Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-11, 18:14   #1526
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Målet må vel være at alle kan bruke dette diettopplegget til å nå den vekta de trives med og som er bra for helsa! Jeg synes ikke det er noen grunn til å mene at dine kilo er mindre verdt enn andres - det er vel heller vanskelig å miste et betydelig antall kilo når startvekta er mindre ekstrem.

Selv er jeg nå i fase to på tredje uka. Det går i grunn ganske bra, føler meg helt totalstappa etter "frimåltidet" uten produkter. Kanskje jeg spiser for mye grønnsaker.

Jeg har to spørsmål til dere som er mer erfarne.
Det ene gjelder karbonadedeig. Jeg trodde det var ganske OK som kjøtt/proteinkilde, men min sykepleier har gitt beskjed om at det ikke er greit (med mindre jeg kverner mitt eget kjøtt).
Det andre gjelder rødvin ... Kommer man ut av ketose med et par glass rødvin en kveld?

Ha en fortsatt god kveld - her i Oslo laver snøen ned ...

__________________




Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:30   #1527
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei Ada.
Signerer Elinemor her.
Husk at vi har holdt på siden tidlig høst 2010, vi var rimelig slaviske vi også de første månedene, men det er forskjell på forbrenningen til folk og noen av oss, særlig Streber og jeg bruker veldig lang tid på å gå ned de første 10 kiloene før jul.
Nå etter jul har jeg fulgt dietten slavisk hele januar, et par utskeielser i februar og ellers tilbake dietten og alikevel bare tatt av 3 kilo....så det er vel derfor vi backer og skryter av hverandre, rett og slett fordi vi holder ut på denne dietten fordi vi holder ut tross sen nedgang.

Men all ros til deg for at du har gått ned så mye og følgt dietten slavisk i de ukene du har holdt på , det er helt supert.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:32   #1528
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Elinemor, farsemat kan du spise en gang i blandt, en gang i uka f.eks., men helst rene proteinkilder som ren fisk, kylling, kjøtt osv.

Alkohol inneholder lite karbohydrater, men mye kcal, før kroppen forbrenner fettet forbrenner den alkhol, dvs at man ofte kan få en stopper i nedgangen når man unner seg litt vin. Ikke alle gjør det, men hos meg stopper vekta opp når jeg drikker vin. Dessverre...
På fase 2 står det at man kan drikke et glass vin per dag, men legen min anbefalte meg ikke det...men en gang i ny og ne går bra, og det finnes vin på polet som har mindre kcalorier og sukker i seg enn annen...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:51   #1529
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei,hei damer! Takk for fine ord til meg Ada Det er nok som titti sier, at vi som har mange kilo som skal av vi heier veldig ivrig på hverandre fordi dette er tøft OG lanvarig for slike som meg og titti. 1 1/2 år på å gå ned 2,5 kg, 1 år for å (mot mine sterkeste intensjoner) gå OPP 1.3 før ED som har tatt meg ned 12 kg til nå. Titti har også "sirupsforbrenning", det går altså ikke kjapt, vi begynte i fjor høst med DENNE kuren. Personlig gleder jeg meg veldig til å kunne spise vanlig lavkarbo/stabiliseredrømmedrømme

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:53   #1530
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Og Ada-selvsagt har du like mye rett til å være her og du har vært veldig flink!!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 19:48   #1531
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk for hyggelige hilsner alle sammen
Har nå hatt min første kjøretur på 6 mnd og 11 dager - kjempeherlig!!!!!
Men nå er det slutt på sutringen, for nå har jeg all mulig anledning til å få døgnet på rett kjør igjen og dermed også få bedre måltidskontroll.
Skal bli herlig, men jeg fortsetter uansett i fase 2 fram til neste kontroll altså.
Små steg.....

Kjære Ada, klart du har like stor rett til å være her!!!!
Overvekt i alle størrelser er uansett overvekt, antall kg som skal vekk har ingenting med berettigelse til forumet eller dietten å gjøre.

Jeg for min del synes det er bra at vi har ulikt utgangspunkt og ulike mål, for det betyr at vi kan hente erfaring fra hverandre - selvsagt i forhold til vekttapet, men kanskje enda viktigere; erfaringer vi gjør med hvordan psyken omstiller seg underveis.

