Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-10, 20:36   #126
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av ChristineSixteen, her.

Kroppen min er skikkelig kranglete om dagen, så har foreløpig ikke gått ned ett gram siden tråden startet Men trener som en gal om dagen, så før eller senere MÅ jeg jo se noen resultater! Så håper virkelig jeg klarer 5 kg til 1.oktober

Det kan jo hende du bygger muskler? sjekk om du har gått ned noe i Cm istede? :-)

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:43   #127
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Silje2011, her.

Det kan jo hende du bygger muskler? sjekk om du har gått ned noe i Cm istede? :-)

Ja det er akkurat det jeg har begynt med Så gleder meg til søndag, som er måledagen min, og håper at jeg har gått ned noen cm. I følge den fancy vekta min så har jeg gått opp 400 g i muskler, så det er jo hvertfall positivt!

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:53   #128
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av ChristineSixteen, her.

Ja det er akkurat det jeg har begynt med Så gleder meg til søndag, som er måledagen min, og håper at jeg har gått ned noen cm. I følge den fancy vekta min så har jeg gått opp 400 g i muskler, så det er jo hvertfall positivt!


Jeg krysser fingrene for deg iallefall :-)

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 21:25   #129
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Silje2011, her.

Jeg krysser fingrene for deg iallefall :-)

Takk

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 21:51   #130
silvia_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: telemark
Innlegg: 45
silvia_ er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Kan man spise for mye fett ? Legger maten min inn på diett.no ,men fikk et utrolig høyt fett innhold i det jeg hadde spist ,men kun 20 karb. I en avocado var det jo kjempemye fett , men det kan jeg vel spise på lavkarb? Blir i tvil om jeg er på rett spor eller om jeg har gammle fordommer m.h.t. at man ikke skulle spise fett .

__________________






silvia_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:03   #131
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av silvia_, her.

Kan man spise for mye fett ? Legger maten min inn på diett.no ,men fikk et utrolig høyt fett innhold i det jeg hadde spist ,men kun 20 karb. I en avocado var det jo kjempemye fett , men det kan jeg vel spise på lavkarb? Blir i tvil om jeg er på rett spor eller om jeg har gammle fordommer m.h.t. at man ikke skulle spise fett .

Etter det jeg har skjønt er fett bra for deg? Mens karbene er dårlige..
Når du ser på innholdsfortegnelsen på matvarer skal du alltid finne ting med lite karbohydrater :-) I avacado er det fett som er bra for kroppen har jeg skjønt, iallefall det eieren av treningsentret jeg trener på sa, det samme sa samboeren min når han kjøpte inn en pose med avacado til meg idag :-)
Jeg spiser avacado og ananas til mellom/eller kveldsmåltid :-)

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:12   #132
silvia_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: telemark
Innlegg: 45
silvia_ er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Ok ,så i avokado er det fett som er bra for kroppen . Takk for svaret Silje.

__________________






silvia_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:58   #133
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av silvia_, her.

Ok ,så i avokado er det fett som er bra for kroppen . Takk for svaret Silje.

du kan jo gjerne dobbelt sjekke det sånn for å være 100% sikker, Ellers kan jeg ta en google runde seinere, men nå står special victims unit på programmet :-)

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:06   #134
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Silje2011, her.

Det er akkurat den vekta jeg her sett på :-D

Digget den! Utrolig kul og viste en finfin vekt! ^^

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:30   #135
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Digget den! Utrolig kul og viste en finfin vekt! ^^

Da skal jeg kjøpe den når lønninga kommer den 2oende iallefall :-D

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:42   #136
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Æsj.... nå angrer jeg på kjøpet av kjedelig vekt.... den med kirsebærblomstene var fin! Og den med stjerna og..... ja,ja..... det viktigste er vel at den viser mindre og mindre? Noe den ikke gjør akuratt nå... blæh...

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:53   #137
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg vil gjerne være med her, synes mine -26-isj kg er såpass nære 30 at jeg ønsker litt ekstra..støtte? av noen i samme situasjon..blir helt matt av alle "ja jeg må ned 4 kg til sommerferien"-folkene, og ønsker å kunne snakke om vår egen situasjon og bli forstått.

Nå har jeg levt ketogent i litt over 2 mnd og gått ned 7'isj kg. Har hatt noen sprekker allerede, hhvs sjokolade fordi jeg er enormt viljesvak i tillegg til at jeg ikke ville bli helt 'nazi'..samtidig kjenner jeg at jeg har altfor mye å ta av så jeg kan ikke bli slapp.

Nå har vekta stått så og si i ro i 3 uker, varierer fra 84,4-85,4 fra dag til dag.

