Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-12, 22:09   #14901
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Frysespray skal funke, fåes på sportsbutikk

Eller på apotek som vortefjernemiddel!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 27-05-12, 22:09   #14902
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Oi....trodde visst vi hadde drømmevær i hele landet jeg

Sorry

Er jo ikke ofte det er sånt vær her heller og sjelden når vi har fri i tillegg. 26-28 grader i skyggen er nydelig.. Nå er det 21...

Håper været kommer til dere igjen også, for dere har hatt fint vær dere og i det siste?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 27-05-12, 22:10   #14903
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Oi....trodde visst vi hadde drømmevær i hele landet jeg

Sorry

Er jo ikke ofte det er sånt vær her heller og sjelden når vi har fri i tillegg. 26-28 grader i skyggen er nydelig.. Nå er det 21...

Håper været kommer til dere igjen også, for dere har hatt fint vær dere og i det siste?

I går og en dag tidligere? Men da satt langaard på do og fikk ikke med seg finværet.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 27-05-12, 22:13   #14904
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

I går og en dag tidligere? Men da satt langaard på do og fikk ikke med seg finværet.

Hva du vet, Kanutten...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 27-05-12, 22:13   #14905
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Oi....trodde visst vi hadde drømmevær i hele landet jeg

Sorry

Er jo ikke ofte det er sånt vær her heller og sjelden når vi har fri i tillegg. 26-28 grader i skyggen er nydelig.. Nå er det 21...

Håper været kommer til dere igjen også, for dere har hatt fint vær dere og i det siste?

Takk, Annemor

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 27-05-12, 22:20   #14906
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Frysespray skal funke, fåes på sportsbutikk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Eller på apotek som vortefjernemiddel!

Takk for tips, men skulle helst hatt noe som finnes i de fleste hjem. Hadde tenkt å bruke den i morgen

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 27-05-12, 22:21   #14907
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Takk for tips, men skulle helst hatt noe som finnes i de fleste hjem. Hadde tenkt å bruke den i morgen

Legg den i fryseren i natt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 27-05-12, 22:22   #14908
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Hva du vet, Kanutten...

Henviser rett bort til "lykken i dag" tråden.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 27-05-12, 22:23   #14909
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Takk, Annemor


Åh... jeg ber

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 27-05-12, 23:00   #14910
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Legg den i fryseren i natt

Så enkelt, men så smart! Takk

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 28-05-12, 00:59   #14911
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg går utifra at du går på blodfortynnende?

Nei, ikke nå lenger. Gjorde det i 12 uker etter keisersnittet, sprøyter.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Spørs om det er nødvendig dersom det var svangerskapet som utløste det! Går ut i fra at det følges opp med INR- målinger!

. Eeeeh.
Jeg har tattsånn leidenprøve, men den ga ikke noe svar, så jeg har fått henvisning til blodlabben på Ullevål.... Veit ikke helt hva de skal sjekke.

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Samler kroppen ekstra mye vann i når det er veldig varmt ?

Ja!!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-05-12, 01:52   #14912
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hva i all verdens land og rike er ravigottesaus, og hva kan jeg bruke i stedet? sitter og ser på denne oppskrifta, og nekter å kjøpe en hel sausflaske for en spiseskje med saus

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 28-05-12, 06:43   #14913
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

hva i all verdens land og rike er ravigottesaus, og hva kan jeg bruke i stedet? sitter og ser på denne oppskrifta, og nekter å kjøpe en hel sausflaske for en spiseskje med saus

Sitat:

Ravigottesaus eller bare Ravigotte (Fransk: ravigoté) er en fransk, gulfarget og lett syrlig saus bestående av sennep, grønne urter/krydderblanding og hvitløk. Sausens smak kjennetegnes som skarp.

