Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-12, 19:01   #13126
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Kjøpte en nydelig håndlaget skinnveske på Kreta sist jeg var der. Denne vesken var tydeligvis ikke behandlet med noe for jeg fikk en del vannflekker etter litt regn.

Noen som har gode tips om hvordan jeg kan bli kvitt disse flekkene før jeg smører inn veska?

Har ikke prøvd selv, men fikk anbefalt surmelk av en gammel tante for mange år siden. Jeg hadde kjøpt en veske fra polske folkedansere. Om du tar sjansen på lukta da, det er jo ikke så dyrt å prøve i alle fall

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 16-03-12, 21:24   #13127
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

jeg har funnet den her inne, men jeg husker ikke hvem som posta den...

25g mandler
25g linfrø (jeg bruker ferdighakka, de knuses bedre da)
50g solsikkekjerner

bruker nøttehakkeren til stavmikser og lager mel av det ovenfor.

3 egg
100g revet ost (osten gjør smaken, norvegia gir en nøytral smak, sterkere ost gir mer smak)
50g smelta smør
1 ts bakepulver.

bare klæsjer alt oppi en bolle og tar vispen på stavmiksern og kjører det glatt.
180 grader i 15-20 min
jeg har jumbo amerikanske muffinsformer i silikon og får 8 rundtsykker i passelig størrelse


Tusen takk, skal testes!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 17-03-12, 08:18   #13128
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen som har tips om lavkarbobrød/rundstykker som er både lavkarbo og glutenfrie, og som ikke inneholder "spesialting" slik som proteinpulver?
Minsten min skal teste ut om mage og hudproblemene blir bedre av og kjøre rent glutenfritt, og han lever allerede lavkarbo (ca 100 karber pr.dag).
Eneste oppskrifta jeg har er rundstykkene til Lene Beatrice med mandler, solsikkekjerner, sesam, linfrø, bakepulver og eggehviter. Hadde vært greitt og ha noe og variere med.....

Regnes denne som uten spesialting? Den var god i alle fall. Smakte ikke så ulikt vanlige hveteboller.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 17-03-12, 12:15   #13129
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

kjæresten har lagd tomatsausflekker på den lysegrønne duken min! hvordan får jeg de vekk igjen?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 17-03-12, 12:41   #13130
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

kjæresten har lagd tomatsausflekker på den lysegrønne duken min! hvordan får jeg de vekk igjen?

Synes jeg blir kvitt det meste av flekker når jeg bruker Vanish. Både ssprayflasken (flekkfjerner) og vanish vaskemiddel i maskinen etterpå

Edit: Gi han en STOOR smekke neste gang

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 17-03-12, 13:16   #13131
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

kjæresten har lagd tomatsausflekker på den lysegrønne duken min! hvordan får jeg de vekk igjen?

ha på Zalo og la ligge litt før du vasker den på vanlig måte

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 17-03-12, 13:19   #13132
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

kjæresten har lagd tomatsausflekker på den lysegrønne duken min! hvordan får jeg de vekk igjen?

Se etter en flekkfjerner med enzymer for å ta tomatbiten. Deretter kan du bruke zalo eller annet på eventuelle fettrester.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 17-03-12, 14:17   #13133
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt lommebok ala denne?


http://www.net-a-porter.com/product/...ets-_-Embossed

Har lett på alle butikker og mange nettbutikker, men finner ikke noe som ligner
Denne var litt i dyreste laget

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 17-03-12, 15:03   #13134
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt lommebok ala denne?


http://www.net-a-porter.com/product/...ets-_-Embossed

Har lett på alle butikker og mange nettbutikker, men finner ikke noe som ligner
Denne var litt i dyreste laget


Kanskje her
http://viewitem.eim.ebay.no/NWT-Coac...16/itemhttp://

http://viewitem.eim.ebay.no/Coach-Ga...855939397/item

http://viewitem.eim.ebay.no/COACH-Ga...674050292/item

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 17-03-12, 21:45   #13135
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal bake Fedons franske, men har ikke bakepapir - noen som har lagd den uten? Evt kan jeg bruke smurt matpapir? Det er vel liten fare for at papiret brenner seg når det er i bunnen av formen med kake oppå vil jeg tro?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 17-03-12, 21:50   #13136
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Jeg skal bake Fedons franske, men har ikke bakepapir - noen som har lagd den uten? Evt kan jeg bruke smurt matpapir? Det er vel liten fare for at papiret brenner seg når det er i bunnen av formen med kake oppå vil jeg tro?

Du kan jo også smøre formen, og strø med kokosmel eller mandelmel e.l. hvis du har det Lykke til.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 17-03-12, 21:56   #13137
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Du kan jo også smøre formen, og strø med kokosmel eller mandelmel e.l. hvis du har det Lykke til.

Har ikke, men har litt speltmel ... Naughty, naughty . Men det gjør vel nytten. Takk, Dietta

Det teite var at da jeg sto i kø i butikken i stad kom jeg på at jeg trengte bakepapir, men gadd ikke gå tilbake, for jeg visste ikke at man trengte det til Fedonkaka. Mrrf.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 17-03-12, 22:01   #13138
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

spørsmål:

Noen som kan tipse om en bra omega-3-tablett som er billig å kjøpe, men likevel rik på omega -3? Gjerne via nettet...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 17-03-12, 22:05   #13139
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Har ikke, men har litt speltmel ... Naughty, naughty . Men det gjør vel nytten. Takk, Dietta

Det teite var at da jeg sto i kø i butikken i stad kom jeg på at jeg trengte bakepapir, men gadd ikke gå tilbake, for jeg visste ikke at man trengte det til Fedonkaka. Mrrf.

