Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#126 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenMer og mer forskning konstaterer at kreftceller lever av sukker. Kreftceller muterer på grunn av oksygenmangel. De første bevisene kom for over søtti år siden, men har blitt dysset ned. Du og dine medfeller spiser vel heller ikke så mye sukker. For mange tror jeg det kan være nok, å få sukker og tilsetningsstoffer ut av kosten. Ingen urbefolkninger hadde kreft, men i dag, hvor sukkerindustrien er mektigere enn noensinne, er det proposjonalt flere krefttilfeller. Og det er tydelig at de kvesser sine sabler nå som det kommer mer og mer fram hvor skadelig sukker er, på alle måter. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#127 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen
Bare lurer siden du fremhever at du er ateist... Ble du ateist FØR eller etter at du begynte med denne rå maten??? Bare lurer...
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
#128 |
Supermoderator
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenOtto Warburg er en av mine helter. Les denne: http://www.mnwelldir.org/docs/nutrition/sugar.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenJa, raffinert sukker er ikke en del av mitt kosthold, men fruktsukker er. Nei, det kommer helt sikkert an på livstilen og gener(?) kanskje, uten at jeg skal kalle meg for noen doktor. Også på wikipedia om søket på "rødt kjøtt" så kommer det frem kreft-relateringer. Jeg tenker det kun er lærerikt å vite når man selv spiser det. Ikke noe mer! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Raw Food
![]() |
![]() |
#130 |
Supermoderator
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenJeg har lest så mye om lavkarbo/høyfett og ikke minst rødt kjøtt, som både bekrefter og dementerer helsefarer. Det er ikke noen enighet hvor enn jeg snur meg. På Wikipedia kan hvem som helst skrive (jeg har selv redigert tekster der, er korrekturleser, så det er nærmest min natur |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Gjest
|
"Regular consumption of red meat has also been linked to bone loss,[19] type 2 diabetes,[20] hypertension[11] and arthritis.[11]" |
![]() |
![]() |
#132 |
Medlem
![]() |
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenJa, wikipedia er noen ganger ikke en troverdig kilde, men det betyr ikke at det bare står bullshit der, ganske mye av det som står der er også fakta, men som sagt, det er opptil enhver! |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Supermoderator
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenJepp! Rent kjøtt, ikke overstekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Supermoderator
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenOg neida, det er mye fint med Wikipedia. Men om jeg vil, kan jeg godt gå inn på den siden du linka til og bytte ut ordene "read meat" med "fresh air" |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Supermoderator
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenOg en av grunnene til at forskningsresultater om kreftfarene ved rødt kjøtt er så diffuse er vel fordi det knappest finnes isolerte studier. Jeg har fortsatt ikke klart å finne noen studier der kjøttet er det eneste konsumet. Om jeg spiser masse rødt kjøtt og poteter og får kreft, da kan det like godt være poteten som er årsaken, det sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Professor i ernæring, Dag Viljen Polezsynski:
Legen Jan Kwasniewski anbefaler store mengder mettet, animalsk fett og veldig lite karbohydrater. Han kan vise til store tall pasienter som er blitt helt friske av hans kosthold.
![]() |
![]() |
#137 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenEtter å ha lest hele tråden må jeg si at jeg skjønner ikke hovedinnlegger her. En ting er at dette er et lavkarbo-forum, og at det er denne type dietter som står i fokus. Men å hevde at dette er så naturlig og sunt, fordi vi er primater... og likevel lager du altså mat som ligner på kaker. Du bruker en dehydrator. Gjør dyr det, altså? Hvis målet var minst mulig bearbeiding skjønner jeg ikke poenget med å lage sterkt fargede liksom-kaker. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg
![]() |
![]() |
#138 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenJeg kjenner at jeg får kløe av sånne "Bare det er naturlig, så er det bra-holdninger". Misjonering og fantatisme er lite sjarmerende og slitsomt å forholde seg til uansett om det er religion, raw food eller lavkorbo det dreier seg om. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad
![]() |
![]() |
#139 |
Medlem
![]() |
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenSvane: Hadde jeg ikek vært vant med slik mat, så hadde jg heller ikke prøvd å gjenskape det. Det er naturlig mat, tvers igjennom, bare i en annen form og kombinert med hverandre, for å gjenskape det bildet jeg har vært vant med fra fødselen av. Samme gjelder matens om blir dehydrert, det er fortsatt helt naturlig mat, men uten alt vannet. Kun vann som blir dunstet vekk, ikke noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Dette var kanskje en litt unødvendig kommentar? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#141 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilenja nå lærte jeg noe nytt igjen , aldri hørt om råveganer og hadde nok heller ikke skjønt hva det var før trådstarter sa det |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg
![]() |
![]() |
#142 |
Medlem
![]() |
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenDet er at jeg forbinder det med en helehet. Vi har ingen herredømme eller dominans over dyrene, vi er dyr. Vi er ikke super spesielle vesener som har blitt satt her på joren av en Gud for å styre og herje slik vi gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Det å IKKE tro er også en religion.... Men jeg tror at du tror nok på noe! Du tror nemlig på råmaten! Og du har nok stor tro på deg selv... Så selv om du er ateist, tror du på noe likavel.
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
#144 |
Medlem
![]() |
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenJa, altså.. om man skal detaljere ordet "tro" ihjel, så kan man jo holde på i evigheter og lage verdens lengste liste. Men nå snakket vi vel om Gud eller ikke Gud. Ellers blir det bagatellisering synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Supermoderator
Sv: RAW FOOD - Den Alternative LivsstilenDette blir jo veldig off topic, men at det handler om Gud eller ikke Gud er en helt utrolig forenkling. Jeg tror i grunn ikke på Gud, men jeg er ikke ateist av den grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 38
![]() |
TUUUUSEN TAKK! Som om jeg skulle sagt det selv!! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep
![]() |
![]() |
#147 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Men er ikke ateimse nettopp å fornekte at det finnes en større kraft enn mennesket, og dermed sette mennesket som den største kraften i universet? Ateisme pr definisjon er jo da den rake motsetningen av det du sier her.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#148 |
Medlem
![]() |
Sist redigert av Eneres : 28-07-09 kl 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen“The first gulp from the glass of natural sciences will turn you into an atheist, but at the bottom of the glass God is waiting for you.” |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala lolwut
![]() |
![]() |
#150 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carpaccio, tartarbiff, sushi.. finnes masse mat som er rå som regnes som delikatesser også innen kjøtt
Sist redigert av Photobscura : 28-07-09 kl 12:31. Årsak: Rettet opp i sitatklammer |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Noen som er interessert i Kjernesunn familie fra Danmark-livsstilen? | Liv | Andre dietter | 12 | 18-02-11 12:39 |
Raw food | Chantelle | Andre dietter | 14 | 13-01-11 21:59 |
Alternative råd mot PCO | MHM | PCOS og karbohydratkontroll | 12 | 15-07-09 14:30 |
Alines Alternative Risengrynsgrøt | Aline | Annen mat | 0 | 28-02-05 19:52 |