Burde få greit resultat med å blande et eller annet med sennep, urter og hvitløk. Finnes også ravigottesaus på flaske i butikken, men den er halvparten sukker, om jeg ikke husker feil...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 28-05-12, 11:34   #14914
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

ah,da mikser jeg sammen no sennepsgreier i stedet. takk, rin!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 28-05-12, 11:40   #14915
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ravigotte kan brukast på fisk også by the way. Ein av mine favorittfiskerettar frå då eg var jentunge var fisk i ei steikepanne, litt ravigotte over, skiver paprika, kremost (Chateau Bleu - finst dessverre ikkje lenger, men Snøfrisk KAN brukast), litt paprikapulver, fløte, og la det surre til fisken er ferdig og osten har kokt ut i fløten ... Mmm!

Ei flaske Idun Ravigotte kostar ikkje skjorta, berre så det er sagt, men det er ein del sukker i den ja..

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-05-12, 17:32   #14916
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

rart, trodde jeg hadde lagt inn spørsmål før i dag jeg, men gjorde vel noe feil.

Spørsmål 1: er det lett å lage potetsalat erstattning, og er det godt ??

Spørsmål 2: Bør man ta vanndrivende tabletter mot mye vann i kroppen?

Spørsmål 3: Hvis man er syk/forkjølt - blir man da værre hvis man er ute i solen?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 28-05-12, 17:40   #14917
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

rart, trodde jeg hadde lagt inn spørsmål før i dag jeg, men gjorde vel noe feil.

Spørsmål 1: er det lett å lage potetsalat erstattning, og er det godt ?? Ikke noe vanskeliger enn å lage vanlig potetsalat (Sjekk ut Nannah sine oppskrifter her inne). Smaken kan ikke diskuteres. De trenger i hvert fall litt ekstra krydder/piff, syns jeg!

Spørsmål 2: Bør man ta vanndrivende tabletter mot mye vann i kroppen?
Det er det legen din som bestemmer!

Spørsmål 3: Hvis man er syk/forkjølt - blir man da værre hvis man er ute i solen?
Har du feber, hold deg inne! Bare forkjølet, kjenn etter på dagsformen!

Nannahs oppskrifter

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 28-05-12, 18:00   #14918
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nannahs oppskrifter

Takk for svar Kitt :-)

Jeg fikk Furosemid av legen min tidligere en gang. Men så har svigers snakket så mye negativt om vanndrivende og mener at da må man drikke dobbelt så masse som man tisser ut - og da ser jeg liksom ikke hele vitsen?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 28-05-12, 18:04   #14919
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I dag lagde jeg pannekaker av 2 egg, 1/2-1 dl fløte, noen dråper natren, noen dråper vaniljeekstrakt, og omtrent 1 spiseskje med kokosmel. Disse stekte jeg i masse smør, laget de ganske små. De ble veldig gode :-) Men lurer på om kanskje de vil henge litt bedre sammen om jeg har oppi noe annet også. Tror dere fiberhusk eller annet vil gjøre at de henger bedre sammen?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 28-05-12, 18:25   #14920
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg fikk Furosemid av legen min tidligere en gang. Men så har svigers snakket så mye negativt om vanndrivende og mener at da må man drikke dobbelt så masse som man tisser ut - og da ser jeg liksom ikke hele vitsen?

Vel, vitsen er faktisk at om man drikker masse, er det også vanndrivende!
Jeg har aldri drukket noe mer selv om jeg i perioder har tatt vanndrivende!

Man bør kun ta vanndrivende om det virkelig er nødvendig og det er det best legen din som kan si noe om!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 28-05-12, 18:34   #14921
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

I dag lagde jeg pannekaker av 2 egg, 1/2-1 dl fløte, noen dråper natren, noen dråper vaniljeekstrakt, og omtrent 1 spiseskje med kokosmel. Disse stekte jeg i masse smør, laget de ganske små. De ble veldig gode :-) Men lurer på om kanskje de vil henge litt bedre sammen om jeg har oppi noe annet også. Tror dere fiberhusk eller annet vil gjøre at de henger bedre sammen?

