Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

30+ kg, en liten gruppe?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-08-09, 21:06   #101
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

arnakristin: tusentusentusen takk!! de rundstykkene skal jeg virkelig prøve! fiberhusk.. får man kjøpt det i vanlig butikk? eller må man på helsekost?

Endre ”min kostholdsfilosofi”: trykk på ”ditt kontrollpanel” og deretter ”endre dine detaljer”.
Fiberhusk fås kjøpt i de fleste velassorterte butikker, der de har glutenfrie varer, og i helsekostbutikker. Jeg kjøper det helst i Sverige da det er mye billigere der. Prisene på en 100 g pose her hjemme er vel fra ca 47 kr og oppover, i Sverige får jeg en 300 g pose til 49 SEK.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 22:34   #102
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Min Meny har Fiberhusk i hvert fall!

Mulig du finner sjokoladen du ser etter i en helsekostbutikk. Der har de mye sukkerfritt som regel.

Gammel 27-08-09, 23:33   #103
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

veiedag i morgen... og jeg klarte ikke å styre unna softis på ikea i dag....
Jaja.. alt i alt har jeg gjort voldsomme endringer i kostholdet. Er fremdeles like motivert, og slike småutskeielser som det er faktisk det som gjør at jeg syns det er ok å slutte...

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 23:57   #104
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Min Meny har Fiberhusk i hvert fall!

Mulig du finner sjokoladen du ser etter i en helsekostbutikk. Der har de mye sukkerfritt som regel.

Meny har tydeligvis ganske masse de! Bare så syns at vi ikke har en eneste Meny i Trondheim.. :P

arnakristin: takk! jeg skal gå innom et par butikker i morra får sammenligne priser har en bunnpris&gourmet rett rundt hjørnet, og et par remabutikker borti høgget.

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 00:03   #105
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

veiedag i morgen... og jeg klarte ikke å styre unna softis på ikea i dag....
Jaja.. alt i alt har jeg gjort voldsomme endringer i kostholdet. Er fremdeles like motivert, og slike småutskeielser som det er faktisk det som gjør at jeg syns det er ok å slutte...

vet du hva? jeg sprakk også i dag. og jeg kom fram til at det er lov å sprekke en gang i mellom. dette er tross alt noe du skal leve med videre! jeg ble enig med meg selv om at om det går litt trått med vektnedgangen, så får det heller gjøre det, mot at jeg kan tillate meg en liten sprekk en gang i mellom. jeg skjønner at det er fristende å slutte, absolutt. jeg var på nippet til å hive fra meg alt jeg har kjøpt av lavkarbomat, og stikke på butikken for å kjøpe en kilo smågodt. men både du og jeg har nok mer igjen for å bite tenna sammen, fortsette med lavkarboen og heller gå på en liten sprekk, og tåle at det går litt saktere med vektnedgangen.

vi på 30+tråden heier på deg!

*klemme på*

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 07:49   #106
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

ååååå, jeg har "sprukket" mange ganger, særlig i starten og de første månedene.
Men jeg har gått ned likevel.
En sprekk er ingen katastrofe....

Kjære dere "storslankere", dere skal legge om livsstilen, og det er ikke bare lett.
Jeg hadde levd med et kosthold i 35 år da jeg startet med Atkins, og så skulle jeg "bare" forandre dette.....
Det er ikke bare enkelt, for det handler om nye vaner, nye tankemønstre, og det tar tid.
Ikke bare det, det er en utfordring å hele tiden måtte forholde seg til høykarbokostholdet som omgir oss over det hele, alt fra butikker til reklamer til familen, til venner, til selskaper med kaker og hvitt brød.
Tenk dere en narkoman på avrusing som hele tiden må vandre mellom hyller med dop i forkjellige varianter.
En narkoman har en nulltoleranse, kan ikke skeie ut eller sprekke litt innimellom.
Det hadde nesten vært enklere om det var sånn for oss slankere også, men problemet ligger i at vi ikke kan velge å unngå all den forbudte maten vi omgir oss med.
Dessuten blir denne maten prakket på oss av "velmenende" som synes at " det er da ikke så farlig med litt".

Nå tre og et halvt år etter start føler jeg ikke lenger at jeg trenger å tilegne meg en ny livsstil, for nå har jeg det!
Det gamle kostholdet er liksom ikke "meg" lenger, hvis dere skjønner?
Fristelsene frister ikke like mye, poteta er ikke like attraktiv......

