Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-11, 22:45   #1251
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Prutti'n! Fatter og begriper ikke hvordan du går ned med et sånt inntak pr dag??? Kan du/noen forklare meg? Med enkle ord?

Husker dere jeg spiste ca 20g kh i helga; og det får jeg betale for nå - nesten ikke utslag på stixen i dag. Siden jeg spiste rundt 20 g i to dager, for så å toppe med 32 g den tredje dagen - ja så er jeg ute av ketose noen dager nå. Huff...

Spiste tacosuppe til middag i dag; det ble for lite fett av den, tross tre store skjeer med rømme og noen store biter ost. Hva annet kan jeg gjøre for å øke fettmengden??

Fett forbrenner fett.
Tacosuppen er litt fettfattig ja. Jeg gjorde en vri en gang med litt fetaost og fetaostolje i suppen, ost på toppen og en god dæsj rømme i.

Hvis du er streng med karbene nå, så kommer du raskt inn i ketose igjen. Det er i alle fall min erfaring. Etter søndag var jeg i ketose i går kveld. Det kjente jeg på den guddommelige ånden. Hadde bare to stix igjen, så tenkte vente til dag 2.

Jeg boosta med dansk salami (4-5 skiver) og soooolid med majones på :P Der har du mye fett Hva med eggesalat på ostekjeks?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:03   #1252
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

For første gang leser jeg i Ketolyseboka.

Jeg hadde en hensikt, og det var å finne ut dette ang. proteiner - for det har plaget meg mer enn jeg ville innse.
Det står følgende:
"Protein er således svært viktig for å holde kroppens funksjoner intakt. Når kroppens protein brytes ned spaltes det på nytt til aminosyrer som kan "gjenbrukes" av kroppen ved å kjede aminosyrene sammen i nye kombinasjoner til nye proteintyper. På bakgrunn av denne gjenbruksordningen er kroppens behov for nytt protein normalt lite. Kanskje så lite som 20-40 gram påfyll per dag nok for å holde kroppens proteinbalanse intakt" Side 23.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:25   #1253
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Pruttilutt: Ja, akkurat det jeg også har lest. Når vi bytter ut brøskive med syltetøy med egg og bacon, snaks som sjokolade og chips med ost eller nøtter og i tilleg spiser mye egg, fisk og kjøtt, tror jeg ikke det er noen som hels fare for at vi skal få for lite proteiner på dette kostholdet. Jeg får mer proteiner i dag enn jeg gjorde da jeg drev aktivt med idrett som tenåring, og langt mer enn de som har et valig høykarbo kosthold har. Derfor mener jeg også at det viktige å fokusere på for å opprettholde vektnedgang er å holde karbene lavt og fettprosenten oppe

Nå skal jeg prøve å ta kvelden, nattinatt dere, sove godt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:48   #1254
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

det får jeg betale for nå - nesten ikke utslag på stixen i dag.

Nesten river ingen mann av hesten.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 02:44   #1255
majo1
Nytt Medlem
 
majo1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 9
majo1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei alle sammen

Eg begynte på ketolysekur 20 Juni, og er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå! Gleder meg uendelig masse til resultatene begynner å vise!

Kan jo fortelle litt om meg selv først: Er ei jente på 22 år, 173 høy, og veier 113 KG. Eg har hatt ekstra kilo på kroppen siden barndommen egentlig. Gått mye opp og ned i perioder. Har prøvd litt av hvert innen slankeverden, og prøver nå ketolysekuren.

