Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-12, 23:48   #14951
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor havnet jeg sammen med en person som har støv og orden på hjernen? Jeg blir sprø!!!!

Jeg er kjempeglad i sambo, men jeg blir steintullete av disse maniene hans. Vaske, rydde, støvsuge, stryke klær etc etc.
Han ber meg sjelden om hjelp, men når jeg prøver gjøre en innsats er det seff ikke godt nok; han går etter meg og fikser.

Blahhhhh!

Kanskje du kan låne han bort for noen timer , for han jeg bor sammen med har ikke støv på hjernen

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert
Gammel 30-05-12, 00:42   #14952
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvorfor jeg fortsatt er våken?! #Lakenskrekk #denfølelsen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-05-12, 07:37   #14953
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har litt peiling på strøm her?
Mellom der strømmen kommer inn i huset og selve sikringskapet, har vi på loftet en liten boks med 2 63A sikringer.
Det siste halve året har disse sikringene gått 6 ganger, de 3 siste gangene om natten når man skulle tro at det ikke sto på nok strøm til å ta de sikrignene i hvert fall.
Vi har bodd her i over 11 år, men dette har først skjedd det siste halvåret!

Noen som kan tenke seg hvorfor disse sikringene ryker så ofte nå?


Jada, skal få tak i en elektrikker, men de koster skjorta og vi har akkurat betalt for en rørlegger!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-05-12, 08:29   #14954
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.


Noen som kan tenke seg hvorfor disse sikringene ryker så ofte nå?

Dette er hovedsikringene. Har du måleapparat for 240V?
Enten har du et eller anna redskap som bikker hele forbruket ditt over det hovedsikringene tåler, eller du har jordingsfeil, eller det er feil på nettet dere er koblet til.

Typiske syndere på jordingsfeil:
Fryseboks
Kjøleskap (ikke så vanlig)
Varmtvannstank
Vask/tørk
Oppvaskmaskin

Har også vært borti varmekabler.

Dette KAN du gjøre selv:
Skru ut BEGGE hovedsikringene.
Så åpner du alle koblingsbokser mellom hovedsikringene og sikringsskapet, og skrur til koblingene. Sjekk ledninger for sot.

Skru i hovedsikringene igjen.

Så gjør du likens, kurs for kurs fra sikringsskapet. Når du skrur i koblingsbokser, så bruk bare en hånd. Ha den andre i lomma. I tilfelle du har slått av feile sikringer, så får du deg en karamell når du bruker ei hand, mens du kan dø hvis du bruker to.

Gammelt sikringstrix.

Har noen av de andre sikringene gått, eller er det KUN hovedsikringene?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 30-05-12, 08:44   #14955
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Dette er hovedsikringene. Har du måleapparat for 240V?
Enten har du et eller anna redskap som bikker hele forbruket ditt over det hovedsikringene tåler, eller du har jordingsfeil, eller det er feil på nettet dere er koblet til.

Typiske syndere på jordingsfeil:
Fryseboks
Kjøleskap (ikke så vanlig)
Varmtvannstank
Vask/tørk
Oppvaskmaskin

Har også vært borti varmekabler.

Dette KAN du gjøre selv:
Skru ut BEGGE hovedsikringene.
Så åpner du alle koblingsbokser mellom hovedsikringene og sikringsskapet, og skrur til koblingene. Sjekk ledninger for sot.

Skru i hovedsikringene igjen.

Så gjør du likens, kurs for kurs fra sikringsskapet. Når du skrur i koblingsbokser, så bruk bare en hånd. Ha den andre i lomma. I tilfelle du har slått av feile sikringer, så får du deg en karamell når du bruker ei hand, mens du kan dø hvis du bruker to.

Gammelt sikringstrix.

Har noen av de andre sikringene gått, eller er det KUN hovedsikringene?

Ringte Hafslund første gangen og det skulle ikke være feil på nettet.
Sikringskapet her oppe i hoveddelen er 4 år gammelt og bør vel inneholde en jordfeil- dings.

