Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-07-11, 09:20   #1226
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Føler meg kjempeflink i dag, for jeg har nå gjennomført første egentrening i treningsrommet på jobb - helt alene
Nå toger jeg videre i kontorvogna, og håper lunchvogna kommer tidlig i dag

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 09:44   #1227
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Her i gården går det helt elendig.. Vi er blitt kastet utenfor en klippe øokomisk sett, da hele greia har rast sammen. Så jeg har tatt meg selv i å trøstespise en del i det siste Prøver å skjerpe meg, men av og til blir presset så hardt at det er det eneste som føles bra der og da. Vekta gidder jeg ikke å sjekke en gang og jeg vurderer å skippe ukesveiingen i overmorgen også.. vet jo at tallet er høyt, så jeg gidder ikke det emosjonelle stresset som medfølger, særlig ikke bare for en vekt. Prøver å tenke mer på å gå meg turer og trene litt mer enn å veie for tiden, får jo ut litt frustrasjon med noen lang og raske turer også. win win.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 09:47   #1228
Nnem
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Nnem er ny på veien

Har ikke skrevet på tråden på noen dager og det med grunn.
Hadde en kjempe sprekk som begynte på fredagen og endte i går. Drukket alkohol og spist forskjellige godis samt ris. Denne gangen har jeg virkelig nøyt det og ikke hatt dårlig samvittighet heller(pleier å ha det når jeg har pleier å spise fy-mat).
Bestemte meg derfor å gå på vekta i dag for å ikke sette meg selv i sjokk på torsdag som er veiedagen min. Regnet med i hodet en vektoppgang på ca 3-4 kg(ligger sånn når jeg skeier ut), men sannerlig ble jeg overrasket. Jeg lå faktisk 100 g ned. Hadde jeg aldri trodd. Nå håper jeg vekta holder seg slik til torsdagen. Morro. Fikk hvertfall litt motivasjonsboost igjen.

ps: er ikke ned i minstenotering, men ligger nok mest sannsynlig stabilt i vekt nå. Begynner med streng ketolyse/skaldemann igjen fra 1.aug.

Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 11:10   #1229
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Nå har jeg tenkt litt på hva jeg vil gjøre framover, og jeg tror faktisk at jeg gir helt opp vektnedgang. Altså jeg vil ikke lengere stresse med hva jeg veier. Derimot så ønsker jeg å kunne måle cm heller og strekke meg mot et minstemål der.. Det vil nok gå tregere nedover enn vekta, men jeg slipper i såfall å stresse så veldig mye fra uke til uke. Jeg har strammet et målebånd så hardt jeg bare greide rundt hoftene mine for å se hvor mye det er mulig å gå ned til, og med brede hofte av natur endte jeg opp på 94 cm, jeg er 100cm nå. Nedre magedel er mitt største problem, samt hoftene, så et sånt mål vil gjøre mer nytte enn om jeg veier 55kg, men allikevel er kraftig. For å få vekk det overflødige så hjelper det å trene, og da går man jo opp i vekt pga muskelmasse også, så det vil nok balansere ut mye bedre enn om jeg freaker ut etter trening fordi vekta er høy.. Men som sagt, da må det mer trening til, og muskler tar litt plass også, så jeg nøyer meg faktisk med 96cm som mål, hvertfall for nå så får jeg heller vurdere det da. Da har jeg 4cm å gå ned, i stedenfor nesten 7kg

Regrets nye dagbok!
Gammel 12-07-11, 11:10   #1230
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 64
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Så deilig, Nnem ! Av og til lurer jeg på om en sånn høykarbodag aaaav og til kan sette fart på noe. . .

Men jeg tør ikke prøve

You go, girl !

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 11:16   #1231
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

jeg har også opplevd vektnedgang etter sprekk flere ganger

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 11:17   #1232
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Se der, ja, halkatlala.

Kanskje jeg skal sprekke litt snart ?

Kristin_B er best
Gammel 12-07-11, 11:37   #1233
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

får ikke sprekke så lenge, da. da får du nok motsatt effekt

Gammel 12-07-11, 15:21   #1234
Nnem
Medlem

Nnem er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

får ikke sprekke så lenge, da. da får du nok motsatt effekt

Ja, den kan jeg signere på.

Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 15:41   #1235
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Innom en snartur. Hjemme med legebesøk i ferien. Eller terapeuten da.... Er nesten nødvendig det for å komme gjennom ferien. Har blitt litt gåturer og må klare meg uten å logge alt jeg spiser på diett.no og å veie hver dag, tror det er VELDIG sundt for meg. Skal prøve å holde meg unna nå til jeg reiser i morgen og, utover veiing da, for det var veiedag i dag og den må utsettes for å tas før frokost.

