Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tror du det finnes engler?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Se resultatene: Tror du det finnes engler?
Ja 47 54,65%
Nei 9 10,47%
Vet ikke 15 17,44%
Eh.. nei? Er du helt skrudd eller? 15 17,44%
Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-07, 18:41   #126
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Jeg har alltid godtatt at andre opplever ting som kommer under definisjonen uforklarlig. Har nok selv opplevd ting jeg ikke umiddelbart kan forklare med egen rasjonalitet eller virkelighetsforståelse.

Men utgangspunktet i denne tråden er at man påstår (prinsessen gjør sammen med andre her) at man forstår hva disse uforklarlige fenomenene er. Man forklarer og påstår at det er engler som besøker oss og hjelper oss. Det er det jeg har problemer med å svelge. Jeg påstår også at jeg vet hva disse fenomenene er på bakgrunn av vitenskapen: Det er noe som skjer i hjernen og ikke noe fysisk utenfor vår kropp.

Regner med du sikter mer til Thorwald sine meldinger når du never det med diagnose. Jeg ønsker ikke og vil ikke putte noen diagnose på hva man opplever, men vil råde til å tenke hardt over hva som er virkelig skjer.

Du sier du har opplevd og sett noe som du kategoriserer som "overnaturlig" (siden du puttet ordet i " så mener du vel egentlig kanskje uforklarlig som er ordet du bruker tidligere i meldingen din), hva er dette som du har opplevd? Jeg har tidligere spurt andre her dette direkte spørsmålet og forstår at enkelte unnlater seg å svare da det kanskje er veldig personlig. Jeg er oppriktig interessert i å vite hvorfor noen tror på hva dem tror på.

Jeg tror det er farlig å umiddelbart klassifisere hva man ikke kan forklare som overnaturlig (av flere årsaker, men en årsak er at det skremmer bort mennesker som meg og Thorwald).

Hei og takk for intr og nyansert svar

Jeg sier jo selv at jeg tror på engler, men er klar over at jeg risikerer mye ved det, all den stund det er et begrep som kan tillegges mange betydninger.

Har lyst å skrive mye, men hopper rett til eks:

Lå og svevde mellom liv og død, sykepleier våket ved sykeleiet døgnet rundt, hadde fått maksdose av medisiner som kunne brukes, legene sa operasjon var uunngåelig (alvorlig hypertensjon) og blod var bestilt. Så ble det organisert en bønnering for meg (jeg trodde ikke selv på Gud på det aktuelle tidsrommet), og det uforklarlige skjer, blodtrykket faller så mye at jeg slipper operasjon og gutten min får være i magen nesten 6 uker til. Legene sa de aldri hadde opplevd maken.

Samtidig som dette skjedde hadde jeg en "ut av kroppen"-opplevelse. Dette kan meget vel skyldes feks medikamentene de hadde gitt meg (bla Stesolid som kan gi hallusinasjoner). Men uansett opplevde jeg en sterk dødsangst og forsøkte å be Fader vår, ,men var så syk at det bare ble bruddstykker. Da hadde jeg en opplevelse av at jeg svevde over senga og så ned på meg selv. I "synet" så jeg alle som hadd ebetydd noe, på godt eller vondt, komme for å ta farvel med meg, inklusive katta.

Jeg understreker at jeg ser på de 2 opplevelsene som 2 adskilte hendelser.

mvh BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]



Sist redigert av BiB : 30-07-07 kl 19:01. Årsak: skrivefeil
BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 18:44   #127
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

....Nei, det jeg reagerer på her, er at du setter deg selv og dine meninger så veldig høyt, og selv om du stadig bedyrer at du ikke vil dømme noens intelligens eller stemple noen som dum, så setter du fortsatt dine meninger og overbevisninger over alle andres, og da hjelper det liksom ikke!....

Og her satte Photobscura fint ord på det jeg selv skulle til å si noe om, så jeg nøyer meg med å signere.

mvh

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 18:50   #128
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du det finnes engler?

photobscura: det er meg som føler meg dum og utenfor, jeg som aldri har sett eller opplevd engler eller andre overnaturlige ting.

