Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-12, 22:50   #14326
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ps, kan man drikke alle typer te når man er på ketolysediett?

Noen som vil anbefale en god en som ikke er svart? (uten koffein kanskje?) Føler jeg får svarte tenner av svart te (men cola zero drikker jeg...)

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 03-05-12, 22:51   #14327
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ok. Takk. Jeg har bestilt noe lignende fra iherb billigere. Jeg har reklamert for den i noen tråder, så du har sikkert sett den, men ihvertfall er det nustevia stevia og erythritol i samme pakke, dog ikke tabletter men pulver. Ved hjelp av kryddermål funker det greit å posjonere. Takk.

nei det har jeg ikke fått med meg Yrla... Takk for tipset!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 03-05-12, 22:58   #14328
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer no inmari på hvordan folk rekker å ha barn, jobb, rent hus, rene klær, sove OG spise jeg?!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-05-12, 23:01   #14329
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg lurer no inmari på hvordan folk rekker å ha barn, jobb, rent hus, rene klær, sove OG spise jeg?!

ja, DET lurer jeg også på daglig!!! En må vel bare godta at huset ikke er så rent som man ønsker, noe jeg sliter med! Men man kan sikkert spare mye tid med å prioritere anneledes, eller være effektiv når man må. Være en maskin med andre ord! Gleder meg til å bli pensjonist! hehe...

__________________

Sist redigert av Marella77 : 03-05-12 kl 23:38.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 03-05-12, 23:29   #14330
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

ja, DET lurer jeg også på daglig!!! En må vel bare godta at huset ikke er så rent som man ønsker, noe jeg sliter med! Men man kan sikkert spare mye tid med å prioritere anneledes, men eller være effektiv når man må. Være en maskin med andre ord! Gleder meg til å bli pensjonist! hehe...

Jeg har bare en unge, men likevel blir både hus, søvn og mat prioritert bort.... Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært å ha flere!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-05-12, 00:15   #14331
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg lurer no inmari på hvordan folk rekker å ha barn, jobb, rent hus, rene klær, sove OG spise jeg?!

Jeg leste en artikkel for en stund siden om hvordan mange amerikanske mødre fikk ADHD-medisiner til barna sine, for å kunne være speeda nok til å klare å være supermødre. Jeg regner ikke med dette er et stort problem i Norge. Men det er litt høye krav om en må bruke medisiner for å klare hverdagen..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-05-12, 00:34   #14332
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg leste en artikkel for en stund siden om hvordan mange amerikanske mødre fikk ADHD-medisiner til barna sine, for å kunne være speeda nok til å klare å være supermødre. Jeg regner ikke med dette er et stort problem i Norge. Men det er litt høye krav om en må bruke medisiner for å klare hverdagen..

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-05-12, 07:01   #14333
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ps, kan man drikke alle typer te når man er på ketolysediett?

Noen som vil anbefale en god en som ikke er svart? (uten koffein kanskje?) Føler jeg får svarte tenner av svart te (men cola zero drikker jeg...)

Rooibos er godt. Fri for koffein og har mye mer antioxidanter enn grønn te (+ andre gode stoffer). Er ganske søt og mild og har ikke den bittersmaken fra vanlig te.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-05-12, 08:45   #14334
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ps, kan man drikke alle typer te når man er på ketolysediett?

Noen som vil anbefale en god en som ikke er svart? (uten koffein kanskje?) Føler jeg får svarte tenner av svart te (men cola zero drikker jeg...)

Velg grønn eller hvit te med smak. Finnes masse. Selv liker jeg grønn te med sitron eller appelsin best. (Må være twinnings sin, IKKE rema 1000 sin billig-te... da kan man like gjerne dyppe tennene i tjære...)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 04-05-12, 10:19   #14335
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg lurer no inmari på hvordan folk rekker å ha barn, jobb, rent hus, rene klær, sove OG spise jeg?!

Ha, det lurer jeg på også. Bare et barn her også, halv jobb men absolutt ikke rent hus, rene klær etc

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 04-05-12, 10:59   #14336
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en kjøleskapsmagnet som sier
"Å gjøre rent når man har barn, er som og måke i snøstorm"
De jeg kjenner som har prøvd og være perfekt på alle områder, har endt opp med en smell, enten psykisk/fysisk eller på kjærlighetsfronten.

Jeg lever enda med det som kan med litt godvilje kalles "sjarmerende rot" (har tre voksne barn boende hjemme enda), og jeg trives med det!
Tror kunsten er og senke skuldrene og prioritere hva som er viktig i livet.
Nystrøkne klær og skinnende gulv kommer liksom litt langt ned på min liste

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 04-05-12, 11:07   #14337
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg har en kjøleskapsmagnet som sier
"Å gjøre rent når man har barn, er som og måke i snøstorm"
De jeg kjenner som har prøvd og være perfekt på alle områder, har endt opp med en smell, enten psykisk/fysisk eller på kjærlighetsfronten.

