Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Være med på ny runde fra 12. januar?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-01-09, 20:44   #126
clovek
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: rogaland
clovek er på en erverdig vei

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

heisann. lurte på om eg og kunne henge meg på her..
men må jo si at eg ikke har boka eller noe ennå. må jo skaffe meg den då.. noen som vet kor lang tid det tar før den kommer..
denne kuren ser jo så bra ut, har ca 15- 20 kilo som må av. og jeg blir jo så inspirert når jeg ser alle som er så flinke til å få av seg mage kilo..
har denne veka som var gått mere og mere over til lavkarbo, men ikke for fort..+ jeg har trenet 4 ganger.. men denne veka tenkte jeg at jeg ville gå helt over til ketolyse kuren.. bare så dumt at jeg ikke har boka og kan lese .. så håper på noen goe råd mens jeg venter på den..

clovek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:11   #127
Ella-A
Medlem

Ella-A sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 39
Ella-A er på en erverdig vei

Snehvit - jeg er også alene om det. Har samboer men han skal ikke gå på dette, han ser så bra ut at han trenger ikke det heller, og jeg gidder ikke tvinge han når han ikke har motivasjonen

Chanela - velkommen hit, dette er en fantastisk kur/diett/livsstil
Kjenner til å må forandre på retter, ikke fordi jeg er muslim, men fordi jeg ikke "tåler" enkelte ting. Å spise kylling og fisk er for meg som å spise oppkast. Min kjære spiste stekt laks idag, og jeg brekte meg av lukta som snek seg inn på stua mens han stekte det. Kan ikke forklare det, det bare er sånn

chanela og trillian78: De har målebånd på enkelte matbutikker - gjerne sammen med hårbørster/strikk osv (har det der jeg jobber), på kid, princess og lignende butikker, i tillegg til sikkert sy/garnbutikker. Har det som regel på steder de selger gardiner og sånn. Mange steder å finne det. Finner det sikkert også på typ nille eller europris også. Kjøpte mitt på kid jeg

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:40   #128
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Ella-A, her.

chanela og trillian78: De har målebånd på enkelte matbutikker - gjerne sammen med hårbørster/strikk osv (har det der jeg jobber), på kid, princess og lignende butikker, i tillegg til sikkert sy/garnbutikker. Har det som regel på steder de selger gardiner og sånn. Mange steder å finne det. Finner det sikkert også på typ nille eller europris også. Kjøpte mitt på kid jeg

Ok, takk for tipset Ella! Da blir det nok målbånd på meg i morra Til nå har jeg bare målt med en sytråd. Får jo ikke cm da, men får målt endringen. Og det er jo det viktigste for motivasjonen.

Har ikke sett målbåndene i de matbutikkene jeg handler i. Vet desverre ikke om noen sy/garnbutikker annet enn husfliden (jeg er en katastrofe med tanke på håndarbeidsevner), men Kid el.l skal jeg vel klare å finne.

Gammel 12-01-09, 09:38   #129
Snehvit
Medlem

Alder: 42
Snehvit er ny på veien

God morgen alle sammen!!!

Ville bare ønske dere en riktig så god start på deres nye år!!!

Dette skal bli så bra og vi skal bli så lekre!!!!!!

Snehvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ;D Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:43   #130
Snehvit
Medlem

Alder: 42
Snehvit er ny på veien

trillian: ser du bor i oslo, de har målebånd i alle strikkebutikkene! Feks strikkedilla på Oslo City, Tveita (de er stengt denne uka), Grorud har strikkebutikk, det ligger en på kjelsås (mener jeg å huske), eller så ligger Tjorven ved Majorstuahuset! De har alle sånne geniale som man ruller pent sammen

Snehvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ;D Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:58   #131
Everio
Seniormedlem

Everio sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 48
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Snehvit, her.

God morgen alle sammen!!!

Ville bare ønske dere en riktig så god start på deres nye år!!!

Dette skal bli så bra og vi skal bli så lekre!!!!!!

