Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-09, 23:40   #126
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av sweet, her.

Jeg har begynt og er i dag 3 med en kraftig forkjølelse. Vært en del sulten, men drikker masse i tillegg til det jeg skal drikke. Så jeg bor jo på do omtrent
Jeg lurer på om det er der jeg la på meg mest fra forrige gang. Jeg var jo ferdig med fase tre i desember og da begynte jo momsinga og selskapene.Samt masse familiebursdager i januar og februar og tur til uniten i mars.... Ikke rart jeg gikk opp 16 kilo sånn uten videre nei.
Gikk ned på vanndrikkinga og mosjoneringa. pluss stress på jobb. Nei nå er det hardtak og skjerpings. Jeg begynte i fase en på fredagen og har legetime på torsdag. Så får vi se hva han sier og mener om dette. Uansett så må jeg ned under 100 kilo og jeg har en vanvitting saftig gulrot
Det er forresten mye billigere med fastlege som følger deg opp enn Lindbergklinikken. Jeg betaler bare vanlig pris for konsultasjon og det er det. Første timen for dette betaler du også for blodprøven, men ellers bare vanlig legekonsultasjonpris.


Gikk du opp 16 kg på 3 mnd???? Er det mulig?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 12:16   #127
snartslank
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4
snartslank er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

hei på dere Eurodiettere.
Lenge siden jeg har skrevet nå! fikk meg nemlig mitt livs sjokk i påsken, da jeg oppdaget at jeg var gravid... Så da var det slutt på slankingen for denne gang. Og jeg som var så godt i gang!! Jeg kommer nok tilbake til forumet igjen etterhvert:-)
Jeg har massevis av eurodiet produkter hvis noen er interessert. skal selvsagt få kjøpt de billigere enn hva Eurodiet selger de for.
Lykke til alle sammen:-)
er dere flinke en periode nå, så får dere det så veldig mye bedre resten av livet:-) Det er dette som skal til.
Klem fra meg.

snartslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergs Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 17:41   #128
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Nå er det noen dager siden sist jeg har skrevet....40 dager på ED har jeg nå og begynner å bli dritt lei.
Kjedelig mat.....sukk....men men får trøste meg med at vekta går nedoverskulle gitt mye for et rugsprø med ost.....

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 13:08   #129
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av snartslank, her.

hei på dere Eurodiettere.
Lenge siden jeg har skrevet nå! fikk meg nemlig mitt livs sjokk i påsken, da jeg oppdaget at jeg var gravid... Så da var det slutt på slankingen for denne gang. Og jeg som var så godt i gang!! Jeg kommer nok tilbake til forumet igjen etterhvert:-)
Jeg har massevis av eurodiet produkter hvis noen er interessert. skal selvsagt få kjøpt de billigere enn hva Eurodiet selger de for.
Lykke til alle sammen:-)
er dere flinke en periode nå, så får dere det så veldig mye bedre resten av livet:-) Det er dette som skal til.
Klem fra meg.

Snartslank, jeg har sendt deg en pm, men er ikke sikker på om du har sett den?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 14:02   #130
ostemomsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 4
ostemomsen er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hallo!
er det noen som har råd for luft i magen??? Ikke kjekt, ikke godt og ikke alltid forenelig med livet jeg vil ha!
Vet jeg spiser for mye grønt, eller tror jeg spiser for mye, spiser salat til lunch og mye grønnsaker til middag. Jeg klarer ikke å systematisere erfaringene, altså hva gir mye og hva gir lite luft. Noen som har greid det? ( Erter ol er ikke aktuelt så det er jo ikke slike grønnskaker/belgfrukter det kommer av. Er i fase 2).
Noen som har tips til meg?

ostemomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 14:21   #131
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg får luft av alle de søte produktene. Søte lavkarboprodukter generelt (lk-godteri) er kjent for det.. Det kommer av at vi reagerer på det produktet er søtet med.
Kanskje litt av suppa også, faktisk.. jeg tror ikke det er grønnsakene, de skal vi jo spise så mye vil kan av. (men jeg ville ikke overspist det heller..)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 23:25   #132
smiley86
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 38
Innlegg: 15
smiley86 er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hallo folkens, vet at dette ikke er rette stedet å gå,men prøver litt overalt

Jeg vil gjerne bytte bort endel mat jeg har her,som jeg rett å slett ikke klarer å få ned

Det er

32 poser med omelett (Skinke osv)
5 poser med Chocolate Brownie og
8 poser kylling suppe.

