Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-07, 01:55   #101
Nattesjel
Medlem
 
Nattesjel sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Quebec, Canada
Alder: 41
Innlegg: 148
Nattesjel er ny på veien
Smile

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann!

Melder meg på her jeg også. Fant dette forumet i natt når jeg satt og så igjennom en del ting på vektklubb.no. Kanskje fordi jeg hadde større forventninger til kostholdsplanene der, men hadde minimal uttelling den første uka... Ja, jeg er et av de menneskene i verden som er ufattelig utålmodige... tålmodighet er en dyd? Jammen så er vel ikke jeg veldig dydig av meg da...

Men, men... fant så siden ketolyse.no, og funderer nå på å bestille meg den boka. Lurer på sånn i farta om det er strengt tatt nødvendig å kjøpe seg mineraltilskudd når man skal drive med ketolyse-greia? Lurer også på om det blir et problem i henhold til kuren at jeg til tider har insomnia, og er generelt et nattemenneske..? Dvs. måltider blir ikke akkurat til 'normale' tider. Forskyv 'normal' med rundt 6 timer, så har du meg i et nøtteskall...

Uansett.. her er jeg, gleder meg til å se hva jeg kan få til ved å legge om på kostholdet. Håper på det beste da... Også gleder jeg meg selvfølgelig til å kanskje bli kjent med nye mennesker rundt om kring..

__________________

.•¨¯`•.•¨¯`•. Min Journal .•¨¯`•.•¨¯`•.



Nattesjel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 10:29   #102
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk
Talking

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei.

Her passer jeg også inn. Har et ønske om å gå ned 35 kg. Bør ned 40kg.
Har vært jojo slanker siden ungdomsskolen (er 38 år så det har blitt noen år ) For 5 år siden bestemte jeg meg for å ALDRI gå på slankekur igjen!
Jeg lot meg friste til å prøve Ketolysekuren etter å ha hørt om et par i bygda som har gått ned 40 kg siste året. Litt tvilsom først, men er igang.
Har gått på ketolysekuren snart en uke og kan allerde skilte med: Bedre nattesøvn, ikke belegg på tennene i løpet av dagen, ikke oppblåst og luft i magen!!! Det var en stor plage før.
Humøret er blitt bedre og energien er bedre. Hvordan det har gått med kiloene vet jeg ikke, skal på vekta tirsdag.
Så jeg ønsker alle sammen (og meg selv) lykke til!!! Dette får vi til!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 11:13   #103
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

velkommen hit Gerd..

ja det er mange fordeler ved å legge om til lavkarbokost.. jeg kjenner godt igjen det du sier om mindre oppblåst mage og bedre humør..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 11:19   #104
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

velkommen hit Gerd..

ja det er mange fordeler ved å legge om til lavkarbokost.. jeg kjenner godt igjen det du sier om mindre oppblåst mage og bedre humør..

Hei.
Ja, det var det første jeg merka. Og det at jeg sover så mye bedre om natta..
Og det som er det aller beste er at jeg kan spise det jeg liker uten at det er fy fy slik som i andre slankekurer.. Ser virkelig positivt fremover...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 21:30   #105
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei Sprudle, og velkommen hit. Her på forumet er det veldig mye nyttig informasjon, veiledning og støtte. LYKKE TIL!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 23:22   #106
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Ja det betyr veldig mye. Og det tar ikke mange dagene før du har noe å bidra med Jeg har ikke vært her mer enn 14 dager, men har lært veldig mye og fått masse gode ideer.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 17:47   #107
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

velkommen sprudle. her er det godt å være

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 19:20   #108
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Spudle... nydelig avatar og nydelig nick Velkommen!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 20:17   #109
El-longo
Nytt Medlem
 
El-longo sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3
El-longo er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei,

Jeg skal også ned over 30kg, har kommet 20 ned og har nærmere 40 igjen til jeg er fornøyd.

Jeg har vel alltid hatt noen kilo for mye på kroppen, helt siden skoledagene. Jeg gikk ned 25kg for 3 år siden, men gikk rett opp igjen i løpet av 1 år.
Men bestemte meg i oktober når vekta touchet 155kg at nå måtte jeg ta tak og gjøre noe, og siden har jeg gått ned ca 20kg. Jeg har nå vært snart 2 uker på "Skaldemann" og har begynt å merke at noe skjer. Selv med inntak av fet mat som tidligere var fy mat så går nå vekta fortsatt nedover. Det er jo himmelriket for en som er glad i mat. Jeg har lært mye av å lese boka til Skaldemann og lest på forumet her de siste ukene.
Mitt liv har snudd til det positive, kan skrive under på at det å slippe oppblåst mage og jojo blodsukker nivå er behagelig.