I lige måde Såååååååååååå klar nå ja

Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 11:56   #132
Anitra
Seniormedlem

Anitra sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 55
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

God morgen

jeg startet opp igjen mandag 5 januar, og ved veiing fredagen etter var det "bare" 0,6 kg igjen før jeg er tilbake på -10 kg som jeg hadde før jul. Nå skal jeg holde på til påske i 1. omgang, men skal ikke ha samme utskeielse som i jula. Det ble for hardt for magen min..

Gammel 12-01-09, 12:06   #133
Joranna
Juniormedlem

Joranna sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Joranna er på en erverdig vei

Hei
Begynte 5 januar. -2,3 kg ble det denne uken.. Jippi.. Og lykke til alle som starter i dag..

Joranna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:10   #134
Ella-A
Medlem

Ella-A sin avatar

Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 39
Ella-A er på en erverdig vei

trillian: det var ikke en dum ide, og om du merker av på sytråden så kan du jo måle når du får målbånd? eller måle med sytråd og bruke tomstokk til å måle hvor langt det ble, om du har det.. ihvertfall bra du tenkte så langt at du målte

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 14:06   #135
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Snehvit: Takk for tipset. Da blir det nok strikkedilla på OSlo City i dag

Ella-A: Å måle med sytråden på tommestokken var en god ide. Det hadde jeg ikke tenkt på. Sysaker har jeg ikke (tråden kom fra en sånn sykit man får på hoteller ), men verktøykasse har jeg :

Ellers ser jeg at det hele tiden renner på med nye folk! Lykke til hele gjengen!

Gammel 12-01-09, 16:40   #136
chanela
Juniormedlem

Alder: 36
chanela er på en erverdig vei

Hei alle sammen!

Takk for tipset om hvor vi kan finne målebånd.

Tenkte jeg skulle skrive noen ord om min dag (så langt)

Til frokost ble det et halvt egg, orket ikke mer + pille

Til lunsj ble det en kylligfille som var stekt med(Hindu) sitronpepper og (knorr) Kjøtt og grill krydder + grønn salat med eddik og olje + pille
Og to flasker mineralvann hver på 0,7 liter

Til middag har jeg enda ikke bestemmt meg, har ikke fått tak i matvekt så er litt usikker på om jeg får riktig mål..

Hva synes dere om dagens meny? er det ketolyse ok?

Håper alle har hatt en bra ketolyse dag i dag!

Gammel 12-01-09, 18:35   #137
chanela
Juniormedlem

Hei igjen!

Til middag spiste jeg ca. 225 g laksefile, med en halv bunt brokkoli og jeg lagde hollandaisesaus fra bunnen av, men den ble ikke noe god!

Nå skal jeg gå ut og i løp av kvelden vil jeg drikke en flaske vann til 0,7l.

Men lurer på fra dere erfarne brukere om jeg har skjønnt riktig hvordan en dags meny skal se ut? Er det nok fett, og passe karbohydrater?

Gleder meg til å høre hvordan deres start har vært!

Gammel 12-01-09, 18:53   #138
Smiline
Medlem

Smiline sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Smiline er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av chanela, her.

Til frokost ble det et halvt egg, orket ikke mer + pille

Til lunsj ble det en kylligfille som var stekt med(Hindu) sitronpepper og (knorr) Kjøtt og grill krydder + grønn salat med eddik og olje + pille
Og to flasker mineralvann hver på 0,7 liter

Til middag har jeg enda ikke bestemmt meg, har ikke fått tak i matvekt så er litt usikker på om jeg får riktig mål..

Hva synes dere om dagens meny? er det ketolyse ok?

Håper alle har hatt en bra ketolyse dag i dag!

Hei du.
Du kan nok få problemer med vektnedgang pga for lite mettet fett. Du bør suplere med med noe grønt til frokost og noe fett. Du kan f-eks. bruke en stangselleri m sæter rømme til dipp, osteterninger. Ellers er det jo fett i eggeplommen...
Hvis du opplever å være sulten så kan det være større grunn til å se på det mettede fettet og...

