Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som starter mandag 4. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-09, 18:00   #101
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Æsj, jeg går ikke mer ned i vekt. Stått stille helt siden mandag. Det har til og med vært en ekstra halvkilo et par dager. Må nok begynne å måle meg for å se resultater. Eller så må jeg kanskje kutte ut kaffe med suketter og fløte... Hmmm....
Er jo vanligvis ikke over 10 gram karber om dagen, så det burde ikke være problemet.

I morgen skal jeg feire 17. mai med to andre som er på samme diett, så det blir greit. Hun ene skal ha med dessert som vi kan spise, og det gleder jeg meg til

Idag har jeg spist:
Frokost: 2 skiver ketolysebrød med skinkeost og kokt skinke
Lunsj: 2 skiver ketolysebrød med skinkeost, kokt skinke og agurk
Mellommåltid: røkt ørret med litt majones
Middag: Stekt torskefilet (altfor salt! må nok koke neste gang) med blomkål, smeltet smør og bacon.
Kvelds: Har laget sukkerfri gele som jeg tenkte å spise, pluss baconcrisp og Cola light. Mulig jeg tar litt grønnsaker og dip også.

GOD 17. MAI TIL ALLE

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 19:22   #102
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg går heller ikke fort ned Kazza... Har bare gått ned et halvt kg siden mandag. Egentlig er det jo ikke ille, men jeg hadde forventet at kiloene skulle rase av nå i starten. Kanskje jeg må kutte cola lighten. :help:

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 23:49   #103
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Opprinnelig lagt inn av kazza78, her.

Der jeg bor, er det bare Meny som har Kims baconcrisp. De har ikke på Rema eller Rimi. Har ikke sjekket på andre.

Takk, skal ta en tur i morgen

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 08:17   #104
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg har gått opp 100 gram siden forrige mandag, og er nå på 94 kg.
Jeg har snikveid i løpet av uka, og har vært nede i 93,3 kg, så i realiteten har jeg jo gått opp en halv kilo denne uka. Skjønner ingenting, men er ganske skuffet. Jeg har jo fulgt dietten til punkt og prikke, og unnet meg ikke så mye som en pølsebit i går en gang.

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:02   #105
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei

Ny veiedag i dag, og vekten viste faktisk en oppgang på 1/2 kg
Har vært lenger ned i løpet av uken Jeg må innrømme at det blei litt søtningsstoff i kaffen og i desserter/kaker i går, skal kutte ut det!
Merker jo ellers på klærne at livvidden er gått inn.

Gjennom førte også et sykkelritt på 9 mil lørdagen, kanskje det også har spilt inn på vekta?

Friskt mot for videre fortsettelse

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 12:00   #106
Marri
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
Marri er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Veiedag for meg også, minus 0,7 kg - totalt så langt 3,2 kg. Fremdeles veldig fornøyd og føler at dette går riktig vei.

17. mai gikk veldig fint. Rekelunsj med Ziggylapper som brøderstatning. Brukte godt med ekte majones. Hadde bakt Gerds ostekake som falt i smak hos gjestene og som jeg kunne forsyne meg av i godt monn.

Stå på alle sammen. Dette skal vi klare

Marri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:04   #107
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Veiedag... Har ikke gått ned noe denne uka... Jeg veide meg før jeg dro på trening i morges, og da var jeg +300g siden forrige uke, men etter trening var jeg 200 g mindre enn forrige uke. Men det er jo ikke noe å skryte av. Målte meg idag da, slik at jeg kanskje får noen positive tall der. Jeg har jo trent veldig bra.

Har også fulgt dietten til punkt og prikke. Spiste panna cotta og suksessterte igår, men de var begge med søtningsmiddel, så det var innenfor karbo grensene. Hvis det går sånn fremover, vurderer jeg å gå over til Grete Roede istedet, men jeg skal hvertfall prøve ut måneden, så får vi se. Tvi tvi!

GRATTIS TIL DERE SOM HAR GÅTT NED! STÅ PÅ!

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:08   #108
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Opprinnelig lagt inn av Sostråle, her.

Hei


Merker jo ellers på klærne at livvidden er gått inn.

Gjennom førte også et sykkelritt på 9 mil lørdagen, kanskje det også har spilt inn på vekta?

Friskt mot for videre fortsettelse

Sostråle, så flink du er som har gjennomført et så langt sykkelritt! Det er jo kjempebra! Det er nok mulig at det har spilt inn på vekta, ja. Vet hvertfall at etter fjellturer og slikt på flere timer ofte gjør at vekten viser mer. Men da forsvinner det sikkert mer denne uka

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 17:56   #109
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

jeg har sjeia ordentlgi ut i helga.. masse dritt mat og en god del øl.. hardkjør igjen fra i dag så får vi se.. tørr ikke gå på vekta på non dager trur jeg ;( men har jo på en måte bedt om det..

synes det virker som det distagnerer seg for en del her nå.. og i og med alle vi som er her begynnte 4.mai , og det er flere som opplever at vekt har stoppet litt opp så er det val kansje vanlig... ?!

