Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 02-05-12, 16:20   #14301
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Dessverre - man må gjøre forarbeidet grundig.... dvs finne ut hva den private "bekjenner seg til" av teori og hva vedkommende helst praktiserer (hvilket felt vedkommende interesserer seg for) før man bestiller time....
Men sant skal sies - det finnes gull blant all gråsteinen.

Skulle tro at siden en del av klinikken er Fedonklinikk at det ikke skulle være et problem. Jeg ville rett inn der men fikk beskjed om at jeg først måtte via en av allemennlegene men at det normalt ikke var et problem.

Da jeg spurte om c-peptid og mine vektproblem fikk jeg en formanende pekefinger i ansiktet med beskjed om at kaloriinntaket må ned og treninga opp. Dvs at jeg må slutte å spise og kun trene det da sa jeg. Fikk beskjed om at det kun handler om energibalanse, jeg sa at dette gidder jeg ikke å høre på og jeg går bare en annen plass. Tok veska mi og ville gå, da fikk jeg beskjed om at hvis det er sånn du oppfører deg er det jo ikke rart at du ikke får hjelp. Gudhjælpemeg som jeg klikka, tårene spruta og jeg ga klar beskjed om at jeg kom her for å få hjelp, ikke for å få idiotiske formaninger. Jeg vil ha hjelp og bli tatt på alvor og få hjelp. Tilslutt fikk jeg viljen min og c-peptid + noe annet rask ble tatt. Legen tror ikke det kommer noe ut av det og mener jeg lurer meg selv. Hmmm har hørt den før bl.a. på Grete Rode, er et rart man mister trua? Siden han var så idiot fikk jeg klemt utav meg hva jeg synes om den norske legestand - LITE IMPONERT

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 02-05-12, 18:16   #14302
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Hadde datadoktoren på besøk, og nå tror jeg at dataen er frisk :-) Håper iallefall det da hehe.

Gammel 02-05-12, 18:34   #14303
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hadde datadoktoren på besøk, og nå tror jeg at dataen er frisk :-) Håper iallefall det da hehe.

Godt

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 02-05-12, 19:33   #14304
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Skulle tro at siden en del av klinikken er Fedonklinikk at det ikke skulle være et problem. Jeg ville rett inn der men fikk beskjed om at jeg først måtte via en av allemennlegene men at det normalt ikke var et problem.

Da jeg spurte om c-peptid og mine vektproblem fikk jeg en formanende pekefinger i ansiktet med beskjed om at kaloriinntaket må ned og treninga opp. Dvs at jeg må slutte å spise og kun trene det da sa jeg. Fikk beskjed om at det kun handler om energibalanse, jeg sa at dette gidder jeg ikke å høre på og jeg går bare en annen plass. Tok veska mi og ville gå, da fikk jeg beskjed om at hvis det er sånn du oppfører deg er det jo ikke rart at du ikke får hjelp. Gudhjælpemeg som jeg klikka, tårene spruta og jeg ga klar beskjed om at jeg kom her for å få hjelp, ikke for å få idiotiske formaninger. Jeg vil ha hjelp og bli tatt på alvor og få hjelp. Tilslutt fikk jeg viljen min og c-peptid + noe annet rask ble tatt. Legen tror ikke det kommer noe ut av det og mener jeg lurer meg selv. Hmmm har hørt den før bl.a. på Grete Rode, er et rart man mister trua? Siden han var så idiot fikk jeg klemt utav meg hva jeg synes om den norske legestand - LITE IMPONERT

Usja - fikk ikke med meg at det var en fedonklinikk... Som du sier - da burde "trua" være gitt, ja. Skjønner godt at du klikka.

Gammel 02-05-12, 22:46   #14305
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hva heter kyse på engelsk? Jeg skal spille tjenestepike i et stilmessig 1600-tallsinspirert laiv rollespill ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-05-12, 22:49   #14306
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva heter kyse på engelsk? Jeg skal spille tjenestepike i et stilmessig 1600-tallsinspirert laiv rollespill ...

Bonnet sier min gamle ordliste! Og google oversetter er enig!

Gammel 02-05-12, 22:51   #14307
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Coif kanskje

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 02-05-12, 23:01   #14308
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bonnet sier min gamle ordliste! Og google oversetter er enig!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Coif kanskje

Bonnet passa nok bedre. Takk, Kitt! Jeg som er så aktiv bruker av google oversetter, fikk det vel for meg at det var et ord som ikke ville finnes der ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-05-12, 06:13   #14309
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Håper det åubliseres bilder av deg som tjenestepike

Gammel 03-05-12, 08:25   #14310
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Dagens store "Det lurer jeg på"

Jeg har noen dager der jeg holder på å sulte ihjel. I går var en sånn dag. Så, da spiser jeg nesten dobbelt så mye som ellers. Det ble 2 koteletter til middag, etterfulgt av funlightrødgrøt med en skvett fløte. Så ble det en svær snei græddost, med litt smågrønt i masse olje, og det hele ble dekket med et lass majonaise.
Avslutta med funlight-gele med litt fløte.

Det morsomme er at etter en sånn spiseorgiedag, går jeg alltid ned. Denne gangen også. -0,5 over natta.

Hva er forklaringen?
Blir jeg sulten fordi jeg forbrenner en masse, eller forbrenner jeg masse fordi jeg spiser masse?