Lykke til alle sammen (og til meg selv også)

El-longo

__________________
El-longo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 01:58   #110
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Trodde jeg aldri skulle skrive her, men nå må jeg det. Buhuu!

Har leenge veid 90 - 100 kg, men de 2 siste årene har jeg gått opp ganske mye (og jeg klarer ikke å endre vekten, bare litt ned og så alt på igjen). Skulle gjerne vært rundt 80 kg, men må nå være glad hvis jeg kommer meg under 100 kg igjen.

Men jeg gir meg aldri. Har tenkt lenge på å holde meg unna pizza, is og sjokolade for resten av mitt liv, men egentlig kan jeg ikke tenke meg dette... Skal jeg virkelig ikke spise dette mer i hele mitt liv...?

Fordi jeg har ett stort problem med disse matvarene. Jeg klarer ikke å begrense meg. Men når jeg er noen dager uten er jeg som en ny person og er helt uten søtsug. Men det skifter fort. Så det beste hadde vært om jeg kunne innrømmet for megselv at disse matvarene skaper mye trøbbel for meg som gjør at jeg ikke blir slank.

Men valget skulle egentlig være enkelt når jeg tenker på alt jeg går glipp av når jeg er så overvektig og ikke liker megselv i det hele tatt.

Tenk at mat skal være så avhengighetsskapende. Da må jeg kutte ut de matvarene som gjør meg syk, overvektig og avhengig? Nei, så enkelt er det faktisk ikke selv om jeg vet hvor mye det skader meg. Likevel kan jeg ikke tenke meg ett liv uten disse matvarene som gjør meg til en karbojunkie.

Jeg må seriøst tenke på hvilket liv jeg har foran meg som slank istedet for å ikke ha noe liv grunnet at jeg spiser matvarer som holder meg overvektig og ute av stand til å gjøre det jeg har lyst til. Skulle ikke være nødvendig med så mye tankevirksomhet for å velge ett bedre liv for megselv. Men når jeg spiser sjokolade, pizza og is osv så blir jeg så godt humør. Og det er jo sååå godt! Men samtidig blir jeg syk, går opp raskt i vekt og sover 3 timer lengre om morgenen.
Er det verdt det? Ja eller nei...hmm.

Slik er det jeg tenker faktisk. Det er skremmende men slik er det. Jeg velger ett liv som overvektig og nesten isolert fra omverdenen, kort sagt uten ett verdig liv, fordi jeg velger å spise det som gjør meg lykkelig, glad, syk, overvektig og ulykkelig! Hva om jeg kun spiste det som gjorde meg lykkelig, glad, frisk, sunn, slank og lykkelig?



Dette skulle ikke være noen klagemur altså, men jeg ser at det kanskje ble det likevel... Uansett, jeg går i tenkeboksen igjen.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 02:21   #111
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Tja... Siden jeg spammer ned resten av forumet med alt jeg lurer på, og noen få konstruktive innlegg, så var det kanskje på tide at jeg gir denne delen av forumet en liten hilsen også.

Har slitt med overvekt mer eller mindre hele livet, men det har ballet seg fryktelig på siden sommerferien, tror jeg. Jeg er faktisk ikke sikker, men da jeg veide meg og den touchet 140 kg fant jeg ut at nok var nok, og gikk ned 6 kg i januar på noe som var en sultekur, og hoppet inn på ketolyse for 14 dager siden, og skal veie meg på skikkelig vekt for første gang om sånn ca 12 timer, så da kommer sannheten frem. Uansett hva vekten sier i morgen, så skal jeg ned til 100 kg, mulig jeg må ta noen grep her og der utover det jeg har spist siste par ukene, men det er greit...

Forøvrig er jeg sykemeldt og klarer knapt å røre meg uten for store smerter, legene aner ikke hva som er galt, og nå tror jeg egentlig de har gitt meg opp, så da har jeg sluttet å røyke samt begynt aktiv slanking for å se etter om det kan bedre min egen form, samt at jeg er møkklei av å være singel, men vil aldri kunne få ett forhold til ei jente som tilfredstiller mine krav uten å gå ned masse i vekt (jeg vet det er utrolig flåsete sagt, men det er min opplevde sannhet).