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 15:47   #110
fowler
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 1
fowler er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei. Jeg startet også den 4 mai og har foreløpig gått bra ned i vekt. Begynnte på ca 88, etter første uka var jeg nede i 84 og når jeg veide meg i dag var jeg 82. Da er det kun 4-5 kilo igjen før jeg er fornøyd.
Jeg kjører på med riktige grønnsaker og er nok på en snitt dag heller noe over 20 gram karbohydrater en under (tipper 25-30). Spiser masse saus, rømme, bernaise, remulade. Til lunsj i dag hadde jeg kebabtallerken (uten pommes frites selvfølgelig) med ekstra salat. Drikker svart kaffe og pepsi max. Ellers ingen utskeielser (ingen lavkarbo brød, attkinsenbarer eller lignende). Jeg tror at mange er for forsiktige med både fett og riktige grønnsaker. Er ikke sulten og kroppen fungerer ganske normalt. Har selvfølgelig dårlig ånde, og får fortere stive muskler og kramper. Har forresten ikke trent noen ting (!), kun de vanlige turene med hunden. Lykke til alle sammen!

fowler er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 19:55   #111
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Ja, vi får håpe det begynner å skje ting igjen. Gøy å høre at det funker for noen da. Jeg tror kanskje at jeg har spist for lite fett... Prøver å skjerpe meg. Igår hadde jeg nemlig søtsug og lyst på noe hele dagen.

Idag har jeg trent 1 time bodywork og 1 time spinning (puh...)

Dagens meny:
Frokost: Omelett og 1 skive ketolysebrød
Lunsj: 2 skiver ketolysebrød med majones, kokt skinke og agurk
Middag: Kylling og nakkekotelett med salat og seterrømme med krydder
Mellommåltd: baconcrisp, kaffe med suketter og fløte, en kopp te med suketter.
Kvelds: Ikke bestemt meg enda. Kanskje selleri og agurk med dip

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 01:41   #112
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

kjenner det faktisk er deilig og være igang ordentlig igjen etter helga... allerede tilbake i ketose.

dagens meny :

Frokost: 2 skiver soyaprotein brød med smør og skinke.
Lunch: 1 egg med rømme og fårepølse.
Mellommåltid: 1 skive av soya protein brødet igjen
Middag: grillet skinkebiff med salat og raspet blomkål stekt i smør med en dæsj CF med sopp.
Kvelds: litt kims bacon svor.!

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 21:21   #113
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Huff, idag har jeg ikke trent/trimmet, men tror jeg tok i mer enn nok igår Men det hjelper vel ikke. Skal gå lang tur i morra.

Dagens meny:
Frokost: 1 skive ketolysebrød, 2 egg, reker og majones
Lunsj: 2 skiver ketolysebrød med smør og omelett med majones
Middag: 2 stekte laksefileter med gratinert blomkål og brokkoli og bernaisesaus.
Kvelds: 2 skiver ketolysebrød med smør og hvitost.
Mellom: Kaffe med suketter og fløte.

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 10:19   #114
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg har ikke gått ned mye siste uke. Men kan heller ikke forvente det at vekten skl gå ned. I starten må man prøve og feile litt og se hva som virker positivt og negativt. En finner kanskje ut at brus ikke funker og lignende.

Glemte å veie på mandag...etter 17 var jeg ikke noe gira så da gikk det helt i glemmeboka. Har nå gått ned 4kg, og første delnål er 5. Så det er jo bra. Går litt tregere for hvert gram...men men. Om det ikke raser ned like fort som andre her inne, så går det hvertfall i riktig retning.

Om jeg ikke når endelig målvekt innen den datoen jeg ønsker, så går jeg hvertfall ned og føler meg bedre.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 13:06   #115
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Her står det også mer eller mindre stille, ned 2 kg på 2 uker...nå var jeg ikke i noe særlig aktivitet i går, så kanskje det har litt å si, men skal ut på sykkeltur nå og blant annet kjøpe digitalvekt.. Har dog minsket enda mer rundt mage og hofter siden forrige uke, så selv om vekten ikke akkurat raser ned, så skjer det ihvertfall noe!

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 19:06   #116
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

juhu, ble så glad nå kjøpte digitalvekt og vekta viser 1 kg mindre enn den andre, så det ble 3 kg på 2 uker, noe som er helt ok synes jeg. også kjøpte jeg meg en bukse uten å prøve den, i en størrelse mindre enn jeg har brukt nå i 2 år, og den passet!! er så glad, dette funker!

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:53   #117
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Grattis, Mrs. Dolly - det er jo kjempebra. Ingenting som er bedre enn at klærne blir større (eller kroppen mindre)

Jeg blir helt forvirret av alt dette jeg. Noen sier at man skal spise masse fett, mens andre sier at man ikke skal spise for mye, men holde seg innenfor en grense når det gjelder proteiner og fett (og self. karber). Har akkurat lest tråden som heter "dette funker jo ikke?" eller noe sånt, og nå er jeg veldig usikker på hva jeg egentlig skal gjøre. Hmm...