Man skal respektere andres rett til å ha sine meninger, men det betyr ikke at jeg må respektere meningene til andre. Alt det dere sier bryter med min egen virkelighet og fornuft og da er det klart at det jeg sier kan virke at jeg er ovenpå. På samme måte så respekterer jeg andres rett til å være religiøse, muslime, kristne eller hva det måtte være, men jeg mener at det dem tror på er tull. Da kan man fort tro at jeg mener alle religiøse er dumme, men jeg prøver å aldri dømme mennesker uten å kjenne dem. Har noen religiøse venner som jeg respekterer mye og ser opp til, men jeg sier det rett til dem at hva de tror på er rent oppspinn.

Dere som tror på ånder og leser alle innleggene mine tenker nok at jeg er en tåpe som sitter her med et stengt sinn og vil aldri føle eller oppleve det samme som dere. Eller kanskje dere er som meg, og er lei dere fordi andre ikke har samme forståelse om dere selv.

Litt i relasjon med det jeg har sagt litt tidligere: Menneskehjernen er ett instrument som har som hovedoppgave å forutsi hendelser. Det er derfor ganske naturlig for oss å tro at vi virkelig kan forutsi noe når vi en eller annen gang får rett i noe. Det er enorme mengder med informasjon og sammenkoblinger i hjernen som gjør at vi klarer å forutsi hva som kanskje skal skje og vi har ikke full vitenskaplig forståelse av alle prosessene enda, så ting kan fort virke litt uforklarlige. Men jeg kan love deg at det til min kjennskap ikke finnes ett eneste dokumentert tilfelle av ekte spådom om fremtiden (utover det at vi bruker våre enorme kapasitet til å forutsi ting som f.eks. utviklingen innenfor datamaskiner, osv.).

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 18:55   #129
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Sondre:
"Har noen venner som jeg respekterer mye og ser opp til, men jeg sier det rett til dem at hva de tror på ER rent oppspinn".

Du sier det til dem at det de tror på er rent oppspinn... Håper du er mer konkret og sier at det de tror på MENER DU er rent oppspinn...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:30   #130
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sondre:
"Har noen venner som jeg respekterer mye og ser opp til, men jeg sier det rett til dem at hva de tror på ER rent oppspinn".

Du sier det til dem at det de tror på er rent oppspinn... Håper du er mer konkret og sier at det de tror på MENER DU er rent oppspinn...

Jeg er mer konkret i diskusjoner ja, forklarer og utdyper hvorfor og hvordan de tar feil. Jeg mener ikke de tar feil, jeg vet de tar feil ! Hvis ikke så sees vi nok i helvete en dag.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:34   #131
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Og, ja, klart det var vitenskapen som var til hjelp når man fant ut av uninverset, men dette VAR overtro og pølsevev av de som mente seg å sitte med den rette kunnskapen på den tiden!

Nettopp. Og dette er et veldig viktig poeng.

Jeg mener, jeg ønsker at folk skal tro mer! Ikke mindre. Men folk skal samtidig være enda mer kritisk. Slik at viten skapes. På måter som kan etterprøves og valideres av andre uavhengige mennesker på objektivt vis.

Om man ikke vil søke å skape viten, fordi det gir en god følelse å la være (eller evt. holder en dårlig borte) er helt greit for meg. Men det ville vært mye mer å vinne på at vedkommende erkjente dette overfor seg selv. Det blir litt som en narkoman som sitter hjemme og "koser" seg mens livet passerer på utsiden. Virkeligheten fyker forbi. Mens vedkommende koser seg. Problemet slik jeg ser det, er jo å få vedkommende til å erkjenne at man bygger et liv basert på uvaliderbare "sannheter". Og at man derfor som menneske ville profitert MER på å være virkelighetsorientert.

Et eksempel. Hvor mange narkomane ville si til sine barn at de burde satse på et liv med rus?

Svaret er jo opplagt. INGEN.

Er det en sær sammenligning å sammenligne alle de som tror på noe uten å kunne grunngi dette med narkomane selvdestruktive mennesker som systematisk bryter seg selv ned? Selvfølgelig. Men like fullt illustrerer det mitt poeng. For om man ikke bygger videre på virkeligheten, så bygger man videre på noe annet. Og virkeligheten er livet. Veksten. Latteren og tårene. Alt annet er spennende, men altså ikke nødvendigvis noe som bærer annet enn forfall tilbake.