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 09:55   #112
groost
Nytt Medlem
 
groost sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Innlandet
Alder: 53
Innlegg: 1
groost er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!
Jeg er nybegynner her, og har tatt meg mål om å gå fra 102 tunge og slitsomme kilo, ned til rundt 70. Jeg har vært jo-jo slanker siden jeg gikk på ungdomskolen....det vil si i ca 20 år! Og alle tidligere kurer har gått ut på å spise mindre og holde meg unna alt som smaker godt! Har selvfølgelig gått ned noen få kilo, men har alltid gått opp igjen det jeg tok av + noen kilo til. Men tror jeg endelig har funnet kuren som kan funke for meg. Har vært på induksjon nå i 14 dager. Har ikke vært sulten, og jeg kan spise god mat! Kan det være bedre å være på slankekur??! Jeg har hittil gått ned 5,5 kilo. Før hadde jeg søthunger nesten hele tiden, og etter hver middag sank jeg ned i sofaen og ble der resten av kvelden. Jeg orket ingenting og var trøtt bestandig. Nå klarer jeg nesten ikke å sitte stille, jeg har masse energi og søte fristelser frister ikke lenger! Hurra! Håper det fortsetter slik! I helgen var jeg for første gang på flere år med ungene ute i snøen. Vi drev på hele dagen, og var deilig slitne når kvelden kom. Til og med ungene bemerker at jeg er mer aktiv.
Har hatt mye hjelp i denne nettsiden, takk til alle som deler sine gode råd! Skal komme med mine når jeg er litt mer dreven!

Hilsen fra Groost

groost er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 09:58   #113
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av groost, her.

Hei!
Jeg er nybegynner her, og har tatt meg mål om å gå fra 102 tunge og slitsomme kilo, ned til rundt 70. Jeg har vært jo-jo slanker siden jeg gikk på ungdomskolen....det vil si i ca 20 år! Og alle tidligere kurer har gått ut på å spise mindre og holde meg unna alt som smaker godt! Har selvfølgelig gått ned noen få kilo, men har alltid gått opp igjen det jeg tok av + noen kilo til. Men tror jeg endelig har funnet kuren som kan funke for meg. Har vært på induksjon nå i 14 dager. Har ikke vært sulten, og jeg kan spise god mat! Kan det være bedre å være på slankekur??! Jeg har hittil gått ned 5,5 kilo. Før hadde jeg søthunger nesten hele tiden, og etter hver middag sank jeg ned i sofaen og ble der resten av kvelden. Jeg orket ingenting og var trøtt bestandig. Nå klarer jeg nesten ikke å sitte stille, jeg har masse energi og søte fristelser frister ikke lenger! Hurra! Håper det fortsetter slik! I helgen var jeg for første gang på flere år med ungene ute i snøen. Vi drev på hele dagen, og var deilig slitne når kvelden kom. Til og med ungene bemerker at jeg er mer aktiv.
Har hatt mye hjelp i denne nettsiden, takk til alle som deler sine gode råd! Skal komme med mine når jeg er litt mer dreven!

Hilsen fra Groost

Velkommen og Gratulerer med resultatene. Moro ikke sant??? Dette kommer til å gå superduperbra!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:40   #114
Keiko
Juniormedlem
 
Keiko sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 17
Keiko er på en erverdig vei

85-90 kg igjen.....

Hei alle sammen...
Første posten min på forumet...
Begynte på en diett som ligner på den Skaldemann har kommet frem til 31. oktober i fjor.
Da veide jeg et sted mellom 215 og 220 kg.Fikk hjelp av ernæringsrådgiver med oppsett av diett ved Friskhuset i Mo i Rana etter å ha blitt gitt opp av legen......
Fant frem til rådgiver ved hjelp av en arbeidskollega,og tok kontakt...
Nå tre og en halv måned senere har jeg leid personlig trener og trener fire ganger i uka.Det er visst mange rundt meg som lurer på hvor viljestyrken min kommer fra,og det jeg har funnet ut er at det må skyldes dietten og at jeg ser at det virker.
Begynner nå å bli fri for klær som passer,og er kommet ned på 184 kg.
lavkarbodietten har rett og slett forandret livet mitt.Er aldri sur og tverr lengre og har energioverskudd til en hver tid.Målet er etterhvert å komme under hundre,men første delmål har ikke med vekt å gjøre:jeg SKAL på fisketur i fjellet til sommeren,noe jeg har delvis vært forhindret fra da yndlingsplassen min ligger 1,5 mil innover i fjellet(til fots)...
Vil bare takke for et utrolig forum og ønsker alle lykke til videre...