MEN, kjøleboksen her er nok eldre enn oss, i hvert fall nesten! Den sto her da vi flyttet inn og vi må nok rive en vegg for å få den ut! Kjelleren står for tur til oppussing og da skal den byttes ut når vi like vel skal flytte en vegg. Håper vi slipper å demontere den for å få den ut!

Vil oppvask/vask/tørk kunne forårsake noe sånt selv om de er skrudd av?
Står svært sjelden på om natten! Liker ikke, er redd for vann og brann!

Skal be Gubben gå gjennom listen din! Han gikk en gang første året på elektro, men det er jo 30 år siden! Mye nytt siden den gang, selv om strøm er strøm, liksom!

Takk for hjelpen! Igjen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-05-12, 08:48   #14956
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

MEN, kjøleboksen her er nok eldre enn oss, i hvert fall nesten! Den sto her da vi flyttet inn og vi må nok rive en vegg for å få den ut! Kjelleren står for tur til oppussing og da skal den byttes ut når vi like vel skal flytte en vegg. Håper vi slipper å demontere den for å få den ut!

Frysebokser har jo termostat som kobler ut og inn og i kombinasjon med at noe annet kanskje også er koblet inn samtidig kan det bli for mye. Jeg hadde latt den eldgamle fryseren ta kvelden umiddelbart og investert i en ny. Det er sikkert en hel farm med hybelkaniner i motor og vifte på den også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 30-05-12, 08:50   #14957
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Frysebokser har jo termostat som kobler ut og inn og i kombinasjon med at noe annet kanskje også er koblet inn samtidig kan det bli for mye. Jeg hadde latt den eldgamle fryseren ta kvelden umiddelbart og investert i en ny. Det er sikkert en hel farm med hybelkaniner i motor og vifte på den også.

Støvsuger funker fint. Fryseboksen kan være helt grei den. Ikke kast ting som virker.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 30-05-12, 08:55   #14958
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.


Skal be Gubben gå gjennom listen din! Han gikk en gang første året på elektro, men det er jo 30 år siden! Mye nytt siden den gang, selv om strøm er strøm, liksom!

Takk for hjelpen! Igjen!


Få gubben til å gjøre flg:

Han trenger et måleinstrument.
Mål fra en pol til jord på samtlige kurser. Vær nøye med at aparatene på kursen er PÅ (Åpne frysern ei lita stund, slik at den starter osv)

Det skal være lik spenning fra en pol til jord, som fra andre pol til jord.

Er det varians, spesielt hvis den ene polen+jord går mot null, og den andre går mot 240V, har du jordfeil.

Finner han jordfeil, så trekk ut støpsel på samtlige apparater i huset, med jordingsstikk, samt slå av sikring for varmtvannstank.

Gjennta målinga.
Er alt OK, slå på varmtvannstank (og sørg for at den er på med å tappe godt med varmtvann) Mål
Sånn fortsetter dere bit for bit til jordfeilsynderen er funnet.

Joda, det skal være jordfeilbryter i moderne skap. MEN er den montert, og er den montert riktig?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 30-05-12, 09:05   #14959
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Frysebokser har jo termostat som kobler ut og inn og i kombinasjon med at noe annet kanskje også er koblet inn samtidig kan det bli for mye. Jeg hadde latt den eldgamle fryseren ta kvelden umiddelbart og investert i en ny. Det er sikkert en hel farm med hybelkaniner i motor og vifte på den også.

Det rare er jo at dette skjer på natten når svært lite står på! Ikke på dagtid når alt kjører på en gang innimellom!
Problemet er som sagt at vi må rive deler av kjelleren for å få ut den gamle og innen ny!
Og som Rune sier, den virker jo!
Enn så lenge!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-05-12, 09:08   #14960
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Få gubben til å gjøre flg:

Takk igjen!
Skal sette han i sving! Vi har jo to sikringskap, så det kan bli litt av en jobb å finne ut av dette, men det må jo gjøres!