Vil gjerne bytte dette imot
Chocolate Cereal

Noen som er interessert?
Let me know

smiley86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nj Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 00:24   #133
Emmeline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 3
Emmeline er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Heisann alle andre i Fase2. Jeg har holdt på en stund nå (ca 10 uker på Euro) og fant først nå dette forumet, og tenkte at jeg ville hive meg på! Litt motivasjon. samt tips og trøst, er akkurat hva jeg trenger
Så her er jeg -og ville bare si hei!

__________________

Emmeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 18:17   #134
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Velkommen Emmeline! Her er vi glade for alle nye medlemmer! Ser du har gått ned mye alt, er alt på ED? Går det greit med dietten?
Jeg tror ikke jeg hadde greid å holde på så lenge uten dette nettstedet, er innom nesten daglig og får min dose slankemotivasjon! Jeg har holdt på med ED siden 19.januar, og er egentlig ganske lei nå. Jeg har hatt et par pauser(jentehelg, påskeferie med besøk), men har greid å begynne på`n igjen. Det er jeg stolt av, for tidligere har jeg hatt lett for å droppe ut. Men jeg er fortsatt bare kommet til fase 2, og etter 3 mnd. blir man litt lei maten. Så nå tror jeg snart det blir en tur innom fase 3, så får det heller gå sakte, enn at jeg gir opp! Men jeg er fornøyd da, har gått ned 18 kg på en kropp hvor alt tidligere satt som spikret samme hva jeg gjorde!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 18:44   #135
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Wii, er så kjekt å lese alle andre sine erfaringer. Dere har vært så flinke!! Håper jeg klarer dette like bra, får maten i posten rundt 15. mai! Når dere har hatt planlagte sprekker, hvordan påvirker det vekta deres? (legen sa til meg at det satte meg en uke tilbake?)

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 17:16   #136
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

nå har ikke jeg hatt noen store sprekker ,men har jeg spist noe ekstra så har jeg gjort det til måltidet og spist neste måltid som vanlig ,har ikke merket noen stopp men nå veier jeg meg svært sjelden da...neste gang er 12 mai. Har fortsatt å være flink men kylling får jeg ikke ned noe mer det har jeg blitt lei av, spiser mye grønnsakermen spiser litt mandler, jeg MÅTTE bare spise noe annet.....
Skal fortsette med fase 2 til 17 mai, da skal jeg kose meg med litt ekstra så begynner jeg i fase 3 18 mai, det blir spennende, vet ikke hvor mye man går ned i fase 3 men cluet er vel å begynne¨å trene litt.

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 17:28   #137
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har nå vært i fase 2 siden 4. april, og er dermed ca halv-veis i den.
Har funnet noen produkter i dietten som jeg kan leve med, og passer i tillegg på og variere mellom ulike typer kjøtt og fisk til det ene måltidet hvor jeg skal spise "normal" mat. Da prøver jeg også ut forskjellige lavkarbo-oppskrifter jeg finner her i forumet - er så utrolig mange bra oppskrifter her . Like greit å starte med lavkarbo mens jeg går på ED, da dette er veldig i nærheten av hva jeg kommer til å leve med når jeg er ferdig med dietten - blir nok en mellomting mellom Fedon-kost og lavkarbo tenker jeg.

Det har riktig nok blitt noen utskeielser, bl.a. har jeg bevilget meg ost i form av gratinering og har også inntatt en "sukkerfri" sjokolade eller to. Dette er som kjent fyfy i fase 2, ost kommer inn i fase 3. Men generelt så går det greit å være på ED, og er veldig fornøyd med opplegget og den oppfølgingen jeg får fra legen min på Fedon-klinikken i Bergen.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 21:24   #138
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hjelp, hva gjør jeg nå????
Uff, nå har jeg hatt besøk i ukesvis, det er kjempehyggelig, men umulig å kombinere med diett....Senest igår fikk jeg to digre konfektesker, i helga kom det også skjokolade og vin og gjestene skal jo ha mat og....HJELP!!!Må tilføye at jeg bor i utlandet, og våren er en yndet tid for besøk hos oss. Har besøk i ytterligere to uker til nå. Det er dritvanskelig å følge kuren med fristelser hele dagen.Kommer liksom ikke i gang ordentlig igjen etter hvert besøk, og så går det et par dager, så er det nye gjester.
Jeg har vært veldig flink i 3 mnd, og gått ned 18 kg, men ville gjerne gå ned noen kg til før sommeren. Har over 20 kg igjen før jeg er normalvektig.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 21:40   #139
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Du må vel nesten bare ta deg et valg, om du vil ta pause eller være sterk å sture fristelsene langt inni ett nedstøva skap!
Hvis du velger å ta pause og kose deg litt med gavene, er det jo ganske god sjanse for at vekta stopper opp da...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 21:53   #140
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja, jeg vet du har rett, jeg må ta et valg...Jeg valgte å skeie ut i helga nå når huset var fullt, og det gikk ikke så mye ut over vekta. Hadde tenkt å fortsette dietten fra i går av, men da skjærte det seg da anton berg- konfekteskene kom..... Har vært ganske flink i dag, men det koster å begynne igjen hvis man har begynt å "jukse"!! Satser på at jeg greier å komme igjenge igjen etter et par dagers "overgangsfase".
Måtte bare ha ut frustrasjonen over meg selv ...

