Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-12, 15:56   #14851
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det flere enn jeg som synes det er trist at kirke og stat har skilt lag??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-05-12, 16:09   #14852
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

bibelbeltet på sørlandet sikkert. selv kunne jeg ikke brydd meg mindre....

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 25-05-12, 16:40   #14853
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det flere enn jeg som synes det er trist at kirke og stat har skilt lag??

Nei, det er utelukkende gledelig og på høy tid!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 25-05-12, 16:48   #14854
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Nei, det er utelukkende gledelig og på høy tid!

Men tenk på alle fridagene vi har grunnet kirka, vil man gi avkall på dem da?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-05-12, 16:57   #14855
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Helt skilt lag har de vel ikke, akkurat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-05-12, 17:07   #14856
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Men tenk på alle fridagene vi har grunnet kirka, vil man gi avkall på dem da?

Slapp av, de forsvinner nok ikke sånn med det første

Dette er jo bare et vedtak om å avvikle statskirken, og det gjorde de i Sverige i 2000. De har fortsatt fridagene sine i behold

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 25-05-12, 19:10   #14857
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Synes kanskje det er litt skummelt, har fått høre at da er det fritt fram for muslimer og andre trosrettninger å overta landet. Siden nå kristendommen ikke lenger er norges tro. Bortsett fra dette har jeg ikke så mange tanker rundt tema.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 25-05-12, 19:12   #14858
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Spørsmål:
Hvis man til vanlig er lite aktiv - er da plenklipp, raking av plen, og annet hagearbeid med på å forbrenne kallorier? Eller MÅ man slite og mosjonere så man nesten ikke greier snakke samtidig - for at det skal ha noen effekt? Har nemlig klart å gå ned en kilo. Men svetter jo veldig i varmen, så det er kanskje derfor

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 25-05-12, 19:16   #14859
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

har fått høre at da er det fritt fram for muslimer og andre trosrettninger å overta landet.

Heh. Unnskyld meg, men da må jo folk konvertere, eller landet bli kuppa. Not likely. Se på USA, de har faktisk aldri hatt noen statskirke, men er en sekulær stat ved grunnlov, man kan jo for øvrig si mye rart om dem, men de har i alle fall et rimelig mangfold av religioner, selv om jeg i grunn er glad for at Norge ikke har det sånn ellers med megachurches og what not og Presidentens sverging til troskap til Gud etc ...
For mitt vedkommende så synes jeg i det prinsippet er fint at vi ikke har en statsreligion lenger fordi det fremmer religionsfriheten, ellers spiller det liten rolle så lenge ikke kirka tar steg tilbake hva angår holdninger til kvinner og homofile, eller for guds (!) skyld drar Nessa og Knudsen inn i varmen igjen. My two cents.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-05-12, 19:38   #14860
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det flere enn jeg som synes det er trist at kirke og stat har skilt lag??

Jeg personlig syns det er bra! Jeg syns tro er personlig, og da er det feil å blande det med politikk syns jeg. Jeg syns at alle skal få gå i kirken om de vil, og alle skal være velkomne, uansett om kirken er statlig eller ikke. Jeg har ofte følt at kirken har vært kjøpt og betalt av staten, og derfor ikke turt å stå for sine meninger. Kirken skal jo (etter min mening) styres av Gud, og ikke hvem som tilfeldigvis er valgt inn på stortinget...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 25-05-12, 19:41   #14861
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg må le litt, ikke vondt ment altså, Kanskje. Men det er nok ikke så skummelt. Det blir ikke så stor forskjell, den store forskjellen er at Norges grunnlov ikke lenger skal bygge på en religion. Religionen holder man utenom, rett og slett. Norge har aldri hatt noen tro, det er bare enkeltmennesker som kan ha en tro. Og det vil jo ikke forandre seg selv om statskirken avvikles.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 25-05-12, 19:46   #14862
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Spørsmål:
Hvis man til vanlig er lite aktiv - er da plenklipp, raking av plen, og annet hagearbeid med på å forbrenne kallorier? Eller MÅ man slite og mosjonere så man nesten ikke greier snakke samtidig - for at det skal ha noen effekt? Har nemlig klart å gå ned en kilo. Men svetter jo veldig i varmen, så det er kanskje derfor

Hagearbeid er fin trening, og det har effekt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 25-05-12, 21:14   #14863
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

rabarbraen min er bittelitt myk, og for å hindre at den blir mykere tenkte jeg å fryse den till jeg skal bruke den. må jeg forvelle den først?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 25-05-12, 21:28   #14864
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ta et kaldt-kjølig bad.
Altså - man setter seg i 10cm vanlig badetemperaturvann i badekaret og fyller opp sakte med kaldt vann (Ikke nødvendigvis HELT iskaldt, men så nært man kommer). Det at det skjer sakte gjør at man tåler mye kaldere vann enn ellers. Klarer man 20 minutter etter å ha fått vannet opp til puppene kommer man til å tisse hele resten av kvelden... Og ofte går man ned en halvkilo også... og sover veldig godt natten derpå.

