Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-12, 18:46   #13251
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg bruker denne...

Tips: Husk mascaraen tørker fortere ut, enn den blir tom. Så tørk av kosten med papir av og til. Og skru mascaraen ned, ikke dytt den ned. Da dytter du luft ned også, og den blir fortere tørr.

Et annet tips... Når du holder kosten helt inntil, ta den litt frem og tilbake, sånn sikksakk, for så å dra ut... Gjenta mange ganger, helt til lokkene er lokkende hehe...

*blafre, blafre*

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 22-03-12, 19:13   #13252
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg bruker denne...

Jeg også, men jeg syns den forrige de kom med var bedre når det gjaldt lange vipper. Den første med plastbørste, husker ikke navnet....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-03-12, 19:41   #13253
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

*blafre, blafre*

hehe

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg også, men jeg syns den forrige de kom med var bedre når det gjaldt lange vipper. Den første med plastbørste, husker ikke navnet....

Jeg kan huske at den andre også var bra, tror den er i salg fortsatt. Men syns å huske at den tørket ut fortere...

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 22-03-12, 19:59   #13254
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

- når det står 1-4 ts vaniljesukker i en oppskrift, kan man da bytte det ut med 1-4 ts med vaniljepulver fra helsekosten?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 22-03-12, 20:33   #13255
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan foregår en utredning med mistanke om ME??

Jeg skal til legen i neste uke for å starte en utredning.



Det meste av dette passer på meg, men hvordan sjekkes dette??

Minsten min fikk ME-diagnose i desember etter at han har tatt gastroskopi, ryggmargsprøve, EEG, EKG, EMG. CT, et tonn med blodprøver etc.
ME-diagnose er i grunnen en utelukkelses-diagnose der man tester for andre ting som kunne gitt symptomene (f.eks. stoffskiftet), og er alt i orden så ender man med ME-diagnosen hvis symptomene har vart minimum 6 måneder. Det er en lang vei for og få stilt diagnosen, dessverre.
Håper du ikke har ME, ingen gøy sykdom og ha.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 22-03-12, 20:41   #13256
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Minsten min fikk ME-diagnose i desember etter at han har tatt gastroskopi, ryggmargsprøve, EEG, EKG, EMG. CT, et tonn med blodprøver etc.
ME-diagnose er i grunnen en utelukkelses-diagnose der man tester for andre ting som kunne gitt symptomene (f.eks. stoffskiftet), og er alt i orden så ender man med ME-diagnosen hvis symptomene har vart minimum 6 måneder. Det er en lang vei for og få stilt diagnosen, dessverre.
Håper du ikke har ME, ingen gøy sykdom og ha.....

Jeg har tatt alle disse testene du nevner bortsett fra gastroskopi. Jeg har vært syk i over to år nå. Jeg blir sliten av ingenting. Ikke øyesliten, bare kroppsliten. Det er forferdelig å ha det slik! Jeg pleide være hyperaktiv (som sjefen min pleier mobbe meg med siden jeg har en pode med adhd), men nå er jeg knapt en skygge av meg selv. Jeg sa nettopp til sambo at jeg skal kjøpe frø og begynne sysle med stiklinger for å holde meg aktiv....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-03-12, 21:06   #13257
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

- når det står 1-4 ts vaniljesukker i en oppskrift, kan man da bytte det ut med 1-4 ts med vaniljepulver fra helsekosten?

Vanlig vaniljesukker er jo ikke så sterkt så det spørs om det kan bli i meste laget med tilsvarende mengde vaniljepulver? Du må nesten prøve deg litt frem vil jeg tro.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-03-12, 21:09   #13258
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg bruker denne...

Tips: Husk mascaraen tørker fortere ut, enn den blir tom. Så tørk av kosten med papir av og til. Og skru mascaraen ned, ikke dytt den ned. Da dytter du luft ned også, og den blir fortere tørr.