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 23:40   #141
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja jeg forstår at det kan være vanskelig, spesielt om man føler at man ikke kan tyte til alle om dietten man går på.. Er ikke kjekt å si til folk at man slanker seg, gjerne på litt "ekstreme" måter. Men det dummeste du gjør er jo en dag utskjeielse, en dag ED, og så en dag utskjeielse igjen. Det er jo på en måte bare waist, for det er ikke sjanse for at du kommer i ketose på den måten.

Så om du tror at det er gode sjanser for at du sprekker i en ukes til eller to, hadde jeg lagt ED på hylla HELT i mellomtiden. Kroppen blir jo sinnsykt forvirra av å få i seg lite kcal en dag, og MASSE kcal en annen.

Hvis du tar pause, kan du sikkert klare å stabilisere vekta selv om du koser deg litt med sjokolade og lignende, så lenge du passer på hva annet du spiser til andre måltider. (tenke litt grete roede stil), dvs lite kcal og lite fett. (for du får jo i deg masse karbs gjennom snopet).

Bare en tanke fra meg

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 23:16   #142
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takk for gode råd!
Vekta viser etter et par dager nå at ingen stor fare har skjedd, merkelig igrunn, men jeg har ikke gått opp noe! Så idag har jeg kjørt fase 3, og det har gått veldig bra. Da kan jeg spise mat som ser "normal" ut, og jeg har nå lagt konfekten inn i et støvete skap! Besøket har fått kake, og jeg har spist ED-pannekake med blåbær. Så nå tror jeg at jeg er på rett vei igjen....

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 23:29   #143
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så bra! Ja man skal nok spise masse "junk" for at det skal gi veldig utslag på vekta.. Hvis du hadde gått opp noe nå (noen sier at kiloene kaaan komme noen dager senere), så tror eg det bare hadde vært vannvekt! Som hadde forsvunnet bare dager etter du er på ED sporet igjen

Hvor lang tid har det tatt for deg å få produktene? Faksa på tirsdag før 4, gleeeder meg til å få maten i posten!!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 09:15   #144
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg er nå medlem av fase2-gruppa!

Jeg spiste kylling på tirsdag, og hoppa over kjøtt i går :fnis:
(jeg hadde ikke lyst på - merkelig!)

Var hos legen på tirsdag,og gikk gjennom blodprøvene - som så fine ut, litt lite jern bare. Jeg feiga ut når legen begynte å snakke om "sunt fett" og "litt mye dårlig kolestrol", og bare jatta med... (jeg har stor tro på lavkarbo-høyfett) Jeg har ikke planer om å fortsette med fase tre og fire, men vil spise lchf resten av livet. Jeg må bare "tørre" og si det til legen. Planen framover er å fortsette på fase ento til slutten av mai - da skal jeg i konfirmasjon og vil spise litt kake. I juni og juli og kanskje august tror jeg at jeg går tilbake til ketolyse - men fortsatt med mål om å gå ned i vekt.
Så får vi heller se hvordan ståa er i august

