Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Novemberstartere! Foren eder!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-11-10, 14:16   #126
hildedenrare
Nytt Medlem

hildedenrare sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Haugesund
hildedenrare er på en erverdig vei
Smile

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

13 dager har eg holdt på med Ketolyse kuren nå, å har gått ned 4 kilo.
Ble veldig positivt overasket, men det ha vært vanskelig.

Har hatt sukker abstinenser hver dag, så å si, men har ikke sprukket en gang

Er det en fast måle dag her?

Gammel 08-11-10, 14:21   #127
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av hildedenrare, her.

Her setter vi våre egne måledager, så bare velg en

Edit: Greit å holde den samme dagen (og samme tiden av dagen), så får du et mer korrekt bilde av hvordan nedgangen har vært.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 16:43   #128
Veslemor
Juniormedlem

Veslemor er på en erverdig vei

I dag er det 1 uke siden vi veiet oss , hatt nedgang på 3 kilo . Og cm har krympet disse syntes jeg er viktig også! Etter mye frem og tilbake fra min side og to forskjellige resultater fikk jeg mannen til å gå igjennom og har mistet hele 11,5 cm på 5 dager . Har surret veldig med tall i dag men kanskje ikke rart med lite mat pga omgangsyke som har herjet i kroppen min i natt og som forsatt henger i meg.

Gammel 08-11-10, 19:25   #129
jegerjenta
Seniormedlem

jegerjenta sin avatar

Hvor: Hedmark
Alder: 64
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Hei
Jeg vil være med jeg også!!
Startet for en uke siden, og har allerede gått ned 1,6 kg
Trodde det ville bli veldig vanskelig å finne "lovlig" mat, men det har gått veldig greit.
I dag har jeg spist egg og bacon til frokost, spekeflesk, rømme, kokt egg og asparges til lunch og elgkjøtt, løk og brokkoli surret i creme fraiche og fløte til middag. Nå skal jeg kose meg med creme fraiche med splenda og bringebær

jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 19:26   #130
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Tropika er ny på veien

Minus 3.1 siden forrige tirsdag!

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 19:50   #131
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av hildedenrare, her.

Hei,
Vil bare tipse deg om å sjekke om du får i deg nok fett i løpet av dagen, søtsuk/sukkerabstinenser kan være et symptom på at det er for lite fett i kosten.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 14:53   #132
Chianti
Nytt Medlem

Chianti sin avatar

Hvor: Akershus
Chianti er på en erverdig vei

Hei! Her føler jeg at jeg passer inn!!! Jeg har riktignok ikke startet helt enda, jeg holder fortsatt på å sluke all tilgjengelig informasjon!! Har kjøpt boka, og dette forumet er bare supert!!

Gammel 09-11-10, 20:06   #133
LilleKanin
Nytt Medlem

LilleKanin er på en erverdig vei

Hei! Jeg starta på mandag, så tenker jeg hiver meg på her!!!

LilleKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 20:17   #134
Chianti
Nytt Medlem

Chianti sin avatar

Hvor: Akershus
Chianti er på en erverdig vei

Hei!! Trenger litt tips til FISKEMAT! Jeg er nemlig ikke så glad i fisk. Saken er vel heller den at jeg liker litt "merkelig" fisk... derfor lurte jeg på, går rakfisk og gravørret/laks innunder "ren fisk"?, for dette liker jeg nemlig!!! Jeg spiser ikke røkt laks. Ellers fikser jeg greit tunfisk, ovnsbakt ørret etc. Takknemlig for tips!!

Gammel 10-11-10, 09:44   #135
Mrs.Pork
Juniormedlem

Mrs.Pork er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Chianti, her.

Hei!! Trenger litt tips til FISKEMAT! Jeg er nemlig ikke så glad i fisk. Saken er vel heller den at jeg liker litt "merkelig" fisk... derfor lurte jeg på, går rakfisk og gravørret/laks innunder "ren fisk"?, for dette liker jeg nemlig!!! Jeg spiser ikke røkt laks. Ellers fikser jeg greit tunfisk, ovnsbakt ørret etc. Takknemlig for tips!!

Jeg ville tro at det er en del karbs i gravlaksen i alle fall, for "gravingen" består av sukker og salt. Tabellen på forsiden her sier at det er 2,8 g karbs pr 100 g råvare. Ferdig sennepssaus er det vel endel sukker i, men søk deg fram til en sennepssaus du kan lage selv.
Rakfisk er jeg ikke helt sikker på, da rakeprossessen skjer ved at karbohydratene omdannes til noe syregreier (jada, flott forklaring hehe). Fant ikke noe info på et kjapt søk på Google om det heller, men kanskje det er andre som vet?