For det er i alle fall min største utfordring, få hodet med meg på endringene som skjer fysisk med kroppen.
Derfor er det så flott med dere herlige mennesker som deler opp- og nedturer - lærer masse jeg

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:27   #1532
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Å, så bra. Grattis med lappen tilbake, Gro. Nå er det slutt på pendlingen.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 00:32   #1533
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Ada/80, her.

Så godt å få tilbake lappen Grotingeling!! Det vil nok gjøre hverdagen din mye lettere!

Jeg har brukt formiddagen inne på forumet og lest meg tilbake på denne tråden (veeeldig produktiv dag mao). Jeg kom over en "diskusjon" som dere har hatt, om slankere som ikke var særlig overvektig. Flere av dere skrev dere ble provosert over dette, og det kjenner jeg provoserer meg litt... (Jeg har jo skrevet før at jeg begynte slanking i januar med en BMI på 25,2, så da rekner jeg med dere har satt meg i samme bås.)

Jeg har vært tynn hele livet frem til jeg fikk barn, noe som førte til mange kilo opp. Jeg kjente ikke kroppen min igjen Det var tungt, jeg følte meg stygg osv. Skal jeg da bare gå sånn resten av livet pga at det er mange som er tjukkere? Har ikke jeg like stor "rett" til å finne tilbake til min trivselsvekt som de som må ned 40 kilo? Hører ikke jeg like mye hjemme her som de som skal ta av mer enn meg?
Sånn jeg føler det: Jeg har vært veldig konsekvent med maten og kan telle på èn hånd de unntakene jeg har hatt på disse 12 ukene (som forøvrig har kommet ute, i situasjoner som jeg ikke rår over). Jeg har gått ned 13 kilo siden 6. januar, men likevel har jeg en følelse av at det vanker mer skryt til den som tar litt ost her og litt nøtter der. Ikke missforstå- det er ikke skryt jeg er ute etter, men jeg opplever at for å passe inn i denne tråden er det nesten er forutsetning at man ikke er så "flink" med dietten? ( leste om ei her inne som skrev at hun hadde vært medlem i vektklubben, men der var alle så "flinke", at hun mistet motivasjonen.)Jeg mener ikke at det er bare en måte å gjøre dette på- selvsagt må man finne en måte man kan leve med, og hvis det betyr litt utskeielser så er ikke det dumt, MEN det må være lov å følge opplegget slavisk og få den samme anerkjennelsen som resten! Det er hard jobbing og mange forsakelser som ligger bak mine kilo også, så jeg er nok like stolt over min nedgang som dere er over hverandres. Må presisere at jeg har stor beundring for alle som står på og det bare går "sakte" likevel- den jeg ser mest opp til på dette forumet er Streber, som har en viljestyrke og utholdenhet jeg bare kan drømme om

Sånn, da har jeg fått sagt det jeg har følt på en stund Ønsker dere ALLE en fin dag- slavisk eller ei

Hei Ada syntes det er flott du blåser ut om det du har på hjertet! Det er veldig bra med denne tråden også, at vi "snakker" sammen om alt!
Bare kom på en ting du nevnte anngående vektklubben...mimrer at kanskje jeg skrev noe sånt (har ikke gått tilbake å sjekket), i MITT tilfelle har jeg vært på vektklubben 2 ganger før. Forumet der ble ingen støtte for meg etter en stund med en "flink" periode. Fikk lite støtte/forståelse når det ikke gikk etter planen. Men et forum inneholder vel det som de mennenskene som er med på det, der og da. Derfor, den gang var det ingen støtte for meg, men om det er det nå for andre- det er det sikkert!!! Min erfaring med slanking og opplevelser på forskjellige kurer/opplegg blir jo min. Derfor skrev jeg det!
Nettopp dette forumet er helt motsatt og jeg digger den gjengen vi er her inne.
Alle er velkommen uansett utgangs BMI...det har jeg aldri sjekket eller tenkt over før......
Jeg er veldig enig med alle de over har at kroppene våre reagerer forskjellig og som Grotingeling skrev at utfordringen etterhvert som månedene går er at psyken følger med kroppens forandringer.
Jeg var HELT konsekvent i 4 måneder før jeg skeiet ut på ED. Hadde ikke trodd jeg kom til å gjøre det heller fordi jeg var så målrettet. For min del tar mine 27 kilo litt mer tid enn 6 mnd, har jeg funnet ut......
...nå er jeg kjempe motivert igjen og kjører på for fullt. Jeg visste ikke om de utfordringene jeg møtte i min 4/5 mnd. på ED før de var der.
Jeg for min del har måtte tvinge meg til å justere målene underveis for å komme i mål og ikke bli demotivert. For denne gangen vil jeg ikke gi opp. Dette er en diett som skal få oss over på normal kost og endre livsstilen vår til det bedre.