Sist redigert av Keiko : 23-02-07 kl 19:08.
Keiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: komponert av rådgiver... Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 09:08   #115
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 85-90 kg igjen.....

Hei Keiko og velkommen hit på forumet.
Imponerende lesing!!! Og en kjempeflott innstilling. Flott motivasjon. Lurt å ikke bare tenke vekt, men fremtidsdrømmer.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:56   #116
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei. Jeg kaller meg Nynne. Jeg vil ned 40-45 kilo i forhold til det som bør være idealvekt for min høyde. Men jeg har aldri vært så slank som det tilsier, så jeg vet ikke helt hvordan jeg blir seende ut da.

Mitt problem er at jeg ikke føler meg feit. Jeg ser det bare på bilder at jeg ikke liker det jeg ser. Men til vanlig føler jeg meg ikke feit annet enn når jeg skal være i aktivitet med ungene. Andre som er rundt meg kommenterer det heller ikke i stor grad, de "glemmer" det på en måte. Så når jeg sier at jeg handler i butikker for stor mote, ser de litt rart på meg. Rart ikke sant?

Men dette er det siste prosjektet jeg gidder å prøve før jeg slår meg til ro med en matchvekt på 125 kg. Men det er egentlig ikke noe alternativ det heller. Skal prøve frem til sommeren, og håper på resultater innen da. Har ikke lyst til å leve resten av livet i str 56.

Vel det var meg. Godt å lese at det er fler enn meg som vipper over 100 kg merket på vekta.

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 23:04   #117
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen hit Nynne og lykke til. Dette er forum der du får mye støtte!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 23:23   #118
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

kjenner meg så godt igjen det nynne sier.

Jeg føler meg ikke feit, men legen har sagt i fra at jeg bør ta av noen kilo. Og når jeg ser på bilder så blir jeg skamfull over meg selv- men skylder på at på film og bilder blir alle feitere.

Men da jeg fikk problemer med å finne klær på BiB skjønte jeg litt mer av alvoret. Har ei venninne som har rast ned i vekt av lavkarbo dietten og ho ser virkelig flott ut. Har nå startet på ketolyse på min 2. dag og sliter litt med å holde meg unna søtsaker, tanken på at jeg aldri mer skal spise de tingene skremmer vannet av meg. For jeg blir fort deprimert og maten er min trøst.
Dårlig unnskylding ja. Men jeg skal ta meg sammen!

Det er godt å se ( ikke vondt ment ) at det er flere her som har mer enn bare to - fem kilo til overs. Det er ikke lett å drasse med for mange kiloer heller

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 09:04   #119
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Bondejenta, her.

kjenner meg så godt igjen det nynne sier.

Jeg føler meg ikke feit, men legen har sagt i fra at jeg bør ta av noen kilo. Og når jeg ser på bilder så blir jeg skamfull over meg selv- men skylder på at på film og bilder blir alle feitere.

Men da jeg fikk problemer med å finne klær på BiB skjønte jeg litt mer av alvoret. Har ei venninne som har rast ned i vekt av lavkarbo dietten og ho ser virkelig flott ut. Har nå startet på ketolyse på min 2. dag og sliter litt med å holde meg unna søtsaker, tanken på at jeg aldri mer skal spise de tingene skremmer vannet av meg. For jeg blir fort deprimert og maten er min trøst.
Dårlig unnskylding ja. Men jeg skal ta meg sammen!

Det er godt å se ( ikke vondt ment ) at det er flere her som har mer enn bare to - fem kilo til overs. Det er ikke lett å drasse med for mange kiloer heller

Det er nok mange av oss som kjenner seg igjen her ja... Og skal være enig at det er ei trøst å vite at det er flere som meg!!!
Jeg og sleit litt de første dagene med søtbehovet, men spiste litt ost i stedet for, og drakk masse vann... Det hjalp. Og så hjalp det å bruke litt tid på forumet, da gikk tiden veldig fort og sulten var glemt. Hver dag er en seier og resultatene viser seg raskt...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 12:26   #120
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Vann har det gått med her drakk kanskje litt for mye i går, sjekket faktisk at jeg gikk på do ca 3 ganger i halv timen men tror bare ikke kroppen er vant med vann, den er vant med coca cola

og i natt drømte jeg om sjokolade brownies....