Jeg lever enda med det som kan med litt godvilje kalles "sjarmerende rot" (har tre voksne barn boende hjemme enda), og jeg trives med det!
Tror kunsten er og senke skuldrene og prioritere hva som er viktig i livet.
Nystrøkne klær og skinnende gulv kommer liksom litt langt ned på min liste

Jeg har det heller ikke nystrøkent, men som mann som liker å ha det litt på stell har jeg innført endel her i heimen:
Klesvask leveres ferdig sortert (Har laga en pose for kulørt, en for hvitt og en for finvask)
Støvsuging er grusomt kjedelig=fikk med Samsung robotstøvsuger i bursdagsgave
Bruk "Husfreden" flittig (Oppvaskmaskin på godt norsk)
Mine barn har fått konkrete husoppgaver i en del år (16 og 14)
Den ene vasker badene, den andre gangene en gang i uka.

Innkjøp gjøres hver fredag, etter handleliste. Står det ikke på lista, er man fri til neste fredag. (Her ble det spart myyyyyye tid)
Har et basisutvalg av mat. Lagerbeholdninga skal holde, og den som bruker noe må notere på handlelappen.

Takk og lov at man har en kone som lar far få ta litt styring og ansvar i huset. Jeg bruker å si: Jeg er akkurat like lite kvalifisert til husarbeid som en hver dame

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 04-05-12, 11:17   #14338
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg lurer no inmari på hvordan folk rekker å ha barn, jobb, rent hus, rene klær, sove OG spise jeg?!

Bare husk at:

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-05-12, 12:22   #14339
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det normalt drøyt halvannen uke etter kikkhulsoperasjonen at "hovedsåret" har en hard overflate (står ikke så mye ut, men om jeg stryker med litt trykk på det, er det som en klump under overflaten), og at det kommer en nærmest hul lyd når man tapper på sårområdet med en flat finger ...?

Oooog er det normalt å fortsatt ha operasjonsgasssmerter etter såpass lang tid? Ikke mye, men fortsatt såpass at det er trykk på svelget, samt dype hikk og rap ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-05-12, 12:30   #14340
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Rooibos er godt. Fri for koffein og har mye mer antioxidanter enn grønn te (+ andre gode stoffer). Er ganske søt og mild og har ikke den bittersmaken fra vanlig te.

Takk for tips Får man kjøpt dette i vanlig matbutikk?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Velg grønn eller hvit te med smak. Finnes masse. Selv liker jeg grønn te med sitron eller appelsin best. (Må være twinnings sin, IKKE rema 1000 sin billig-te... da kan man like gjerne dyppe tennene i tjære...)


Takk for tipset! Skal prøve twinnings sin

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 04-05-12, 12:32   #14341
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er det normalt drøyt halvannen uke etter kikkhulsoperasjonen at "hovedsåret" har en hard overflate (står ikke så mye ut, men om jeg stryker med litt trykk på det, er det som en klump under overflaten), og at det kommer en nærmest hul lyd når man tapper på sårområdet med en flat finger ...?

Oooog er det normalt å fortsatt ha operasjonsgasssmerter etter såpass lang tid? Ikke mye, men fortsatt såpass at det er trykk på svelget, samt dype hikk og rap ...

Din opplevelse av såret høres hel som den skal! Husk at det kan ta opp til 3 år før området helt blir som før!

Tror nok ikke disse smertene skyldes gassen lenger, men mer at de har kuttet i en muskle og irritert området! Hikke er jo muskler som har kommet ut av "rytmen", fått litt krampe eller hva du vil kalle det.
Fikk du ikke et nr du kunne ringe om du hadde spørsmål? Har du vært/skal du på etterkontroll?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-05-12, 12:33   #14342
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Jeg har det heller ikke nystrøkent, men som mann som liker å ha det litt på stell har jeg innført endel her i heimen:
Klesvask leveres ferdig sortert (Har laga en pose for kulørt, en for hvitt og en for finvask)
Støvsuging er grusomt kjedelig=fikk med Samsung robotstøvsuger i bursdagsgave
Bruk "Husfreden" flittig (Oppvaskmaskin på godt norsk)
Mine barn har fått konkrete husoppgaver i en del år (16 og 14)
Den ene vasker badene, den andre gangene en gang i uka.

Innkjøp gjøres hver fredag, etter handleliste. Står det ikke på lista, er man fri til neste fredag. (Her ble det spart myyyyyye tid)
Har et basisutvalg av mat. Lagerbeholdninga skal holde, og den som bruker noe må notere på handlelappen.