Et annet tips... Når du holder kosten helt inntil, ta den litt frem og tilbake, sånn sikksakk, for så å dra ut... Gjenta mange ganger, helt til lokkene er lokkende hehe...

Da skal jeg forsøke den maskaraen neste gang jeg kjøper ny!

Tipsene visste jeg om! Men gode tips for de som ikke visste da

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-03-12, 21:13   #13259
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg også, men jeg syns den forrige de kom med var bedre når det gjaldt lange vipper. Den første med plastbørste, husker ikke navnet....

Er det denne du mener?
Den har jeg nå, og det er som regel den jeg vender tilbake til, ettersom jeg aldri klarer å finne en som er like "tilfredsstillende".

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-03-12, 21:30   #13260
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan foregår en utredning med mistanke om ME??

Jeg skal til legen i neste uke for å starte en utredning.



Det meste av dette passer på meg, men hvordan sjekkes dette??

Jeg har inntrykk av at utredningsprosedyren arter seg litt forskjellig fra sted til sted. Det er uansett en lang og omstendelig prosess, og den dreier seg ikke bare om utelukkelse, slik "utelukkelsesdiagnose" antyder. Det er et svært lass symptomer som skal være til stede, men utmattelse er faktisk ikke alltid et av dem...

I utredningen fokuseres det på å utelukke tilstander som "ligner" - typisk er at man må innom nevrolog, indremedisiner og evt psykolog. I Oslo ender man gjerne runden sin ved ME-avdelingen på Aker for konsultasjon med tverrfaglig team av ME-spesialist, sosionom, ergoterapeut og fysioterapeut.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 22-03-12, 22:01   #13261
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Er det denne du mener?
Den har jeg nå, og det er som regel den jeg vender tilbake til, ettersom jeg aldri klarer å finne en som er like "tilfredsstillende".

Ja, tror det. Har hatt så mange at jeg ikke husker, har brukt bare MF siden tidlig nittitall. Ellers ser jeg ut som en sirkusklovn! Røde rennende øyne og rennende maskara....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-03-12, 22:39   #13262
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, tror det. Har hatt så mange at jeg ikke husker, har brukt bare MF siden tidlig nittitall. Ellers ser jeg ut som en sirkusklovn! Røde rennende øyne og rennende maskara....

Det er så pent, det

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-03-12, 00:50   #13263
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Vanlig vaniljesukker er jo ikke så sterkt så det spørs om det kan bli i meste laget med tilsvarende mengde vaniljepulver? Du må nesten prøve deg litt frem vil jeg tro.

takk for svaret...

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 23-03-12, 00:59   #13264
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når man er på ketolysedietten, anbefales det å ta en del vitaminer. Her frarådet det... Hva sier dere til det? Er det noe å bry seg om?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 23-03-12, 08:07   #13265
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg finner stadig diverse skrekk og advarsler om ting, men akkurat ketolysetablettene ville jeg ikke bekymre meg for. Torkil er jo lege, og det står litt om disse her

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 23-03-12, 08:21   #13266
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det mye A, E og betakaroten i ketolysepillene?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 23-03-12, 09:38   #13267
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

http://ketolyse.no/produkter/ketolys...taminer-50-stk

http://ketolyse.no/produkter/krom-ka...sium-tabletter

http://ketolyse.no/produkter/magnesiumtabletter

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 23-03-12, 09:47   #13268
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Når man er på ketolysedietten, anbefales det å ta en del vitaminer. Her frarådet det... Hva sier dere til det? Er det noe å bry seg om?

det står der om e og a vitamin, de skylles ikke ut av kroppen ved overdosering,derfor kan de være farlige, i store mengder ,men ketolysetablettene har ikke høye doser.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 23-03-12, 11:45   #13269
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan noen hente fram sin sjette sans og se hvor jeg har stuet unna sengeteppet?...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-03-12, 12:19   #13270
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kan noen hente fram sin sjette sans og se hvor jeg har stuet unna sengeteppet?...