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 09:51   #136
Mrs.Pork
Juniormedlem

Tuslet på vekta igjen, siden mensen går mot slutten, og jeg har totalt gått ned 2,6 kg siden start forrige tirsdag. Jeg hadde ærlig talt forventet å gå litt mer ned, og har tenkt gjennom hvordan jeg har spist de siste dagene. Jeg har nok fått i meg for lite fett, dette er den vanskelige delen med denne kosten synes jeg, så jeg får øke inntaket av bacon rett og slett. For det har jeg ikke spist på flere dager nå, og det jeg har spist av kjøtt har vært magert (strimlet svinekjøtt, smårettsskinke og kylling).

I dag til middag tenkte jeg å lage pannekaker av bakemiks, og ha stekt bacon og soppstuing til. Så håper jeg at jeg kan få en litt kjappere nedgang, ettersom man skal ha ganske stort vekttap i begynnelsen. På en annen side; så lenge jeg går ned går det rett vei!

Gammel 10-11-10, 10:26   #137
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Mrs.Pork, her.

Tuslet på vekta igjen, siden mensen går mot slutten, og jeg har totalt gått ned 2,6 kg siden start forrige tirsdag. Jeg hadde ærlig talt forventet å gå litt mer ned, og har tenkt gjennom hvordan jeg har spist de siste dagene. Jeg har nok fått i meg for lite fett, dette er den vanskelige delen med denne kosten synes jeg, så jeg får øke inntaket av bacon rett og slett. For det har jeg ikke spist på flere dager nå, og det jeg har spist av kjøtt har vært magert (strimlet svinekjøtt, smårettsskinke og kylling).

I dag til middag tenkte jeg å lage pannekaker av bakemiks, og ha stekt bacon og soppstuing til. Så håper jeg at jeg kan få en litt kjappere nedgang, ettersom man skal ha ganske stort vekttap i begynnelsen. På en annen side; så lenge jeg går ned går det rett vei!

Nå er ikke 2,6 kilo ned på 8 dager dårlig... på ingen måte. Spesielt ikke når du har hatt mensen i tillegg. Det virker som om folk forventer at de skal ramle ned 6-8 kilo på den første uka. Dette er uhyre sjeldent. Vi er alle forskjellige, og noen går ikke ned spesielt mye den første uka heller. All nedgang er bra, og sakte nedgang kan være bedre, siden hodet og huden din får tid til å følge med i nedgangen.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 10:29   #138
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Mrs.Pork, her.

Hei,
Nå er jeg ikke sikker på når du startet men uke 3/4 pleier normalt å gi mindre vektnedgang enn uke 1 og 2. I uke 1 og 2 mister man ofte mye vann, så hvor mye man går ned her er også avhengig av hvor mye vann koppen pleier å samle. Vil bare minne alle som spiser ketogent at overgangen fra karboforbrenning til fettforbrenning er en krevende jobb for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker for å oppnå optimal fettforbrenningsmodus.

Her er litt klipp&lim:

Sitat:

Forventet vektnedgang: Ikke alle raser ned i vekt – det bare virker sånn, man blir fort blendet av alle suksesshistoriene her inne på forumet.
Her har mange altfor høye forventninger, husk at kroppen ikke er en maskin, det beste er å gå ned 0,5-1 kg pr uke, husk at hode (det mentale) også skal følge med.
Hvor mye og hvor fort man går ned er individuelt og er også avhengig av flere faktorer; hvor mye man skal ned, de som skal ned mye mister ofte mye i begynnelsen; hvor mye vann man har i kroppen da man som oftest mister mye vann i begynnelsen; hvilket kosthold man har før man begynner på lavkarbo; har man drevet med jo-jo slanking tidligere kan også virke inn, etc. Husk at sykdom, skader, medisinering etc kan innvirke på vekttap.

Gammel 10-11-10, 13:03   #139
Mrs.Pork
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Nå er ikke 2,6 kilo ned på 8 dager dårlig... på ingen måte. Spesielt ikke når du har hatt mensen i tillegg. Det virker som om folk forventer at de skal ramle ned 6-8 kilo på den første uka. Dette er uhyre sjeldent. Vi er alle forskjellige, og noen går ikke ned spesielt mye den første uka heller. All nedgang er bra, og sakte nedgang kan være bedre, siden hodet og huden din får tid til å følge med i nedgangen.

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Nå er jeg ikke sikker på når du startet men uke 3/4 pleier normalt å gi mindre vektnedgang enn uke 1 og 2. I uke 1 og 2 mister man ofte mye vann, så hvor mye man går ned her er også avhengig av hvor mye vann koppen pleier å samle. Vil bare minne alle som spiser ketogent at overgangen fra karboforbrenning til fettforbrenning er en krevende jobb for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker for å oppnå optimal fettforbrenningsmodus.