Spørsmålet mitt er: er det noen her fra Bergen som kunne tenke seg å ta steget ut fra internett? Middagsavtaler, menydiskusjoner, turgåing...hva som helst for å øke egen motivasjon og forhåpentligvis få noen gode samtaler ut av det!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 00:18   #138
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

I dag har jeg kosa meg i butikken: Kjøpt kalvestek (dagens middag), kyllinglår, røkelaks, masse grønnsaker og en (God bless Žem) amerikansk cæsardressing med kun 3g kh/100g! Og 100g dressing er mye..... så da blir det Cæsarsalat på meg! Uten krutonger....

Sitter her etter en sen lørdagsmiddag og er helt svett; lurer på om jeg er tilbake i ketose. Blir spennende å se på vekta i morgen! Drakk desverre en halvliter Pepsi max i dag....

Benedictee: Desverre ikke i Bergen, men velkommen inn hit! Jeg har også 25-30 kg som skal av, men stortrives her inne på 30+!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 14:02   #139
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 61
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg måtte kjøpe ny vekt den gamle viste 2,5 - 3 kg forskjellig om jeg sto med beina samla eller ikke. Den nye vekta er bedre, men på den veide jeg 3 kg mer, så jeg måtte justere tickeren min for det.

Håper dere som tror dere skal bruke den og den størrelsen når dere blir tynnere, ikke blir like skuffa som meg. En gang for mange år siden gikk jeg ned 34 kg, da trodde jeg at jeg kunne bruke samme størrelse som sist gang jeg veide det samme, men den gang ei. Blei så sur at jeg gav fa..., og det tok meg ca 1 1/2 år å gå opp 40 kg. Så fokuser heller på bedre helse og hva dere kan gjøre med kroppene deres, enn hvordan dere ser ut. Bli ikke fornærmet, jeg mener godt. Lykke til alle sammen.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 14:34   #140
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Mensen betyr vanligvis et par kg ekstra for meg.... vet ikke hvordan det blir nå på lavkarbo, har ikke prøvd det ennå. Men å ikke gå opp høres bra ut!

Nå har jeg hatt mensen ei uke, og står fremdeles stille...hvordan er det hos deg? Må du liksom være ferdig med mesnsen før det begynner å gå nedover igjen? Har aldri hatt det problemet, men nå har det stått stille i to uker!
Bare lurer, vil jo gjøre det jeg kan for å få ting til å gå rett vei igjen...

Er det ikke mensen så mistenker jeg at det kan være måten jeg har spist på, denne uka iallfall...har spist lite...sikkert ikke nokk fett... Har vært skikkelig giddasløs, spesielt når det har kommet til å lage mat selv. Har veiedag i morra, men mistenker at det ikke skjer store ting til da! Jeg får peise på med fett i dag, og mye grønsaker til middag, og drikke mye vann!! Hoho, kanskje jeg er heldig!?

Ååååh, som jeg gleder meg til å komme i gang med TRENIIIING!!!!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 15:03   #141
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman, her.

Hæ? ananas, lettrømme og nutrilettbar? Kan du fortelle litt mer om den egenkomponerte stilen du kjører? eller har du en journal jeg kan snike i?

Dette reagerte jeg på og...
Ananas? Man skal vel spise Seterrømme og! Mest mulig fett!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 21:37   #142
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Nå har jeg hatt mensen ei uke, og står fremdeles stille...hvordan er det hos deg? Må du liksom være ferdig med mesnsen før det begynner å gå nedover igjen? Har aldri hatt det problemet, men nå har det stått stille i to uker!
Bare lurer, vil jo gjøre det jeg kan for å få ting til å gå rett vei igjen...


Ååååh, som jeg gleder meg til å komme i gang med TRENIIIING!!!!

Jeg vet ikke helt sikkert, men når mensen nærmer seg slutten pleier de par ekstra kg også å forsvinne... før jeg gikk på lavkarbo altså. Ikke det at jeg veide meg så at det gjorde noe da.....


I dag har jeg hatt en skikkelig teit matdag... bra frokost med eggerøre og røkelaks, ble dårlig i magen, tok litt fiberhusk. Spiste lunch på cafe; energisalat, for mye carb tror jeg: spirede linser, feta, hummus, salat, agurk, nøttemiks og dressing. Droppet brød og svarte oliven.
Så kaffekos med kremfløte i kaffen.. og et minivaffelhjerte med krem på.

Nå er jeg SULTEN og må lage mat..... aaaaaaa......

