Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Babymatdietten

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-11, 23:26   #126
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Vel, den tråden var helt identisk, så jeg er temmelig sikker i min sak, men samme det

Kan du ikke linke til det andre forumet, da?
Hadde vært interessant å se hva ikke- lavkarbere sier om saken?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:29   #127
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Vi vet jo at dere som er på et lchf kosthold mener Grethe Roede ikke er sunt. Det var ikke vondt ment altså.

Huh? Er det virkelig noen som mener at GR-mat ikke er sunt?! Jeg hadde nok foretrukket det fremfor ketolyse, men ketolyse er så mye enklere. Hadde jeg bare kunnet spise litt mer frukt, hadde dette opplegget vært lett som en plett.

Alt med måte må da være det beste for friske mennesker. Frukt, grønt, kornprodukter, egg, fisk, og en bolle med sjokolade hver lørdag. Det hadde vært noe, det. Men jeg får ikke til. Jeg får heller ikke til å skjønne at noen oppriktig mener at knekkebrød er farlig.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:32   #128
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

Hei,

Tenkte å prøve meg på babymat dietten. Kommer til å erstatte babymat med frokost, lunsj og kvelds og spise en sunn middag. samt litt frukt.
Kommer heller ikke til å følge det slavisk, får jeg lyst å en god sunn salat, eller knekkebrød til lunsj spiser jeg det. Men skal prøve å ikke overstride kaloriinntaket.

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

? TS startet med at hun ville gå på babymat-dietten, så gikk hun over til at hun skulle spise knekkebrød og sunn middag ved siden av

Nå får du gi deg, det er jo bare sprøyt det du sier!

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:36   #129
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Du bør holde deg for god til å være så nedlatende.

Vel, trådstarter er jo både yngre enn meg og beviselig mindre i omfang så jeg føler jeg har mitt på det tørre.

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Jeg får heller ikke til å skjønne at noen oppriktig mener at knekkebrød er farlig.

De fleste av oss syntes vel det hørtes merkelig ut da vi begynte å snuse på lavkarbo,men vi som har holdt på i noen år har lært mye siden den spede begynnelse. Også fordi det har kommet mye ny forskning på området.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:41   #130
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Hva er definisjonen på ordet sunt?
Jeg ser ordet dukker opp mange ganger, men jeg tviler på mange er klar over hva det betyr.
Eller så har ordet blitt en klisje. Når jeg ser en reklame på tv om en matvare som sier den er sunt, så tenker jeg straks: "Hold deg unna den maten!"

Uansett... Må bare nevne det igjen til trådstarteren at vektoppgang har ingenting med kcal inn - kcal ut desverre.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:42   #131
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har jeg forstått deg riktig når det du sier er at du vil spise "sunt" ala Grete Roede og supplere med babymat?

nei, vet ikke hva Grede Roede står for jeg, jeg bruker bare siden til å skrive inn hva jeg spiser for min egen del

Har aldri endret på hva jeg skal spise, så vet ikke hvor du har det fra.

Endret bare "antall kg" i hovedinnlegget, ble feil fokus da flere misforstod og trodde det vektapet skulle nåes innenfor kort tid.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:43   #132
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Hva er definisjonen på ordet sunt?
Jeg ser ordet dukker opp mange ganger, men jeg tviler på mange er klar over hva det betyr.
Eller så har ordet blitt en klisje. Når jeg ser en reklame på tv om en matvare som sier den er sunt, så tenker jeg straks: "Hold deg unna den maten!"

Uansett... Må bare nevne det igjen til trådstarteren at vektoppgang har ingenting med kcal inn - kcal ut desverre.

Det har noen ting med kcal inn og ut å gjøre. Eller så ville trening vært nærmest bortkastet.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:44   #133
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vel, trådstarter er jo både yngre enn meg og beviselig mindre i omfang så jeg føler jeg har mitt på det tørre.


De fleste av oss syntes vel det hørtes merkelig ut da vi begynte å snuse på lavkarbo,men vi som har holdt på i noen år har lært mye siden den spede begynnelse. Også fordi det har kommet mye ny forskning på området.

Igjen, du er veldig frekk.
Alder har ingenting med visdom å gjøre. Det at du er eldre enn meg betyr ikke at du er smartere .

Må igjen si at du burde lese mer før du konstaterer at du har rett om visse ting.(igjen viser jeg til det tidligere innlegget ditt).

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:44   #134
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

? TS startet med at hun ville gå på babymat-dietten, så gikk hun over til at hun skulle spise knekkebrød og sunn middag ved siden av, så ble det vel sagt at hun skulle spise babymat i stedet for snop... Så jeg lurte på hva hun egentlig endte opp med?

For det ser jo ikke ut som en babymatdiett, ser ut som en "vanlig" GR variant, supplert med babymat.

Så, hva mente du med den kommentaren?

Bare at dere mener grethe roede kost er usunt, men beklager det var en dum kommentar av meg.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:45   #135
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Nå får du gi deg, det er jo bare sprøyt det du sier!

Huff, lett å gjøre seg misforstått her inne.

Men jeg skal trekke meg unna, dette er et lavkarboforum så vi trenger ikke ha diskutere videre her Takk for innspill, fikk en fin oppskrift blant annet

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:46   #136
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

Det har noen ting med kcal inn og ut å gjøre. Eller så ville trening vært nærmest bortkastet.

Nei, for trening bedrer insulinfølsomheten i musklene, som igjen gjør at man over tid får et mer stabilt blodsukker og dermed minsker fettlagringen.
Her finner du god informasjon om hvorfor man ikke kan få noe nyttig ut av å regne kalorier: http://ramblingsofacarnivore.blogspo...airies-in.html

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:47   #137
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kan du ikke linke til det andre forumet, da?
Hadde vært interessant å se hva ikke- lavkarbere sier om saken?