Var i bursdag på søndag og utskeielsen bestod i bær, noe frukt, med vaniljekesam (ferdig, så var nok litt ekstra KH) og saus basert på pose men tilsatt masse fløte m.m. Merket at det ble litt ekstra KH, øker sultfølelsen og suget etter godt, men jeg pøste på med nøtter og annet fett, det hjelper. Blir mye kcal, men kun lovlige matvarer. Ellers har jeg kost meg med en ny oppskriftsbok jeg kjøpte og lagd masse god mat, så savner egentlig ikke muligheten for rask og ferdiglaget mat. Det kan mann og unger ta seg av nå mens jeg er borte. Ellers blir det sånn halveis Fedon på dem om dagen, masse grønnsaker, litt grov ris, pasta eller en potet (i steden for flere). Det groveste brødet når jeg handler osv... Har blitt litt lavkarbo frokost på dem og.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 11:17   #1236
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Veiedag og ned 0,9 til tross for et lite raid i kjøleskapet i går kveld, med ost, sukkererter, eggedosis og rips. Strålende fornøyd og endelig under 80! Håper å slippe å se det tallet igjen.

God sommer. Deilig og sommerlig her og.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 11:29   #1237
Nnem
Medlem

Nnem er ny på veien

Så feil tok jeg. Opp på vekta i dag og ja oppgang som forventet. Gjort er gjort og spist er spist. Tar det piano denne mnd og heller kjører hardt fra 01. aug.

Gammel 13-07-11, 13:44   #1238
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Du kan jo reise videre i sommer i pianovognen, Nnem. Og så løpe fremover i de hissigste vognene rundt 1. august ?

Uansett, - lykke til med litt piano. Ikke slite seg ut på dette heller, vet du.

Kristin_B er best
Gammel 13-07-11, 19:17   #1239
Nnem
Medlem

Nnem er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Du kan jo reise videre i sommer i pianovognen, Nnem. Og så løpe fremover i de hissigste vognene rundt 1. august ?

Uansett, - lykke til med litt piano. Ikke slite seg ut på dette heller, vet du.

Takk, Antoinette

Gammel 14-07-11, 22:23   #1240
tora trollmor
Seniormedlem

Hvor: Trønderlag
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Stille og rolig i toget i dag
Jeg har vært i flyttevogna i dag. Holder på å flytte hjem jenta vår på 18 år. Det blir skolegang på henne her ute i år, så nå er hybeltilværelsen og bylivet over for 1 år Hun hadde jo så stor hybel at vi kjøpte en gjesteseng å en dobbel sovesoffa te hu så vi kunne komme på besøk. Men nå ønsker vi å selge sovesofaen, tror ikke det skal by på noe problem.

Ketolyse kuren går nå sån som den sikkert skal gjøre, men jeg går ikke opp og ikke ned i vekt. Spiser etter ketolyseboka, drikker ca 2,5 liter vann, tar alle vitaminene og de vanndrivende tablettene som jeg har fått av legen. Men føler meg stor og tung i kroppen. Ja ja min tur må nok komme snart.
Ønsker alle en fin kveld

Gammel 15-07-11, 07:57   #1241
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Lite som skjer her også. Sitter stort sett i ferie-planleggingsvogna og bilkjøp-vogna for tiden og jeg planlegger å ta med meg sambo, svigers og baby til hunderfossen for å se på litt troll
Jeg er kommet i mål med bilpengesparingen nå nemlig!
En gang i mai bestemte jeg meg for at ja nå var det på tide å kjøpe sin første bil (har hatt lappen i 6 måneder nå), men med kun inntekt fra nav så var det ikke mulig å få lån, så jeg tenkt neinei, da får jeg spare opp da. Jeg sikter ikke så høyt i pris når det gjelder første bil så jeg siktet opp mot 50.000kr og det fikk ta den tiden det tok. Jeg begynte å legge penger i ei sparebøsse man ikke kan åpne, med mindre man ødelegger den.
Så plutselig nå i juli så sier stefaren min at noen han kjenner på et verksted skal ta inn en bil som er helt i orden for å reparere den litt og så selge den igjen til mellom 25 og 30 tusen. Så jeg spretter om sparebøssa, og jeg hadde søren meg rukket å fått tak i 38.000 kr!
Så om bilen er grei, så blir det nok bil på meg i løpet av et par uker wohoo! Så da må vi jo dra på en ferietur med den