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 22:00   #143
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Er ikke så lett å spise ute nei. Ofte er det en eller to ingredienser som man helst burde utelatt. Tenk positivt.........det kunne vært verre.

Jeg har ikke helt oversikten over vekten min enda siden jeg er på hytten. Gleder og gruer meg til tirsdag morgen nå jeg skal veie meg. (veier meg alltid om morgenen uten klær

Idag har jeg spist tre kokte egg til frokost, litt lavkarbo lasagne til lunsj, en nakkekotelett med litt brokkoli til middag og en nakkekotelett til kvelds. Ikke så mye karber ant enn en ts med rømme på kotelettene. Nå har jeg tatt meg et glass rødvin så det blir vel noen karber ut av det (må finne meg en vin med lavere karb innhold tror jeg) For meg er det viktig å kunne beholde litt av kosen i hverdagen som vin i ny og ne og kaffe. Tror det er viktig for å holde motivasjonen oppe over lengre tid.

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 22:10   #144
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hei, jeg også vil henge meg på her vis det er greit. Skal selv ned 30 kg. Starta med lavkarbo 21 juli, men har ikke gått ned mere en 3 kg, har veie dag på onsdag

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 22:42   #145
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Jeg vil gjerne være med her, synes mine -26-isj kg er såpass nære 30 at jeg ønsker litt ekstra..støtte? av noen i samme situasjon..blir helt matt av alle "ja jeg må ned 4 kg til sommerferien"-folkene, og ønsker å kunne snakke om vår egen situasjon og bli forstått.

Nå har jeg levt ketogent i litt over 2 mnd og gått ned 7'isj kg. Har hatt noen sprekker allerede, hhvs sjokolade fordi jeg er enormt viljesvak i tillegg til at jeg ikke ville bli helt 'nazi'..samtidig kjenner jeg at jeg har altfor mye å ta av så jeg kan ikke bli slapp.

Nå har vekta stått så og si i ro i 3 uker, varierer fra 84,4-85,4 fra dag til dag.

Spørsmålet mitt er: er det noen her fra Bergen som kunne tenke seg å ta steget ut fra internett? Middagsavtaler, menydiskusjoner, turgåing...hva som helst for å øke egen motivasjon og forhåpentligvis få noen gode samtaler ut av det!

Send meg gjerne en PM. Bor litt utenfor..

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 08:22   #146
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

-1,8 kg denne veka, heldigvis framleis rette vegen etter oppgangen i ferien! Men om eg har gått ned, og kor mykje, ja det er ei overrasking frå gong til gong.

2,2 kg igjen til minimumskravet 1. oktober

02.08.2010 106,4
09.08.2010 106,0
16.08.2010 104,2

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 08:41   #147
privi
Medlem
 
privi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Randaberg
Alder: 51
Innlegg: 324
privi er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

-1,8 kg denne veka, heldigvis framleis rette vegen etter oppgangen i ferien! Men om eg har gått ned, og kor mykje, ja det er ei overrasking frå gong til gong.

2,2 kg igjen til minimumskravet 1. oktober

02.08.2010 106,4
09.08.2010 106,0
16.08.2010 104,2

Gratulerer med nedgang!! Du kommer garantert i mål til 1. oktober. Heier på deg

__________________
privi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 09:23   #148
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hei. Vil gjerne henge meg på denne tråden.
Har spist lavkarbo i ca 10 mnd. Men ikke gått ned Eller, jeg gikk ned 3-4 kg. men de kom tilbake nå i ferien.
Vet ikke helt hva jeg gjør galt (bortsett fra ferien da , men har bestemt meg for å være enda mere nøye med hva jeg spiser og drikker.
I går kveld veide jeg 99,8, mens i dag veier jeg 97,8. Får vel ta utgangspunkt i det siste tallet. Så da blir målet mitt å komme ned til 92,8 innen 1. oktober. Jaja, det er jo lov å prøve seg. (skal på en ferie til før den tid.....)

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 10:05   #149
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Velkommen kiwo og gratulerer Zillah!

Jeg veier nå ca. 102,5, litt opp og ned alt ettersom... 102,7 i dag morges.
Første uka forsvant 2 kg, andre uka 700 g.... håper fettforbrenningen kommer ordentlig igang snart.
Jeg må nok bli bedre til å veie og slutte med snacksingen innimellom. Men jeg prøver å komme inn i dette på en måte som gjør at jeg kan leve med dette, selv om rask nedgang hadde vært supert også... så er nok langsom nedgang bedre!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:12   #150
imsdal87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 5
imsdal87 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Veiedag i dag.... Ned ca 700 gram Så dette lover bra frem til 1. oktober

imsdal87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no