Men alle skal tro. Det gjelder bare å IKKE TRO FOR HARDT før det er tilstrekkelig grunnlag for det. Rive ned dogmene, slik at det eneste som står tilbake er den skapte viten. Og er det noe vi skal være ekstra kritisk til, så er det vitenskapen. Men vi skal være det på redelig måte. Vi skal kritisere og benytte målbare metoder for å rive ned vrangforestilling etter vrangforestilling. Og dette skal vi kun gjøre med ett mål: Lage nye vrangforestillinger!!! Tro er en vesentlig bidragsyter til mennetskets utvikling. For uten den hadde vi ikke hatt nok hypoteser å teste ut.

Men utfordringen er jo å få folk flest til å ta inn over seg at ting har blitt testet, hypotesen sto for fall. La oss alle ta det inn over oss og gå videre i livet. Da kan jo kritikerne si at hypotesen falt fordi, sånn og slik. Så kunne ny test dannes, med sin konklusjon. Og så hadde folk tatt det inn over seg. Men slik er det ikke vet dere. Dersom jeg setter opp en lapp på benken nede i byen, hvor det står "nymalt". Så kan du ta deg gift på at noen kommer bort og må kjenne. Så det er vanskelig for folk å stole. Men er det ønskelig? Se det er en annen sak.

Hovedårsaken til at jeg synes folk burde tro mer, men på de "rette" tingene er fordi verden lider under dette. Det har i alle år, og i dypet på alle mennesker vært en kamp mellom følelsene og fornuften. Alle mennesker blir revet mellom disse motpolene, og det er nokså tilfeldig hvilken av disse som vinner. Som dere vet har jeg vært syk, så jeg har lært masse om hjernen. Og det er slik med oss mennesker at når vi tenker, så bygges det nevroner i hjernen. Disse nevronene kan enkelt forklares som komputere som vokser frem etterhvert som vi gjør våre "erfaringer". Nettopp dette er essensen. For dersom mange komputere får vokse frem, med "gale erfaringer". Så blir også hovedkomputerens konklusjoner feilaktig. Og da er man ikke nødvendigvis på rett kurs. Min påstand er at dersom alle mennesker hadde gjort en nødvendig gymnastikkøvelse og luket litt i dette beddet av nevroner. Så ville vi klare å skape fred på jorden. Det er min beskjedne hypotese.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:46   #132
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Veldig bra sagt og takk for at du kom med den. Vitenskap er det viktigste vi har og er konstant under angrep fra krefter (les religion og overtro) i verden som vil den vondt.

Eeh... Jeg tror kanskje du misforsto det sitatet. Einstein var en religiøs mann. Sitatet peker på hvor små og ubetydelige vi mennesker (og vitenskapen vår) er i den store sammenhengen. De fleste store vitenskapsmennene er som regel litt mer ydmyke enn det du har gitt uttrykk for. Argumentasjonen din får meg til å mistenke at du hverken har mye kunnskap, eller har vært borti mye vitenskapelige metoder. Jeg kjenner forresten flere personlige kristne fysikere. Et åndelig livssyn strider ikke imot faget, og kommer heller ikke i veien for produktiviteten som du antyder.

Jeg tror du bør lære deg å skille mellom overtro og religion (livssyn i våre dager). Det kunne også vært fordelaktig med litt mer kunnskap om ulike livssyn, ettersom det er tydelig mye fordommer ute og går i uttalelsene dine. Det blir litt for dumt å trekke inn heksebrenning og spåkoner. Forøvrig håper jeg at du ser at dine egne livssyn også er høyst subjektive tanker.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:53   #133
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Eeh... Jeg tror kanskje du misforsto det sitatet. Einstein var en religiøs mann. Sitatet peker på hvor små og ubetydelige vi mennesker (og vitenskapen vår) er i den store sammenhengen. De fleste store vitenskapsmennene er som regel litt mer ydmyke enn det du har gitt uttrykk for. Argumentasjonen din får meg til å mistenke at du hverken har mye kunnskap, eller har vært borti mye vitenskapelige metoder. Jeg kjenner forresten flere personlige kristne fysikere. Et åndelig livssyn strider ikke imot faget, og kommer heller ikke i veien for produktiviteten som du antyder.

Jeg tror du bør lære deg å skille mellom overtro og religion (livssyn i våre dager). Det kunne også vært fordelaktig med litt mer kunnskap om ulike livssyn, ettersom det er tydelig mye fordommer ute og går i uttalelsene dine. Det blir litt for dumt å trekke inn heksebrenning og spåkoner. Forøvrig håper jeg at du ser at dine egne livssyn også er høyst subjektive tanker.