Jeg har jo stått stille i to uker nå, og tenkte da kanskje at jeg har spist for lite fett, så jeg har økt fettet ganske mye de siste dagene. Og jeg prøver også å spise mer grønnsaker, selv om det øker karbene litt. Har jo ligget rundt 10 g karber pr. dag.

Dagens trim:
Har gått 2 timer idag.

Dagens meny:
Frokost: Omelett med majones
Lunsj: 3 skiver med ketolysebrød, masse smør og majones, kokt skinke, haugpølse (eller noe sånt) og skinkeost.
Mellommåltid: Ketolyselapper med kokt skinke og majones
Middag: Kyllingvinger med brokkoli, blomkål og dip (seterrømme med krydder).

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 21:28   #118
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Takk for det kazza78 jeg synes også det kan være litt forvirrende med hvor mye/lite av alt, jeg prøver å få i meg noe av alt, og da karbohydrater hovedsakelig fra grønnsaker eller fløte. dog har jeg vært litt 'slurvete' med egginntaket, er inne i en periode hvor jeg er litt lei egg... Første uken spiste jeg også mye ketolysebrød, nå blir det stort sett bare pålegg (div. oster, skinker) og stangselleri/agurk og hvitløksdipp, eventuelt noen oliven, i tillegg til middag, eventuelt omeletter av forskjellige slag, og avokado med rekesalat har jeg også spist en del av. Jeg merker at jeg ikke helt gidder bruke så mye tid på matlagingen, bortsett fra middagen, som jeg kan bruke litt tid på. Uansett, så går det nedover, selv om jeg vel egentlig hadde regnet med det skulle gå raskere. Dog viser jo cm noe annet, så da er det jo bare greit!

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 21:13   #119
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Her var det jammen lite trafikk for tiden.
Er det noen som har hoppet av, eller?
Blir spennende med veiing i morgen. Tror ikke jeg har gått ned noe mer i vekt, men føler at buksene ikke sitter like stramt, og det er jo like bra som å gå ned i vekt

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 21:25   #120
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg er her! Har vært en travel helg. Snikveide i dag, og hadde da gått ned 1 kg, men er typisk at jeg har gått opp en kg til i morgen da...

Ellers er det deilig med denne økte energien jeg får av denne kuren, og at jeg har fått mye bedre kondis etter all turgåingen de siste ukene!

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 07:47   #121
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Veiedag i dag, og kan vel ikke akkurat si at jeg raser ned i vekt. Har gått ned 1 kg denne uken.

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 08:51   #122
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Veiedag...
Har gått ned 700 gram siden forrige uke. Totalt 3,5 kg på tre uker.
Jeg har gått inn 6 cm den siste uken, og det er jo bra

Jeg irriterer meg litt over den ticker-greia jeg har som signatur. Den viser jo bare hele kilo, og ikke gram. Ser at det er noen som har gram også (f.eks 2,4 kg.), men jeg får det ikke til. Noen som vet? Det er jo motivasjon å se fremgangen

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:14   #123
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei

Jeg har gått ned noen få 100 gram, tror det er 300 g Hadde håpet på litt mer, men jeg trener en del så kanskje jeg bygger muskler istedet

Jeg skriver ikke ned det jeg spiser, men kanskje jeg skal gjøre det for å evt kunne korrigere, Jeg drikker ikke mye kaffe, kanskje en eggmelk eller latte for dagen! Da blir det heller melkeprodukter i form av rømme og fløte

Prøver iherdig å spise mye fett, men det ligger litt latent i bakhodet at vi ikke skal, og det å spise ofte er også noe som henger igjen, jeg klarer ofte ikke mer enn 2 mlt for dagen fordi jeg er godt mett lenge

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:29   #124
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Opprinnelig lagt inn av kazza78, her.

Veiedag...
Har gått ned 700 gram siden forrige uke. Totalt 3,5 kg på tre uker.
Jeg har gått inn 6 cm den siste uken, og det er jo bra

Jeg irriterer meg litt over den ticker-greia jeg har som signatur. Den viser jo bare hele kilo, og ikke gram. Ser at det er noen som har gram også (f.eks 2,4 kg.), men jeg får det ikke til. Noen som vet? Det er jo motivasjon å se fremgangen

Vet ikke om dette er helt feil, men skriver du inn tallene med punktum i stedet for komma? Eks. 2.4

Der du lager tickeren din altså.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:34   #125
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

For å få med desimaler på ticker må man bruke punktum i stedet for komma

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter 16. mars? Joranna Ketolysekuren 119 15-03-10 20:21
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 13:28
Ny her. Starter 1. februar. Noen andre? jannemor Ketolysekuren 19 02-02-09 11:51
Starter på mandag ... Mjaa74 Ketolysekuren 6 06-08-07 21:09
Var det noen som så wicca-programmet på tv2 på mandag? Karin Generell diskusjon 2 23-12-06 08:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no