Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-12, 15:28   #13101
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Med mindre du er laktoseintolerant, så har kroppen din enzymer for å bryte ned laktose. Siden den laktosefrie er langtidsholdbar betyr vel bare det at de har behandlet den på høyere temperatur? Slik som de sjokolademelkene som holder seg i noen måneder i romtemperatur. Det er samme mengde sukker i den laktosefrie. De har bare spaltet disakkaridet laktose til monosakkaridene glukose og galaktose. Så med mindre du er laktoseintolerant eller bruker så lite fløte at du vil ha en som er langtidsholdbar (men det finnes vel langtidsholdbar med laktose?), så er det ikke vits å kjøpe laktosefri kremfløte.

Takk for svaret Supera Men problemet mitt er det alltid går ut på dato før jeg rekker å bruke fløten...

Er det skadelig på noe vis å bruke den laktosefrie da? Jeg har ikke sett en med laktose med god holdbarhet. Er laktose sunt i seg selv?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 14-03-12, 16:13   #13102
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk for svaret Supera Men problemet mitt er det alltid går ut på dato før jeg rekker å bruke fløten...

Er det skadelig på noe vis å bruke den laktosefrie da? Jeg har ikke sett en med laktose med god holdbarhet. Er laktose sunt i seg selv?

Laktose sunt? Nei, det er jo et disakkarid. Men det blir ikke sunnere av å være ferdig spaltet til monosakkarid heller. Men skadelig å bruke den laktosefrie tror jeg ikke det er.

Jeg blinkset, det ser ikke ut til at det er langtidsholdbar kremfløte med laktose. Så hvis du sliter med å bruke den opp, så kan du jo enten kjøpe den laktosefrie eller så kan du fryse ned restene i isterningposer? Det pleide jeg å gjøre før lavkarbo. Så hadde jeg alltid en klatt å putte i supper og gryter.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 14-03-12, 18:04   #13103
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja der var jo et godt tips takk

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 15-03-12, 12:18   #13104
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er Atkins barer på noen måter SUNNE? Noen fordeler med å spise de?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 15-03-12, 12:30   #13105
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er Atkins barer på noen måter SUNNE? Noen fordeler med å spise de?

I grunn ikke. Det er både soya og ofte skummamelkpulver i dem, f.eks., som jeg reagerer litt på personlig om jeg spiser for mye av den slags.
Sjokolade finnes det antioksidanter i, nøtter har gode fettsyrer og en del mineraler -i de barene som det er denslags i, men det er i grunn ikke noe noe man ikke finner i mørk kvalitetssjokolade og rå nøtter, eller heeeelt andre matvarer, for den saks skyld.
Atkinsbarer er utelukkende godteri for meg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-03-12, 12:59   #13106
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er Atkins barer på noen måter SUNNE? Noen fordeler med å spise de?

Sier meg enig med Photo - men de er ikke utelukkende godteri for meg. Har dager hvor jeg er sykere enn andre dager, og da er både matlaging og, øh, smaken av mat ganske uoverkommelig stressende. Så da blir det ofte enten en sånn bar eller en kopp tyrkisk yoghurt med kanel. Best mulige valg, om ikke beste valg punktum...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 15-03-12, 13:08   #13107
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Hvordan er med å ta med seg Melatonin fra USA vis en har legeerklæring på det, at en bruker det her i landet? Noen som enentuelt vet hvor mye av det en kan ta med seg med innreise?

Elin

tror ikke det skal være noe problem, men jeg ville kontaktet tollvesenet for å være sikker.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-03-12, 13:34   #13108
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er Atkins barer på noen måter SUNNE? Noen fordeler med å spise de?

Jeg synes heller ikke at de er direkte sunne, men de fleste av dem smaker godt og så er de greie å ha som nødproviant. I veska, på kontoret, i hanskerommet på bilen og med på reise. Men nøtter fungerer jo like godt som nødproviant da.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 15-03-12, 14:30   #13109
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er Atkins barer på noen måter SUNNE? Noen fordeler med å spise de?

er det palmeolje i den? i noen barer har jeg sett det. maltitol har litt høy GI, jeg ville heller valgt tagatosesjokolade, steviasøtet cavalier eller hjemmelaget.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 15-03-12, 14:58   #13110
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan noen anbefale en rødvin uten for mye restsukker og garvesyre som er grei til ost?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-03-12, 16:48   #13111
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Kan noen anbefale en rødvin uten for mye restsukker og garvesyre som er grei til ost?

Domini Veneti Valpolicella Classico Superiore med 0,4 g sukker pr l

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-03-12, 19:18   #13112
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Hvordan er med å ta med seg Melatonin fra USA vis en har legeerklæring på det, at en bruker det her i landet? Noen som enentuelt vet hvor mye av det en kan ta med seg med innreise?

Elin

Man kan ta med seg legemidler for 3 måneders forbruk så fremt man kan dokumentere at det er til personlig bruk (resept eller at det framgår av etikett at det er utskrevet til deg).

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 15-03-12, 19:38   #13113
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Man kan ta med seg legemidler for 3 måneders forbruk så fremt man kan dokumentere at det er til personlig bruk (resept eller at det framgår av etikett at det er utskrevet til deg).

Ok, men har ikke påskrevet noe etikett. Det d gjelder er at elste jenta skal til USA, jeg har bare gått med den innbilning at melatonin er blligere der. Her er det så dyrt. Men hu har dokument med seg på at hun bruker den type medisin. Som er skrevet av fastlegen.