Kjøpte ketolyse startpakke. Er i full gang med lavkarbo, leser på oppskrifter og planlegger middagsmenyer Kjekt å kunne utveksle erfaringer, og så er det jo en opptur å dele gode resultater med andre i samme situasjon

majo1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 08:20   #1256
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Velkommen majo1
Og god morgen alle sammen=) Etter 10 timer søvn måtte jeg tvinge meg selv til å stå opp nå.. Litt streng må jeg være for at kroppen skal skjønne hva som er opp og ned på døgnet=)
Veiedag.. Ingen sensasjon akkurat nei.. +0,2kg.. MEN er fornøyd jeg, for heldigvis målte jeg meg også før jeg dro ut og har mista 3cm rundt magen og 2cm i livet.. Ja, og en på låret trur jeg, men jeg knoter sånn med målebåndet opp og ned, og liker og ta det dårligste resultatet jeg finner og det endte med 0=)
Nå er det straks kaffe, og må finne meg no mat her og.. Lurer på hva det blir til frokost Kikke litt her inne tror jeg

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 08:34   #1257
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen kjære venner

Velkommen til deg majo1!

RikkemOr: Å miste flere cm i en situasjon der du ikke selv har kontroll på maten, er jo kjempebra Vekta betyr jo mindere en målene, og den følger nok etter etter hvert skal du se

Valgte å gå på jobb i dag, men har definitivt tenkt å roe ned her og la være å stresse meg opp over ting - det får ta den tiden det tar. Har også en del ferie tilgode som jeg ikke hadde tid til å ta ut i fjor, så jeg planlegger å ta en lengere ferie enn jeg egentlig hadde tenkt - bare være hjemme og slappe av det meste av tiden

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 08:56   #1258
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Mornings!
100 gram opp siden i går, og det har sine naturlige forklaringer:
- 1 liter vann i går
- Ikke vært på do siden søndag

Stresser ikke, er så vant med å være på 92-tallet. Regner med denne fadesen av en kropp gir etter for hodet snart

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:14   #1259
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Mornings!
100 gram opp siden i går, og det har sine naturlige forklaringer:
- 1 liter vann i går
- Ikke vært på do siden søndag

Stresser ikke, er så vant med å være på 92-tallet. Regner med denne fadesen av en kropp gir etter for hodet snart

Oi, 1 liter vann vakke mye nei.. Godt du får litt tid til å roe ned å ta vare på deg selv og famsen nå da Å jadda, kroppen gir seg nok etterhvert den

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen kjære venner

Velkommen til deg majo1!

RikkemOr: Å miste flere cm i en situasjon der du ikke selv har kontroll på maten, er jo kjempebra Vekta betyr jo mindere en målene, og den følger nok etter etter hvert skal du se

Valgte å gå på jobb i dag, men har definitivt tenkt å roe ned her og la være å stresse meg opp over ting - det får ta den tiden det tar. Har også en del ferie tilgode som jeg ikke hadde tid til å ta ut i fjor, så jeg planlegger å ta en lengere ferie enn jeg egentlig hadde tenkt - bare være hjemme og slappe av det meste av tiden

Takk Ja, cm betyr mer enn vekt.. Så er glad for at det er noe som har skjedd den veien ihvertfall og at jeg ikke har rasa opp=)

Hjemme og slappe av ferie er herlig! Det er min plan i år også, så håper jeg været er litt på min side, ja og din og selvsagt
For å variere litt blei det lapper til frokost og.. Hihi Så herlig å få i seg skikkelig med fett igjen!=)

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:20   #1260
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Vedder på at noen dager på kjøkkenet nå der du har mer kontroll gir STORE utslag på vekta. Men cm i seg selv er jo vanvittig bra! Synes du kan være stolt over innsatsen din ute på jobb, du fikk en utfordring jeg ville slitt med

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:30   #1261
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Vi skal pusse opp badene, og jeg våknet av at to snekkere stod på døra for å starte på arbeidet. Jeg er igang med å bake boller, tror snekkere jobber best på nytraktet kaffe og noe godt å spise.