Helt typisk, har vært der jeg også Speltmelet gjør nok ikke så stor skade, for det er jo ikke mye som skal til. Har aldri prøvd med matpapir i stedet for bakepapir, men hvis jeg skulle prøvd, hadde jeg smurt det skikkelig godt med smør

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 18-03-12, 08:52   #13140
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Jeg skal bake Fedons franske, men har ikke bakepapir - noen som har lagd den uten? Evt kan jeg bruke smurt matpapir? Det er vel liten fare for at papiret brenner seg når det er i bunnen av formen med kake oppå vil jeg tro?

I "gamle dager" så hadde vi ikke bakepapir. Da smurte vi enten formen direkte og strødde mel på eller brukte matpapir som vi gjorde det samme med....leeeeenge siden det.

Håper kaka smaker

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 18-03-12, 10:12   #13141
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har kjøpt flere ulike typer oljer (til tørr hud) via IHerb, mandelolje, flytende kokosolje, rose hip sees oil, aprokosolje.... Av disse er det kun kokosoljen det så vidt er antydning til lukt på, svak lukt av "sukkerspinn".

Er da disse andre oljene det de utgir seg for å være?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-03-12, 11:35   #13142
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I august er det 9dagers tur til liverpool for meg og deler av min familie. til dette trenger jeg et par Gode sko (helst ala joggesko), som jeg kan kjøpe på forhånd og "gå inn". Noen tips til hva jeg kan tenke på? Har delvis problemer med venstre kne/bein også, som jeg og legen satser på vil dempes med vektnedgang, (min bmi nå: 32-33)

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 18-03-12, 12:00   #13143
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva med ecco-sko?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 18-03-12, 12:45   #13144
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hva med ecco-sko?

ecco sko ja, har tenkt på ecco, nike, adidas, ovs. dvs de ekte da, ikke forfalskninger^^ men vet rett og slett ikke hva som passer meg.
har tenkt å legge litt/endel penger i et par kvalitetssko, som kan hjelpe meg holde ut en uke på liverpool asfalten
Kanskje en god ide å gå innom en skikkelig skobutikk, eller evnt en sportsbutikk, ala sport1 eller noe sånt??

silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 18-03-12, 12:50   #13145
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

ecco sko ja, har tenkt på ecco, nike, adidas, ovs. dvs de ekte da, ikke forfalskninger^^ men vet rett og slett ikke hva som passer meg.
har tenkt å legge litt/endel penger i et par kvalitetssko, som kan hjelpe meg holde ut en uke på liverpool asfalten
Kanskje en god ide å gå innom en skikkelig skobutikk, eller evnt en sportsbutikk, ala sport1 eller noe sånt??

Har du noe ala Løplabben i nærheten kan det lønne seg å få dem til å teste deg og så finne ut hva slags sko som passer aller best til deg!
En seriøs sportsbutikk vil uansett sende deg til et sånt sted, så du kan like gjeren starte der!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 18-03-12, 12:57   #13146
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har du noe ala Løplabben i nærheten kan det lønne seg å få dem til å teste deg og så finne ut hva slags sko som passer aller best til deg!
En seriøs sportsbutikk vil uansett sende deg til et sånt sted, så du kan like gjeren starte der!!

har løplabben i kr.sand, kjempefint tips, tror jeg skal få til en tur inn der neste lønning^^ tittet på internettsidene deres, og ser veldig bra ut
Tusen takk

silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 18-03-12, 21:44   #13147
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

I "gamle dager" så hadde vi ikke bakepapir. Da smurte vi enten formen direkte og strødde mel på eller brukte matpapir som vi gjorde det samme med....leeeeenge siden det.

Håper kaka smaker

Takk Anne, den var goood

Og jeg gjorde det akkurat slik du skriver, la i matpapir jeg smurte og strødde med mel Det gikk fint, men siden kaka var litt fuktig går det litt i stykker når jeg skjærer stykker av kaka, men det gjø'kke så farlig

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 18-03-12, 23:29   #13148
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei. Jeg ligger på sykehus etter nesten to døgn med veldige magesmerter og en operasjon i går. De trodde det var blindtarmen, men det viste seg å være en stor blodfyllt cyste på eggstokken som hadde sprukket. De har derfor åpnet meg opp og fått fjernet den helt. Mistet litt av eggstokken, men de hadde vært bekymret for at de måtte ta hele. Jeg har nå fått diagnosen endometrriose. Jeg har googlet det og skjønner det er mange måter det manifisterer seg. Er det noen som kjenner til denne tilstanden? Er du eller den du kjenner veldig plaget? Kan lavkarbo ha positiv effekt på dette på samme måte som med PCOS?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-03-12, 23:36   #13149
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ene søstera til gubben har endomitriose og har hatt det siden ungdommen. For henne ga det veldig store mens-smerter (type sykemelding med sterke smertestillende) og problemer med å bli gravid. Etter et prøverørsbarn klarte hun og bli gravid normalt etterpå.
Hun har aldri levd lavkarbo, så hvordan det virker inn vet jeg ikke, men såvidt jeg vet har hun mye mindre problemer med eggstokker og menssmerter nå, enn i ungdommmen.
God bedring og stor klem

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 18-03-12, 23:39   #13150
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jeg har kjøpt flere ulike typer oljer (til tørr hud) via IHerb, mandelolje, flytende kokosolje, rose hip sees oil, aprokosolje.... Av disse er det kun kokosoljen det så vidt er antydning til lukt på, svak lukt av "sukkerspinn".

Er da disse andre oljene det de utgir seg for å være?

hva utgir deg seg for å være da? kaldpressede/uraffinerte? jeg har kun kjøpt mandelolje der og den lukter en del, fra Now.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no