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 22:25   #145
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ang. matbestilling Siren, jeg bor i Brussel og handler i en egen eurodiettbutikk her, så jeg vet ikke hvor lang tid det tar før du får maten.
Areola: Jeg fikk også beskjed om å spise mer sunt fett osv, da "det gode kolestrolet" gikk ned. Men det er jo vanlig at det går ned når totalen på kolstrolnivået går ned, så jeg har ikke bekymra meg heller. Jeg bruker ganske mye olje, raps, spiser tran og masse fisk, så noe mer kan man ikke gjøre... Nå er jo eurodietten en lavfett/lavkalorikur, men uansett så virker den jo... Har iallefall lært meg å bekymra meg mer over karbohydratene enn over fett/kalorier, og det vil jeg ta med meg videre. Skal over på Lindbergkost etterhvert, men kommer til å bruke endel av det jeg har lært av de andre lavkarberne her på forumet. Dvs. ikke være så redd for fett!!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 17:05   #146
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja nå nærmer det seg slutten for meg på fase 2, skal til legen i morgen å veie meg igjen det er ca 1 mnd siden sist og da hadde jeg gått ned 6,5 merker at jeg har gått ned mer , men hvor mye aner jeg ikke men håper det er 10 kg tilsammen.
Jeg skal ned 15 tilsammen så vi får se.....
jeg måååå ha en pause fra fase 2 nå.
tror dere jeg går ned i fase 3? eller gjør man ikke det tro...eller går man ned i fase 3 hvis jeg begynner å trene?
Blir kvalm av ED produktene nå, vet ikke hvorfor får i meg bare barer og kjeks, har spist noen Atkins barer ved siden av for å få litt forandring.
jeg er ferdig med fase 2 17 mai, da har jeg bestemt meg for å kose meg litt men ikke mye,kanskje en is eller to. Så begynner jeg i fase 3 18 mai.
Men som sagt skal til legen i morgen for å veie meg...det blir spennende.

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:51   #147
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av sunroad, her.

Ja nå nærmer det seg slutten for meg på fase 2, skal til legen i morgen å veie meg igjen det er ca 1 mnd siden sist og da hadde jeg gått ned 6,5 merker at jeg har gått ned mer , men hvor mye aner jeg ikke men håper det er 10 kg tilsammen.
Jeg skal ned 15 tilsammen så vi får se.....
jeg måååå ha en pause fra fase 2 nå.
tror dere jeg går ned i fase 3? eller gjør man ikke det tro...eller går man ned i fase 3 hvis jeg begynner å trene?
Blir kvalm av ED produktene nå, vet ikke hvorfor får i meg bare barer og kjeks, har spist noen Atkins barer ved siden av for å få litt forandring.
jeg er ferdig med fase 2 17 mai, da har jeg bestemt meg for å kose meg litt men ikke mye,kanskje en is eller to. Så begynner jeg i fase 3 18 mai.
Men som sagt skal til legen i morgen for å veie meg...det blir spennende.

Hei Sunroad!!
Så flink du er, ros deg selv for at du har kommet så langt! Kjenner den følelsen, man blir utrolig lei produktene etter hvert...Jeg har hatt noen "kontrollerte" sprekk, og har vekslet litt mellom fase 2 og 3 i det siste. Jeg har gått ned for det, så det er absolutt håp! Jeg tror stoffskiftet(insulinproduksjonen) fungerer bedre nå, at jeg kanskje tåler flere karbohydrater enn tidligere. Hvis du er lei skal du absolutt gå over på fase 3. Den fasen hjelper utrolig på motivasjone, deilig med litt ordentlig mat igjen, og man glemmer litt hvor lei man ble produktene. Så lykke til!! kos deg litt på 17.mai, det tror jeg går bra.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 20:33   #148
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei
Jeg har gått ned 10 kg på fase 2 var og veide meg i dag....så dette er første dagen på fase 3 det var godt med cottagechesse og jordbær nam nam....skal ned 6 kilo til, så det skal jeg nok greie.....jeg er fornøyd....

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:45   #149
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av sunroad, her.

Hei
Jeg har gått ned 10 kg på fase 2 var og veide meg i dag....så dette er første dagen på fase 3 det var godt med cottagechesse og jordbær nam nam....skal ned 6 kilo til, så det skal jeg nok greie.....jeg er fornøyd....

Gratulere så langt, og lykke til videre.

Selv var jeg til lege i dag, og har så langt gått ned 6,5 kg etter 6 uker i fase 2 (12,5 kg tilsammen siden jeg startet i fase 1). Skal fortsette med fase 2 til utgangen av juni, og da har jeg forhåpentligvis gått ned enda 6 kg. Har ingen problemer med å følge fase 2 - bruker det ene måltidet pr dag til å teste ulike lavkarbo-oppskrifter. Men må jo si at jeg gleder meg til å kunne spise mer variert når jeg kommer til fase 3.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 19:17   #150
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Men kan man ikke bare spise grønnsaker og rent kjøtt i fase to?
Er vel ikke mange oppskrifter å variere imellom da..?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no