Blir rart å utsette meg selv for baking, men hverdagen skal jo rulle og gå. Det er gått sport i dette med lavkarbo, så det er nesten moro å utsette meg selv for små hinder bare for å se at jeg lykkes. 4-0 til Batillip liksom.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:31   #1262
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Vedder på at noen dager på kjøkkenet nå der du har mer kontroll gir STORE utslag på vekta. Men cm i seg selv er jo vanvittig bra! Synes du kan være stolt over innsatsen din ute på jobb, du fikk en utfordring jeg ville slitt med

Awww, takk Jeg jobber jo sånn, så det er strengt tatt en utfordring jeg MÅ takle.. Nytter ikke med 2 uker høykarb og 4 lavkarb heller.. Kanskje fler etterhvert begynner med det ute slik at de må ha litt lavkarb alternativer i saus o.l... Det hadde vært fantastisk!

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:33   #1263
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Rart det der med cm. I går var det fire uker siden jeg startet med ketolyse, og jeg har gått ned 16 cm rundt livet. Egentlig er jeg ferdigslanket rundt livet nå, så da er det bare å bevege seg over til neste felt.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:35   #1264
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Kanskje fler etterhvert begynner med det ute slik at de må ha litt lavkarb alternativer i saus o.l... Det hadde vært fantastisk!

Det kommer helt sikkert! De har jo begynt å merke enkelte produkter for lavkarbo allerede. Produkter man finner i hvilke som helst hyller, ikke bare i stakkars-deg-som-er-syk-hylla.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:40   #1265
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Rart det der med cm. I går var det fire uker siden jeg startet med ketolyse, og jeg har gått ned 16 cm rundt livet. Egentlig er jeg ferdigslanket rundt livet nå, så da er det bare å bevege seg over til neste felt.

Wooow!!

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:51   #1266
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Wooow!!

Takk, men det er ganske mange andre felt altså.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:24   #1267
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Pruttilutt, er du her?=) Jeg tenkte å prøve meg på muffinsene dine, så lurte jeg på denne landlord tacosausen( regner med det er type salsa?=) ).. Er det rema som har den eller hvor? Jeg er normalt kun på kiwi eller meny, for det er nærmest for meg, og der vet jeg de ikke har..

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:44   #1268
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Og noe helt annet.. Noen som har peil på geleshots? Jeg skal i bursdag 9 juli og har lyst å lage geleshots.. Har aldri gjort det før så ha ingen peil på hvordan jeg skal gjøre det.. Noen som kjenner til ferdig sukkerfri gele, eller må jeg lage den av fun light?? Skal bli en gøy kveld

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:45   #1269
Linda69
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Jæren
Innlegg: 30
Linda69 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg har kjøpt kokeboka til dr Hexeberg, den en kjempe bra, innholder lette oppskrifter for både frokost, lunch og middag, mellommåltid, hvor mye kan en spise, handlelister og menyer. Tipp topp

Har stokost meg til alle måltidene

Er i ketose og grammene forsvinner

__________________



Linda69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:11   #1270
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Hei! Jeg startet nå i juni.
Mamma til 3. Har alltid vært overvektig. I fjor gikk jeg ned 17 kg ved å begynne å mosjonere (går 40 min daglig). Så gikk jeg opp 3 kg.
Startvekten min er 30kg mer enn den bør være.
Delmål 1 er -5 kg ut juli. 1,5 kg forsvant første uka.

Velkommen!

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Good evening ladies=)



Istad fikk jeg beøk av en mann fra Kenya og.. Han solgte bøker om Afrika for å betale for studiene sine.. Ja, jeg vet hvordan det høres ut da.. Men han viste meg et avisoppslag med han og familien han bodde hos fra lokalavisa her fra mai, og han hadde kort fra bokforlaget og sånn.. Og jeg har jo ikke samvittighet til å si nei, når jeg vet jeg klarer meg fint uten de 450kr og han var jo så trivelig og alt.Hu ene venninna mi blei sååå oppgitt over meg da, men det får hu bare bli.. Jeg fikk en fin bok om alle landene i Afrika med mange fine bilder og han fikk penger til utdanning. Også er det sikkert noen som tenker at jeg har blitt lurt, men det får i så fall bare være

Jeg hadde også besøk av en, men kjøpte ikke...snill du er!