Her er litt klipp&lim:

Jeg vet at jeg kanskje har litt for høye forventninger, og at normal nedgang er 0,5-1 kg i uka. Likevel virker det som at "alle" går ned 3-4 kg første uka, og da sier det i bakhodet mitt at jeg går for sent ned. Takk for at dere gjør meg enda mer bevisst på dette, jeg trenger visst en liten wakeupcall på tankene mine!

Jeg merker imidlertid at dette er BRA for meg! Magen min er myyye bedre (jeg har irritabel tarm), og i dag har jeg drukket min første kopp kaffe på 1-1,5 år, og det UTEN å bli dårlig! Jeg er overlykkelig!

Fysioterapeuten min, som følger meg litt opp med dette, sier hun allerede ser forskjell i ansiktet mitt. Jeg får lymfedrenasje (har vært svært plaget med lymfeødem i beina), og i dag måtte hun nesten stramme inn et hakk. Hun regner med at hun antakelig må gjøre det neste gang.

Jeg er innmari spent på hvordan denne kosten kan virke inn på min ME, og det at jeg går ned i vekt kan videre spille inn på sykdommer og plager. Jeg er så SPENT på fortsettelsen!
Jeg må uansett få i meg litt mer fett, for jeg har hatt et voldsomt søtsug de siste dagene også. Men den koppen med kaffe med fløte oppi i morges gjorde underverker.

Takk for oppmuntring!

Gammel 10-11-10, 14:34   #140
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Hei,
Ja, det er lett å bli blendet av alle suksesshistoriene, jeg er en av de som ikke har rast ned i vekt, gikk ned under ca 1,5 første uka og etter det sjelden over kiloen. Jeg gikk ned ca 10 kg de første fem månedene og deretter har det stått bom stille i over 2 år, men nå ser det heldigvis ut til å løsne litt. Kroppen min tåler trening dårlig men tror at kombinasjon av fysioterapi/bassengtrening er en av faktorene som har fått vektnåla til veldig sakte gå nedover igjen. Jeg hadde over 20 kg overvekt i utgangspunktet men har en stressa kropp pga kroniske smerter, medisiner, dårlig søvnkvalitet.... …men, jeg har aldri slitt med motivasjonen til det er helsefordelene på lavkarbo altfor store til å gå ”drittlei”. I tillegg så er maten helt ypperlig for meg, som jeg sier at bortsett fra sausen og potetene så er det omtrent som den maten bestemor pleide å servere.

Gammel 10-11-10, 19:16   #141
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Litt over en uke på ketolyse og her kommer tante rød sigende.. Tilfeldig eller en god kombinasjon av at jeg ikke lenger ammer så mye... ?

Gammel 10-11-10, 19:20   #142
Rosy
Nytt Medlem

Hvor: Stavanger
Rosy er på en erverdig vei

Heisann
Er ny inne på denne siden og lurer på hvor jeg finner dine råd for november ;O)

Rosy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Starta med lavkarbomat i april 2010 og har fått 20 kg ned på 7 måneder. :O)). Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 21:54   #143
Tøsa!
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Tøsa! er ny på veien

Gaaaad, jeg er på sykehuset nå med min sønn, og skal være her ei uke.
VELDIG vanskelig å spise ketolyse her ja, for det går i brødskive liksom.
I dag tok jeg med meg en pakke smør, en pakke baconost, fårepølse og hvitost, så smurte jeg smør og smøreost inni osten og pølsa... æsj, hater å spise så mye pålegg, så jeg tvang det liksom i meg...
Så var det TØRR kylling og ris og kjip salat til middag, så jeg måtte tvinge i meg kyllingskinnet og... Holdt på å brekke meg!
Stakk på butikken og kjøpte meg en feit salat (90% kjøttdeig og fetaost:P) og en cottage cheese... hehe.

Har dere noen tips til ketolysemat man kan kjøpe på butikken og spise uten at det skal tilberedes liksom?
Eller kanskje jeg skal kjøre lavkarbo denne uka istedet for ketolyse...?
Hva er best egentlig av minimalt med karbohydrater + for lite fett vs litt karbohydrater og litt fett?

Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 22:21   #144
butterkopp
Juniormedlem

butterkopp er på en erverdig vei

Vekta viste -5,2 i dag , klarer jo ikke la være å veie meg...

Er litt redd for at jeg spiser litt lite....blir kvalm av alt og får i meg ikke så veldig mye føler jeg + at jeg synes det er vanskelig å finne på god mat som går ned. Begynner å bli dritta lei av grillet kylling ( som jeg sånn i utgangspunktet ikke liker så godt) og egg...

butterkopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 22:28   #145
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Oi! Minus 5.2 er jo knallbra da! Grattis med flott nedgang!

Gammel 10-11-10, 23:15   #146
NoMoreCarbs*
Nytt Medlem

Hvor: Trondheim
Alder: 38
NoMoreCarbs* er på en erverdig vei

Ny jeg også!
Begynte 1.nov, og har den første uken gått ned litt over 4 kg. Herlig!!