Måleutstyr har i hvert fall svigerfar som kommer hit i morgen! Kanskje jeg heller skal sette den pensjonisten i sving? Han har jo tid til slikt!
Må bare få overstått feiring av husets nybakte tenåring, så skal vi ta ordentlig tak i dette!
Me not like!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-05-12, 09:17   #14961
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Takk igjen!
Skal sette han i sving! Vi har jo to sikringskap, så det kan bli litt av en jobb å finne ut av dette, men det må jo gjøres!

Måleutstyr har i hvert fall svigerfar som kommer hit i morgen! Kanskje jeg heller skal sette den pensjonisten i sving? Han har jo tid til slikt!
Må bare få overstått feiring av husets nybakte tenåring, så skal vi ta ordentlig tak i dette!
Me not like!

Er hovedsikringene av skrutypen?

I så tilfelle, sjekk at krusbunnene og koppene ikke har antydning til sot. Finnes her sot, så har du synderen med en gang.
Sot gir dårlig ledeevne, så sikringene blir så varme at tråden smelter

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 30-05-12, 09:21   #14962
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Er hovedsikringene av skrutypen?

I så tilfelle, sjekk at krusbunnene og koppene ikke har antydning til sot. Finnes her sot, så har du synderen med en gang.
Sot gir dårlig ledeevne, så sikringene blir så varme at tråden smelter

De på loftet, mener du?
Jepp, gode, gammeldagse skru- sikringer! Og den blir svidd på et par punkter, den som går mest!

Men hvorfor har de plutselig fått sot på seg etter 11 år eller mer?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-05-12, 09:28   #14963
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

De på loftet, mener du?
Jepp, gode, gammeldagse skru- sikringer! Og den blir svidd på et par punkter, den som går mest!

Men hvorfor har de plutselig fått sot på seg etter 11 år eller mer?


Det sotet kommer over tid, på koblinger med dårlig kontakt.
Du må skifte krusbunnene minst hvert 10. år på skrusikringer.

I tillegg skal man skru til krussikringer minst en gang i året.
(Det samme gjelder koblingsbokser, stikk og brytere)

Så har du sot, så har du synderen.
Case closed

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 30-05-12, 09:50   #14964
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Det sotet kommer over tid, på koblinger med dårlig kontakt.
Du må skifte krusbunnene minst hvert 10. år på skrusikringer.

I tillegg skal man skru til krussikringer minst en gang i året.
(Det samme gjelder koblingsbokser, stikk og brytere)

Så har du sot, så har du synderen.
Case closed

Problemet med hvert 10. år, har rett og slett vært at vi ikke har tenkt på at det har vært noen sikringer der før den ene plutselig gikk en kveld i vinter!
Og hvem har vel 63A sikringer liggende, i hvert fall når man har et nytt sikringsskap med automatsikringer!

Skal gjøre som du sier og satse på at problemet faktisk blir løst!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-05-12, 10:08   #14965
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Problemet med hvert 10. år, har rett og slett vært at vi ikke har tenkt på at det har vært noen sikringer der før den ene plutselig gikk en kveld i vinter!
Og hvem har vel 63A sikringer liggende, i hvert fall når man har et nytt sikringsskap med automatsikringer!

Skal gjøre som du sier og satse på at problemet faktisk blir løst!


La nu gubben din bytte krusbunnene. Hvis det ikke gårandre sikringer, så er det stor sannsynlighet at dette er eneste problemet.

Inntakssikringer har alle hus og har dere luftspenn, så er det på loftet

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 30-05-12, 12:25   #14966
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om man legger på seg vann når man er solbrent?

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 30-05-12, 13:07   #14967
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg sliter med gnikkelår og må ha noe tøy på lårene når jeg går i skjørt og kjoler. Noen som vet hvor jeg kan få tak i tights og/eller undertøy som går til ca midt på låret eller litt lengre og som er stort nok (str 48 per nå)? Har saumfart butikker, og finner bare tights som går under knærne, men jeg vil ha noen som ikke synes under kjoler, men som likevel er lange nok til at jeg ikke får gnagsår mellom lårene. De kjolene jeg går med er typisk litt over kneet.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 30-05-12, 13:13   #14968
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg sliter med gnikkelår og må ha noe tøy på lårene når jeg går i skjørt og kjoler. Noen som vet hvor jeg kan få tak i tights og/eller undertøy som går til ca midt på låret eller litt lengre og som er stort nok (str 48 per nå)? Har saumfart butikker, og finner bare tights som går under knærne, men jeg vil ha noen som ikke synes under kjoler, men som likevel er lange nok til at jeg ikke får gnagsår mellom lårene. De kjolene jeg går med er typisk litt over kneet.