Stå på dere :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 09:01   #107
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Meny har tydeligvis ganske masse de! Bare så syns at vi ikke har en eneste Meny i Trondheim.. :P

Men dere har Ultra, og de har misnt like mye

Gammel 28-08-09, 09:21   #108
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

ukas høydepunkt.. veiedag.
Og det har gått kjempebra denne uken.
Ned 1,5kg. Jeg er spent på neste for nå er det menstider og jeg blir fryktelig oppblåst og samler endel vann.

Totalt ned 6,9kg nå 3,2kg på 3 uker.
BMI har gått fra 39 da jeg startet til 36,6

Står på videre og blir mer og mer motivert...

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 11:07   #109
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Gratulerer mokki Vi har forresten en egen veietråd her inne på 30kg +.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 11:22   #110
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Nei, det er ikke alltid like lett å legge om kostholdet, helt enig med Dreamy der… men husk når man har snublet så er det bare å reise seg børste det av seg og fortsette veien videre.
Fakta om utskeielser på lavkarbo, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24709

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 11:39   #111
fjordmann
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2009
fjordmann er på en erverdig vei

Brødsuget - det kan du fikse

Ser at fleire snakkar om brødsuget. Det forstår eg godt. Det er vanskeleg å leve utan brød når ein er oppvaksen med det - og likar det. Det var det einaste problemet eg hadde med full omlegging til lavgi/lavkarbo.
Men dette er berre eit praktisk problem. Ein kan bake eit utmerka og velsmakande brød med svært lågt karbohydratinnhald.
Har lagt ved oppskrifta.

God apetitt: Dette brødet kan du ete med god samvittigheit, og likvel stupe ned i vekt!

Vedlagte filer
Filtype: doc Lavkarbobrød-II.doc (36,0 KB, 19 visninger)
fjordmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 11:40   #112
Minni1
Seniormedlem

Minni1 sin avatar

Hvor: Telemark
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Jippi. Ned 1.5 kilo fra mandag av.Det er mye til å være meg. kroppen pleier å holde godt på sine oppsparte reserver.

Skal nå inn på veietråden og notere.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 11:57   #113
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Brødsuget - det kan du fikse

Opprinnelig lagt inn av fjordmann, her.

Ser at fleire snakkar om brødsuget. Det forstår eg godt. Det er vanskeleg å leve utan brød når ein er oppvaksen med det - og likar det. Det var det einaste problemet eg hadde med full omlegging til lavgi/lavkarbo.
Men dette er berre eit praktisk problem. Ein kan bake eit utmerka og velsmakande brød med svært lågt karbohydratinnhald.
Har lagt ved oppskrifta.

God apetitt: Dette brødet kan du ete med god samvittigheit, og likvel stupe ned i vekt!

Ser ut som et kjempegodt brød. Men husk på at det faktisk er temmelig mange av oss som ikke kan spise slikt brød daglig, uansett hvor lavkarbo det er. Det stopper vektnedgangen på mange av oss. Jeg elsker lavkarbobrød og kunne gjerne spist det hver dag, men når det stopper vektnedgangen, så kan jeg ikke.

Gammel 28-08-09, 12:09   #114
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

For egen del skjønner jeg ikke at folk vil spise sånne ting når det finnes så mye god og ordentlig mat man kan spise! Salat, middagsrester, kjøtt og egg.... Brød er kun krisemat for meg, når jeg skal bort på overnatting og ikke være for sær. Og da kun til frokosten.

Gammel 28-08-09, 12:26   #115
fjordmann
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det stopper vektnedgangen på mange av oss. Jeg elsker lavkarbobrød og kunne gjerne spist det hver dag, men når det stopper vektnedgangen, så kan jeg ikke.

Er det fordi det er så kaloririkt det stoppar vektnedgangen? Det stoppa ikkje min. Legg merke til at brødet er så protein/fettrikt at eg trur det kan inngå i Skaldemans opplegg..

Gammel 28-08-09, 12:30   #116
Emm
Nytt Medlem

Emm er på en erverdig vei

Eg e me...

Emm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:35   #117
fjordmann
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

For egen del skjønner jeg ikke at folk vil spise sånne ting når det finnes så mye god og ordentlig mat man kan spise! Salat, middagsrester, kjøtt og egg.... Brød er kun krisemat for meg, når jeg skal bort på overnatting og ikke være for sær. Og da kun til frokosten.

