Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-12, 23:06   #13226
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

okey fra det ene til det andre.
jeg har akkurat fått timelistene fra jobb, har hele 8 dager jobb på 4 uker. og de siste 4 ukene nå har jeg tilsammen 12dager på jobb. ifjor tjente jeg etter skatt 211tusenish. Om jeg fortsetter å få så få vakter som feks 8-12 dager pr mnd, er det da mulig for meg å søke dagpenger for de resterende dagene jeg "mister" i forhold til ifjor? Og er det mulig for meg å feks BE sjefen min om å fortsette å få disse vaktene? hvis jeg evntuelt kan søke dagpenger?
noe rotete forklart ser jeg, men vet ikke helt hvordan jeg ellers skal spørre^^

Enklest å sjekke på nav sine sider kanskje?
Tror man må ha gått ned i timer/jobb så og så mye, og ha tjent så og så mye for å få dagpenger. Det skader ikke å søke.
Om du jobber mer noen uker, fyller du det bare ut på meldekort og får ikke betalt den/de ukene.

Må si det er lenge siden jeg hadde behov for dagpenger.. sikkert noen som kan dette mye bedre enn meg.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 22-03-12, 09:26   #13227
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 35
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Enklest å sjekke på nav sine sider kanskje?
Tror man må ha gått ned i timer/jobb så og så mye, og ha tjent så og så mye for å få dagpenger. Det skader ikke å søke.
Om du jobber mer noen uker, fyller du det bare ut på meldekort og får ikke betalt den/de ukene.

Må si det er lenge siden jeg hadde behov for dagpenger.. sikkert noen som kan dette mye bedre enn meg.

jau skal ned på nav idag også,
sidene sier at man skal ha gått ned minst 50% i arbeidstid, og fått utbetalt minst 1,5G (folketrygdens grunnbeløp) i siste avsluttede kalenderår.

begge deler har jeg jo, men timene jeg har jobbet har ikke alltid vært mine faste timer, dvs jeg har jobbet for andre ved sykdom osv. har det noe å si??
Uansett, du har rett. Nav-kontoret neste, får vel de svarene jeg trenger der

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 22-03-12, 09:28   #13228
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Vet ikke om denne tråden skal være for bare lavkarbo-spørsmål men, her kommer et om noe annet...

Noen som har prøvd løsvippene fra HM? Lurer på om det limet svir på øynene, og hvordan det er å få av...

Hvorfor ikke bare bruke en av maskaraene fra Max factor? De gir skikkelig løsvippeeffekt og klumper ikke (reklamen er faktisk sann for en gangs skyld!) pluss at de er de eneste som er allergigodkjente.

Opprinnelig lagt inn av andrineandrine, her.

Jeg må begynne å tenke på hvor jeg skal på ferie i år! Skal reise med kjæresten og tenker å være borte i en uke ca. Fram til nå har vi bare vært i Sverige på tur. Vil til et sted hvor man kan oppleve varme, hvor det er noen butikker, men hvor det ikke er for turistifisert. Hva er ditt beste tips??

Barcelona! Strand og storby i ett. Har enda ikke hørt om noen som ikke liker Barcelona. Evt er Palma på Mallorca Barcelonas "lillebror".

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg reiser på ettermiddagen, så kanskje jeg bare skal gjøre det. Må skaffe meg printer, ass ...

Får du printa fra mobilen da?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-03-12, 09:30   #13229
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har erfaring med falsk krupp hos barn? Hvor lenge varer det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-03-12, 09:41   #13230
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor ikke bare bruke en av maskaraene fra Max factor? De gir skikkelig løsvippeeffekt og klumper ikke (reklamen er faktisk sann for en gangs skyld!) pluss at de er de eneste som er allergigodkjente.


Barcelona! Strand og storby i ett. Har enda ikke hørt om noen som ikke liker Barcelona. Evt er Palma på Mallorca Barcelonas "lillebror".

Får du printa fra mobilen da?

Har billetten på mail også, så bare jeg kommer meg på en nettkafé så er det nema problema.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 22-03-12, 10:00   #13231
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor ikke bare bruke en av maskaraene fra Max factor? De gir skikkelig løsvippeeffekt og klumper ikke (reklamen er faktisk sann for en gangs skyld!) pluss at de er de eneste som er allergigodkjente.

Jeg bruker faktisk akkurat den, og den er den beste, helt enig. Men har lyst på mer !!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 22-03-12, 10:02   #13232
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet om man trenger pass eller noe når man reiser med små barn på fly innenlands? Og må man ha med fullmakt av far?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 22-03-12, 10:09   #13233
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Innenlands skal man da ikke trenge pass, med mindre dette er den eneste legitimasjoen man har. Bankkort, førerkort holder. og hvorfor skulle man ha fullmakt fra faren? Med mindre man har en rettskjennelse mot reising?

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-03-12, 10:32   #13234
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Noen som vet om man trenger pass eller noe når man reiser med små barn på fly innenlands? Og må man ha med fullmakt av far?