I skapet eller under senga. Kanskje det kan ha sneket seg ned mellom senga og veggen? Jeg har en tendens til i halvsøvne å legge alt i vinduet

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 23-03-12, 12:35   #13271
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Jeg har ikke så mye innspill å komme med, men ville bare gi deg en stor klem jeg også og ønske god bedring!

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Huff, stakkars! Jeg kan ikke svare, jeg heller, men jeg kjenner de som har slitt fælt med endometriose - forferdelige greier! Enda godt du ble lagt inn og fikk diagnosert det hele - jeg vet det kan være vanskelig å i det hele tatt bli tatt på alvor når problemet er "menssmerter"

(Men, jeg er sånn 98% sikker på at i alle fall en av dem jeg kjenner utviklet de verste smertene mens hun også levde lavkarbo - uten at jeg helt vet hvor "strengt". Er ikke helt sikker på at dette fungerer som PCOS, altså...)

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Oi føler med deg
Vet egentlig ikke mer om dette en en god kollega og venninne som har diagnosen har fortalt meg. Og at sykdomen er ekstremt forskjellig fra person til person. Kanskje lurt å ta kontakt med endometrioseforeningen så kan du utveksle erfaringer med andre som har sykdommen.

Venninna mi har hatt nytte av å justere på kostholdet og sendte meg denne linken som et grunnlag. Hun har prøvd å feilet litt for å finne det som passr henne best, men slik som jeg ser det spiser hun a la Fedon men minimalt med glutenholdig mat og meieriprodukter. Virker som lavkarbo fungere for mange men med enkelte justeringer. Lykke til, håper det går greit for deg

Tusen takk for klemmer og svar Jeg er litt treig å svare, men det har vært en litt vond uke Jeg er nå endelig kommet hjem fra sykehuset, men sliter fortsatt litt med smerter. Men nå er det mest smerter i operasjonssåret. Jeg hadde en åpen bukoperasjon og de gjør visst en smule mer vondt enn kikkehullsoperasjon.

LilleMy, tusen takk for oversikt. Jeg skulle gjerne prøvd å finne litt forskning på dette også. Ser at de sier du ikke skal spise mettet fett og samtidig øke omega 3. På nei-lista står både egg, kjøtt og meieriprodukter (i tillegg til sukker, raffinerte karbohydrater, hvete og noen andre ting). Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal kunne spise slik. Men jeg tenker at reduksjon av omega 6 og øking av omega 3 er bra. Vegetarisk blir jeg aldri å klare å spise. Jeg får prøve å redusere meieriproduktene. Skulle ønske det var mer grunngitt hva som gjorde noe bra og noe dårlig..

Uansett spiser jeg mest etter prinsipper "hva går ned" disse dager. I dag var havregryn med fløte utblandet med vann. Det er vel ikke egentlig så dårlig. Men ellers har det blitt frukt og litt karbonader. Noen som har et godt tips til noe som er lett å få ned når man er kvalm og ikke vil ha mat? Prøver å drikke ingefærte for å bli kvitt kvalmen.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-03-12, 12:45   #13272
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Tusen takk for klemmer og svar Jeg er litt treig å svare, men det har vært en litt vond uke Jeg er nå endelig kommet hjem fra sykehuset, men sliter fortsatt litt med smerter. Men nå er det mest smerter i operasjonssåret. Jeg hadde en åpen bukoperasjon og de gjør visst en smule mer vondt enn kikkehullsoperasjon.

LilleMy, tusen takk for oversikt. Jeg skulle gjerne prøvd å finne litt forskning på dette også. Ser at de sier du ikke skal spise mettet fett og samtidig øke omega 3. På nei-lista står både egg, kjøtt og meieriprodukter (i tillegg til sukker, raffinerte karbohydrater, hvete og noen andre ting). Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal kunne spise slik. Men jeg tenker at reduksjon av omega 6 og øking av omega 3 er bra. Vegetarisk blir jeg aldri å klare å spise. Jeg får prøve å redusere meieriproduktene. Skulle ønske det var mer grunngitt hva som gjorde noe bra og noe dårlig..