Ellers har du kommet veldig godt i gang, så gratulerer!

P.S
Du lurte på elternativer til svin. Det finnes oksekjøtt som har mye fettmarmorering. På slakteren har jeg fått tak i mye bra

Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:34   #139
AnnChristin
Juniormedlem

AnnChristin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordland
AnnChristin er på en erverdig vei

Go aften alle sammen
En liten oppdatering. Begynte mandag 5 jan, og har veiedag på fredag. Vekta viste minus 500 g - så nå er jeg i gang.
Synes det er veldig praktisk å veie meg på fredag, så har jeg liksom "helga å gå på"
Moro med så mange motiverte og flinke folk. STÅ PÅ

AnnChristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:51   #140
chanela
Juniormedlem

[quote=Smiline;612072]Hei du.
Du kan nok få problemer med vektnedgang pga for lite mettet fett. Du bør suplere med med noe grønt til frokost og noe fett. Du kan f-eks. bruke en stangselleri m sæter rømme til dipp, osteterninger. Ellers er det jo fett i eggeplommen...
Hvis du opplever å være sulten så kan det være større grunn til å se på det mettede fettet og...

Tusen takk for tipset, da skal jeg prøve å spise mer grønnt og mer fett i morgen.. Planen var å starte frokost med en tunfisk i olje med salat , og lunsj tenkte jeg 1kyllingfilet med cherry tomater (kan vi spise det?) og salat.. Middag har jeg ikke tenkt på enda..

Gammel 12-01-09, 21:22   #141
Nøste
Nytt Medlem

Nøste er på en erverdig vei

Da er jeg i gang ;o)
Har vert en travel dag, så jeg føler at jeg har gått litt på akord med dietten i dag, men det jeg har spist til nå er:
Frokost: 2stk "polarbrød" se oppskrift på oppskriftsidene m/majones, Ruccola, ost, skinke og paprika og agurk.
Lunsj: 1stk. av det samme,
Middag fikk jeg ikke tid til, så da ble det en proteinbar med minimalt med karbohydrater, men tenkte å lage en salat nå, med litt proteiner m.m.
Vet ikke hvordan dette høres ut, men tror nok jeg burde ha spist mer;o)
Noen som vet hvor mye fett vi bør beregne for hver dag?

Nøste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:51   #142
Nøste
Nytt Medlem

Nøste er på en erverdig vei
Talking

Opprinnelig lagt inn av Nøste, her.

Da er jeg i gang ;o)
Har vert en travel dag, så jeg føler at jeg har gått litt på akord med dietten i dag, men det jeg har spist til nå er:
Frokost: 2stk "polarbrød" se oppskrift på oppskriftsidene m/majones, Ruccola, ost, skinke og paprika og agurk.
Lunsj: 1stk. av det samme,
Middag fikk jeg ikke tid til, så da ble det en proteinbar med minimalt med karbohydrater, men tenkte å lage en salat nå, med litt proteiner m.m.
Vet ikke hvordan dette høres ut, men tror nok jeg burde ha spist mer;o)
Noen som vet hvor mye fett vi bør beregne for hver dag?

Vel da har jeg i også spist: salat m/ babybell, tunfisk, og litt div. grønnsaker m/liten eller ingen karboinh.
Fant en dressing i butikken med kun 14 karboh. pr 100ml. noe som er veldig lite med tanke på at vi ikke bruker 100ml på en salat (Mango-curry dressing i sort plastflaske)

Nøste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:05   #143
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Ca 150-200 gr fett til dagen.....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:13   #144
Smiline
Medlem

Smiline sin avatar

Opprinnelig lagt inn av chanela, her.

Planen var å starte frokost med en tunfisk i olje med salat , og lunsj tenkte jeg 1kyllingfilet med cherry tomater (kan vi spise det?) og salat.. Middag har jeg ikke tenkt på enda..