Du, supermoderatoren, nå får du være snill. Dette er helt klart ad hominem. Vennligst hold deg til sak er du grei.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:04   #134
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Science (husker ikke det norske ordet i full fart ;O)) har klart mye, utrettet mye, men de har ikke klart å lage liv,,, skape eget liv uten å bruke allerede eksisterende liv... Derfor, blant annet TROR jeg..

Og hva med hele den pakken som ble sendt ut i verdensrommet for maaaange år siden??? Med en sang, husker ikke hvilken, og bilde av Da Vinci's tegning av mennesket med de proposjoner det hadde?? Forskerne gjorde det for at det kanskje kunne være noe mer i verdensrommet enn bare oss mennesker her fysisk på jorden.. Alt er relativt ... sa Einstein

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:39   #135
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Iset, det er klart man skal være åpen for ting. Men det finnes ingen grunn til å tro på noe slikt som dette. ...
Det er ingen vits å legge forskjell på engel, ånd, gud, sjel, spøkelse, det er samme oppspinnet og går under samme hatt i min bok ..Sånn nå har jeg sagt mitt og vil ikke argumentere mer. Det er ikke mulig å komme igjennom hos religiøse mennesker. ...

Hadde ikke tenkt å bruke mye tid på dette, men falt for fristelsen
På hvilken måte er du åpen?
På hvilken måte er det mulig å komme gjennom hos et (antar jeg ) ikke-religiøst menneske som deg?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

1. Jeg kjenner masse kjærlighet fra min kjære og mine venner og gir masse kjærlighet tilbake til dem omkring meg. Jeg elsker den vakre naturen og jorden som vi er heldige å få leve en liten stund på. Har så langt aldri følt, tenkt eller sett noe som skulle indikere at det ikke er naturlig.

2. De kjemiske prosessene i kroppen vår når vi er forelsket kan lett avbildes. Prosessene i hjernen er ikke direkte "oversettbare" til hva du virkelig tenker. Men kjærlighet, følelser, forelskelse, osv. er målbart og ekte. Kjærlighet er ekte!

3. Er fenomener vi pr. idag ikke forstår enda, spesielt med tanke på avansert fysikk og astronomi. Forskning på hjernen og forståelse av prosessene som foregår der har hatt bra fremgang og verktøyene for å gjøre mer høyoppløslige avbildninger blir bare bedre og bedre.

4. Grunnen til at du klarte å gå ned i vekt er fordi du hadde tro i deg selv! Jeg har aldri følt at jeg har levd et begrenset liv, jeg har aldri latt meg begrense av andres meninger eller synspunkter. Det gjorde ikke du heller da du klarte å bryte igjennom synspunktene til alle de rundt deg som aldri hadde trodd at du skulle klare det! Kjempebra, men det har desverre ingenting med engler, ånder eller overnaturlig å gjøre. Det var en naturlig prosess som gjorde at du la på deg, og en ganske så naturlig prosess som gjorde at du tok av deg igjen.

Språk skaper virkelighet, fordi språk fører til aksjon! Ingenting som er ubevist her BiB, bare at du har en sterk vilje til å nå dine mål. Fokuser videre på deg selv og ikke la deg være begrenset av noe som helst.

Min oppfatning er motsatt, hvis noen tror på engler så har man begrenset seg selv drastisk. Man har begrenset seg selv til å ikke lete etter naturlig og logiske forklaringer. Var det noe galt med hjernen min? Var det øynene mine som lurte meg? Var det virkelig det jeg følte, eller fikk jeg den følelsen fordi det var noe annet som hadde skjedd? ...

Religion går ut på å begrense sitt sinn til å tro blindt på de forklaringer som blir gitt. Religion er om å tro, uten bevis. Å tro på engler blir det samme.

1. Kanskje det andre ser som naturlig er det du og mange andre definerer som oppspinn og overtro?
2. De kjemiske prosessene i den enkelte kan nok måles, altså den enkeltes opplevelse, slik jeg ser det. Men, på hvilken måte kan vi se og måle den relasjonelle kjærligheten, altså det interpersonlige aspektet ved den?
3. Hvem vet, kanskje vi også-om noen år- kan "se det usynlige" på andre områder enn inne i kroppen? Hvordan VET vi at det er umulig?
4. Det jeg mente å formidle mht språk er det som handler om at vi vanskelig kan sanse det vi ikke har språk om (eks engler, skaperkraft eller hva du velger å kalle det). Jeg tror heller ikke mitt vekttap har med noe annet enn egeninnsats å gjøre!!