Nei, men brødsug er brødsug. For meg grensa det til sorg at eg ikkje kunne ete brød. Det handlar om at kvar enkelt må finne løysinga på SITT problem. Personleg kan eg f.eks ikkje fordra kaker i noko form. Det skapar ei utfordring for meg. Eg framstår som sær når eg seier nei til velmeinande damer som vil dytte kaker og kveitebollar på meg..

Gammel 28-08-09, 13:27   #118
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Opprinnelig lagt inn av fjordmann, her.

Er det fordi det er så kaloririkt det stoppar vektnedgangen? Det stoppa ikkje min. Legg merke til at brødet er så protein/fettrikt at eg trur det kan inngå i Skaldemans opplegg..

Nei, jeg tror det er pga det inneholder frø. Flere av oss opplever at frø og nøtter stopper vektnedgangen, selv om det er både proteinrikt, fettrikt og lite nok karber. Og det blir ikke for kaloririkt kan jeg tenke meg.

Men om du går ned i vekt, så kos deg med brødet! Jeg har brød o fr*seren og tar ei skive eller to nå og da, men bare ikke hver eneste dag og til flere måltider. Og jeg tenker jeg baker ditt brød neste gang jeg skal bake brød, det hørtes veldig godt ut med revet ost i

Gammel 28-08-09, 20:04   #119
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Hvor: Buskerud
Lurer* er på en erverdig vei

Mokki! Suveren vekt nedgang *applaus*

Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 20:05   #120
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Kommer sterkere tilbake om litt, nå skal jeg lage lav karbo lapper

Gammel 28-08-09, 20:41   #121
Minni1
Seniormedlem

Minni1 sin avatar

Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Kommer sterkere tilbake om litt, nå skal jeg lage lav karbo lapper

Må du kose deg med dem.
Jeg har akurat spist lavkarbopizza og hjemmelaga is. Så nå sitter jeg her god og mett og fornøyd.

Gammel 28-08-09, 21:19   #122
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Må du kose deg med dem.
Jeg har akurat spist lavkarbopizza og hjemmelaga is. Så nå sitter jeg her god og mett og fornøyd.

Åh, det hørtes godt ut! Er oppskriftene her inne?

Jeg stuser litt over denne røra til lapper, syns den er veldig flytene, men lappen blir nam,nam, så da skal jeg vel ikke klage

Gammel 28-08-09, 21:53   #123
Minni1
Seniormedlem

Minni1 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Åh, det hørtes godt ut! Er oppskriftene her inne?

Jada, de er her. Jeg bruker Ziggylapper som jeg har ferdig laga i frysere.Tar kjøtteig eller andre ting jeg vil ha på . Ost på toppen. Inn i mikroen i 2,5 min. og avslutter med å ta på pizza krydder. Jeg er ikke så glad i ziggylapper med pålegg, men når jeg lager pizza av dem er de knallgode.

Isen lager jeg slik:

1 egg
50 gr. usukra bær
En dæsj fløte
litt splenda
evnt. litt olje om det er blitt lite fett den dagen .

Jeg måtte venne meg litt til den, men nå syns jeg den er knallgod.
Tror det er flere oppskrifter i ulike varianter på nettet.

Gammel 28-08-09, 22:25   #124
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Jeg skjønner at jeg må prøve å lage litt is en kveld. Men nå er det natta, skal på jobb i morgen. Så det er greit å komme seg i seng

Takk for god hjelp i kveld Minni1

Gammel 29-08-09, 11:30   #125
Elinengelen
Medlem

Elinengelen sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Elinengelen er på en erverdig vei

Endelig har det løsna litt for meg og *puster lettet ut* etter å ha gått opp og ned de 2 første ukene, går jeg bare ned nå.

Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbo i gruppe 25+ supha Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 07-06-09 13:56
POM, en liten lek maysa Generell diskusjon 611 08-03-09 00:44
Liten presentasjon! (Ser at den ble ikke så liten allikevel ...) ~Buble~ Ketolysekuren 7 07-01-09 22:29
Ny rådgivende gruppe for diabetes og kosthold Lemen Artikler 1 08-02-07 00:17
Pilates-gruppe Marianne Trening 64 13-09-05 09:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.