Fløy Bergen - Trondheim med mine to små for noen år siden, hadde ikke med pass og hadde i alle fall ikke noen fullmakt fra far! Innenlands er det vel ikke legitimasjonsplikt her i landet?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-03-12, 10:41   #13235
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Fløy Bergen - Trondheim med mine to små for noen år siden, hadde ikke med pass og hadde i alle fall ikke noen fullmakt fra far! Innenlands er det vel ikke legitimasjonsplikt her i landet?


Tror de er nok så strenge med det nå, må nok vise legitimasjon innenlands også

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 22-03-12, 10:47   #13236
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Tror de er nok så strenge med det nå, må nok vise legitimasjon innenlands også

Elin

Dette sier SAS:

Til utlandet må alle passasjerer vise ID. Ved reise innen Norge må barn over 12 år som reiser alene vise ID dersom de reiser med bagasje. Når barn under 12 år reiser alene og uten ID må foresatt kunne verifisere identiteten ved sjekk inn.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-03-12, 10:50   #13237
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Tror de er nok så strenge med det nå, må nok vise legitimasjon innenlands også

Elin

Hvis man skal sende bagasje trenger man legitimasjon. Ungene mine har reist ofte uten legitimasjon, men da har de hatt kun håndbagasje.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-03-12, 10:55   #13238
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Dette sier SAS:

Til utlandet må alle passasjerer vise ID. Ved reise innen Norge må barn over 12 år som reiser alene vise ID dersom de reiser med bagasje. Når barn under 12 år reiser alene og uten ID må foresatt kunne verifisere identiteten ved sjekk inn.

Høres rart ut, jeg trodde legitimasjon ved flyreiser hadde like mye med identifisering ved eventuelle ulykker o.l å gjøre?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-03-12, 10:57   #13239
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvis man skal sende bagasje trenger man legitimasjon. Ungene mine har reist ofte uten legitimasjon, men da har de hatt kun håndbagasje.


Trodde voksne trengte leg, uansett.

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 22-03-12, 11:03   #13240
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei, du trenger ikke det for å reise innenlands.
Norwegian krever ikke id uansett om man sjekker inn bagasje eller ikke.
Innenlands kan du sånn sett reise hvor du vil iden å vise ID

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :)
Gammel 22-03-12, 11:08   #13241
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen som har erfaring med falsk krupp hos barn? Hvor lenge varer det?

Hva mener du med hvor lenge? Hver gang eller i alder?
Hos mine kom det som regel i overgang mellom vinter og vår og mellom sommer og høst! Det varte jo kun noen få timer av gangen vha behandling med kald luft og evnt stikkpiller, men kom gjerne 2-3 kvelder på rad.
Sønnen fikk det først i den alderen han skulle ha vokst det av seg, ca 5-6 år, og hadde det et par år. Snuppa debuterte den våren hun var nesten året og hadde det vel et par tre ganger i året frem til hun var 4, tror jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-03-12, 11:13   #13242
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg mer hvor lenge et anfall varer. Var på legevakta og fikk konstatert det i natt ved to-tida, men han er ikke merkbart bedre enda... Litt mindre tungpustet, men hosten er verre og han griner veldig hver gang han må hoste. Men feberen er borte da....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-03-12, 11:45   #13243
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg bruker faktisk akkurat den, og den er den beste, helt enig. Men har lyst på mer !!!

Hva heter den?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-03-12, 12:48   #13244
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hva heter den?

Signerer denne jeg, så kan vi blafre med vippene sammen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 22-03-12, 12:48   #13245
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hva mener du med hvor lenge? Hver gang eller i alder?
Hos mine kom det som regel i overgang mellom vinter og vår og mellom sommer og høst! Det varte jo kun noen få timer av gangen vha behandling med kald luft og evnt stikkpiller, men kom gjerne 2-3 kvelder på rad.
Sønnen fikk det først i den alderen han skulle ha vokst det av seg, ca 5-6 år, og hadde det et par år. Snuppa debuterte den våren hun var nesten året og hadde det vel et par tre ganger i året frem til hun var 4, tror jeg!

Ene poden min hadde falskkrupp. Der vi bodde før var det ca en time å kjøre for å komme til lege og anfallet hadde stort sett gitt seg da vi kom frem til legen. Så jeg kan signere at kald luft hjelper. (Varmeapparatet i bilen var ødelagt )

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-03-12, 12:52   #13246
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg mer hvor lenge et anfall varer. Var på legevakta og fikk konstatert det i natt ved to-tida, men han er ikke merkbart bedre enda... Litt mindre tungpustet, men hosten er verre og han griner veldig hver gang han må hoste. Men feberen er borte da....

De får det ofte i forbindelse med en forkjølelse/infeksjon, så jeg syns du skal ta en tur til legen med han for en litt ordentlig omfattende sjekk!