Å blande sammen tro og religion tror jeg er et farlig og begrensende blindspor. Religion er i høyeste grad menneskeskapt, og etter mitt syn skapt med tanke på maktutøvelse, både på system- og individnivå. Tro kan være uavhengig av religion, det er jo bare å se på dine innlegg

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

I min verden handler bønn om å finne styrke til å stå i egne valg, ikke finne begrunnelser for dem.

...Bønn kan som mange andre ting brukes til å finne indre ro, styrke, m.m.. Personlig ville jeg heller meditert, jeg ville følt at det er rart å be til meg selv. Meditasjon fungerer veldig godt og kan være en befrielse i denne stressende hverdagen....
Men nå skal jeg sitte rolig å se om det er noen som kan bidra med noe fornuftig i diskusjonen så vi kan komme ett skritt videre. Men .. jeg har min tvil

Mange vil nok kalle du det beskriver som meditasjon for bønn.
Og så lurer jeg litt på hva du mener med sistee 2 setninger. Slik det står virker det som om jeg avskrives med "et tastetrykk" som ufornuftig og uten bidrag, det inviterer ikke akkurat til dialog. I så måte føyer det seg fint inn i rekken av noe av det du før har sagt ("nå har jeg sagt mitt") - jeg blir rett og slett imponert over din evne til stole så på egen evne til å definere sannhet og fasit på vegne av oss alle.

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Jeg vet hva religion går ut på rent personlig da jeg har opplevd det selv. Det er ikke noe mål i seg selv å motbevise troen til andre mennesker fordi det vil aldri skje at noen endrer mening.

Det er klart vi skal få lov til å latterliggjøre Märtha, akkurat som vi har rett til å gjøre det med kongen, ateister, jøder, muslimer. Ville ikke du ledd litt av kameraten din hvis han en dag påstod han hadde vært bortført av romvesener og tatt med til et annet solsystem?

Alt er vitenskaplig for meg, jeg prøver å være så rasjonell og fornuftig som overhode mulig. Det er ikke alltid like lett for vi har tendenser som fører oss i andre retninger (bare se hvor mange religiøse mennesker det er i verden og hvor mange på forumet her som virkelig tror på engler).

Jeg har en hærlig fred med meg selv, selv tatt i betraktning det jeg har sagt over. Bare fordi jeg er kritisk til ting gjør meg ikke mindre åpen enn andre, gjør heller ikke at jeg ikke kan nyte livet til sitt fulle. Det å oppnå indre fred er alt om å tilfredsstille hjernen din, så jeg tror nok at hjernen kan begripe det konseptet.

Selv om innlegge tikke var til meg direkte:
Kan du si litt om hva din religiøse opplevelse handler om? Jeg er genuint opptatt av å forstå mer av dine erfaringe rog beveggrunner for diskusjonen.

Ellers tror jeg ikke at latterliggjøring har noe for seg om vi ønsker et samfunn preget av likeverd, toleranse og nestekjærlighet. Dette e rikke ensbetydende med at vi må godta, være enige i eller stille oss likegyldige i forhold til hva andre mener, men møte dem med og forvente respekt, på tross av uenighet.

I mitt liv er indre fred noe langt mer enn at hjernen min er tilfredsstilt. Det handler om balanse og klarethet i både inter- og intrapersonlige forhold.

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

......Jeg kan fint påstå at det ikke finnes noen gud og det finnes ingen engler, uten å måtte fremstille bevis for min påstand.
...Tro og religion går hånd i hanske. Religion er tro satt i system. Det kan kanskje virke rått at vi (som er skeptiske) tar alt under samme kam, men slik må det bare bli. Det er ikke noe poeng å diskutere nivåer av åndelighet og hva som er virkelig eller ikke av den åndelige verden.
..
Med alle påstander om overnaturlige egenskaper hos mennesker (å se, prate med eller føle engler må vel sies å være en overnaturlig egenskap) så burde det være ganske lett å gjøre det eneste jeg krever for å bli mer åpen: vis dine krefter og tjen millioner av kroner. Det burde jo vært så utrolig enkelt, men det har aldri skjedd. Derfor blir jeg veldig skeptisk til mennesker som tror på slikt vås. For jeg kan si at dette er rent oppspinn og vås.

Hva ville man kalt "engler" hvis man opplevde en og hadde vokst opp i et mørkt rom og aldri lest bøker?