Kitt, du burde virkelig sette deg inn i hvordan BMI virkelig fungerer.
De kalkulatorene stemmer ikke alltid..er mye info på nett om det blant annet.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:48   #138
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, for trening bedrer insulinfølsomheten i musklene, som igjen gjør at man over tid får et mer stabilt blodsukker.
Her finner du god informasjon om hvorfor man ikke kan få noe nyttig ut av å regne kalorier: http://ramblingsofacarnivore.blogspo...airies-in.html

Så du mener at når man forbrenner fett ved styrketrening kombinert med cardio har dette ingen sammenheng?

Du trenger mer kunnskap!

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:48   #139
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vel, trådstarter er jo både yngre enn meg og beviselig mindre i omfang så jeg føler jeg har mitt på det tørre.

Det handler vel mer om hersketeknikk enn om alder og størrelse.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:49   #140
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

Så du mener at når man forbrenner fett ved styrketrening kombinert med cardio har dette ingen sammenheng?

Du trenger mer kunnskap!

Om du spiser rett sammensatt mat kan du sitte på rompa og forbrenne fett i mengder. Ref Skaldemans "fettbål".
Og jeg sier jo at det har sammenheng, men ikke så enkel sammenheng som den kalori-teorien de fleste støtter seg til.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:51   #141
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

Det har noen ting med kcal inn og ut å gjøre. Eller så ville trening vært nærmest bortkastet.

Klart det har med kalorier inn og kalorier ut å gjøre. Jeg selv gikk ned 40 kg på ingers Rugbrød pga mindre mat og trening. Har også holdt vekta siden. Ettersom jeg passer på å ikke spise for mye og feil mat, og regelmessig trening.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:53   #142
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Klart det har med kalorier ut og kalorier inn å gjøre. Jeg selv gikk ned 40 kg på ingers Rugbrød pga mindre mat og trening. Har også holdt vekta siden. Ettersom jeg passer på å ikke spise for mye og feil mat, og regelmessig trening.

40 kg! WOW Gratulerer!

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:55   #143
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

40 kg! WOW Gratulerer!

Takk, er 8 år siden nå da.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 00:19   #144
caramba
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nannestad
Innlegg: 92
caramba er på en erverdig vei

Sv: Babymatdietten

Interessant tråd...

Nuvel, jeg liker lavkarbokostholdet, men tror også at det finnes flere veier til Rom. Det går sikkert ann å leve sunt uten lavkarbokosthold også. Det finnes jo mennesker som spiser "normalt" og som ikke er syke og overvektige også.

Jeg kjenner noen som IKKE vil begynne på lavkarbo da "lavkarbofolk er så fanatiske", og i denne tråden ser jeg hva de mente.

caramba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 00:21   #145
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av caramba, her.

Interessant tråd...

Nuvel, jeg liker lavkarbokostholdet, men tror også at det finnes flere veier til Rom. Det går sikkert ann å leve sunt uten lavkarbokosthold også. Det finnes jo mennesker som spiser "normalt" og som ikke er syke og overvektige også.

Jeg kjenner noen som IKKE vil begynne på lavkarbo da "lavkarbofolk er så fanatiske", og i denne tråden ser jeg hva de mente.

Helt enig med deg.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 00:25   #146
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Babymatdietten

Jeg vil ikke si lavkarbofolk er mer fanatisk enn andre. Men dette er et lavkarboforum... Ikke naturlig at vi skal sitte her og være interessert i å hjelpe folk med andre måter å spise på vel...?

Hva gjør man igrunn her inne når man ikke er interessert i lavkarbo lurer nå jeg på...
Overbevise oss om noe?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 00:27   #147
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av caramba, her.

Interessant tråd...

Nuvel, jeg liker lavkarbokostholdet, men tror også at det finnes flere veier til Rom. Det går sikkert ann å leve sunt uten lavkarbokosthold også. Det finnes jo mennesker som spiser "normalt" og som ikke er syke og overvektige også.

Jeg kjenner noen som IKKE vil begynne på lavkarbo da "lavkarbofolk er så fanatiske", og i denne tråden ser jeg hva de mente.

Helt enig.

Jeg blir litt skremt over måten visse mennesker svarer TS...Skikkelig respektløst.

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 00:28   #148
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.


Hva gjør man igrunn her inne når man ikke er interessert i lavkarbo lurer nå jeg på...
Overbevise oss om noe?

Hun har jo allerede beklaget flere ganger for at hun stilte ett spørsmål her inne. Og når hun får slike svar som hun har gjort er det jo klart at hun vil forsvare seg selv om hun er på feil forum.

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 00:37   #149
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Tufso86, her.

Helt enig.

Jeg blir litt skremt over måten visse mennesker svarer TS...Skikkelig respektløst.

Det mener jeg også. Det går ann å svare på et spørsmål med respekt, selv om man er uenig i det personen sier. Noen sier dette er et lavkarbo forum, og sier at det ikke er rette plassen for henne å spørre om dette. Selv om det er et lavkarbo forum må en da vel kunne spørre og svare høflig på andre ting vel. Dere må også tenke på at kanskje vil hun leve på lavkarbo kosthold en gang, men da vil hun vel ikke bruke dette forumet når hun ikke føler seg velkommen nå. Kanskje noe å tenke på for noen her inne.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 00:37   #150
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Dummeste jeg ser er voksne mennesker som tyr til hersketeknikker i diskusjoner. Blir for dumt. Sorry Carisma

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no