Du må ikke tro vi har satt deg eller andre i bås.......til mitt forsvar, de JEG har lest om her i andre tråder (jeg vet ikke hvem de andre hadde lest om) var 17-20 år, ikke hadde de hatt barn, de gikk ennå på vgs eller studerte. Måten de skrev på vitnet om at de både var usikre, umodne og hadde urealistiske mål. Men all ære til de som tar tak i helsen sin som unge så lenge det er på et fornuftig vis.
Du ADA er i en helt annen situasjon i livet ditt, du har fått barn osv. Som jeg også kjente på etter to fødsler trivdes jeg ikke og følte meg helt feil.......kroppen forandrer seg ganske mye.

Vi skrev ikke generellt om folk som startet med liten BMI i utgangspunktet! Jeg liker ikke at det blir lagt feil motiver i det jeg har skrevet fra før........derfor blir jeg engasjert!!!!!!!!!
Jeg gjentar...jeg har aldri tenkt over hvilken BMI folk har når de starter........

Ja,ja...nok engasjement fra meg...tror vel egentlig vi er enige.....

Natta

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 00:41   #1534
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Du vet muffins tilsvarer det amerikanske ordet cupcake, altså kake i "kopp".
Når en lager muffins i en slik form for mange muffins, blir de jo uten papir-formen - altså nakne.
Så nuffins = nakne muffins

...du dette var morsomt.....he,he,he...

...nå må jeg legge meg...zzz...
..natta...zzzz....zzz...zz....z......

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 02:21   #1535
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

hehehe, jeg var jo 20 når jeg begynte på dietten monica , og studere gjør jeg fortsatt (desto mer kudos til dere. hvordan fÅR DERE DET TIL!!!)
jeg hadde urealistiske mål og giv. feilfritt gikk det, en stund. så sprakk jeg. så på an igjen, så sprakk jeg. så jeg har bestemt meg for å kutte ut produkter, fordi det funker for meg. så får heller resten ta litt lengre tid.

ada: om du har lest i tråden, så er det sikkert lett å tolke en del ting feil, jeg vet ihvertfall at jeg selv glemmer at dette faktisk er en tråd alle på forumet (og utenom) kan lese, rett og slett fordi vi har en så god og åpen tone her. da er det lett å ikke tenke seg helt om mtp hvordan man formulerer seg. Jeg ser hva du mener, men det er nok ikke MENT sånn.
håper du føler at du passer inn her, jeg har ihvertfall aldri tenkt over at du IKKE gjør det.

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 09:44   #1536
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Heihei! Helt utenom det som har blitt snakket om og over på veiedagen min. Ble ikke så positivt som håpet, men er veldig fornøyd med 500 gr ned. Ser man nedgangen min i sammenheng fra 04.mars snakker vi 300 gr ned på HELE den perioden-pga stillstand en stund og oppang en uke, så dette "suser" avgårde he he. Men DENNE uken er jeg hvertfall fornøyd med da-isolert sett. 75,2 står det nå, på vekten min.