Gammel 03-05-12, 09:37   #14311
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Dagens store "Det lurer jeg på"

Jeg har noen dager der jeg holder på å sulte ihjel. I går var en sånn dag. Så, da spiser jeg nesten dobbelt så mye som ellers. Det ble 2 koteletter til middag, etterfulgt av funlightrødgrøt med en skvett fløte. Så ble det en svær snei græddost, med litt smågrønt i masse olje, og det hele ble dekket med et lass majonaise.
Avslutta med funlight-gele med litt fløte.

Det morsomme er at etter en sånn spiseorgiedag, går jeg alltid ned. Denne gangen også. -0,5 over natta.

Hva er forklaringen?
Blir jeg sulten fordi jeg forbrenner en masse, eller forbrenner jeg masse fordi jeg spiser masse?

Høres for meg ut som ulvehunger.
Det står litt om det i en annen tråd her inne

Gammel 03-05-12, 09:52   #14312
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Takker Dietta.
Spørsmålet mitt var mere i høna og egget kategorien:
Blir jeg sulten fordi forbrenninga har økt, eller øker forbrenninga fordi jeg spiser mer.

Gammel 03-05-12, 10:09   #14313
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Takker Dietta.
Spørsmålet mitt var mere i høna og egget kategorien:
Blir jeg sulten fordi forbrenninga har økt, eller øker forbrenninga fordi jeg spiser mer.

He, he. Ja der setter du meg fast gitt - har ingen anelse jeg

Gammel 03-05-12, 10:14   #14314
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Noen som vet om steviosa tabletter er ok på ketolyse?

Gammel 03-05-12, 10:17   #14315
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Noen som vet om steviosa tabletter er ok på ketolyse?

Steviosa?
Googler jeg, se det jo ut som det bare er konsentrat av stevia og det skulle jo være helt trygt!

Gammel 03-05-12, 18:57   #14316
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Hva i granskauen er poenget med å produsere og selge MAGER cottage cheese? Er jo ikke akkurat som om det er et fett produkt i utgangspunktet. Det ser ut til at det er sånn ca. 25kcal per 100g i forskjell mellom originalen og den magre. WTF?

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 03-05-12, 19:04   #14317
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Hva i granskauen er poenget med å produsere og selge MAGER cottage cheese? Er jo ikke akkurat som om det er et fett produkt i utgangspunktet. Det ser ut til at det er sånn ca. 25kcal per 100g i forskjell mellom originalen og den magre. WTF?

Jeg har tenkt atter bare: ÆSJ?!
Er ikke noe glad i det fra før, for jeg synes det er så tørt og ekkelt. Mager blir jo bare verre. Men fitnessbabesen jubler da.

Gammel 03-05-12, 19:15   #14318
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Har engang kjøpt mager Keso (Svensk CC) ved en feiltagelse.
Å huff og æ for en konsistens

Gammel 03-05-12, 20:54   #14319
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Steviosa?
Googler jeg, se det jo ut som det bare er konsentrat av stevia og det skulle jo være helt trygt!

Takk Kitt! Jeg stod i butikken, så jeg tenkte ikke på å google det...

Steviosa var slike små sukkertabletter til teen f.eks...

Er det stevia som er forbudt i Norge, og som er så bra? Ikke Splenda nei?

... Er fortsatt litt forvirret som du skjønner

Gammel 03-05-12, 22:08   #14320
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Stevia er fortsatt ikke godkjent i Norge, men kanskje noen har klart å lure noen produkter rundt systemet?
Bør være helt trygt mtp ketose osv da!
Splenda var vel det som virker så bra, men som ikke er bra for naturen!
En smule forvirret jeg også!

Gammel 03-05-12, 22:18   #14321
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Stevia er fortsatt ikke godkjent i Norge, men kanskje noen har klart å lure noen produkter rundt systemet?

Funksjonell Mat har i alle fall fått dispensasjon til å selge stevia i Norge. Fikk tak i Sukrin+ i går, det er sukrin blandet med stevia. Funker som bare det for min del.

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 03-05-12, 22:44   #14322
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

om det smaker godt er det glimrende kjøp.http://www.helseogkost.no/nettbutikk..._300_stk_nyhet

splenda er ikke ulovlig, stevia var ulovlig men nå selges det i norge i påvente av godkjenning i løpet av året, og kan fint bestilles fra utlandet også. Smaker det godt? Hvor fant du de? Hva kostet de?

Gammel 03-05-12, 22:45   #14323
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

hehe, "godt" å høre at du også er forvirret... Så det ikke bare er meg Ps, takk igjen for svar Kitt! Du er alltid så flink til å svare!!

Gammel 03-05-12, 22:46   #14324
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

om det smaker godt er det glimrende kjøp.http://www.helseogkost.no/nettbutikk..._300_stk_nyhet

splenda er ikke ulovlig, stevia var ulovlig men nå selges det i norge og kan fint bestilles fra utlandet også. Smaker det godt? Hvor fant du de? Hva kostet de?

Ja, akkurat den der var det! Men den var litt dyr syns jeg. 100 kr for 300 tabletter...

Jeg kjøpte ikke, var så usikker på om dette var bra sukker...

Jeg fant de på Byporten i Oslo. Tror butikken het LIFE...

Gammel 03-05-12, 22:49   #14325
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Ok. Takk. Jeg har bestilt noe lignende fra iherb billigere. Jeg har reklamert for den i noen tråder, så du har sikkert sett den, men ihvertfall er det nustevia stevia og erythritol i samme pakke, dog ikke tabletter men pulver. Ved hjelp av kryddermål funker det greit å posjonere. Takk.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.