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 16:39   #121
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Kan nok være uvant for våre kropper å få så mye vann, helt sånn plutselig Er nok vant til andre ting, ja... Bruker du krom-tabletter. Det hjelper veldig på søt-suget..

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 17:19   #122
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

kromtabletter tar jeg

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 16:54   #123
Zarai
Juniormedlem
 
Zarai sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 56
Innlegg: 10
Zarai er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei,
jeg har været med på lavkarbo.no i et år, og har haft utrolig stor glæde af forumet, så det er vist på tide at jeg præsenterer mig.

Jeg ved ikke hvor meget jeg vejede, da jeg var allertungest. Jeg ville ikke op på en vægt, men for omtrent 7 år siden brugte jeg størrelse 58-60 i tøj. Fra 2000 til 2005 tabte jeg mig laaaaangsomt. Men så skete der noget fantastisk, - jeg hørte om lavkarbo kosthold, og gik i gang med at læse. Atkins fristede mest, så over to omgange i 2006 på sammenlagt 12 uger, tabte jeg 24 kilo

Jeg startede på Atkins igen for 14 dager siden, og har forløbigt tabt 3 kg. Nu bruger jeg str 50, og vejer i skrivende stund omtrent 120 kilo. Eftersom jeg er 171cm høj og kraftigt bygget, er min plan at komme ned til 75 kg. Det vil sige at jeg skal sige farvel og tak til yderligere 45 kg

Eftersom jeg ikke er verdens mest tålmodige person, har jeg lært mig en bøn: "Kære Gud, giv mig tålmodighed - og lad det være nu!"

Tusind tak til alle jer på forumet, der er med til at gøre denne her rejse lidt lettere og meget sjovere.

__________________
Think that you can, or think that you can not.
You are right in both instances.
Zarai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 16:58   #124
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen alle sammen er her inne og leser flere ganger om dagen ( ), men skriver ikke like mye. (Heldigvis får en vel si.. )

Lykke til! Dette skal vi klare

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 13:04   #125
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heihei til alle!

Jeg hører vel med i denne gjengen håper jeg, -trenger ihvertfall å ta av 30 kg. Er litt gammel-ny her inne jeg, var mye her inne for to år siden, da het jeg gunnhildMP. Den gangen gikk jeg ned 7 kg i løpet av to mnd på Ketolyse, men gikk på en smell - møtte veggen - gikk på trynet - osv. osv. osv. og ble totalt utbrent etter fem måneder i ny jobb.....jajaja, jeg er kvinne, ja...hvis det skulle være noen tvil

Typisk nyutdannet-kvinne-syndrom. -Og jeg var ikke trippel-arbeidende engang, for jeg har ikke unger....skjønner ikke bæret av hvordan dere som er mødre takler alt presset i hverdagen GUDINNER, er dere, alle sammen!!! Vakre, sterke amasoner, er STUM av beundring over alt dere mestrer og får til, sjonglerer haugevis av baller i lufta samtidig, uten å miste en eneste.... JEG....jeg har nok med å gå på jobb og prøve å slanke meg, jeg....

Men ihvertfall - jeg vet godt at Ketolyse fønker meget bra i mitt tilfelle, jeg tar lett av og er aldri sulten, fullstendig STUFFED som en kalkun i September hele tida faktisk. Problemer med å spise nok, da...det skal sies. Er ikke noe glad i hverken mat eller snop, og mitt problem har alltid vært at jeg ikke spiste mer enn en gang i døgnet, fordi jeg var ikke sulten og derfor droppa å spise hele dagen. -Meeen: så ble jeg plutselig sulten klokka åtte om kvelden, og spiste da tre porsjoner middag med haug på...noen andre som kjenner seg igjen, eller??? Dette funka helt fint det, helt til jeg fylte 30, og så bare *BAANG-KRÆÆSJ* la jeg på meg
30 kg "over natta". Forbrenninga takka vel bare rett og slett for seg, da.... Jaja, sånn kan det gå.

Men pga Ketolyse-kuren har jeg begynt å like mat igjen - REN MAT - uten masse tilbehør og relish og crap, så matlysten er stigende
Startet for sju dager siden, og har gått ned 4 kg, er storfornøyd med det! Kroppen min har alltid vært MEEEGET motvillig til å gi fra seg noe som helst, men nå ser det ut til å gå rette veien.

Hurra for oss alle sammen! Dette går veien, jenter og gutter!
En dag av gangen - et skritt i slengen! Jii-Haaaaa! Banzai!!!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no