Blir borte hele dagen i dag, lege for henvisning for nye blodprøver, besøk hos veninde og jobb. Stikker kanskje innom med tlf


streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:21   #1537
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

gratulerer streber! 0,5 kg ned håper du har det fint på jobb

selv har jeg full jobbehelg men det er igrunn helt greit

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:52   #1538
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

SØREN nå hadde jeg skrevet et langt innlegg, men det ble borte!!! Her er hvert fall kortversonen:

Jeg må si jeg hadde gruet meg litt for reaksjonene på det frustrerte innlegget mitt, men dere er jo så gode

Jeg er helt enig i at de som går ned sakte trenger ekstra oppbakking- jeg kjenner jo også at jeg gleder meg mer med en som har stått lenge stille og plutselig går ned, enn en som raser ned jevnt og trutt.

Det jeg skrev var selvsagt min tolkning av det dere har skrevet, og det er jo ikke sikkert den stemmer med hvordan det var ment osv. Det var likevel godt å få sagt det. (og godt at det er rom for å si det)

Tusen takk for oppmuntring! Jeg har jo ingen som følger meg opp, så det er stort sett bare her jeg får annerkjennelse for det jeg driver med

Ha en strålende helg alle sammen!! Jeg skal kose meg med litt vin i kveld

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:55   #1539
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Glemte å ta med deg Streber i den korte versonen

Gratulerer så mye med 500gr ned!! Dette går veien! Prøv å nyt det nye tallet på vekta en stung, før du venter på et nytt

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:56   #1540
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

StunD- ikke stung

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 16:21   #1541
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Å, så utrolig bra, Streber. Endelig.

Supert at du er i gang for fullt, Monica.

Og så bra at du fikk luftet tankene dine litt, Ada. Kos deg med vin i kveld.

Til alle dere andre, ha en super helg.

Her har det endelig vært litt nedgang på vekta her også, ca 400 gram ned.
Så saaakte men sikkert går det nedover her også.
Nå skimter jeg 73-tallet...men noterer meg 74.1....

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 16:22   #1542
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

600 gram ned var det visst.

Da er jeg 200 gram unna neste delmål som var å se 73-tallet....kanskje om en uke?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 17:42   #1543
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjære alle jentene nå er det helg

Godt du er fornøyd utluftet ADA...det er det som er digg med tråden at her får du "bein å tygge på", både skryt, ros, oppmuntring og tilbakemeldinger. Det å kunne være ærlig er det beste uten å være ufin selv sagt.
Nyt vinen og alle kiloene du har tatt av. Kanskje kan en slurk representere en kilo....så nyter du 12 slurker skikkelig godt!

FANTASTISK Streber og Titti...nå er det dere som raser av gårde. Herlig motiverende for meg! Jeg blir oppriktig glad! Det er så verdt det. Titti er neste tall 73?!?!?!!??!?!?!?!?!!? UUUUUUUUUUUUUUUUUtrolig
Jeg er skikkelig i nei til all-lavkarbo humør igjen. Sånn som jeg kjente det da jeg var i Fase 1 og 2. Vanvittig deilig etter utrolig mye sykdom, av og på med trening og denne hersen's senebetennelsen. Det som er fantastisk er at etter hver nedtur går det bare en vei og det er OPPOVER
Iløpet av tiden med dere ser jeg jo at jeg overlever tider som er tyngre enn andre og det er mentalt en god trening. For da blir jeg kjappere positiv og målrettet dag for dag!

Nå tar jeg valg som gjør at jeg i slutten av April er på 79...om det så er 79,9...he,he,he!
Leste noe flott igår som jeg vil dele med dere og ønsker alle en god helg med det...: Et vennskap bedømmes imidlertid ikke etter hvor ofte vi gjør noen feil mot hverandre, men etter hvor fullstendig vi tilgir når vår venn gjør en feil mot oss...godt å tenke på både om venner, kjæreste og barn. Alle er ufullkomne og kan ikke for at vi av og til feiler...

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 19:44   #1544
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 19:50   #1545
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Gratulerer alle sammen - dette har jo vært en fin uke for oss da.
Vi sa at denne uken skulle vi alle ned - og det har vi klart. Flinke er vi.

Jeg er vel kanskje ikke den som sier mest her, men føler allikevel at jeg hører til. Dere har alltid vært inkluderende. Backup, hjelp, støtte, ros og råd har jeg fått hele veien - til og med før jeg begynte på ED. Tror ingen tenker på hvorfor hver enkelt er her inne. ED- er fellesnevneren og det er et godt utgangspunkt det.
Håper du vil trives her du også Ada .