Uansett spiser jeg mest etter prinsipper "hva går ned" disse dager. I dag var havregryn med fløte utblandet med vann. Det er vel ikke egentlig så dårlig. Men ellers har det blitt frukt og litt karbonader. Noen som har et godt tips til noe som er lett å få ned når man er kvalm og ikke vil ha mat? Prøver å drikke ingefærte for å bli kvitt kvalmen.

Når jeg hadde omgangssyken tidligere i vinter, så var det eneste som gikk ned hos meg smoothie. Blandet litt biola i den. Frukt gikk også. Sånne lettfordøyelige ting. Ellers er jo supper lett. God bedring snuppa mi!

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 23-03-12, 15:24   #13273
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Minsten min fikk ME-diagnose i desember etter at han har tatt gastroskopi, ryggmargsprøve, EEG, EKG, EMG. CT, et tonn med blodprøver etc.
ME-diagnose er i grunnen en utelukkelses-diagnose der man tester for andre ting som kunne gitt symptomene (f.eks. stoffskiftet), og er alt i orden så ender man med ME-diagnosen hvis symptomene har vart minimum 6 måneder. Det er en lang vei for og få stilt diagnosen, dessverre.
Håper du ikke har ME, ingen gøy sykdom og ha.....

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg har inntrykk av at utredningsprosedyren arter seg litt forskjellig fra sted til sted. Det er uansett en lang og omstendelig prosess, og den dreier seg ikke bare om utelukkelse, slik "utelukkelsesdiagnose" antyder. Det er et svært lass symptomer som skal være til stede, men utmattelse er faktisk ikke alltid et av dem...

I utredningen fokuseres det på å utelukke tilstander som "ligner" - typisk er at man må innom nevrolog, indremedisiner og evt psykolog. I Oslo ender man gjerne runden sin ved ME-avdelingen på Aker for konsultasjon med tverrfaglig team av ME-spesialist, sosionom, ergoterapeut og fysioterapeut.

Da har jeg vært hos legen. Jeg blir henvist til en MEavdeling i Trondheim for utredning. Jeg har vært innom omtrent alle avdelingene på sykehuset og fått avkreftet alle steder at ingenting feiler meg, bortsett fra pustegreiene, så jeg trenger ikke noen flere undersøkelser der. Det eneste jeg skal gjøre før en tur til Trondheim er å ta en test hos en psykolog... Noen som vet hva slags tester de tar der med tanke på MEutredning??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-03-12, 17:13   #13274
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

under senga.

Aha, hybelkaninene har spist det! Ikke rart de er så svære!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-03-12, 21:27   #13275
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da har jeg vært hos legen. Jeg blir henvist til en MEavdeling i Trondheim for utredning. Jeg har vært innom omtrent alle avdelingene på sykehuset og fått avkreftet alle steder at ingenting feiler meg, bortsett fra pustegreiene, så jeg trenger ikke noen flere undersøkelser der. Det eneste jeg skal gjøre før en tur til Trondheim er å ta en test hos en psykolog... Noen som vet hva slags tester de tar der med tanke på MEutredning??

Først og fremst skal det vel undersøkes for depresjon og/eller angst, som kan arte seg ganske likt. (Det er ikke uten grunn at miljøene har kranglet i så mange år om hvor ME-diagnosen hører hjemme - dette er slitsomt som pasient å forholde seg til. Kan være viktig å fremheve - og se at det forstås - at en naturlig sorgprosess i forhold til sykdom og funksjonssvikt ikke må forveksles med faktisk årsak. Med mindre det faktisk er noe der som må ryddes opp i, men det kjenner man nok best på seg selv!)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no