Jeg kikka litt på disse: http://www.onestopplus.no/categories...d-ben/814.aspx - men de blir for korte for meg.

Men så kjøpte jeg heller en kort tight (3/4) på Kappahl. Den kommer nok over knærene, men så kan du kanskje kutte den...

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 30-05-12, 13:20   #14969
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Jeg kikka litt på disse: http://www.onestopplus.no/categories...d-ben/814.aspx - men de blir for korte for meg.

Men så kjøpte jeg heller en kort tight (3/4) på Kappahl. Den kommer nok over knærene, men så kan du kanskje kutte den...

Jeg tror nok de muligens blir for korte til meg også, men er verdt et forsøk

Ellers har jeg forsøkt å klippe opp sånne 3/4 thights, men da ruller de seg, og da får jeg mer gnagsårr enn uten. Det jeg egentlig kunne tenke meg var en av de sykkelshortsene som var så poppis på 90-tallet, men det er visst ikke så in lengre

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 30-05-12, 13:23   #14970
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor drikker man kaffe i Oslo?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 30-05-12, 13:46   #14971
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg sliter med gnikkelår og må ha noe tøy på lårene når jeg går i skjørt og kjoler. Noen som vet hvor jeg kan få tak i tights og/eller undertøy som går til ca midt på låret eller litt lengre og som er stort nok (str 48 per nå)? Har saumfart butikker, og finner bare tights som går under knærne, men jeg vil ha noen som ikke synes under kjoler, men som likevel er lange nok til at jeg ikke får gnagsår mellom lårene. De kjolene jeg går med er typisk litt over kneet.

Tror du finner hos Ellos, Cellbes eller Sportmann!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-05-12, 14:01   #14972
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det jeg egentlig kunne tenke meg var en av de sykkelshortsene som var så poppis på 90-tallet, men det er visst ikke så in lengre

Sliter med samme problem, får gnagsår og blemmer mellom lårene. Har heldigvis en sånn sykkelshorts som du nevner, og den er flittig i bruk under skjørt.

Har du sjekket sparkjøp? Mener de selger pantyer som går ned på lårene, og tror jeg har brukt slike. Mener også jeg har kjøpt sykkelbukse der.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 30-05-12, 14:22   #14973
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvor drikker man kaffe i Oslo?

Sånn ca ABSOLUTT OVERALT!
Noe spesielt område du tenker på? Preferanser på atmosfære etc?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-05-12, 14:27   #14974
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg glemte å si at de må være sorte, og at jeg ikke vil ha sånne pantyer med hold-in effekt ... Hehe, jeg er litt vanskelig Har sjekket ellos, de hadde en, men det var en kommentar om at blonden på benet var altfor trang. På cellebs og sparkjøp var det bare hvite å få tak i, eller ull. Men jeg fant en sykkelbukse på sparkjøp som jeg skal prøve

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 30-05-12, 14:30   #14975
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sånn ca ABSOLUTT OVERALT!
Noe spesielt område du tenker på? Preferanser på atmosfære etc?

Njæ, vel. Vi skal bo i Dronningens gate da! Så kanskje noe som ikke er alt for langt unna (men det er ikke viktig, jeg har bein å gå på jeg!) og helst ikke midt på karl johan. Men jeg foretrekker litt rolige/avslappede omgivelser, og gjerne økologisk og eller fairtrade!

Og så vet jeg at jeg IKKE drikker kaffen på Venner på Grønland, det gjorde jeg sist gang jeg var der det er desidert den verste kaffen jeg har fått noen gang

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no