Tomater er det desverre altfor mye carber til at du må kutte ned eller ut noe annet i løpet av dagen. Når du er ferdig med kuren kan du introdusere tomater, bønner, linser og annet for å få et bedre kosthold bassert på det du har lært, men med rikitig type karber. Ketolysekuren er en utrolig fin introduksjon til en ny måte å tenke og ha kjennskap til maten du får i deg uten at det blir for kompisert og for mye fokus, etter min mening.

Har du fått og lest Ketolyse boken?
Hvis ikke sett deg inn i hva du KAN spise, det gjør det mye lettere, og ved usikkerhet så kan du tenke deg at med ca 15-20 g karbohydrater om dagen, så blir det lite til andre ting.
Matvaretabellen er veldig fin hvis du er usikker.
http://lavkarbo.no/matvaretabell

Det er iktig at du setter deg inn i kuren og leser boken. En mixing av ulike kurer er lite heldig.

Ellers syns jeg det irker som du er godt i gang

Gleder meg til neste måling selv, håper jeg...

Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:15   #145
Smiline
Medlem

Smiline sin avatar

Opprinnelig lagt inn av AnnChristin, her.

Go aften alle sammen
En liten oppdatering. Begynte mandag 5 jan, og har veiedag på fredag. Vekta viste minus 500 g - så nå er jeg i gang.
Synes det er veldig praktisk å veie meg på fredag, så har jeg liksom "helga å gå på"
Moro med så mange motiverte og flinke folk. STÅ PÅ

Grattis med vektnedgang. Dette kommer til å gå strålende

Gammel 12-01-09, 22:43   #146
HenriettKK
Juniormedlem

HenriettKK sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
HenriettKK er på en erverdig vei

Jeg begynte 3 januar. Har gått ned 5 kg

HenriettKK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:55   #147
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

Tomater er det desverre altfor mye carber til at du må kutte ned eller ut noe annet i løpet av dagen. Når du er ferdig med kuren kan du introdusere tomater, bønner, linser og annet for å få et bedre kosthold bassert på det du har lært, men med rikitig type karber.

Jeg må si meg uenig i dette. Jeg spiser tomater stort sett hver dag. Tomater har 2,5 karb per 100g. Nå er tomater ganske tunge... Så man kan vel ikke gafle ned så det tyter ut av ørene på en. Men litt tomater er det da del plass til? Vei opp tomatene du spiser de første gangene så du får litt "feelingen" for hvor mye 100 g tomater egentlig er.

Gammel 12-01-09, 23:09   #148
chanela
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg må si meg uenig i dette. Jeg spiser tomater stort sett hver dag. Tomater har 2,5 karb per 100g. Nå er tomater ganske tunge... Så man kan vel ikke gafle ned så det tyter ut av ørene på en. Men litt tomater er det da del plass til? Vei opp tomatene du spiser de første gangene så du får litt "feelingen" for hvor mye 100 g tomater egentlig er.

Tenkte litt selv at 2-3 cherry tomater ikke var så farlig (de er kjempe små) bare sånn at det ble litt forandring i den grønne salaten med kyllingen.. Grunnen til at jeg trodde at tomater var "greit" er fordi de er nevnt på side 152 i boka.,... Klarer ikke å lese hele boka fra begynnelse til slutt,har lest det som jeg trodde var viktig, venter på brillene mine!

Gammel 12-01-09, 23:12   #149
chanela
Juniormedlem

ps. bare en liten digresjon at brukte en sånn stix i dag, og den ble rosa med en gang! Betyr det da at jeg er i ketose? er ikke det litt tidelig? Men jeg har drukket 4x0.7l vann (mineralvann) og spist det som er nevnt...

Gammel 12-01-09, 23:13   #150
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Tror fint du kan spise mer enn 2-3 cherrytomater! Jeg pleier å ligge på mer 5-6 til lunsjsalaten. En eske cherrytomater pleier å veie 250 g. Har en sånn eske i 3 dager.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Åpent hus - torsdag 25. januar janmesi Lavkarbo generelt 5 23-01-07 09:52
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.