I dag var det min veiedag. Jeg fortsetter nedover og er så utrolig glad for at jeg kom igang med ED. Ned 1.1 kg denne uka.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 19:54   #1546
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Så utrolig bra, gratulerer!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 21:35   #1547
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Så utrolig bra, Happylady, nå er du over halvveis.

Jeg lever i to verdener her, jeg spiser Eurodiett-produkter i ene øyeblikket og surfer på bryllupskaker i det neste. Hehe.

Ha en super fredagskveld videre. Her koser vi oss med Norske talenter.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 21:38   #1548
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

for nedgang til Streber, Titti og Hapylady
Og til alle oss andre også, merker at motivasjonen er høy hos alle - herlig

Her er det full planlegging av fase 2-måltider pågang, skal bl.a. lage de brokkolinuffinsene til Titti
Ser for meg at de blir kjekke som nistemat neste uke, for da skal jeg inn til undersøkelse for den hjerteforskningen jeg er med på.
Og Haukeland er ikke akkurat kjent for sitt lavkarbo-lunchtilbud, så kjølebag men egen niste blir nok løsningen.
Var forresten innom der i går og tok hjerteultralyd, EKG, blodtrykk (også i beina) og ørten blodprøver.
Fikk beskjed om at jeg har en bitteliten lekasje på den ene hjerteklaffen, men at den er ufarlig og veldig vanlig (over 80% av befolkningen har denne type lekasje)
Ellers var blodtrykket fortsatt forhøyet, selv etter at jeg hadde tatt medisinen min, og de kunne se på ultralyden at hjerteveggene viste tydelige tegn på høyt blodtrykk over tid.
De var rett og slett blitt fortykket - er det ikke nok at jeg er overvektig kanskje? må hjerte bli tykt også???
Men de forsikret meg om at dette vil gå tilbake til normalen når blodtrykket senkes, men at det vil ta minimum 3-6 mnd med medisinering før dette skjer.

Nese uke blir det bl.a. tredemølle-test, hvor de måler oksigenopptak, endring i blodtrykk og sikker en hel del annet.
Kommer tilbake med rapport tenker jeg.

Jeg kommer forøvrig til å kjøre 2 fase2-måltider framover, for jeg har rett og slett gått fullstendig i metning på kjeksene - ble myyyyye kjeks på bussen i vinter.....
Nå kan jeg imidlertid spise mellommåltid før jeg går fra jobb, så da kan jeg jo tilberede kakao, suppe eller frokostblanding som mellommåltid.
Fase2-måltidene blir i hovedsak lunch og middag/kvelds tenker jeg.

Men nå er det helg, og i morgen skal jeg kjøre til et fantastisk turområde og ha en 2-timers tur i skog og mark.

Ha en fantastisk helg alle dere vakre mennesker

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:19   #1549
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

(var ikke helt ferdig jeg gitt......)
Må bare fortelle litt mer....
For jeg var i går kveld oppe til etter kl 23, da jeg jo endelig skulle kjøre til jobb og dermed ikke hadde behov for å stå opp før kl 5 slik jeg har gjort i vinter.
Men hvem våknet til "vanlig tid" kl 0445 da??? Jo det var meg
Liten vits i å prøve og sove mer, for da hadde jeg nok forsovet meg.
Så den som stilte på jobb kl 0545 i dag det var meg
Blir nok ingen vane, for jeg har store planer om å bruke helgen til å forsyve døgnrytmen.
Jeg er jo allerede på overtid i kveld

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 16:17   #1550
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Å kan bare tenke meg hvor godt det må være å ha fått tilbake lappen altså!! Nyyyyt det

Jeg han melde om at "slaviske meg" (nesten som filmen "Grusomme meg")spiste taco med alt ulovlig tilbehør i går, ooog skal på besøk og spise kyllingsuppe i kveld Jaja, det er jo fortsatt lenge til bunaden skal på

Ha en super lørdag alle sammen

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no