Jeg sliter fortsatt med å forstå hvorfor du mener du kan argumentere slik. Og jeg beskyldes sjelden fo rå være treg i oppfattelsen.

At religion er tro satt i system er en måte å se det på. Det er - i min verden- utrolig arrogant å slå fast at "slik må det bare bli" når du definerer noe som er et ganske viktig utgangspunkt for dialog, uten å være villig til å åpne opp for andre definisjoner av religion - og tro.

Og, jeg opplever det også utrolig arrogant at du krever at folk skal bevise evnene sine gjennom å tjene penge rpå dem. Mange av de som i mitt oppvekstmiljø kalles "blåsere" (healere innenfor læstadiansk tradisjon) tar seg ALDRI betalt, men kan stoppe blod (har sett ved selvsyn), finne dyr, ta bort smerter etc. Nettopp det at de mener gaven er gudegitt gjør at de ikke vil ta penger for det.

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

....Fra humor til alvor: Skremselspropeganda om at man brenner i helvete eller ikke får nyte en god himmel er skapt for å holde på mennesker, og skremme mennesker til tro og mening. Mange kristner prøver å unngå slikt og heller spre "det gode ord", men det er for sent nå for alle har hørt og og alle vet hva religion skaper av ødeleggelse og skader i verden.....

All religion er i sine tekster og praksis menneskeskapte. Ikke noe har kommet ne di fallskjerm fra oven. Ingen lever og praktiserer sin tro uten at den er påvirket av hvem de er og hva de ønsker. Heller ikke du i din tro på vitenskapen.

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

...Gleder i form av overtro og dop er veldig mye i veien for intelligens. Hvor intelligent er det å ta dop som fører til enorme skader på kroppen? Ja jeg sammenligner misbruk av dop med overtro, fordi det er begge konstruksjoner lagd av mennesker for å leve ut vår naturlige og destruktive sider......

Hm, det er nå ikke all dop som er laget av mennesker, eller? Nå er vi inne på et område hvor jeg er helt novise, da jeg aldri ruser meg, hverken på det ene eller det andre, men mye dop er da vitterlig "av naturen"??? (naturlig). Og, sette rdu likhetstegn mellom destruktiv og naturlig? Det kan virke slik. Og jeg som har blitt fortalt om alt det morsomme jeg går glipp av, ikke minst muligheten til å "være meg selv" (bullshit, jeg er meg selv, med de grenser og tabuer jeg har).

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Jeg er mer konkret i diskusjoner ja, forklarer og utdyper hvorfor og hvordan de tar feil. Jeg mener ikke de tar feil, jeg vet de tar feil ! Hvis ikke så sees vi nok i helvete en dag.

Ah, nok en gang imponerer du med din evne tiil å vite på andres vegne! Beklager hvis jeg er litt syrlig, men dette er for meg utrolig arrogant. Jeg vil aldri (håper jeg) påstå at jeg har funnet sannheten på andres vegne.

.... og hvis det er du som tar feil da, hvem er det du tar sikte på å se i helvete (som jeg forøvrig ikke tror på)

Beste hilsen BiB som lot seg rive med

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]



Sist redigert av BiB : 30-07-07 kl 20:46.
BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:22   #136
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Ahaha. Dette tar av.

Jeg sier med en gang jeg. Nei, jeg tror ikke på ENGLER. Og å blande begrepene og si at engler og ånder er det samme tyder på liten kunnskap på området. Noe du, Sondre, jo sier mer eller mindre rett ut at du mangler.
Jeg unner deg noen opplevesler av paranormal art!
Om du har tid og råd, så sjekk ut kursene til Silva. De har en vitenskapelig tilnærming til det å ta i bruk sine andre sanser, og åpne opp hjernen vår, som vi som kjent fortsatt ikke er i stand til å bruke særlig store prosenter av.

Jeg velger forresten å kalle det paranormalt. Jeg synes det blir feil i forhold til MINE holdninger rundt emnet å snakke om overnaturlig og egentlig også uforklarlig, ettersom det for meg i seg selv ikke er helt nødvendig at det skal være det. Jeg tiltrekkes klart av mystikken ved temaene, men kaster meg også over vitenskapelige forsøk på å kartlegge og utprøve og bevise paranormal aktivitet. Så det er ikke sånn at det MÅ være trolldom og fanteri.