Takk og lov at man har en kone som lar far få ta litt styring og ansvar i huset. Jeg bruker å si: Jeg er akkurat like lite kvalifisert til husarbeid som en hver dame

Høres ut som en bra plan! men funker denne robotstøvsukeren da? Har hørt så mye dårlig om de...

Det med å handle kun en gang i uken, er veldig lurt. Sparer tid og penger. Jeg er bare så dårlig på å planlegge mat en hel uke frem i tid. Det byr meg i mot å planlegge slike ting.... Så det blir mange turer til butikken ja, men merker at det blir mindre nå enn før jeg begynte på lavkarbo...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 04-05-12, 12:38   #14343
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Din opplevelse av såret høres hel som den skal! Husk at det kan ta opp til 3 år før området helt blir som før!

Tror nok ikke disse smertene skyldes gassen lenger, men mer at de har kuttet i en muskle og irritert området! Hikke er jo muskler som har kommet ut av "rytmen", fått litt krampe eller hva du vil kalle det.
Fikk du ikke et nr du kunne ringe om du hadde spørsmål? Har du vært/skal du på etterkontroll?

Takk! Det var betryggende å høre. Bra bare at det ikke står ut lenger og ser ut som en brokk, liksom. Det er fortsatt ømt, men ikke verre enn at jeg f.eks. kan ligge på magen.

Jeg håper det gir seg da, men denne rapinga og hikkinga ... Det føles i blant som om jeg har styrtdrukket en halvliter, og rapen liksom sitter fast, ofte kommer det rallende helt fra magen ... Usj. Dritvondt er det også. Og jeg som aldri raper! De har faktisk fjernet alt muskelvev, skrapet det vekk fra innsiden av lukkemuskelen, så det er bare denne fundoplikasjonen (som i følge kirurgen ikke er helt som den standardoperasjonen man gjør på reflukssyndrom, fikk jeg høre, uten at jeg vet hva det innebærer ...)

Mener jeg skal på etterkontroll etter tre uker. Men tipper jeg får innkallelse?! Fikk ikke noe nummer jeg kan ringe, nei ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-05-12, 12:44   #14344
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Høres ut som en bra plan! men funker denne robotstøvsukeren da? Har hørt så mye dårlig om de...

Det med å handle kun en gang i uken, er veldig lurt. Sparer tid og penger. Jeg er bare så dårlig på å planlegge mat en hel uke frem i tid. Det byr meg i mot å planlegge slike ting.... Så det blir mange turer til butikken ja, men merker at det blir mindre nå enn før jeg begynte på lavkarbo...

Samsungroboten fungerer udmerket. Den sliter med et par matter, og de er jeg i forhandlinger med overkommandoen om å få bytta ut.
Ellers er den heeelt fantastisk.

Nu er det jeg som planlegger middager fem dager i uka. Sånn går det når man er sykemeldt Kona er veeeldig fornøyd med fast varm mat klokken 1600 mandag-fredag.

Fryseboks er en fantastisk oppfinnelse
Kjøper kyllinglår i sverige (21 svenske/kilo (Blir ve knapt 4 norske/kilo))
Kjøpte Gilde koteletter på rematilbud for 29 kr/kilo
Fisk kjøper jeg på fiskebil (får ikke brukt båten med denne h.... kneskaden)

Mandag stekte jeg et kilo storfekjøtt til roastbiff. Lunch til meg og kona noen dager det

Jeg har et lite kjøleskap ved siden av fryseren. Kjøtt og fisk tines i dette.
Jeg er også flink til å marinere alt kjøtt.

Frosne posegrønnsaker (brokkoli/blomkål) har jeg alltid mye av

Så er det bare å sette det hele sammen til en middagsplan

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 04-05-12, 12:49   #14345
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.


Jeg håper det gir seg da, men denne rapinga og hikkinga ... Det føles i blant som om jeg har styrtdrukket en halvliter, og rapen liksom sitter fast, ofte kommer det rallende helt fra magen ... Usj. Dritvondt er det også. Og jeg som aldri raper! De har faktisk fjernet alt muskelvev, skrapet det vekk fra innsiden av lukkemuskelen, så det er bare denne fundoplikasjonen (som i følge kirurgen ikke er helt som den standardoperasjonen man gjør på reflukssyndrom, fikk jeg høre, uten at jeg vet hva det innebærer ...)

Mener jeg skal på etterkontroll etter tre uker. Men tipper jeg får innkallelse?! Fikk ikke noe nummer jeg kan ringe, nei ...