NoMoreCarbs* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 09:18   #147
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Rosy, her.

Heisann
Er ny inne på denne siden og lurer på hvor jeg finner dine råd for november ;O)

Hei Rosy. Om jeg ikke husker feil, så ligger det en post med tips for nybegynnere ganske tidlig i denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Gaaaad, jeg er på sykehuset nå med min sønn, og skal være her ei uke.
VELDIG vanskelig å spise ketolyse her ja, for det går i brødskive liksom.
I dag tok jeg med meg en pakke smør, en pakke baconost, fårepølse og hvitost, så smurte jeg smør og smøreost inni osten og pølsa... æsj, hater å spise så mye pålegg, så jeg tvang det liksom i meg...
Så var det TØRR kylling og ris og kjip salat til middag, så jeg måtte tvinge i meg kyllingskinnet og... Holdt på å brekke meg!
Stakk på butikken og kjøpte meg en feit salat (90% kjøttdeig og fetaost:P) og en cottage cheese... hehe.

Har dere noen tips til ketolysemat man kan kjøpe på butikken og spise uten at det skal tilberedes liksom?
Eller kanskje jeg skal kjøre lavkarbo denne uka istedet for ketolyse...?
Hva er best egentlig av minimalt med karbohydrater + for lite fett vs litt karbohydrater og litt fett?

Jeg tenker som så at du får bare prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Ost og skinke rulla sammen vil stagge sulten fra tid til annen, og enkelte butikker har jo en varmmatsdisk man kan besøke. Er dessverre ikke så mange ferdigprodukter vi har å velge mellom, men prøv heller å spise generelt lavkarbo så godt du kan, så får du heller gå tilbake til ketolyse når denne perioden er over.

Hadde du hatt Atkinsbars tilgjengelig, så kunne jo de vært greie i en knipe, men jeg ville jo absolutt ikke anbefalt det som måltidserstattere i en hel uke.

Veit ikke om det hjalp så mye, men mitt beste tips er nok å ikke stresse over noe du ikke kan gjøre så mye med.

Gammel 12-11-10, 17:05   #148
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Er dere her???

Gammel 12-11-10, 19:05   #149
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg er her

Er ikke så aktiv, for jeg føler kanskje at resultatene uteblir litt. Men jeg vet at jeg må være tålmodig, for jeg er på ketolyse for 2. gang, og ting tar mer tid. Vekta går ikke veldig nedover, men jeg merker det på klærne mine, og jeg ser det i speilet, så da er jeg fornøyd og gutser på videre!

Har en mistanke om at jeg spiser for lite fett, så jeg må prøve å få i meg mer av det. Ellers så går alt greit med mat. Spiser det jeg har lyst på, og søtsuget er borte Er litt lei av salat, men det er så greit å ha med på jobb.

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 19:28   #150
Mrs.Pork
Juniormedlem

Jeg er her! Jeg venter spent på mandag og veiedag (selv om jeg ikke klarte å holde meg i går, og ble gledelig overrasket).
I morgen skal jeg prøve meg på pizza (følger oppskriften på bakemix-boksen), og er innmari spent.

Ellers føler jeg at jeg spiser nokså mye egentlig, men spiser bare to ganger om dagen + gjerne noe baconsnacks. Så håper at kroppen snart sier fra at jeg ikke trenger å spise såpass mye til hvert måltid (mye mulig det er jeg som er på jordet her altså, at jeg slett ikke spiser mye..).

I morges spiste jeg 3 osteknekkis, 3 kokte egg med noen baconskiver på. Drakk 1 kopp kaffe med kremfløte i (og tenk, jeg kan drikke kaffe igjen!! ), og et glass vann. Hadde med meg 0,7 l vann på jobb (12-15), som jeg drakk nesten opp. Kom hjem, spiste 10 kyllingvinger og har drukket noen glass med vann og en kopp kaffe med fløte. Altså ingen grønnsaker, men skal i selskap snart hvor det skal serveres gryterett (styrer unna) og salat (ja, takk!).

I går morges spiste jeg salat med kylling, bacon, avokado og cf. Til middag stekte jeg makrellfileter, men det bød meg skikkelig imot, så da ble det bare råkost. spiste 1,5 kyllinglår litt senere og tryllet i meg en hel del baconsnacks med dipp av cf og piripirisaus. Var litt bekrymret for at jeg hadde fått i meg litt vel mye karbs (2 ts av piripirisaus, men det er sukker i den..), men har hatt utslag på stixen begge ganger jeg har testet i dag.

Jeg skriver alltid langt her!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helsestanden, foren eder og kommuniser! Cherry Generell diskusjon 2 28-10-10 19:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.