Og like greit å si med en gang at jeg ikke er religiøs, ikke personlig kristen en gang. Jeg forfekter religion i like stor grad som deg, men jeg snakker kanskje litt lavere om det, for jeg har lært meg å respektere menneskers behov for å tro på noe. Det betyr ikke at jeg ikke kan ta en diskusjon, men jeg hopper ikke inn i det med vrangsida først.

Jeg må si, forresten, at jeg likte veldig godt det siste du skrev Thorwald. Dette er et syn jeg deler, selv om approachen min kanskje er annerledes. Men så lenge det dokumenteres og fortelles så mye om så kalt "uforklarlige" ting, så nekter jeg å slå meg til ro med at det bare er snakk om syke mennesker og mennesker som lar seg lure av sin egen hjerne, for det er det litt for mye detaljrikdom og for mange mennesker involvert.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:25   #137
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke går an å ha en tro (uavhengig om man er religiøs eller tror på ting uavhengig av religion) og samtidig ha tro på det vitenskapen gjør og finner ut... På meg virker det som om Sondre her sier enten eller... Jeg sier som Ole Brum "ja takk begge deler"

Jeg kaller meg ikke religiøs, men jeg har sett ting, og opplevd ting, som sier meg at det finnes mer her enn det mange ser, og at noen av oss har evnen/er åpen eller hva du vil kalle det.
Jeg ser ting, men har aldri vært ute etter å tjene penger på det...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:34   #138
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Forresten Sondre. Du burde sjekke ut psykokinese, du som er så opptatt av å bruke hjernen!
Der snakker vi om å bruke den godt, og jeg gjør det selv, så jeg vet at det går.
Det kan sikkert finnes mange måter å bortforklare det på, og garantert mange sjarlataner som bruker det kommersielt, men jeg tror at hjernen kan utføre langt mer enn å gi oss rasjonalitet og logikk på et plan som føles konkret i vårt indre.
Dette er også snakk om å gjøre noe sterkt meditativt som gir deg full konsentrasjon, og bra kontroll på lang sikt.
Artig er det óg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:40   #139
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

....men jeg tror at hjernen kan utføre langt mer enn å gi oss rasjonalitet og logikk på et plan som føles konkret i vårt indre......

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:01   #140
SIS
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 47
SIS er på en erverdig vei

Sv: Tror du det finnes engler?

jeg skjønner ikke at det kan være så vanskelig å aksepere at noen tror og noen ikke. og ikke minst RESPEKTERE det den andre tror på! når man prøver å tvinge noen til å tro på det de selv tror på, er respekten borte.

__________________


SIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:05   #141
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

jeg skjønner ikke at det kan være så vanskelig å aksepere at noen tror og noen ikke. og ikke minst RESPEKTERE det den andre tror på! når man prøver å tvinge noen til å tro på det de selv tror på, er respekten borte.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:12   #142
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Jeg må si, forresten, at jeg likte veldig godt det siste du skrev Thorwald. Dette er et syn jeg deler, selv om approachen min kanskje er annerledes. Men så lenge det dokumenteres og fortelles så mye om så kalt "uforklarlige" ting, så nekter jeg å slå meg til ro med at det bare er snakk om syke mennesker og mennesker som lar seg lure av sin egen hjerne, for det er det litt for mye detaljrikdom og for mange mennesker involvert.

Tusen takk for komplimentet.

Først av alt:
Det er naturligis ikke bare snakk om syke mennesker. Men det er endel syke mennesker også som ikke får hjelp fordi det er "normalt" å være gal. *spissformulering* En bekjent av meg ble like før sommeren lagt inn på psykiatrisk for første gang i sitt liv. Han hadde gradvis utviklet seg, og på slutten satt han og snakket med gud, i sosiale sammenkomster med andre tilstede. Han begynte egentlig med overdreven interesse for vitaminer og mineraler, kosthold, healing, vannårer, ønskekvister, utdrivelse av ånder og samtaler med gud. Han kunne kjenne hva som feilet folk bare ved å være på samme legekontor som de. Tilslutt reagerte familien. Det var vel når han begynte å snakke om å dra ned til midtøsten i ferien for å skape fred i verden. Det var godt han fikk hjelp. Dette var en meget syk mann. Og heldigvis går det bedre med han nå.