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Nesten river ingen mann av hesten.

haha, love it! Enig med deg foresten!

Opprinnelig lagt inn av majo1, her.

Hei alle sammen

Eg begynte på ketolysekur 20 Juni, og er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå! Gleder meg uendelig masse til resultatene begynner å vise!

Kan jo fortelle litt om meg selv først: Er ei jente på 22 år, 173 høy, og veier 113 KG. Eg har hatt ekstra kilo på kroppen siden barndommen egentlig. Gått mye opp og ned i perioder. Har prøvd litt av hvert innen slankeverden, og prøver nå ketolysekuren.

Kjøpte ketolyse startpakke. Er i full gang med lavkarbo, leser på oppskrifter og planlegger middagsmenyer. Kjekt å kunne utveksle erfaringer, og så er det jo en opptur å dele gode resultater med andre i samme situasjon

Velkommen!!

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Veiedag.. Ingen sensasjon akkurat nei.. +0,2kg.. MEN er fornøyd jeg, for heldigvis målte jeg meg også før jeg dro ut og har mista 3cm rundt magen og 2cm i livet.. Ja, og en på låret trur jeg, men jeg knoter sånn med målebåndet opp og ned, og liker og ta det dårligste resultatet jeg finner og det endte med
Nå er det straks kaffe, og må finne meg no mat her og.. Lurer på hva det blir til frokost. Kikke litt her inne tror jeg

Synes det er kjempebra jeg! Du hat tross alt levd på ferdig mat i to uker! Det går seg til skal du se

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Og noe helt annet.. Noen som har peil på geleshots?Jeg skal i bursdag 9 juli og har lyst å lage geleshots.. Har aldri gjort det før så ha ingen peil på hvordan jeg skal gjøre det.. Noen som kjenner til ferdig sukkerfri gele, eller må jeg lage den av fun light?? Skal bli en gøy kveld

Tror det finnes sukkerfri gele, men det er hysterisk enkelt å lage med funlight! 3 dl saft, 7 dl vann og en pakke gelantinplater. Mange smaker å velge i!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:16   #1271
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

I går sprakk jeg NESTEN. Var i klubb, og det ble servert en nyyyyyyyyydelig gulrotkake, og jeg hadde sååå lyst på Veide for og i mot i evigheter, men sto i mot til slutt. I kveld er det en ny tilstelining med kake, og det blir hardt!!
Sånne dager tenker jeg alltid på om det er verdt det. Å ofre så "mye" for noen usle kilo. Masse negative tanker og nada motivasjon.
Gikk derfor på vekta idag for litt oppløftning, og den viser 400 gram ned siden mandag. Det betyr at dette FUNKER. Jeg gir meg IKKE ennå!

En dag når kroppen og hodet er på plass skal jeg kunne få nyte et lite kakestykke en gang i blant, men tiden er ikke inne ennå.
Iallefall ikke denne uka, når utskeielsene står i kø, og jeg er redd om jeg først begynner så baller det på seg.
I morgen er det st.hans og jeg tror jeg skal bake en lavkarbokake å ta med. Så slipper jeg fristelsene der! :nikker:
og jeg craver på gulrotkake!!!!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:51   #1272
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Pruttilutt, er du her?=) Jeg tenkte å prøve meg på muffinsene dine, så lurte jeg på denne landlord tacosausen( regner med det er type salsa?=) ).. Er det rema som har den eller hvor? Jeg er normalt kun på kiwi eller meny, for det er nærmest for meg, og der vet jeg de ikke har..