Er veldig avslappet i forhold til slanking nå, men selv om jeg ikke skal regne vekt lengere (annet enn den siste utfordringen som skal bli ferdig), så holder jeg et halvt øye med vekta av og til lell så den ikke fyker til værs. Planen er jo å trene mer og bli smalere, og da kan jeg jo ikke legge på meg akkurat Etter at vi kuttet ut 4 middager i uken, så er det lettere å ikke spise også. Billig er det også! win win. Middag var det måltidet som inneholdt mest kalorier (og karbo), så når jeg skipper det er det mye lettere å kontrollere vekta. Jeg drikker mye te og blir mett på det, men spiser også mange bittesmå måltid i løpet av dagen, samt trener i form av gå og joggeturer, sykling på treningssykel og manuell styrketrening Jeg kjenner at jeg ikke er lav nok på karbo da jeg begynner å bli veldig omtåket i hodet og har problemer med å holde på tanker og stokke om ordene rett. Jeg har et rart taleproblem hvor jeg stokker om ordene.. aldri sjekket om det faktisk er noe, men jeg har strevd med det veldig lenge, akkurat som om jeg er for sløv i hodet så ordene kommer ut feil. Etter at jeg ble tjukk så uttaler jeg ord feil også, kinnene mine hindrer meg liksom litt i å uttale ord rett. Blir litt snøvlete.

Regrets nye dagbok!
Gammel 15-07-11, 07:57   #1242
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Ja også har jeg dinget 1000 innlegg! omg.. pratsjuk sa du? haha

Regrets nye dagbok!
Gammel 17-07-11, 00:51   #1243
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

tut tuuut
her går det unna. de 4 kg jeg gikk opp på en uke med grete roede er nå borte igjen. det var nok bare vann i dag har jeg svømt litt og sykla kjempelangt med hunden min. og nå tror jeg nok jeg har forstått begrepet trekkhund- jeg måtte i hvertfall trekke hunden med meg hjem igjen satse på litt kortere tur neste gang. nå gleder jeg meg til å legge meg å lese litt før jeg sover. relativt tidlig opp i morgen å bake høykarbokaker til sønnen min som blir fjortis

Gammel 18-07-11, 11:45   #1244
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Hei, hvor det går !!!

Ikke like lett om sommeren med alle fristelser, men jeg føler meg litt flink som har greid å syre unna det meste. Og det kan se ut som om det betaler seg å være med på denne togturen ! Over to kilo ned på tre uker ! Det kjennes veldig, veldig bra ut. Og de skal IKKE på igjen !

Jeg må bare holde meg på dette gode toget. Går IKKE av før jeg er fremme ! Og hvem vet ? Kanskje jeg tar en togtur til da ?

Stå på !

Kristin_B er best

Sist redigert av Antoinette6 : 18-07-11 kl 13:06.
Gammel 18-07-11, 13:03   #1245
Tone-G
Seniormedlem

Tone-G sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 53
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Halloooo, alle passasjerer ! Jeg er tilbake etter mange, mange dager med forumabstinenser. Men jeg har vært flink, - syns jeg selv.

Men en fantastisk softis med nøtter spiste jeg i strålende sol i Svolvær ! Mmmmmm. . . . Ellers lavkarbo. Deilig lavkarbo. Hadde bakt mange knekkebrød som var basiskosten til frokost og lønsj. Og egg.

Og vekta viste 200 gram opp. Det tar jeg med knusende ro.

Og vi kjører videre !

Det er vel ikke mer enn ca 10 karber i en softis tror jeg, om det er noe trøst Litt skal man unne seg

Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 13:07   #1246
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tone-G, her.

Det er vel ikke mer enn ca 10 karber i en softis tror jeg, om det er noe trøst Litt skal man unne seg

Hvah !!??? 10 kh ?

Da skal jeg jaggu ha det til middag 5 dager i uka ! Lørdag og søndag blir det jordbør med fløte !

Takk for info, kjære Tone

Kristin_B er best
Gammel 18-07-11, 13:30   #1247
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Kan det virkelig stemme?

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 13:48   #1248
Tone-G
Seniormedlem

Tone-G sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 53
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Kan det virkelig stemme?

Nå ble jeg usikker og søkte litt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

En "vanlig" softis skal veie ca 75 gram.. Har da 17 gram karbohydrat hvorav 9.2 gram er sukker.. 2.6 gram protein og 8.3 gram fett

Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 13:54   #1249
Drømmepie
Støttemedlem

Drømmepie sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 43
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Da slenger jeg meg med i toget igjen! Denne gang på guffe-togvogna...

Full guffe nedover

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 13:56   #1250
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Nå ble jeg usikker og søkte litt

Men hva er de andre karbohydratene som fyller opp til 17 g totalt da? Søkte litt rundt selv, og jeg fant mye motstridende informasjon - alt fra 17 til 25 gram karbohydrat pr 100 gram, avhengig av produsent...

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.