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 15-03-12, 19:42   #13114
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

på iherb koster de helt ned i 30 kr boksen... jeg var faktisk heldig og fikk en boks inn i landet før jeg fant ut det ikke var lov.. den ble ikke fakka i tollen heller.

så ja, det er nok grisebillig i usa i forhold til norge. og om hun har legeerklæring og ikke kjøper for mye skulle det nok gå bra.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 16-03-12, 00:18   #13115
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Ok, men har ikke påskrevet noe etikett. Det d gjelder er at elste jenta skal til USA, jeg har bare gått med den innbilning at melatonin er blligere der. Her er det så dyrt. Men hu har dokument med seg på at hun bruker den type medisin. Som er skrevet av fastlegen.

Elin

Ja, hvis hun har dokumentasjon fra fastlegen, så bør det jo gå bra.

Hvis det er veldig dyrt i Norge så kan det kanskje være en ide å bestille det fra et EU-land senere. Så lenge det ikke er reseptbelagt i avsenderlandet og det er innenfor EU, skal det gå greit gjennom tollen (fortsatt med begrensninger på mengder).

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 16-03-12, 11:56   #13116
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Ja, hvis hun har dokumentasjon fra fastlegen, så bør det jo gå bra.

Hvis det er veldig dyrt i Norge så kan det kanskje være en ide å bestille det fra et EU-land senere. Så lenge det ikke er reseptbelagt i avsenderlandet og det er innenfor EU, skal det gå greit gjennom tollen (fortsatt med begrensninger på mengder).

Attest fra fastlege er ikke nok det kommer ann på hvor det kjøpes og om man får det tilsendt eller tar med selv. Melatonin er klassifisert som legemiddel og følgende gjelder:

Sitat:

Innførsel fra EØS-området ved forsendelse er tillatt så lenge varen er lovlig innkjøpt i anskaffelseslandet og mengden ikke overstiger tre måneders forbruk. Innførsel ved forsendelse fra land utenfor EØS-området er ikke tillatt.

For reisende er det tillatt å medbringe legemidler til Norge inntil ett års forbruk fra et EØS-land, og inntil tre måneders forbruk ved innreise fra land utenfor EØS.

Det er også ulike regler for innførsel avhengig av om varen anses som et legemiddel, dopingmiddel, kosttilskudd, etc. Det finnes mange varer som omsettes som kosttilskudd i utlandet, men som i Norge defineres som legemiddel. Det er hvordan varen klassifiseres etter norsk lovgivning som er avgjørende, ikke hvordan varen er klassifisert i avsenderlandet.

Kilde: toll.no

Lovlig innkjøpt vil si over disk hos en godkjent forhandler, kvittering må kunne fremvises. Dette vil også gjelde dersom man tar med seg når man er ute på reise, så kjøp for all del hos en anerkjent drugstore i USA, kun for 3 mnd forbruk og spar kvitteringen i tilfelle man blir stoppet.

Meg bekjent er all Melatonin(-preparater) nå reseptbelagt i hele EU/EØS, mener at det er få eller ingen land som selger dette over disk lengre. Grunnen til det er at det er stilt store spørsmål ved bruk av melatonin over lang tid.

Se også den tråden jeg har startet her

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-03-12, 13:34   #13117
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kjøpte en nydelig håndlaget skinnveske på Kreta sist jeg var der. Denne vesken var tydeligvis ikke behandlet med noe for jeg fikk en del vannflekker etter litt regn.

Noen som har gode tips om hvordan jeg kan bli kvitt disse flekkene før jeg smører inn veska?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-03-12, 14:39   #13118
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takker for svar

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 16-03-12, 14:57   #13119
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Meg bekjent er all Melatonin(-preparater) nå reseptbelagt i hele EU/EØS, mener at det er få eller ingen land som selger dette over disk lengre. Grunnen til det er at det er stilt store spørsmål ved bruk av melatonin over lang tid.

Ok, da er dette endret siden siste jeg undersøkte det. Beklager.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 16-03-12, 17:03   #13120
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Ok, da er dette endret siden siste jeg undersøkte det. Beklager.

Skal ikke påstå at det er sånn i alle EØS-land, men svært mange har innført reseptplikt på Melatonin, bl.a Sverige og UK.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-03-12, 17:14   #13121
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har tips om lavkarbobrød/rundstykker som er både lavkarbo og glutenfrie, og som ikke inneholder "spesialting" slik som proteinpulver?
Minsten min skal teste ut om mage og hudproblemene blir bedre av og kjøre rent glutenfritt, og han lever allerede lavkarbo (ca 100 karber pr.dag).
Eneste oppskrifta jeg har er rundstykkene til Lene Beatrice med mandler, solsikkekjerner, sesam, linfrø, bakepulver og eggehviter. Hadde vært greitt og ha noe og variere med.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 16-03-12, 17:17   #13122
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hm, de jeg baker er det mandler, solsikkekjerner, linfrø, bakepulver, egg, smør og ost i... glutenfritt antar jeg?

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 16-03-12, 17:20   #13123
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Høres glutenfritt ut det, ja. Har du oppskrift / link?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 16-03-12, 17:32   #13124
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg har funnet den her inne, men jeg husker ikke hvem som posta den...

25g mandler
25g linfrø (jeg bruker ferdighakka, de knuses bedre da)
50g solsikkekjerner

bruker nøttehakkeren til stavmikser og lager mel av det ovenfor.

3 egg
100g revet ost (osten gjør smaken, norvegia gir en nøytral smak, sterkere ost gir mer smak)
50g smelta smør
1 ts bakepulver.

bare klæsjer alt oppi en bolle og tar vispen på stavmiksern og kjører det glatt.
180 grader i 15-20 min
jeg har jumbo amerikanske muffinsformer i silikon og får 8 rundtsykker i passelig størrelse

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 16-03-12, 17:38   #13125
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk alle dere som svarte på om Atkinsbarene er sunne eller ei

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 9 (0 medlemmer 9 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no