Here I am, mellom vaskemaskin og klesstativet Jeg bruker konsekvent Landlord sine merker, de er mindre karbohydratrike enn vanlige merker, og de smaker vanvittig godt også. Dersom du ikke finner Lanlord på Kiwi eller Meny, kan du lete etter et annet merke. Tommelfingerregel er <5 karb per 100. Nå er ikke Landlorden der, for den er 6, men så har jeg aldri vært særlig nøye på det. Se hva du finner Ev. kan du kjøpe tomatpuré?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:52   #1273
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

I går sprakk jeg NESTEN. Var i klubb, og det ble servert en nyyyyyyyyydelig gulrotkake, og jeg hadde sååå lyst på Veide for og i mot i evigheter, men sto i mot til slutt. I kveld er det en ny tilstelining med kake, og det blir hardt!!
Sånne dager tenker jeg alltid på om det er verdt det. Å ofre så "mye" for noen usle kilo. Masse negative tanker og nada motivasjon.
Gikk derfor på vekta idag for litt oppløftning, og den viser 400 gram ned siden mandag. Det betyr at dette FUNKER. Jeg gir meg IKKE ennå!

En dag når kroppen og hodet er på plass skal jeg kunne få nyte et lite kakestykke en gang i blant, men tiden er ikke inne ennå.
Iallefall ikke denne uka, når utskeielsene står i kø, og jeg er redd om jeg først begynner så baller det på seg.
I morgen er det st.hans og jeg tror jeg skal bake en lavkarbokake å ta med. Så slipper jeg fristelsene der! :nikker:
og jeg craver på gulrotkake!!!!

Lavkarbokaker er et godt alternativ Gulrotakaka skal visstnok være himmelsk, så skal bake den selv til helgen. Nomnom Flink du var som stod i mot! Respekt!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 12:50   #1274
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Lavkarbokaker er et godt alternativ Gulrotakaka skal visstnok være himmelsk, så skal bake den selv til helgen. Nomnom Flink du var som stod i mot! Respekt!



Ja, kanskje jeg prøver den, evt ostekaka til karbomamma, den så også snadder ut!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 12:50   #1275
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Tror det finnes sukkerfri gele, men det er hysterisk enkelt å lage med funlight! 3 dl saft, 7 dl vann og en pakke gelantinplater. Mange smaker å velge i!

Må kanskje prøve på det da, men hvor mye vann må jeg bytte ut med vodka da? Har du peiling?=)

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

I går sprakk jeg NESTEN. Var i klubb, og det ble servert en nyyyyyyyyydelig gulrotkake, og jeg hadde sååå lyst på Veide for og i mot i evigheter, men sto i mot til slutt. I kveld er det en ny tilstelining med kake, og det blir hardt!!
Sånne dager tenker jeg alltid på om det er verdt det. Å ofre så "mye" for noen usle kilo. Masse negative tanker og nada motivasjon.
Gikk derfor på vekta idag for litt oppløftning, og den viser 400 gram ned siden mandag. Det betyr at dette FUNKER. Jeg gir meg IKKE ennå!

Kjempebra at du klarte å la være!!=) Imponert!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Here I am, mellom vaskemaskin og klesstativet Jeg bruker konsekvent Landlord sine merker, de er mindre karbohydratrike enn vanlige merker, og de smaker vanvittig godt også. Dersom du ikke finner Lanlord på Kiwi eller Meny, kan du lete etter et annet merke. Tommelfingerregel er <5 karb per 100. Nå er ikke Landlorden der, for den er 6, men så har jeg aldri vært særlig nøye på det. Se hva du finner Ev. kan du kjøpe tomatpuré?

Heheh, jeg kjørte til rema1000 jeg da men nå når du sa tomatpure, så har jeg det i kjøleskapet og det trur jeg kan bli digg i det og.. Hmmm.. halvparten av hver kanskje, så ser jeg hva jeg liker best=)
Har shoppa meg ny stekepanne og diverse andre kjøkkenting og idag, føler meg så seriøs og nesten litt husmor når jeg er så fornuftig

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no