Fiberhusk vil gjøre at de henger bedre sammen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-05-12, 00:00   #14922
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan det at armer og bein sovner lett være et symptom på lavt blodtrykk? Jeg tenker at lavt blodtrykk gir lavere blodgjennomstrømning slik at det skal mindre til før lemmene får lite blod? Det svartner ofte for meg hvis jeg reiser meg fort opp etter å ha sittet lenge, så jeg regner med at jeg har lavt blodtrykk. I det siste sovner fingre og bein veldig lett. Jeg får "maur" i beina etter at jeg har sittet litt på do, og hvis jeg ligger på siden (og ligger halvveis på armen) og ser på TV, så sovner fingrene. Det begynner alltid med lillefinger. Jeg må stadig "pumpe" hånda i gang igjen. Jeg får det ikke helt til å stemme at jeg har dårlig blodsirkulasjon... Jeg som sjeldent fryser... Jeg går som regel med åpne sandaler så lenge det ikke er snø.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 29-05-12, 00:18   #14923
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja det kan det, men det kan også være du trenger magnesium evt. har lav blodprosent.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 29-05-12, 03:29   #14924
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Ja det kan det, men det kan også være du trenger magnesium evt. har lav blodprosent.

Jeg er dårlig til å ta vitaminene og mineralene mine... Så magnesium får jeg sjeldent tatt... Men jeg spiser mye brokkoli da. Og jeg har ikke hatt leggkramper på noen måneder.

Symptomer på blodmangel:
Typiske symptomer når blodprosenten blir lav, og derved redusert oksygentilførsel til kroppens celler, er

  • blekhet i huden (tja, er ikke så forferdelig mye ute i sola, men tror ikke jeg er unormalt blek)
  • nedsatt kondisjon (nei, ikke dårligere enn før)
  • åndenød ved anstrengelser (nei)
  • slapphet (ja)
  • tretthet (nei)
  • økt søvnbehov (nei)

Så jeg føler ikke at blodmangel (lav blodprosent) passer.

Marella77 skrev at det kunne høres ut som at jeg har stiv nakke. Jeg "må" knekke den ofte, men jeg føler ikke at den er stiv egentlig. Det er mer som å knekke fingre...

Jeg tror nok det er lavt blodtrykk som gjør det da. Det er jo ikke noe farlig at armer og bein sovner, det er bare litt plagsomt.

Det rare er at for to år siden da jeg var til legen etter å ha gått ned 25 kg prøvde turnuslegen å få det til å virke som om jeg hadde høyt blodtrykk. Jeg hadde helt fint blodtrykk da jeg var på mitt største på sjekken før jeg startet på lavkarbo. Og hun legen som ville ha det til at jeg hadde høyt blodtrykk målte det så mange ganger at jeg armen min var full av blåmerker etterpå. Da hun målte manuelt hadde jeg litt for høyet, men den automatiske måleren viste fint blodtrykk. Hun stolte mer på den manuelle, så hun ville at jeg skulle komme tilbake en uke senere og måle igjen og hvis jeg hadde høyt blodtrykk tre ganger, så ville hun sette meg på en døgnmåling med AUTOMATISK måler - som jo viste helt fint blodtrykk hver eneste gang. Que? Hva skulle være vitsen med det da? Forstå det den som kan.

Det svartnet ofte for meg da jeg reiste meg fort da jeg var yngre, men jeg trodde at alle hadde det slik. Så jeg tror at jeg har ganske lavt blodtrykk naturlig, og at den ekstra vekta gjorde at det økte til normalt blodtrykk. Nå som jeg er noen kilo lettere, så virker det som at jeg har fått lavt blodtrykk igjen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 29-05-12, 06:30   #14925
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det høres helt ut som meg, og hos meg er det pga dårlig blodgjennomstrømming fordi jeg har stramme nakkemuskler. Ikke så veldig stiv nakke, men veldig stramme muskler. Går til manuellterapeut og det hjelper!

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 29-05-12 kl 20:01.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no