Han har nok vondt i halsen etter nattens "bjeffing", så pass på at han drikker nok. Pass også på at han ikke blir for varm, det trigger bare mer hoste, og la han sitte, ikke ligge!

Masse god bedring! Slitsomt med sykt barn!

Har to syke barn hjemme i dag, men de er 12 og 18 år gamle og er nok slitsomme, men heldigvis ikke på samme måte lenger!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-03-12, 16:33   #13247
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg mer hvor lenge et anfall varer. Var på legevakta og fikk konstatert det i natt ved to-tida, men han er ikke merkbart bedre enda... Litt mindre tungpustet, men hosten er verre og han griner veldig hver gang han må hoste. Men feberen er borte da....

Anfallene varierer i lengde etter min erfaring. Til mer ungen kaver eller stresser eller er redd, til lenger tid tar det. Men vanligvis roer det seg ned i løpet av noen få timer.
Minsten min fikk det første anfallet 2 måneder gammel og hadde jevnlig anfall frem til han var fem år. Eldstemann fikk det første våren etter at han ble 6 år og hadde det jevnlig til han var ni år.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 22-03-12, 18:12   #13248
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hva heter den?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Signerer denne jeg, så kan vi blafre med vippene sammen

Jeg bruker denne...

Tips: Husk mascaraen tørker fortere ut, enn den blir tom. Så tørk av kosten med papir av og til. Og skru mascaraen ned, ikke dytt den ned. Da dytter du luft ned også, og den blir fortere tørr.

Et annet tips... Når du holder kosten helt inntil, ta den litt frem og tilbake, sånn sikksakk, for så å dra ut... Gjenta mange ganger, helt til lokkene er lokkende hehe...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 22-03-12, 18:13   #13249
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for alle svar ang. flytur og barn. Ps, trodde man måtte ha med fullmakt fra far fordi jeg har hørt det, men tydeligvis bare tull det da, heldigvis

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 22-03-12, 18:26   #13250
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan foregår en utredning med mistanke om ME??

Jeg skal til legen i neste uke for å starte en utredning.

Sitat:

Debut/utbrudd [rediger]

Flertallet av CFS-tilfeller starter brått, [33] vanligvis ledsaget av en «influensaliknende sykdom» [6], mens en betydelig del av tilfellene begynner etter flere måneder med alvorlig stress. [33] [34] [35] En australsk studie fant at en undergruppe av pasientene fylte kriteriene for CFS etter infeksjon med virus og ikke-virale patogener, og forskerne konkluderte med at «post-infeksiøst utmattelsessyndrom er en gyldig sykdomsmodell å forske på som en mulig patofysiologisk utvikling av CFS». [36] Midlertidig er det foreløpig ukjent hvilken rolle infeksjoner og stress har i utviklingen av CFS/ME, og nøyaktig prevalens er heller ikke stadfestet.
Symptomer [rediger]

De mest brukte diagnostiske kriteriene og definisjonene av CFS for forskning og kliniske formål ble publisert av amerikanske Centers for Disease Control og Prevention (CDC). [6] CDC-definisjonen av CFS krever at de to følgende kriteriene er oppfylt: [2]

  1. Nyoppstått, (ikke livslang), uforklarlig og vedvarende utmattelse som ikke er relatert til anstrengelse, som ikke blir vesentlig bedre av hvile, og som fører til en vesentlig reduksjon av tidligere aktivitetsnivå.
  2. Fire eller flere av følgende symptomer som varer seks måneder eller lengre:
    • Svekket hukommelse eller konsentrasjonsevne
    • Sykdomsfølelse etter anstrengelse; fysisk eller mental anstrengelse gir "ekstrem og langvarig utmattelse og sykdom".
    • Ingen følelse av revitalisering etter søvn
    • Muskelsmerter (myalgi)
    • Smerter i flere ledd (artralgi)
    • Hodepine i ny form eller med større alvorlighetsgrad
    • Sår hals, hyppig eller gjentakende
    • Ømme lymfeknuter (cervikale eller aksillære)
Andre vanlige symptomer omfatter:
  • Irritabel tarm, magesmerter, kvalme, diaré eller oppblåst mage
  • Frysninger og nattesvette
  • Hjernetåke
  • Brystsmerter
  • Kortpustethet
  • Kronisk hoste
  • Synsforstyrrelser (sløret syn, lysømfintlighet, øyesmerter eller tørre øyne)
  • Allergi eller overfølsomhet for mat, alkohol, lukt, kjemikalier, medisiner eller støy
  • Vansker med å opprettholde stående stilling (ortostatisk ustabilitet, uregelmessig hjerterytme, svimmelhet, balanseproblemer eller besvimelse)
  • Psykiske problemer (depresjon, irritabilitet, humørsvingninger, angst, panikkanfall)
  • Smerter i kjeven
  • Vekttap eller vektøkning [37]

Det meste av dette passer på meg, men hvordan sjekkes dette??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no