Men dette er kanskje grunnen til at jeg ønsker at folk skal være litt kritisk til egen aktivitet. For denne mannen jeg viser til i mitt eksempel syntes også det var spennende. Det var gøy. Han fikk oppmerksomhet og anerkjennelse av enkelte. Dette var de egentlige drivkreftene, slik jeg oppfatter det. Og disse drivkreftene kan få utløp på andre måter. På bedre måter. Vi må jo ta ansvar og forvalte vår fysiske og psykiske helse på en best mulig måte. Og dermed stemmer jeg for at vi skal være litt kritiske alle sammen. Være litt ydmyk til at vi mennesker av og til gjør feil. Og at vi av og til ikke vil innrømme det opplagte for oss selv. (ref. min karriere som røyker)

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:29   #143
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

thorwald??

Det er normalt å være gal
en del av normalsnittet inneholder galskap.
Men jeg holder fast på det jeg sa om den andre fyren
dere er redd for å miste festet.
Er kritisk til folk som er sååååå selvsentrentiske..(eller hva det heter)
Og du får jo samme oppmerksomheten ved å være skeptisk..;O)
Blir mer og mer overbevist om at du og din medsammensvorne egentlig er megaredde... Dere er såå bastante at dere er redde
slik tenker jeg i allefall

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:31   #144
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Jeg er mer konkret i diskusjoner ja, forklarer og utdyper hvorfor og hvordan de tar feil. Jeg mener ikke de tar feil, jeg vet de tar feil ! Hvis ikke så sees vi nok i helvete en dag.

Eller, jeg tok feil ?? ikke de??

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:33   #145
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Jeg er mer konkret i diskusjoner ja, forklarer og utdyper hvorfor og hvordan de tar feil. Jeg mener ikke de tar feil, jeg vet de tar feil ! Hvis ikke så sees vi nok i helvete en dag.

Sondre??? har du hørt om at hovmot står for fall????

Du er ikke mottakelig for at andre tror sitt
du mener konsekvent at ditt er rett

ber om at Herren er deg nådig da...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:36   #146
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

jeg skjønner ikke at det kan være så vanskelig å aksepere at noen tror og noen ikke. og ikke minst RESPEKTERE det den andre tror på! når man prøver å tvinge noen til å tro på det de selv tror på, er respekten borte.

Alle tror. Det er ikke mulig å eksistere som menneske uten en eller annen tro.

Jeg respekterer alle mennesker. Og alle menneskers rett til å tro på hva de vil.

Vi er på et diskusjonsfora. Vi diskuterer og utveksler meninger. Jeg forstår rett og slett ikke på hvilket grunnlag du mener at tvang er et virkemiddel i dette fora?

Men jeg er enig i at bruk av tvang er respektløst.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:38   #147
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

sondre?? aner at du er realist

sondre?? carbon endrer seg under trykk, til hva da


luft endrer seg under trykk, til hva da


regner med at du kan det meste av teorier og slikt


siden du ikke har lest din bible har du sikkert lest fysikkboka

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:43   #148
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

thorwald??

Det er normalt å være gal
en del av normalsnittet inneholder galskap.
Men jeg holder fast på det jeg sa om den andre fyren
dere er redd for å miste festet.
Er kritisk til folk som er sååååå selvsentrentiske..(eller hva det heter)
Og du får jo samme oppmerksomheten ved å være skeptisk..;O)
Blir mer og mer overbevist om at du og din medsammensvorne egentlig er megaredde... Dere er såå bastante at dere er redde
slik tenker jeg i allefall

Ja, det er klart jeg er redd. Er ikke du?

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:44   #149
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Ja, det er klart jeg er redd. Er ikke du?

Nei, overhodet ikke...
Jeg er IKKE redd
Ikke i det hele tatt ;O)


Jeg gjør det jeg kan og der jeg ikke kan gjøre mer overtar en annen. Jeg er ikke redd ;O)

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:50   #150
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nei, overhodet ikke...
Jeg er IKKE redd
Ikke i det hele tatt ;O)
Jeg gjør det jeg kan og der jeg ikke kan gjøre mer overtar en annen. Jeg er ikke redd ;O)

Jeg har nemlig lært at det er helt normalt å være redd. Så om jeg går langt ut på et stup så blir jeg redd. Om jeg kommer ut for farlige situasjoner så blir jeg redd. Jeg er til og med redd for å dø.

Dette er en funksjon i menneskekroppen som skal beskytte oss og gjøre oss i stand til å overleve. Helt greit for meg. Så ja, jeg er naturligvis redd innimellom.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no