Rart du ikke fikk noe nr å ringe. Hva om du hadde fått problemer etter at du kom hjem!
Regner med at hikkingen og rapingen henger sammen med irritert mellomgulv og mage. Du har spist mye egg i det siste, var det ikke så?
Men om du fortsatt ikke kan spise normalt og hele greia plager/bekymrer deg, så finn nr til avdelingen og finn ut når du skal på kontroll, evnt få fremskyndet den om du syns det er nødvendig!
Klart ting tar tid, men bekymring er ikke helsefremmende!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-05-12, 12:51   #14346
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Jeg har et lite kjøleskap ved siden av fryseren. Kjøtt og fisk tines i dette.
Jeg er også flink til å marinere alt kjøtt.

Så utrolig smart med sånt lite kjøleskap! Må på planen ved kjellerombygging i løpet av høsten!

Og du, tips til marinader av alle slag tas i mot med takk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-05-12, 12:58   #14347
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Så utrolig smart med sånt lite kjøleskap! Må på planen ved kjellerombygging i løpet av høsten!

Og du, tips til marinader av alle slag tas i mot med takk!

marinade til kjøtt: Ananas!!!! Saft fra hermetisk (Dole) eller noen biter ordentlig ananas. Så bruker man endel olje og soyasaus. Deretter er det bare å gå amokk i krydder. En koppmarinade=kjøtt for 4

Ananas innholder et ensym som bryter ned kjøtt. 1-2 døgn i kjøleskap får selv de seigeste skosoler mørnet.

Ellers er søte røde viner fantastisk til svinekjøtt
--------------------------------------------------
Grunnoppskrift på marinade: KOS Krydder, Olje, Syre
Ananas eller vin står for syre. Ellers har jeg en flaske olje med noen fed hvitløksbåter nedi stående klar

Steking av koteletter:
Snitt fettet
Tørk kotelettene godt
Varm stekepanna, men ikke ha i fett.
Stryk fett på koteletten (olje) og legg koteletten i varm panne.
Du får dermed en mye penere stekt kotelett

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 04-05-12, 13:09   #14348
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Rart du ikke fikk noe nr å ringe. Hva om du hadde fått problemer etter at du kom hjem!
Regner med at hikkingen og rapingen henger sammen med irritert mellomgulv og mage. Du har spist mye egg i det siste, var det ikke så?
Men om du fortsatt ikke kan spise normalt og hele greia plager/bekymrer deg, så finn nr til avdelingen og finn ut når du skal på kontroll, evnt få fremskyndet den om du syns det er nødvendig!
Klart ting tar tid, men bekymring er ikke helsefremmende!

Ja, har spist mye egg i det siste (en kombinasjon av at det er en av få ting jeg tåler, samt at jeg er litt blakk. ), men jeg har spist mye egg før, uten at det har gitt noen problemer. Men det blir kanskje noe annet ...!
Jeg bekymrer meg vel ikke så mye, egentlig. Jeg synes mest det er irriterende, og har ikke så lyst til å spise foran andre, liksom ... Jeg er jo småspist i utgangspunktet, så det ligger også noen fallemmer der.
Om det ikke blir noe bedre i løpet av helga, så skal jeg ringe gastrokirurgisk poliklinikk på mandag!
Takk for god info as always!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-05-12, 13:36   #14349
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Samsungroboten fungerer udmerket. Den sliter med et par matter, og de er jeg i forhandlinger med overkommandoen om å få bytta ut.
Ellers er den heeelt fantastisk.

Nu er det jeg som planlegger middager fem dager i uka. Sånn går det når man er sykemeldt Kona er veeeldig fornøyd med fast varm mat klokken 1600 mandag-fredag.

Fryseboks er en fantastisk oppfinnelse
Kjøper kyllinglår i sverige (21 svenske/kilo (Blir ve knapt 4 norske/kilo))
Kjøpte Gilde koteletter på rematilbud for 29 kr/kilo
Fisk kjøper jeg på fiskebil (får ikke brukt båten med denne h.... kneskaden)

Mandag stekte jeg et kilo storfekjøtt til roastbiff. Lunch til meg og kona noen dager det

Jeg har et lite kjøleskap ved siden av fryseren. Kjøtt og fisk tines i dette.
Jeg er også flink til å marinere alt kjøtt.

Frosne posegrønnsaker (brokkoli/blomkål) har jeg alltid mye av

Så er det bare å sette det hele sammen til en middagsplan

Så heldig kona de er da, men trist at du er sykmeldt da! God bedring. Tror jammen jeg skal kjøpe en sånn robot! Stopper den ved trapper? Pris?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 04-05-12, 13:51   #14350
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk for tips Får man kjøpt dette i vanlig matbutikk?

Jepp! Jeg pleier å kjøpe den fra Twinings

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no