Salt kan også hjelpe... av og til må det salt til for å få vannet til å slippe. Ikke spør meg hvorfor, men det er sant.

Jøss for et strålende tips! Jeg har badekar både i leiligheta og nyhuset men i teorien burde det jo funke å gå sakte uti et kaldt badevann også? Bedre enn dusj vil jeg tro.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det flere enn jeg som synes det er trist at kirke og stat har skilt lag??

JA!

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Synes kanskje det er litt skummelt, har fått høre at da er det fritt fram for muslimer og andre trosrettninger å overta landet. Siden nå kristendommen ikke lenger er norges tro. Bortsett fra dette har jeg ikke så mange tanker rundt tema.

Hahaha, fort dere fram, nå er stolen ledig liksom? noe sier meg at du kjenner minst en frp'er?....

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

rabarbraen min er bittelitt myk, og for å hindre at den blir mykere tenkte jeg å fryse den till jeg skal bruke den. må jeg forvelle den først?

Det er sikkert lurt. Jeg har fryst de direkte, og da har det blitt bare tråder og vann....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-05-12, 21:29   #14865
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

rabarbraen min er bittelitt myk, og for å hindre at den blir mykere tenkte jeg å fryse den till jeg skal bruke den. må jeg forvelle den først?

Nei du trenger ikke forvelle den, skjær den opp i biter og frys

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 25-05-12, 21:40   #14866
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

en ja og en nei. nå ble jeg litt i tvil

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 25-05-12, 21:42   #14867
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

en ja og en nei. nå ble jeg litt i tvil

Er det lenge til du skal bruke den? Det hjelper å sette stilkene i vann.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-05-12, 21:44   #14868
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

i morra eller på søndag, tenkte jeg. de hadde bare sånne som var blitt littegrann myke i butikken nemlig. og siden jeg bor i åttende etasje i blokk så er det ikke barebare med en rabarbrabuskplante i hagen heller

men kan sette de i vann! kutte de litt nederst som på blomster da?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 25-05-12, 21:46   #14869
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

en ja og en nei. nå ble jeg litt i tvil

Jeg har frosset rabarbra sånn, og det funka iallefall fint

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 25-05-12, 22:14   #14870
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har aldri vært med på å forvelle rabarbra og vi har hatt det i hagen de siste 38 årene!

Minner meg på å få tatt inn litt i morgen! Vil ha iskald rabarbrasuppe i varmen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 25-05-12, 22:24   #14871
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har aldri vært med på å forvelle rabarbra og vi har hatt det i hagen de siste 38 årene!

Minner meg på å få tatt inn litt i morgen! Vil ha iskald rabarbrasuppe i varmen!

Ååå... iskald rabarbrasuppe minner meg om bestemor

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 25-05-12, 22:31   #14872
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Oppskrift på god lavkarborabarbrasuppe?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 25-05-12, 22:38   #14873
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Oppskrift på god lavkarborabarbrasuppe?

Rabarbra vann kokes, søtes med stevia, skvis med sitron

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 25-05-12, 22:39   #14874
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Oppskrift på god lavkarborabarbrasuppe?

7,5 dl vann til 250g renset rabarbra i biter
Kokes minst 10 min til bitene begynner å gå ordentlig i stykker.

Jeg brukte stavmikseren litt for å få tykkkere suppe(i stede for potetmel), men uten å kjøre i stykker alle bitene, før jeg smakte til med flytende natreen. Kan sikkert bruke søtningen som du liker best!

Servers iskald med en stor kremdott!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 26-05-12, 15:24   #14875
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Rabarbra er nydelig! Vi hadde som regel da jeg var yngre og høstet rabarbra at det gikk an å spise den naturell helt til st hans, men skulle man bruke rabarbra etter den tid måtte man før st hans kutte den ned, forvelle og fryse den.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no