på en hver sleivete kommentar, så har dere også et ansvar når det kommer til tonen her inne. Tenk dere gjerne om før dere poster et svar. Det er lov å være morsom, det er lov å "kakle" (som Mofe så godt sa det ) litt. Vi er jo tross alt personligheter ved siden av vårt felles ønske om en bedre helse, og mange av oss blir godt kjent. Like mye som man kan kjenne litt på om det man vil poste virkelig er nødvendig, så skal man også få lov til å være såpass trygg og uformell at man ikke føler man må veie et hvert ord i gull i redsel for at noen skal ta anstøt.

Dette blir mitt siste ord i denne saken. Jeg håper vi kan avrunde dette ganske snart.

Ha en fin mandag videre!
-Photobscura, moderator og privatperson.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 13:02   #115
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ha en fin mandag videre!
-Photobscura, moderator og privatperson.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 13:05   #116
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

!!

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Respekt for alle medlemmene her inne mofe Generell diskusjon 2 30-04-06 15:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no